تعداد بازدید: 4299

توصیه به دیگران 1

جمعه 16 دی 1390-20:24

مازندران در هفته اي که گذشت

برگزيده خبرهاي مازندران در هفته اي که گذشت:پدر همسر اسفندیار رحیم مشایی درگذشت/سارق عابربانك در آمل گرفتار قانون شد/11 اثر نمایشی در نهمین سوگواره تعزیه مازندران اجرا می شود/تهران و مازندران بیشترین مورد بیماری سیاه سرفه را در كشور دارند/ارسال فراخوان کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب به 80 کشور/دیدار 702 نفر از مردم میاندرود با استاندار و مدیران استان و...


*پدر همسر اسفندیار رحیم مشایی درگذشت

ایلنا:مراسم تدفین آن مرحوم در امامزاده کبودکلایه در شهرستان رامسر برگزار شد.

فرزند محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور یکی از شاخص‌ترین افراد شرکت کننده در این مراسم است.

دیگر شرکت کنندگان در این مراسم عبارتند از: خادمی (فرماندار عباس آباد)، رضاخانی (فرماندار رامسر)، رستم زرودی (معاون فرماندار تنکابن) احد عظیم‌زاده (سرمایه گذار پروژه الماس خاورمیانه)، اردشیر باقری‌زاده (عضو شورای شهر تنکابن).

*تهران و مازندران بیشترین مورد بیماری سیاه سرفه را در كشور دارند

ايرنا:كارشناس سیاه سرفه مركز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت : استان های تهران و مازندران بیشترین موارد از بیماری سیاه سرفه ثبت شده در كشور را دارند

فهیمه دوستی در همایش سراسری و آموزشی بیماری سیاه سرفه در پژوهشكده انیستیتو پاستور شمال كشور در آمل افزود : از مجموع سه دانشگاه علوم پزشكی در استان تهران حدود 81 مورد بیماری سیاه سرفه گزارش شده كه بیشترین موارد گزارش شده سیاه سرفه در میان استان های كشور است.

وی گفت : مازندران هم با دو دانشگاه علوم پزشكی مازندران و بابل در سال جاری 67 مورد ابتلا به بیماری سیاه سرفه را گزارش كرده است.

او افزود : در مجموع از ابتدای امسال تاكنون حدود 450 مورد بیماری سیاه سرفه از 39دانشگاه علوم پزشكی كشور به مركز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گزارش شده كه 10درصد این تعداد مثبت بود و تحت درمان ویژه قرار گرفتند.

كارشناس مركز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت : تقویت نظام مراقبت سیاه سرفه به كمك انیستیتو پاستور كشور از سال های گذشته آغاز شد و توانسته به طور كامل این بیماری را تحت كنترل داشته باشد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشكی مازندران هم در این همایش گفت : هم اكنون 9 مورد واكسن بیماری های واگیردار از جمله واكسن سل ، مالاریا و هپاتیت در برنامه زمانی مشخص در گروه های سنی پایین جامعه تزریق می شود.

دكتر فرهنگ بابامحمودی افزود : با وجود بالا بودن آمار بیماری سیاه سرفه در مازندران خوشبختانه این بیماری تحت كنترل است و موضوع حادی نیست.

وی ادامه داد : متاسفانه اكنون پزشكان عمومی شناخت كمتری از علائم این بیماری دارند كه نیاز به بازنگری اساسی در اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی بیماری سیاه سرفه بعد از دو دهه مراقبت ویژه از آن است.

بابامحمودی گفت : برگزاری دوره های آموزشی سیاه سرفه برای آشنایی بیشتر پزشكان و متولیان حوزه درمانی با علائم ، راه های شناسایی ، تشخیصی ، درمان و نیز پیشگیری از این بیماری ضروری است.

حدود 150 نفر از پزشكان ، كارشناسان و مسوولان آزمایشگاه های تشخیصی شمال كشور در همایش آموزشی بیماری سیاه سرفه در آمل حضور داشتند.

