تعداد بازدید: 3830

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 18 اسفند 1390-23:53

سنگ مفت،سرمایه گذار مفت!

سرمایه گذار شهر بازی ساری به خبرنگاران پناه آورد؛پيشنهاد دادند تا پروژه در شهري غير از ساري انجام شود اما با وجود تمام مشكلات وفادار به ساري مانده ام/تاكنون به علت سهل انگاري شهرداري و شوراي شهر هنوز سقف اين پروژه اجرا نشده است/متاسفانه ما راه تفريح كردن را بلد نيستيم و نهايت تفريح ما دور زدن در خيابان هاست.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:باز هم مشكل هميشگي استان مازندران و كوته بيني برخي افراد كه همواره كاسه داغ تر از آش بوده و اجازه به نتيجه رسيدن امور را نمي دهند، مشكل ساز شد.

رضا امير سليماني-سرمايه گذار پروژه شهر بازي سرزمين شادي ها- عصر پنج شنبه در نشست خبري خود با خبرنگاران اظهار داشت: شركت پديده گردشگري كاسپين با هدف سرمايه گذاري و دسترسي به اهداف نوين در حوزه گردشگري تاسيس شد و در زمينه مطالعاتي و مشاوره اي كارهاي بديعي ارائه كرده است.

وي گفت: ما مطالعات در حوزه جذب گردشگر را به شكل نوين و همچنين بررسي مشكلات پيش رو را از سال 79 آغاز كردیم و تاكنون بيشتر براي انجام عمليات بزرگ تفريحي به تحقيقات ميداني اقدام كرده ايم.

اين سرمايه گذار با بيان اينكه در موارد متعدد از وضعيت سياسي، اجتماعي و فرهنگي مناطقي كه قرار است پرو‍ژه در آن كليد بخورد مطالعات وسيعي صورت پذيرفته است افزود: نمونه اين مطالعات و طرح ها در چند وزارتخانه مطرح شده است و مورد استقبال قرار گرفته است.

وي گفت:اين وزاتخانه ها براي عملياتي شدن پروژه ها پيشنهاد دادند تا پروژه در شهرهايي غير از ساري انجام شود اما بنده با وجود تمام مشكلات وفادار به ساري مانده ام.

اميرسليماني با اشاره به جمعيت مقيم و مسافر در يك شهر عنوان كرد: جمعيت مسافر يك ضريب اطميناني دارد اما آنچه براي طراحي ها مورد اهميت است تعداد و نحوه جمعيت مقيم آن شهر است كه مي تواند ضريب امنيت بالايي براي تثبيت و بهره وري پروژه ايجاد كند.

*شرق ضعیف

وي در تشريح دلايل وفاداري خود به ساري گفت: از نگاه بنده استان به دو قطب غرب و شرق تقيسم شده است كه متاسفانه تمامي امكانات تفريحي و گردشگري اختصاص به مناطق غربي استان دارد اما در شرق استان شاهد امكانات ضعيفي در اين زمينه هستيم.

اين سرمايه گذار با بيان اينكه استان به دليل تجميع بافت شهري و مسافرخيز بودن بسيار مستعد است گفت:يكي ديگر از دلايل انتخاب مركز استان توجه به اين مطلب است كه پروژه شهر بازي چشم اندازي منطقه اي و فرا منطقه اي خواهد داشت.

اميرسليماني ادامه داد:با اجرايي شدن اين طرح در ساري ما اميدواريم كه از شهرستان هاي ديگر و همچنين از استان هاي همجوار گلستان ، سمنان و حتي گيلان نيز بتوانيم جمعيت قابل توجهي را جذب و در راستاي استفاده از امكانات به آنها خدمات دهيم.

*بازی هایی برای 3 تا 30 ساله ها

وي گفت:پروژه شهربازي مساحتي بالغ بر 900 متر مربع دارد كه طراحي آن در همكف 645 متر مربع و در نيم طبقه نيز 140 متر مربع صورت پذيرفته است كه يك سوله فضايي با سقف پلي كربنات مدرن(كه يكي از مطرح ترين انواع استفاده از فن آوري نانو در بحث معماري سقف و سيماي شهري است) نيز براي بهبود سيماي شهري براي اين فضا طراحي شده است.

