تعداد بازدید: 3200

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 بهمن 1390-12:26

يک مسئول بهزيستي:سازمان ملی کودکان تاسیس شود

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت:مسابقات بین المللی قرآني نابینایان و معلولان جسمی حرکتي با حضور 45 کشور برگزار می شود/طلبه ها هم مي توانند مجوز مهد کودک بگيرند/به جای سازمان ملی جوانان باید سازمان ملی کودکان داشته باشیم/با وجود حجم فعالیت های قرآنی بهزیستی ،هیچ سهمی در نیم درصد بودجه فعالیت های قرآنی کشور نداریم.


مازندنومه؛کلثوم فلاحي:سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح کانون فرهنگی قرآن و عترت شهید فیاض بخش بهزیستی مازندران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بهزیستی کشور به عنوان قرارگاه امور فرهنگی، مبادرت به ایجاد اداره کل فرهنگی کرد.

 حجت الاسلام علی پهلوان با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی را در راه اندازی این مراکز ، دخیل کردیم ، یادآور شد:این مراکز به دست جامعه هدف بهزیستی اداره می شود.

*مسابقات بين المللي براي معلولان

 وی با اشاره به اینکه نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآني نابینایان و معلولان جسمی حرکتي با حضور 45 کشور برگزار می شود، گفت: مقدمات این کار آماده است و با تامین بودجه در شش ماه نخست سال آینده برگزار می شود.

پهلوان با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت برگزار می شود ، خاطرنشان کرد:بنا را بر این داریم که مسابقات خارج از تهران برگزار شود و تاکنون مازندران و قم اعلام آمادگی کرده اند که بسته به ظرفیت استان ها ، برگزاری مسابقات را واگذار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شانس مازندران برای برگزاری این دوره از مسابقات ، اظهار داشت:چون بنا داریم از هزینه ها بکاهیم به همین دلیل باید مسابقات را در استانی برگزار کنیم که از امکانات بیشتری برخوردار هستیم.

پهلوان با بیان اینکه این دوره از مسابقات یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دارد ، تصریح کرد: سازمان بهزستی در مازندران دارای سه اردوگاه مجهز کشوری است و برای کاهش هزینه ها باید از ظرفیت ها استفاده کنیم به همین دلیل شانس مازندران برای برگزاری مسابقات ، بیشتر از سایر استان ها است اما مناسب سازی خیابان ها و معابر و بسیاری فاکتورهای دیگر هم مد نظر است.

*مجوز مهدکودک به طلبه ها هم داده مي شود

وی با اشاره به اهمیت مهدهای کودک ، اظهار داشت:طبق قانون مجوز راه اندازی مهدهای کودک بر عهده بهزیستی است و تاکنون سدهایی مانع توسعه مهدهای کودک بود و اکنون در صدد رفع این موانع هستیم.

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون فقط کارشناس های روان شناسی می توانستند مجوز احداث مهدکودک بگیرند، گفت:اکنون خواهران و برادران طلبه و حوزوي هم می توانند نسبت به این کار اقدام کنند و مهدهای کودک قرآنی ، مهدهای کودک مساجد و محلات را راه اندازی کرده ایم.

*هشت میلیون کودک در کشور داریم

وی با اشاره به اینکه به جای سازمان ملی جوانان باید سازمان ملی کودکان داشته باشیم ، تصریح کرد:هشت میلیون کودک در کشور داریم و تنها 700 هزار کودک به 14 هزار و 700 مهدکودک می روند که کمتر از 10 درصد جامعه هدف ، تحت نظارت بهزیستی هستند.

 پهلوان بیان داشت:‌برای این میزان کودک باید برنامه داشته باشیم و می طلبد مسئولان همت کنند تا سازمان ملی کودکان را در کنار سازمان بهزیستی داشته باشیم.

 وی ادامه داد:‌به این ترتیب پایه معارف دینی برای کودکان مورد لحاظ قرار می گیرد و دغدغه ای که اکنون برای جوان و نوجوان داریم با پیشگیری ،برای نسل آینده نخواهیم داشت.

پهلوان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری 10 میلیون حافظ است ، تصریح کرد:می توانیم پایه این کار را ایجاد کنیم.

*هيچ سهمي نداريم

 وی اظهار داشت:‌گلایه ام از شورای توسعه و تجهیز فعالیت های قرآنی کشور این است که با وجود حجم فعالیت های قرآنی بهزیستی ،هیچ سهمی در نیم درصد بودجه فعالیت های قرآنی کشور نداریم.

 سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد:‌بهزستی سالانه هشت جشنواره قرآنی برگزار می کند و حجم فعالیت های قرآنی ما زیاد است.

 وی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه های قرآنی سه میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش داریم ، گفت:اگر برای هر یک از این افراد فقط 10 هزار تومان سرانه فرهنگی در نظر بگیرند بیش از سه میلیارد تومان است که حتی این را هم در نظر نمی گیرند.

پهلوان بیان داشت:ما به صورت غیرمستقیم برای برنامه های قرآنی با هشت میلیون نفر در ارتباط هستیم و بهزیستی بیش از 200 برنامه دارد که برنامه ها را به 120 مورد کاهش داده ایم.

*به زودي،نرم افزار مهارت هاي زندگي

این مسئول یادآور شد:نرم افزار متون یکپارچه مهارت های زندگی به صورت دیجیتال طی هفته های آینده به دست مربیان مهدهای کودک خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با ابزار نوین ، هر خانه را مهدکودک می کنیم ، گفت:این نرم افزار که شامل چندبرنامه و کتابچه است چندی قبل رونمایی شد.

پهلوان با بیان اینکه برای تهیه این نرم افزار یک سال و نیم وقت گذاشته شد، ادامه داد:این نرم افزار برای مهدروستاها به صورت رایگان و برای مهدکودک شهری با تخفیف ارائه می شود و تمام مهدهای کودک ملزم به استفاده از این نرم افزار هستند.



    ©2013 APG.ir