تعداد بازدید: 3258

توصیه به دیگران 1

جمعه 30 دی 1390-8:25

با اصلاح طلب ها وجه مشترک نداريم-روح الاميني

در گفت و گوي مازندنومه با عضو ارشد جبهه ايستادگي مطرح شد:ما پیروز انتخابات 88 بودیم/وجه تمایز ما در اردوگاه اصولگرایی،اصولگرایان انقلابی است/ولخرجی را در کاندیداها نمی پذیریم/ شما بفرمایید تیراژ بقیه روزنامه ها چقدر است من هم می گویم"ملت ما"چقدر تيراژ دارد!


مازندنومه،کلثوم فلاحي:نشست انتخاباتي جبهه ايستادگي ايران اسلامي با حضور عبدالحسين روح الاميني شامگاه پنج شنبه در ساري برگزار شد.دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی و  از اعضای ارشد جبهه ایستادگی پاسخگوي پرسش هاي ما بود.

*خانواده روح الامینی بعد از انتخابات 88 هزینه سنگینی پرداخت و فرزندی از دست داد، با چه انگیزه ای وارد این انتخابات شده اید؟

 روح الامینی: در این انتخابات برای افزایش مشارکت هر کاری از دستم بربیاید انجام می دهم. به ویژه در خصوص جبهه ایستادگی فعالیت هایی برای تشویق فعالان سیاسی و نخبگان استان ها داریم و سفرهایی انجام می دهیم برای افزایش مشارکت.

البته خودم نامزد انتخابات نشدم چراکه معتقدم باید راه را برای نسل جوان و نسل سوم باز کنیم و بتوانند بیشتری از شایستگان و افراد کارشناس و خبره نسل سوم وارد مجلس شوند.

*کاندیدای شما در جریان انتخابات 88 شکست سنگینی متحمل شد، چه لزومی دارد اکنون دوباره  هزینه کنيد و شکست بخوريد؟ شکست به این معنا نیست که اقبال مردمی ندارید؟

روح الامینی:به نظرم ما پیروز انتخابات 88 بودیم. در انتخابات 88 هر کسی امتحانی پس داد. برخی مردود شدند و بعضی هم نتوانستند وظایف شان را به خوبی انجام دهند.

شرایط کشور روشن است؛ مهم آن منش و روالی است که افراد در انتخابات در پیش گرفته و در مسیر قرار می گیرند ، اینکه با چه شیوه ای وارد می شوند و شعار برنامه ها هم از منطقی برخوردار باشد که منطق پیروزی است.

*یک تحلیلگر داخلي اعلام کرده 100 کرسی از مجلس مربوط به جريان احمدی نژاد-مشایی، 80 کرسی متعلق به گروه 8+7 و حدود 40 کرسی هم در اختیار جبهه پایداری قرار خواهد گرفت و بقيه هم در اختيار اصلاح طلب ها و گروه هاي ديگر. تا چه اندازه این پیش بینی را می پذیرید و فکر می کنید در انتخابات آتي چند کرسی به دست آورید؟

روح الامینی: پس از انتخابات نتایج را می بینید، عالم سیاست قابل پیش بینی نیست . صبر کنید این شمارش ها پس از انتخابات معلوم می شوند.

* بنیان جبهه ایستادگی به اصولگراهای سنتی شباهت دارد، جبهه ایستادگی جریان سوم است یا با 8+7 کار می کنید؟

 روح الامینی:وجه تمایز ما در اردوگاه اصولگرایی، اصولگرایان انقلابی است با ایستادگی بر آرمان ها و ارزش ها. در این اردوگاه سوابق انقلابی ، آرمان ها ، مدل مدیریتی و برنامه ای در صحنه عمل اجتماعی و سیاسی بروز و ظهور دارد.

*یک تحلیلگر بیان کرده کواکبیان، فروزش و علیخانی اصلاح طلب نیستند، جبهه ایستادگی حاضر است این افراد را در لیست قرار دهید؟

روح الامینی: بعید است ما با اصلاح طلبان بتوانیم وجه مشترکی داشته باشیم.

* هزینه های انتخابات را از کجا تامین می کنيد؟

 روح الامینی:از دوره های قبل روی سیستم تبلیغات مجازی و قدرت رسانه ای تکیه کرده ایم. خیلی هزینه زیادی متصور نخواهد شد. ممکن است کاندیداها در حوزه هایی که داوطلب هستند هزینه هایی داشته باشند که باید معقول و قابل توجیه باشد.هرگونه اسراف و ولخرجی را در کاندیداها نمی پذیریم و این از اصولی است که باید مراقبت کنیم که واقع نشود.

* هزینه روزنامه "ملت ما" چگونه تامین می شود؟تیراژ این روزنامه چقدر است؟

 روح الامینی: هزینه روزنامه ملت ما مانند بقیه روزنامه ها تامین می شود. شما بفرمایید تیراژ بقیه روزنامه ها چقدر است من هم می گویم. گفته شده تیراژ ، ناموس یک رسانه است ، در اختیار دیگران قرار نمی دهند.



©2013 APG.ir