اين سرمايه گذار مشخصه عمده اين مجتمع تفريحي- گردشگري را ديجتالي بودن بازي ها و استفاده از سيميلاتورها و شبيه سازهاي حرفه اي دانست كه در آن از بازي هاي تلويزيوني و بازي هاي سبُك مكانيكي استفاده شده و با توجه به نوع مدل ارائه شده در بازي ها مي تواند سنين 3تا 30 سال را پوشش دهد.

وي خصوصيت ديگر اين بازي ها را هيجان زايي آن عنوان كرد و گفت: براي اولين بار نمونه اين شهربازي در ساختمان تيراژه تهران ايجاد شد كه بازخورد سراسري داشت و بعد از آن شهرهاي مشهد،شيراز، اصفهان،قم مي باشد كه به تازگي كيش هم اقدام به ساخت نمونه مشابه كرده است.

*مسئولان همکاری نمی کنند

اميرسليماني با بيان اينكه كار گردشگري و تفريحي نياز به فرهنگ سازي و ايجاد بسترهاي مناسب فرهنگي و تعامل مسئولان با سرمايه گذاران در اين حوزه دارد گفت:متاسفانه نوع برداشت نادرست مردم و مسئولان در اين خصوص موجب عدم همكاري و معلق ماندن پرو‍ژه ها مي شود.

وي با بيان اينكه در شهر سرخرود اولين سرمايه گذاري شركت كاسپين در حوزه گردشگري كليد خورد افزود:متاسفانه به علت عدم همكاري مسئولان شهري و محلي (به بهانه بحث مربوط به فصل ماهيگيري و تعطيلي شش ماهه مجموعه در اين فصل)، موجب شد تا طرح به صورت نيمه كاره رها شود، در حالي كه ما با ارايه راهكارهاي متفاوت سعي كرديم نظر مثبت مسئولان را جلب كنيم اما آنها بر روي حرف خود اصرار كردند.

اميرسليماني گفت: متاسفانه اين امر در ساري هم اتفاق افتاده است و با وجودي كه رايزني هاي وسيعي در اين خصوص انجام شد و مسئولان قول همكاري دادند اما در روند كار سنگ اندازي و پروژه با مشكلات زيادي روبه رو شد.

وي با بيان اينكه در ابتداي امر شهردار ساري و شوراهاي شهر نظر مساعدي روي اين پروژه داشتند افزود:در شروع كار خود آقاي حجازي به همراه آقاي رحيمي شهردار منطقه يك و مهندسان ناظرشهرداري، ساعت 6.30 صبح در محل پروژه حاضر شده و اين كار استقبال كردند.

اين سرمايه گذار اظهار داشت:شخص آقاي حجازي بسيار از اين موضوع حمايت كرد و دستورهاي كتبي و اكيد وي در پرونده موجود است كه مكرر تاكيد كردند كه نه تنها براي صدور پروانه و مجوز هزينه اي دريافت نمي كنيم بلكه حاضريم در اين امر مساعدت مالي نيز داشته باشيم.

وي ادامه داد:اكثر اعضاي شوراي شهر نيز اين نظر را داشتند اما اكنون اجازه اجراي اينكار را نمي دهند.

اميرسليماني با بيان اينكه اين پروژه قرار بود در دهه فجر افتتاح شود افزود: به دلايل سياسي و همچنين در پيش بودن انتخابات ترجيح داده شد تا 20 اسفندماه اين امر محقق شود كه تاكنون به علت سهل انگاري شهرداري و اعضاي شوراي شهر هنوز سقف اين پروژه اجرا نشده است.

*اتفاقی بزرگ در کشور

وي با اشاره به اينكه هر قطعه از ماشين آلات در حدود 12 تا 15 هزار دلار قيمت دارد افزود:هر كدام از اين وسايل تنها مساحتي در حدود يك يا دو مترمربع اشغال خواهند كرد كه با اين حساب مبلغي بالغ بر 500تا 600 هزار دلار فقط هزينه ماشين آلات مورد نياز خواهد بود.

اميرسليماني گفت:تعهدات شركت براي وارد كردن قطعات و ماشين آلات مورد نياز 60 روزه بود كه با اين اهمال مسئولان و با توجه به محدوديت هاي ارزي ايجاد شده با مشكلات زيادي در خصوص تامين ارز و وارد كردن قطعات روبه رو هستيم.

وي گفت: با مراجعات مكرر به شهرداري بالاخره ديروز توانستيم مجوز مورد نياز را دريافت كنيم اما اين مجوز تنها براي 70 درصد پروژه (مساحت 600مترمربع )با پرداخت مبلغ 68 ميليون و 960هزار تومان صادر شده است و براي 30 درصد باقيمانده بعد از پايان كار بايد پرونده به كميسيون ماده 100 ارجاع شود.