*قرارداد نیروگاه زباله‌سوز با مالزی 20 ساله است

فارس: شهردار آمل از کلنگ‌زنی پروژه زباله‌سوز آمل در دهه ‌فجر امسال خبر داد و گفت: قرارداد پروژه زباله‌سوز آمل با یک شرکت مالزیایی منعقد شده و مدت آن 20 سال است.

احمد امیرسلیمانی در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه آمل بیان داشت: قرارداد پروژه زباله‌سوز آمل با یک شرکت مالزیایی منعقد شده و مدت آن 20 سال است.

وی با اشاره به اینکه تأمین زباله این کارخانه از شهرهای محمودآباد، فریدونکنار، سرخرود و آمل میسر می‌شود، ادامه داد: حاصل احتراق این زباله نیروی الکتریسیته است که به برق منطقه‌ای فروخته می‌شود.

وی افزود: این کارخانه دهه ‌فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

امیرسلیمانی درباره وضعیت بودجه‌ای شهرداری آمل گفت: بودجه امسال شهرداری آمل 54 میلیارد و 800 میلیون تومان است که شهرداری در تحقق آن تاکنون هیچ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه 80 درصد پروژه‌های شهری را سازمان عمران شهرداری به عهده گرفته است، افزود: احداث خیابان شهید امین طبرسی که کلنگ آن سوم خرداد سال جاری به زمین زده شد از هفته‌های آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی سازمان آتش‌نشانی آمل را یکی از برترین سازمان‌های آتش‌نشانی کشور معرفی کرد و گفت: این سازمان با دارا بودن مرکز علمی کاربردی ساخا نقش بسزایی در تربیت نیروی‌های متخصص در امور تخصصی شهرداری‌های کشور دارد.

امیرسلیمانی وضعیت ناوگان تاکسیرانی آمل را مطلوب دانست و از آماده‌سازی دو جایگاه سی‌ان‌جی برای تاکسی‌های در آینده نزدیک خبر داد.

شهردار آمل خاطرنشان کرد: مشارکت مردم تاکنون موجب پیشبرد پروژه‌های عمرانی و خدماتی شده است و امیدوارریم با درک صحیحی که از مجموعه خدوم شهرداری دارند بیش از پیش به یاری ما بشتابند.

امیرسلیمانی با اشاره به اینکه شهرداری آمل در آزمون استخدامی که 22 دی ماه برگزار می‌شود 48 نیرو را جذب خواهد کرد، گفت: سازمان شهرداری‌ها تقریبأ پس از شش ماه آزمون دیگری را نیز در سطح کشور برگزار می‌کند.

*هسته گزینش در کشور دارای ردیف بودجه ای نیست

مهر:دبیر هیئت عالی گزینش کشور گفت: هم اکنون هسته گزینش در کشور دارای ردیف بودجه ای خاصی نیست.

احمد علیزاده در گردهمایی گزینش دستگاههای اجرایی مازندران در ساری افزود: در هسته گزینش باید انتخاب افراد اصلح، بدون اعمال سلیقه و با اجرای قانون صورت گیرد.

وی، عقب نشینی از موانع گزینش را بسیارخطرناک دانست و افزود: التزام به ولایت فقیه از صول اساسی نظام و چشم پوشی از آن خیانت بزرگی در سیستم اداری است.

علیزاده با اشاره به اینکه هسته گزینش در کشور، دارای ردیف بودجه ای نیست افزود: 690 میلیون تومان بودجه برای هسته مرکزی گزینش درخواست و در حال بررسی است.

وی از تلاش نیروهای هسته گزینش برای نظم بخشی به نظام اداری سالم در کشور قدردانی کرد و افزود: گزینش چشم و یاور نظام بوده و باید از نیروهای کارآمد درهسته گزینش استفاده شود.

علیزاده بیان داشت: اگر شخصی بدون انجام گزینش وارد سیستم اداری شود، پرداخت حقوق آن بدون قانون و حکم تصرف در اموال دولتی دارد.

وی افزود: افرادی که درهسته نظام اداری کشور خدمت می کنند، باید تابع مقررات و قوانین اداری کشور باشند.

