تعداد بازدید: 3837

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 25 دی 1390-20:47

کتاب مظلوم ،کتابداران مظلوم تر!

دو سال و اندی حبس در میان قفسه های کتاب ، حذف حق و حقوق کتابداران، تعطیل شدن برنامه هاو خالی کردن حساب های انجمن های شهرستان ها و ... از جمله مسايل و نابساماني هاي ما کتابداران است.(يادداشت رسيده)


مازندنومه،يادداشت ارسالي کاربران:کتابداران از جمله قشرهایی هستند که با وجود مشکلات عدیده شغلی فعالیت های آنان هنوز ناشناخته مانده و شاید در میان انبوه مشکلات به فراموشی سپرده شده اند.

به گواه تاریخ، کتابداری با قدمت و پیشینه فرهنگی بالا همواره مورد توجه ملل فرهنگ دوست بوده، به طوری که در برخی برهه های مختلف تاریخی کتابداران از بیشترین حرمت و احترام در میان سایر اقشار برخوردار بوده اند.
 

مشهور است که کتابداری به منزله یک پیشه به دوران آشوریان باز می گردد،به طوری که در تاریخ کتابخانه برای نخستین بار در کتابخانه نینوا به فهرست بر می خوریم و لوحه ها با نظمی منطقی بر حسب موضوع یا نوع مرتب شده و هر یک نشانه شناسایی داشت و سیاهه محتوا هر اتاقک یا حجره که بر سر در آن کنده کاری شده بود در فهرست نیز مندرج بوده است.
 

این در حالی است که امروزه کتابداری از جمله مشاغلی است که شاید سختی و مشقت موجود در آن به دلیل گمنامی کتابدارن آنچنان به چشم نیامده و به نوعی این قشر شایسته را بتوان یکی از اقشاری دانست که در زمینه توجه به مشکلات شان همواره مورد بی مهری قرار گرفته اند.


 در هیاهوی جنجال های سیاسی و دعوای مسند و قدرت، کسی نیست به فریاد کتابداران-اين بانیان فرهنگ کتابخوانی- برسد.

دو سال و اندی حبس در میان قفسه های کتاب ، حذف حق و حقوق کتابداران، تعطیل شدن برنامه هاو خالی کردن حساب های انجمن های شهرستان ها و ... از جمله مسايل و نابساماني هاي ما کتابداران است.

 در اين تنگناها مشکلات ديگري نيز گريبانگير ما شده است؛ انباشته شدن قسط های بانکی ، تحمل حرف و حدیث های صاحب خانه ها و بی شام بر سر بالیدن گذاشتن بچه های ما و... نتیجه عملکرد دو و نیم ساله مدیر کل کتابخانه های عمومی استان- است؛ مدیر کلی که از ابتدای آمدنش(...) را سرکار آورده است.

 او با حقوق(...) و ساختمان(...) و ماشین چه می داند قسط و اجاره منزل یعنی چه ؟

آيا برگزاری آزمون استخدامی در بیستم آبان ماه امسال و شرکت ششصد جوان بیکار فارغ التحصیل جویای کار و معرفی آقایان(...) به جای آنان به نهاد کتابخانه های کشور بی انصافی نیست؟

 آیا اصولگرايي اين است؟آري...در طول تاریخ همواره کتاب و کتاب خوان مظلوم بوده است و کسی نبود به فریاد خاموش یار مهربان برسد.


  • علی حسینی پاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

    نه کتاب مظلوم است نه کتابخوان ونه دکتابدار چرا که ما به توسری خوردن عادت کردیم الهی ... یکی یکی...

    • پنجشنبه 16 آذر 1391-0:0

      آیا قیامت و ثواب و گناه و جهنم و بهشت !!!!!! فقط برای مردم بدبخت در کتب مذهبی آمده است؟؟؟/ به ما هم پول بدهید ثواب ارزانی خودتان

      • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

        کتابدار تنها قشری در جامعه اسلامی ایران است که فی سبیل الله کار میکند آقایان مسئولین از خدا بترسید

        • سه شنبه 27 دی 1390-0:0

          دلاوری سینه سوخته خواهشا دم از فرهنگ و این چیزا نزن ....شما چطوری با این مجموعه آشنایی داری خالی بند؟