اميرسليماني در تشريح علل ساخت اين پروژه در مساحت 900 مترمربع عنوان كرد: يكي از علل اصرار بنده بر اين موضوع توجه به اين مطلب است كه شهربازي تيراژه تهران در 470مترمربع ساخته شده است و تا به حال حتي طرح ساخت، در مساحتي بالاتر از 700 مترمربع پيشنهاد هم نشده است و با انجام اين كار يک اتفاق بزرگ در كشور رخ خواهد داد.

وي با بيان اينكه شهرداري حتي به تعهد اوليه خود عمل نكرده است بلكه از ما هزينه مطالبه مي كند افزود:اين مبلبغ با در نظر گرفتن جريمه ماده صد بسيار قابل توجه خواهد بود و مسئولان بايد پاسخ دهند كه چرا در قبال كار خدمات شهري و فرهنگي كه از وظايف شهرداي هاست با سرمايه گذاري مستقيم قرار است در مركز استان رخ دهد، مرتب سنگ اندازي مي كنند.

اين سرمايه گذار با بيان اينكه بنده حتي پيشنهاد سهم الشركه به شهرداري داده ام افزود:بنده پذيرفتم كه تمام كارها را انجام دهم و در قبال همكاري و مساعدتي كه شهرداري مي كند، 5 درصد در سود اين پروژه سهيم باشد، اما آقايان بي تفاوت بوده اند.

وي گفت: بنده حتي مجوز ده ساله درخواست كرده ام تا نتوانم در عرض يكسال كاربري زمين را عوض كنم اما باز هم مسئولان بي توجهي كرده و بر حرف خود اصرار مي كنند.

اميرسليماني اظهار داشت:بايد فرهنگ سازي در اين خصوص صورت پذيرد و رسانه ها قطعا نقش موثري در اين موضوع ايفا خواهند كرد.

اميرسليماني گفت: بنده از شهردار و اعضاي شوراي شهر مي خواهم تا با تشكيل جلسه اي به يك اجماع دست يابند و پاسخ منطقي و قاطعي بدهند.

وي گفت: نبايد در فراز و نشيب ها به اينجا برسيم و مطمئن باشيد اگر بنده در اين پروژه شكست بخورم قطعا در پروژه هاي بزرگ تر نيز آسيب خواهم ديد.

اين سرمايه گذار ادامه داد:اگر مجموعه شهرداري بر روي حرف خود پافشاري كند حتما هم اين پروژه و هم پروژه هاي ديگر در دست اجرا را جمع خواهم كرد.

*هیاهو برای هیچ

به گزارش مازندنومه، بايد ديد چرا مسئولان استان زماني كه دم از توسعه صنعت گردشگري و تفريحي مي زنند در قبال افرادي كه با علاقه و مطالعه در اين حوزه وارد شده اند اين چنين برخورد مي كند؟

به نظر مي رسد نگاه برخي مديران به مسال فرهنگي و خدمات شهري بايد عوض شود ، البته از هياهوي جلسات متعدد شوراهاي شهرداري كه تنها در حد بيان شعارهاي خبري است انتظار بيش از اين هم نمي رود.

سوال اينجاست كه اگر واقعا قرار است مطالبات مردمي مد نظر قرار بگيرد نبايد با زمان و هزينه عده اي سرمايه گذار كه هر كجاي ايران بروند(جز مازندران) خريدار دارند اين گونه بازي كرد.

*حاشیه ها

-اميرسليماني با توجه به ريسك بالاي اين طرح و موضوع قطعي برق سه فاز بلوار امام رضا و آسيب ديدگي دستگاه ها گفت: بنده با قبول تمام اين مسايل وارد ميدان شدم اما حال كه سرمايه آورده ام حمايتي صورت نمي پذيرد.

- همسر اميرسليماني از مجموعه شهرداري تشكر كرد اما گفت:بنده فكر مي كنم بيشتر كساني كه در شهرداري هستند با اين موضوع مشكلي ندارند اما احساس مي كنم مديريت انجام اينكار را ندارند.

- اميرسليماني در تكميل سخنان همسرش تاكيد كرد:مشكل آنجاست كه آقايان قوانين را طور ديگري مي بينند و بايد ديد كه ما را در كدام قالب و قانون مي بينند تا در آن مسير هدايت شويم.

