تعداد بازدید: 3233

توصیه به دیگران 4

جمعه 21 بهمن 1390-22:27

فرصتی برای توان سنجی

در گفت و گو با عاطفه خيرخواه-روزنامه نگار-مطرح شد:متاسفانه برخی از مسئولان استان کمتر سعی می کنند فعالیت های خود را در آینه مطبوعات ببینند/ حضور رسانه های مجازی در این جشنواره و نمایشگاه، می توانست بر ایجاد فضای رقابتی بیشتر، بیفزاید.


مازندنومه:در هفته جاري نمايشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان در ساري برگزار مي شود.مهم ترين ايرادکار برگزارکنندگان برنامه و در راس آن ها خانه مطبوعات،دعوت نکردن از پايگاه هاي خبري مجازي استان است که اين قضيه با انتقاد مديران برخي رسانه هاي مجازي نيز مواجه شده است.اين در حاليست که رسانه هاي مجازي سال گذشته به اين جشنواره دعوت شده بودند.به بهانه نمايشگاه و جشنواره مطبوعات استان با عاطفه خيرخواه-از روزنامه نگاران فعال مازندراني و معاون روزنامه همشهری منطقه 6 تهران- گفت و گو کرديم.

--------------------------------

عاطفه خیرخواه در گفت و گو با مازندنومه، جشنواره و نمایشگاه مطبوعات استان را فرصتی برای توان سنجی اهالی رسانه استان دانست و گفت:« تداوم و توجه به کیفیت آثار ارسالی به جشنواره و داوری بر اساس استانداردهای موجود در حوزه خبر، گزارش، مقاله نویسی و... توسط استادان نامدار عرصه مطبوعات، 3 اصل مهمی است که موفقیت یک جشنواره مطبوعات را تضمین می کند.»


اين روزنامه نگار مازندراني افزود: « این جشنواره فرصت مناسبی است تا مسئولان استان بار دیگر نقاط قوت و ضعف فعالیت خود در دستگاه اجرایی متبوعه را در قاب رسانه ببینند.»

معاون روزنامه همشهری منطقه 6 تهران ادامه داد: « متاسفانه برخی از مسئولان استان کمتر سعی می کنند فعالیت های خود را به صورت تمام قد در آینه مطبوعات ببینند، آینه ای که می تواند بهترین فرصت را برای جبران کاستی های یک دستگاه اجرایی در اختیار آن مسئول قرار دهد.»

او تصريح کرد:« خوشبختانه یکی از دستاوردهای مهم عرصه مطبوعات در استان مازندران از ابتدای دهه 80 تاکنون، برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات است که با تمام نقص ها و دلگویه های اهالی رسانه استان، تقریبا هر سال در حال برگزاری است و می تواند فضای رقابتی سالم و امیدبخشی را به وجود آورد.»

خيرخواه با بیان اینکه اولین دوره این جشنواره در گستره شمال کشور با حضور استان های سمنان، قزوین، گیلان، گلستان و مازندران به میزبانی ساری برگزار شده بود، ادامه می دهد: «مهم ترین ویژگی آن جشنواره، حضور گرم مسئولان اجرایی بود که حمایت های همه جانبه ای از آن رویداد فرهنگی داشتند و امید می رود امروز نیز مسئولان استان تمام توان و همت خود را برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از جشنواره و نمایشگاه مطبوعات به اهالی فرهنگ دوست و رسانه ای استان هدیه کنند.»

وی همچنین با اشاره به محدود بودن این جشنواره به رسانه های نوشتاری می گوید: « به نظر می رسد حضور رسانه های مجازی در این جشنواره و نمایشگاه، می توانست بر ایجاد فضای رقابتی بیشتر، بیفزاید.

خيرخواه در پايان گفت:«از نظر دور نداشته باشیم بسياري از خبرنگارانی که در رسانه هاي مجازي قلم می زنند عموما عضو خانه مطبوعات هستند و از خبرنگاران باسابقه مطبوعات نیز به شمار می روند.»


  • یکی از کارمندان شهرداری ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

    خواهر خوبم خانم خیرخواه عزیز
    شما هرجا هستی به سربلندی فعالیت می کنی چراکه در مدت سه سال که در مجموعه شهرداری و شورای شهر ساری بودید خدمت صادقانه شما باعث شده بود تا چشم دیدن شما رانداشته باشند. برای شما خواهرخوبم آرزوی توفیق و صحت دارم. خدای نگهدارتان باشد.

    • یه مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

      سلام خانم خیرخواه امیدوارم سلامت باشی . ما قدرتو ندونستیم و از اینجا رفتی . اطمینان دارم تهران و تهرونیا بیشتر قدرتو میدونن . با ارزوی سر بلندی برای شما

      • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

        چه عجب خانم!!
        یادی از مازندران کردید؟ شما هم مثل همه مازنی هایی که رفتند، رفتید و پشت سرتان را هم نگاه نمی کنید.

        • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

          خانم معاون تبریک بابت سمت جدید،به امید روزی که خودت بشی مدیر مسول و صاحب امتیاز

          • شنبه 22 بهمن 1390-0:0

            خانه مطبوعات نگو بلا بگو!ما که خیری ندیدیم.انتخابات بعدی خانه باید تغییراتی ایجاد کنیم

            • شنبه 22 بهمن 1390-0:0

              خانم کجایید؟چرا کمتر در مازندنومه مطلب می نویسید؟راستی سمت جدید مبارک

              • فریدونکناریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 22 بهمن 1390-0:0

                همشهری ما منتظر حضورت در انتخابات هستیم.


                ©2013 APG.ir