*ارسال فراخوان کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب به 80 کشور

ايلنا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال فراخوان کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب به 80 کشور جهان خبر داد.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید اظهار کرد: این کنگره به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی، گفت: آشنایی نسل جوان با شخصیت عظیم ابن شهرآشوب و تکریم مقام شامخ علم و عالمی بزرگ همانند ابن شهر آشوب از ضرورت‌های برگزاری این کنگره در این برهه از زمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران خاطرنشان کرد: در مازندران طی یک سال گذشته موفق به برگزاری چندین کنگره و همایش بزرگداشت عالمانی همچون آیت‌الله صالحی مازندرانی، مرحوم طالب آملی، مرحوم ملا محمد اشرفی مازندرانی و... شده‌ایم و آمادگی داریم تا کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب یادآور شد: پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فراخوان این کنگره در قالب سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تنظیم شد.

ابراهیمی هماهنگی با سازمان اکو، سازمان ارتباطات و جامعة‌المصطفی را از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور برگزاری کنگره ابن شهرآشوب ذکر کرد و بیان داشت:‌ فراخوان کنگره ضمن ارسال به تمام مجامع علمی استان‌های کشور به ویژه‌ حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، به حدود 80 کشور جهان نیز ارسال شده است.

وی افزود: همچنین از برخی صاحبان قلم که آثاری از آنها در جامعه وجود دارد،خواسته شده است تا از آنها نیز در این کنگره استفاده شود تا بتوانیم کنگره‌ای در خور شان این شخصیت بزرگ برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ابن شهرآشوب را دارای شخصیتی جامع‌ دانست و گفت: اگر کسی بتواند به این جایگاه و عظمت دست پیدا کند افتخار بزرگی کسب کرده است.

وی تاکید کرد: ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی در تلاشی خاموش و در جو اتهام به بیهوده کاری، توانست خدمات بزرگ و ماندگاری را در اختیار جامعه اعتقادی قرار دهد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امروز این بستر آماده است و امیدواریم در فرصتی که امروز در اختیار داریم بتوانیم در تکریم این جایگاه و شخصیت عظیم ایفای وظیفه کرده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین محورهای فراخوان مقالات کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب پرداخت و «زندگی و شخصیت ابن شهر آشوب»، «اندیشه‌های ابن شهرآشوب»، «اوضاع سیاسی، اجتماعی عصر ابن شهرآشوب» و «کتاب‌شناسی ابن شهرآشوب» را چهار محور اصلی فراخوان این کنگره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در تشریح این محورها اظهار داشت: در محور نخست که به «زندگی و شخصیت ابن شهرآشوب» اختصاص دارد،‌ سیره علمی و عملی ابن شهرآشوب و چگونگی الگوپذیری آن، موطن، مدفن و خاندان ابن شهرآشوب، شرح حال استادان و شاگردان ابن شهرآشوب، ابن شهرآشوب در نگاه معاصرانش و علمای شیعه و اهل سنت،‌ تعامل ابن شهر آشوب با اهل سنت و وعظ و تبلیغ در حیات علمی و عملی ابن شهر آشوب مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: سیری در اندیشه سیاسی ابن شهرآشوب،‌ دیدگاه قرآنی و تفسیری ابن شهرآشوب، دیدگاه روایی و رجالی ابن شهرآشوب، آرای فقهی، اصولی و کلامی ابن شهرآشوب، ‌سیری در سروده‌های ابن شهرآشوب، فلسفه و تاریخ‌نویسی از دیدگاه ابن شهرآشوب و تاثیر و تاثر ابن شهرآشوب در حوزه مناقب‌نویسی و نوآوری‌های او از موضوعات محور «اندیشه‌های ابن شهرآشوب» به شمار می‌رود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: محور سوم فراخوان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب شامل اوضاع سیاسی،‌ اجتماعی شیعه ساری و مازندران در عصر ابن شهرآشوب،‌ ابن شهرآشوب و خلفای عباسی، ابن شهرآشوب و فاطمیان مصر و اسماعیلیه، ابن شهرآشوب و ایوبیان، سفرهای ابن شهرآشوب و علل سیاسی و اجتماعی آن و نقش ابن شهرآشوب در گسترش و تعمیق اسلام و تشیع می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمین محور فراخوان مقالات کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب به کتاب شناسی ابن شهرآشوب تعلق دارد، یادآور شد: این محور شامل معرفی توصیفی آثار ابن شهرآشوب، معرفی توصیفی نسخه‌های خطی ابن شهرآشوب، مقایسه تطبیقی مناقب ابن شهرآشوب با دیگر مناقب، سبک شناسی، نسخه شناسی، مرجع شناسی و جایگاه مناقب ابن شهرآشوب و نقد و بررسی آثار چاپ شده درباره ابن شهرآشوب می‌شود.