- وي در جايي ديگري گفت: براي انجام اينكار با گردشگري هم توافقاتي شده بود اما آنها ما را به شهرداري ارجاع دادند و گفتند نظر شهرداري را بخواهيد و اكنون با وجود توافقات اوليه اين مشكل به وجود آمده است.

-اميرسليماني در خصوص تخصيص مكان براي اين پروژه هم گفت: ابتدا محلي در مسير جاده دريا در نظر گرفته بوديم اما مالكان با وجود توافقات اوليه در نيمه راه منصرف مي شدند.

- وي در بخش ديگري گفت: خطاب به چند تن از مسئولان گفتم چرا زماني كه بحث از ساخت مجتمع تجاري مي شود اين قدر سخت گيري نمي كنيد اما اكنون كه بحث از ايجاد مجموعه تفريحي گردشگري است سنگ اندازي مي كنيد که يكي از اعضاي شوراي شهر تصريحا بيان كرد:" خب شما هم برويد تجاري بسازيد پولش را بگيريد."

-اميرسليماني ايجاد اين مجموعه را در كاهش مشكلات اجتماعي ، معضلات رواني و شهري بسيار موثر دانست و گفت: متاسفانه ما راه تفريح كردن را بلد نيستيم و نهايت تفريح ما دور زدن در خيابان هاي شهر با دوست و رفيق و يا با خانواده است.


  • یک شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 21 اسفند 1390-0:0

    این آقای سلیمانی بیشتر به یک خالی بند شبیه است تا یک سرمایه گذار واقعی، چون قبلاً هم شرکتی را تحت عنوان"کیش پارس مارین" در فرح آباد ساری راه اندازی کرد و کلی تبلیغ کرد که قرار اسا اتوبوس دریایی بیاورد و اینجا را به کیش دوم مبدل سازد و با ایجاد اسکله های مصنوعی در دریا می خواهد تحول صنعت توریسم را در مازندران رقم بزند و .....! اما عملاً همه این طرحها فقط به یک اسکله در حد یک کافی شاب کوچک ختم شد و ایشان با گرفتن وام ها و فروش این اسکله با قیمت بسیار بالا به اهالی فرح آباد، به غرب استان رفت و در آنجا هم طرحهای ن ارائه داد و وام ها را گرفت و حالا دوباره به ساری برگشت تا باز هم دلها را ببرد و وامی را بگیرد و یک طرح ناقص از خود بچا گذارد و باز هم و باز هم.....؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
    خواهشاً مواظب این تیترزنی ها باشد و یکی را الکی گنده نکنید، چرا که خانم امیرسلیمانی یک خبرنگار است و کلاً از بستر رسانه ها برای جاانداختن شوهرش خوب استفاده می کند و این زوج خیلی ماهرانه مخ مدیران بی تجربه ما را هم می زنند و به اهدافشان هم می رسند!
    قبلً همین کلاهبرداریها را در کیش انجام دادند و در آنجا دیگر حنایشان رنگ نداشت به مازندران آمدند و دائماً سخن از بی وفایی مدیران و ترک مازندران می کنند، اما الان بیش از دهسال است که در مازندران جاخوش کرده اند وحسابی می چرند و مظلوم نمایی می کنند و رسانه ها هم بی مطالعه از او بعنوان یک سرمایه گذار خلاق یاد می کنند! باور کنید خبری نیست و نهادهای امنیتی باید این زن و مرد کلاش و خالی بند را استطاق کنند تا معلوم شود که اینها با این همه دریافت های میلیاردی از سرمایه های بانکی ما، چه کاری کرده اند. عادت اینها این است که به مدیران مربوطه سود شخصی می رسانند و بعد دریافتهای کلان آنها آغاز می شود و کلی هم بدهی بانکی دارند که با وساطت مدیران، باز هم به آنها وام های جدید داده می شود، مواظب باشید که در این کیس بزرگ اختلاس و سوء استفاده پای رسانه ها نلغزد!