          • سه شنبه 27 دی 1390-0:0

            آقا یا خانم سینه سوخته
            به عنوان کسی که سالیان دراز است که با این مجموعه آشنایی دارم باید چند نکته را عرض کنم.
            چرا مبلغ فیش حقوقی را درج نکردید که مشخص شود مدیر کل چقدرحقوق می گیرد دوما این مطالب کثرتا از سوی بدنه دوم خردادی وغیر مرتبط با مباحث فرهنگی که کثرتا از طریق آزمون های فرمایشی جریان دوم خرداد وارد این مجموعه شده بودند وغالبا هم در هنگام ورود نه سطح سواد مناسب این
            کار را دارا بودند ونه در حال حاضر نگاه فرهنگی مناسب این مجوعه را دارند بیان می شود .
            در مورد حقوق هم باید واقعا دریافتی این عزی زان کتابدار چه مقدار است وبعد نظر داد

            • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

              مازند نومه چرا اسامی را حذف میکنی... پدر کتابخونه ها رو درآورده.... فقط هم به فکر افکار سیاسیشه و دبیر بودن وجلسات سیاسی ....

              • نایب اللهپاسخ به این دیدگاه 1 0
                دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                وقتی عزل و نصب ها سیاسی شوند نتیجه اش مظلومیت کتابداران می شود.من فارغ التحصیل کتابداری هستم در حین تحصیل متوجه شدم اساتید گرانقدری در استان حضور دارند که به جز درسو تدریس به هیچ چیز نمی اندیشند گویا زمان برای تربیت کتابدار کم دارند و معتقدند که اگر کتابدار در جامعه فراوان شود درک چالش ها و عملگرایی برای توسعه و رشد فرهنگی فزونی پیدا می کند.
                آقای مدیرکل این صنف باید با دوراندیشی ها بجای پرسه زدن در محافل سیاسی فکری برای غباروبی کتابخانه های استان می کرد و قطعا دعای خوانندگان آن یار مهربان ...

                • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                  بنده تعجب می کنم که چرا ماها اینگونه فکر می کنیم چرا باید که مدیر اینچنین مورد شماتت قرار گیرد،بروید جستجو کنید که مسئولان بالادستی چقدر به حوزه فرهنگ اهمیت می دهندببینید اعتبار یک دستگاه فرهنگی از جمله ارشاد اسلامی یا همین اداره کل کتابخانه ها چقدر است وچه میزان رشد داشته است؟مگر همین امسال خاطر شریف دوستان نبوده است که یک همایش بزرگ فرهنگی که بنابود اداره کل کتابخانه ها برگزار کند با بی میلی برخی آقایان با آنهمه هزینه برگزارنشدو....سعی کنیددرنوشتاری که در منظرعموم قرار می گیرد خدا را درنظر بگیرد.

                  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 25 دی 1390-0:0

                    آقای نویسنده اولاً غلط انداز هیچ کتابی را مظلوم نمی داند و هیچ کتابداری را مظلوم تر نمی داند بلکه آنچه مظلوم و مظلوم تر است کتابخوان است که کمتر وجود دارد.
                    حرف های شما کمی مشکوک می زند و شما متهم به جانبداری از حزب کتابداران هستید و به دنبال درآمدزایی از طریق بورس و سهام عدالت و اختلاط و ارتباط دور و نزدیک با جریان انحرافی هستید.
                    شما احتمالاً با اختلاس گران 3000 میلیارد تومانی وابسته به جریان انحرافی زد و بند دارید. حتم دارم یک کاسه ای زیر نیم کاسه شما هست که به دنبال جلوگیری از طرح مظلومیت کتابخوانان هستید و به نفع کتابداران جریان سازی می کنید.
                    باند خطرناک کتابداران می خواهند کتابخوانان را سرکیسه بکنند و شبکه ای را درست کردند که هر گونه بنجلی را با اسم های قشنگ و جلد سازی های زیبا به کتابخوانان بیچاره قالب کنند.
                    توی خط آخر یک اعترافی از نویسنده پخش شده که نشان می دهد در ضمیر ناخودآگاه شما این آگاهی وجود دارد گه در طول تاریخ کتاب و کتابخوان مظلوم بوده نه کتابدار بورژوا و خان مسلک سرمایه دار صفت.
                    ما از این جریان انحرافی که شما بانی آن شدید اصلاً خوشحال نیستیم و به عنوان غلط انداز حرفه ای اعلام می کنیم که اگر تا 24 ساعت دیگر از مواضع خود عقب نشینی نکنید و به مواضع قبلی خود بر نگردید با کمال تاسف باید بگویم مجبورم از گزینه آخری که روی میز قرار دارد استفاده بکنم و آن اینکه پس کی می خواهید برگردید به مواضع قبلی خودتان؟


                    ©2013 APG.ir