ابوعبدالله محمد بن علی بن شهر آشوب سَرَوی مازندرانی معروف به «رشید الدین» از عالمان بزرگ و معروف شیعه در اواخر قرن پنجم و اوایل قرن ششم هجری است.

ابن شهرآشوب بعد از فراگیری قرآن و دروس مقدماتی و ادبی به تحصیل علوم و معارف دینی مثل فقه و اصول، حدیث، رجال، کلام و تفسیر پرداخت و در راه کسب علم و معرفت و برای استفاده از محضر دانشوران بزرگ شیعه در اواخر قرن پنجم و اوایل قرن ششم هجری سال‌ها از این شهر به آن شهر و از این دیار به آن دیار در حال مهاجرت و گشت و گذار بوده است.

وی از محضر اساتیدی همچون واعظ نیشابوری، شیخ ابوعلی فضل بن حسن طبرسی، ابومنصور طبرسی،‌ قاضی سید ناصح الدین آمُدی، ابوالفتوح رازی،‌ عبدالجلیل رازی قزوینی، سید ضیاءالدین فضل الله راوندی کاشانی و قطب الدین راوندی بهره برد.

ابن شهرآشوب شاگردان زیادی تربیت کرد که از این میان می‌توان به علامه سید محمد بن زهره حلبی،‌ شیخ جمال الدین ابوالحسن علی بن شعره حلّی جامعانی، شیخ تاج الدین حسن بن علی دربی، شیخ یحیی بن محمّد سوراوی و یحیی بن ابی حلبی اشاره کرد.

متشابه القرآن و مختلفه،‌ مناقب آل ابی طالب، معالم العلماء و مثالب النواصب از جمله آثار وی است.

سرانجام ابن شهرآشوب، فقیه فرزانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، پس از گذراندن بیش از صد سال عمر و حدود هفتاد سال خدمت پر تلاش به تشیّع با محنت‌های بسیار در راه دین در شب جمعه 22 شعبان سال 588 قمری در شهر حلب به دیار باقی شتافت.

*سارق عابربانك در آمل گرفتار قانون شد

ايرنا:معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از دستگیری فردی كه بیش از سی میلیون ریال از طریق كارت عابربانك در آمل سرقت كرده بود ،خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا اسلامی گفت: در پی مراجعه فردی به ماموران انتظامی شهرستان آمل مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب وی ، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند كه وی پس از برداشت وجه نقد از حسابش كارت خود را جا گذاشته بود و پس از یك روز بازگشت به بانك متوجه شد از حسابش به صورت غیرقانونی دو میلیون و 900 هزار تومان برداشت شده است.

وی ادامه داد : ماموران در ادامه تحقیقات با استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند، متهم به سرقت به نام غلامرضا را شناسایی و دستگیر كنند.

وی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف و با تشكیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد

*8 هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد/ تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی

مهر: قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: هم اکنون هشت هزار بقعه متبرکه در کشور وجود دارد.

تقی رضایار در جلسه جمع بندی نظارت ستادی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به مقوله تحول انسانی گفت: برای هر تحولی مانند تحول مالی - ساختاری- نرم افزاری ابتدا باید تحول انسانی صورت گیرد.

وی افزود: اهمیت سازمان اوقاف و امورخیریه به اندازه ای بوده که مقام معظم رهبری برای سازمان نماینده ای قرار داده و با یک واسطه به دولت متصل بوده و از طرفی در یک سال اخیر ایشان این سازمان را سازمان مفتخری دانسته و از راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع تقدیر شود و این بزرگترین افتخار است و همه باید تلاش کنند تا عیوب این سازمان برطرف شود و طبق برنامه عمل شود.

رضایا با اشاره به اهمیت موقوفات و بقاع متبرکه گفت: خداوند بر ما منت نهاد تا امانتدار دو امانت الهی یعنی قرآن و اهل بیت و یک امانت مردم یعنی موقوفات باشیم و در مازندران که بیشترین امامزاده مدفون هستند و از نظرموقوفات دارای رتبه سوم در کشورهستند این مسئولیت ما را برای خدمت رسانی چند برابر می کند.

وی، ازتشکیل گروههای فنی و با تجربه در مسائل اقتصادی و عمرانی برای مدیران کل در استانها خبرداد و تصریح کرد: اوقاف با دارابودن بقاع متبرکه و موقوفات دارای ظرفیت بسیار مناسبی بوده تا در جهت منویات مقام معظم رهبری که تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و حفظ و احیای موقوفات بوده گامهای موثری بردارد.

رضایار گفت: هشت هزار بقعه متبرکه داریم که در این بقاع تعداد 10 هزار امامزاده مدفون هستند و عواید حاصل از این اماکن متبرکه و عواید حاصله از موقوفات کشور به اذن ولی فقیه و اجازه نماینده معظم له و سرپرست سازمان و طبق نیات واقفان خیر اندیش هزینه می شود.

*آیین تجلیل از استاد پرویز خشنودی در مازندران برگزار شد

فارس: با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیین تجلیل از استاد پرویز خشنودی هنرمند آملی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین تجلیل از هنرمند آملی در سالن مجتمع ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه انسان دارای چهار نوع رفتار است که سه نوع آن میان انسان و حیوان مشترک است، اظهار داشت: انسان دارای رفتارهای فطری است که فقط شامل نوع بشر می‌شود.


حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه این برجستگی انسان وی را از سایر موجودات متمایز می‌کند، گفت: مهم‌ترین برجستگی انسان آگاهی است.


وی با اشاره به اینکه انسان آگاهانه در مسیر حقیقیت و زیبایی‌جویی قرار می‌گیرد، افزود: تجلیل در زمان حیات هنرمندان بسیار ارزشمند است و به نوعی ادای دین محسوب می‌شود.


ابراهیمی تاکید کرد: هنرمندانی چون استاد پرویز خشنودی اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند و امروز در جایگاهی قرار دارند که باید مقامشان گرامی داشته شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز با اشاره به اینکه استاد خشنودی یک هنرمند عاشق فرهنگ و هنر است، ابراز داشت: اعتقاد ما این است که آمل شهر فرهنگ و هنر است و مردم آن حماسه‌ساز هستند.


محمد محمدی با تاکید بر اینکه 38 همایش بین‌المللی و استانی در این شهرستان برگزار شده، یادآور شد: در آینده نزدیک برای دیگر پیشکسوتان عرصه‌های هنری این شهرستان مراسم نکوداشت برگزار می‌شود.


استاد پرویز خشنودی از افراد فعال و برجسته در زمینه ادبیات نمایشی، تئاتر، کارگردانی، گویندگی، مجری‌گری و نی‌نوازی در سطح استان و کشور بوده است.

*11 اثر نمایشی در نهمین سوگواره تعزیه مازندران اجرا می شود

ايرنا: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت : نهمین سوگواره تعزیه مازندران امسال با برپایی 11 مجلس تعزیه از دو استان گیلان و مازندران برگزار می شود.

محمد محمدی افزود : این 11 اثر از میان 22 اثر ارسالی گروه های برتر انتخاب شده و در هشت شب در حسینه هدایت (تكیه آملی) اجرا خواهد شد.

وی زمان برگزاری این سوگواره را 15 تا 22 دی ماه جاری اعلام كرد و گفت : در آغاز نهمین سوگواره تعزیه مازندران در آمل به ترتیب مجالس حضرت موسی بن جعفر (ع) به سرپرستی جهانفكر كاویانپور از محمودآباد و مجلس حضرت فاطمه الزهرا (س) به سرپرستی اسد الله شهابی از سوادكوه اجرا خواهد شد.

او افزود : مجلس حضرت امام رضا (ع) به سرپرستی سیدمهدی مولانا از بابل و مجلس وفات حضرت زینب (س) به سرپرستی عبدالعلی خلیلی از ساری نیز در دومین شب این سوگواره اجرا خواهد شد.

محمدی گفت : مجلس عقیل به سرپرستی اكبر مكرم از نكا و مجلس حضرت مسلم بن عقیل به سرپستی علی باقری كله بستی ، مجالس قابل اجرا در سومین شب سوگواره است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل افزود : در شب چهارم و پنجم به تریب مجلس حر به سرپرستی علی باقری از آمل و ورود شام به سرپرستی نورالله جمشیدی از نوشهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد : مجلس حضرت علی اكبر (ع) به سرپرستی محمد حسین صمصام از گیلان در شب ششم و مجلس عباس و شوذب به سرپرستی سیدحمزه حسینی از استان گلستان در شب هفتم برگزار خواهد شد.

محمدی گفت : مجلس حضرت ابوالفضل (ع) به سرپرستی حسن مصفا (حاج سقا ) از آمل در آخرین شب سوگواره تعزیه مازندران ، اجرا می شود.

وی افزود : تجلیل از استاد حاج عبدالعلی خلیلی ، پیشكسوت تعزیه و یادمان مرحوم حاج احمد رجبی كیاسری ، پیشكسوت تعزیه مازندران و نیز آسیب شناسی تعزیه با حضور استاد داود فتحعلی بیگی از برنامه های جنبی نهمین سوگواره تعزیه مازندران است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل هدف از برگزاری سوگواره تعزیه را آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگانی اهل بیت (ع) و بیان اهداف حماسه عاشورا در قالب نمایش وشبیه خوانی بیان كرد.

*20 میلیارد ریال برای ساخت میدان میوه و تره بار قائم شهر اختصاص یافت

مهر: فرماندار قائم شهر گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت میدان میوه و تره بار مرکزی در قائم شهر اختصاص یافت.

علی پیرفلک در جلسه بررسی راهکارهای اجرایی کردن مصوبه سفر هیئت دولت به مازندران افزود: قائم شهر ظرفیت خوبی در تولید مرکبات دارد.

وی اظهار داشت: مازندران امسال 42 درصد از کل مرکبات پیش بینی شده دولت برای میوه شب عید استان را تهیه کرده است.

پیرفلک افزود: آمارها نشان می دهد قائم شهر پتانسیل تبدیل به مرکز تهیه و توزیع مرکبات شمال کشور را دارد.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال ساخت میدان میوه و تره بار با همکاری شهرداری و شورای شهر با دریافت مجوز ساخته شود.

قائم شهر دومین شهر پرتراکم کشور است.

*60 تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید شد

 مهر: مدیرکل شیلات مازندران گفت: 960 تن ماهی استخوانی از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون در استان صید شده است.

حسن حبیب نژاد مهر افزود: از زمان شروع صید ماهیان استخوانی در مازندران، صیادان تعاونی های پره استان موفق شدند، 960 تن انواع ماهی استخوانی صید و روانه بازار مصرف کردند.

وی گفت: ترکیب گونه ای ماهیان صید شده شامل سفید، کفال، کپور و سایر انواع استخوانی است.

مدیرکل شیلات استان ادامه داد: سرانه هر شرکت تعاونی پره در این مدت 18 تن و ارزش اقتصادی ماهیان صید شده 11.5 میلیارد تومان است.

حبیب نژاد تصریح کرد: این صیادان موفق شدند حدود 380 کیلو گرم خاویار صید و براساس قرارداد تحویل شیلات دهند.

مازندران یکی از قطب های شیلاتی کشور است

*دیدار 702 نفر از مردم میاندرود با استاندار و مدیران استان


سايت استانداري مازندران:رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران گفت: در بيست و دومین دیدار عمومی استاندار، 702 نفر از مردم شهرستان میاندرود از صبح جمعه 16 دی ماه ۱۳۹۰ با مهندس طاهایی و مدیران استان دیدار کردند.

کمال رستمعلی در حاشیه ملاقات عمومی استاندار، معاونین، مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی مازندران با مردم شهرستان میاندرود، افزود: از این تعداد ملاقات کنندگان 466 نفر مرد و 236 نفر زن بودند که مهم ترین درخواست ها در بخش اشتغال ، مساعدت مالی و تسهیلات بانکی به ترتيب با 193 ، 96 و 86 نفر بود.


سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به این که در این ملاقات عمومی 4 معاون استاندار ، 16 مدیرکل ستادی استانداری و معاونین شان حضور داشتند، اظهار داشت: هم چنین 30 نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و 10 معاون مديركل در اين ملاقات عمومي استاندار را همراهی کردند.


وی تصریح کرد: این دیدار عمومی از ساعت 9:30 صبح آغاز و پس از اقامه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمين رسولی، امام جمعه میاندرود نيز ادامه يافت.


رستمعلی افزود: هم چنین استاندار مازندران پیش از آغاز ملاقات عمومی، با حضور در گلزار شهدای شهر سورک به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد و با آرمان های بلند امام و شهیدان تجدید عهد و پیمان نمود

*ایجاد اشتغال پایدار دركشور ازجمله دغدغه های اصلی مسوولان است

ایلنا: سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در شورای برنامه ریزی وتوسعه استان، ایجاد اشتغال پایدار در کشور را ازجمله دغدغه‌های اصلی دولت مردان دانست و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت برای تحقق این مهم ازهیج تلاش و کوششی در مازندران دریغ نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی با هدف اشتغالزایی مناسب و اصولی در استان در دست اقدام است، افزود: بسیج سازندگی می‌تواند در اجرای طرح‌های ویژه در مازندران، مانند آبیاری تحت فشار در زمین‌های زراعی استان، پروژه‌های شیلاتی وتکثیر وپرورش ماهی مشارکت نماید.

استاندار مازندران خواستار شناسایی فعالان اقتصادی در شهرستان‌ها از سوی فرمانداران شد و گفت: حمایت جدی از تولیدات داخلی که با هدف صادرات و رونق اقتصاد استان، باعث ایجاد شغل می‌شوند از اساسی‌ترین برنامه‌های مسئولین استان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم مشارکت و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح هجرت سه، تاکید کرد و گفت: بخشنامه این طرح در مازندران زود‌تر از موعد مقرر آغاز خواهد شد چرا كه اجرای این مهم عامل موثری در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار در کشور محسوب می‌شود.

استاندار مازندران مهم‌ترین دلیل تحقق نیافتن مصوبات سفر هیات دولت به مازندران را کمبود اعتبار اعلام کرد و گفت: برای اجرای مصوبات سه دوره سفر رییس جمهور و هیات دولت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است.


سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، نیز در این جلسه، موضوع اشتغال و بیکاری را از جمله دغدغه‌های اصلی مسوولان ذکرکرد و افزود: بسیج از آمادگی کاملی برای رفع مشکلات متعدد کشور از جمله اشتغال برخوردار است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، بهره گیری اصولی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در رفع مشکلات متعدد کشور را لازم و ضروری دانست و افزود: با هدف اشتغالزایی مناسب، ایجاد بازار مصرف کالاهای داخلی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی مازندران را از جمله استان‌های موفق در اجرای طرح هجرت دانست واظهار داشت: امسال بیش از ۴۷ هزار نفر از جوانان مازنی در طرح هجرت سه شرکت کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: تا پایان برنامه پنج ساله توسعه، شمار دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در طرح هجرت سه در کشور باید به دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برسد.


  • شنبه 24 دی 1390-0:0

    آیا خبر دارید که در روز روشن و در یک مرکز تجاری آن هم 40 روز قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی معاون فرماندار تنکابن ... برای کاندید مورد حمایتش (...) تبلیغات می نماید؟؟؟؟ جای تاصف است که با توجه به این که ایشان خود نماینده دولت است ، ولی چنین خلافی فاحش را در مجامع عمومی انجام میدهد... هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک


    ©2013 APG.ir