    • یک ساروی در حسرت دیدن مدیر ساروی درپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 20 اسفند 1390-0:0

      ساری شهر بسیار بسیار ضعیفیه از نظر مدیریتی.چرا که اصلا مدیر لایق وقدرتمند در این شهر نیامده.برای همین مدیران شهری ما وقتی دوتا خیابان رو آسفالت می کنند یا دو تا جدول بلوارها رو رنگ می کنند فکر می کنند عظیم ترین کار شهری رو انجام دادند وسر تا سر شهر رو با بنر وپارچه پر می کنند که کجایید مردم ساری که ببینید ما چه کردیم.بیایید واز ما تشکر کنید.شورای شهر ما هم که....... نگیم بهتره .چون اصلا نمی دونند چکار باید بکنند والکی اشتباهی اونجا نشستند.نمونه کارهای پارچه ای شهر:شهر بازی صفرآباد،پارک آبی فرح
      آباد؛پالایشگاه ساری؛کارخانه سایپا؛مجتمع بزرگ تجاری تفریحی دنیای آرزو(نکته خنده دارش اینه که کاری انجام نشده ولی اسمش به بهار نارنج تبدیل شده. البته به زعم آقایون اینم حتما کاریه دیگه)و..................................

      • شنبه 20 اسفند 1390-0:0

        آقایان اعضای شورا و شهردار لطفا پاسخ

        • سارویزادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 19 اسفند 1390-0:0

          به همین دلایل است که ساری درجا میزند وپیشرفت نمیکند.طرف پول هم میخواهد خرج کند ان قلت میاورند.بابا برید دیگه.شما کی هستید!

          • جمعه 19 اسفند 1390-0:0

            من اگر سرمایه داشتم میریختم دریار ونمیدادم دست این آقایون

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
              جمعه 19 اسفند 1390-0:0

              بستر فرهنگی کار با شهرداری ساری
              ghalat-andaz.blogfa.com
              ghalatandaz@ymail.com
              نکته همن جا است که فرمودند وزارتخانه ها نظرشان این بود که پروژه هر جایی غیر از ساری اجرا شود حمایت می کنند.
              ساری از دو جهت شایستگی کار ندارد. 1- وزارتخانه هایی که تحت نفوذ شدید غیر ساروی ها است. 2- مسئولان شهری ساری که به محض اینکه پروژه ای را کلید می زنند به دنبال توقعات خودشان هستند. در یکی از پروژه ها، ناظر شهرداری علناً به دنبال دریافت حق و حقوق خودش در پروژه بود و آقایانی که به عنوان مهندسین طراح مورد قبول شهرداری هستند تا چیزی را نرسانند پروژه ای به آنها نمی ماسد. غلط انداز که خوشبختانه با همه جور آدم سر و سیر دارد و اهل بخیه ها را به خوبی می شناسد به سرمایه گذاران خیلی عزیز توصیه می کند در ساری قاعده این است که:

              سهم افراد را از پروژه از قبل مشخص بکنید
              شورا را هم بدون سهم نگذارید
              نشان بدهید که پول دارید
              از اتومبیل های گرانقیمت برای سرکشی به پروژه ها استفاده کنید
              بیل بوردهای فراوان در سطح شهر تصب کنید
              تیزرهای تلویزیونی منتشر کنید
              مصاحبه های فراوان تلویزیونی و مطبوعاتی انجام دهید
              از شهردار و پرسنل شهرداری نهایت تشکر را به خاطر این پروژه ها بکنید.
              مهمانی بدهید و عناصر موثر شهرداری را دعوت کنید.
              از کاندیدای مورد نظر شهردار حمایت شدید مالی بکنید
              هدیه به پرسنل شهرداری یادتان نرود و سطح هدایا را هم مراعات کنید
              با شهردار و معاونین مرتب جلسه داشته باشید
              نماینده ای را در شهرداری به طور دائم داشته باشید
              بهتر است این نماینده از پرسنل موثر خود شهرداری باشد
              ناظر ویژه ای را از شهرداری بخواهید که مطلوب نظر شهردار باشد
              هرگز و هرگز در پیش مقامات از نقاط ضعف شهردار و شهرداری حرفی نزنید
              تنها کار شما تعریف و تمجید از مقامات محترم مورد نظر در شهرداری باشد
              هرگز از کسانی که مورد بغض شهردار هستند تعریف و تمجید نکنید
              به نمایندگان و کاندیداهایی که مورد حمایت شهرداری نیستند اعتنایی نکنید
              هر کاری می کنید بنا به خواست و دستور شهردار و معاونین باشد.
              خلاصه اینکه سر به راه باشید و حرف شنو و از ضررهای احتمالی هم نترسید
              و آنوقت خواهید دید ساری بهترین محیط برای اجرای پروژه ها است. آقای امیر سلیمانی و بانوی محترم ایشان باید بدانند هر جایی برای کار کردن فرهنگ خاص خودش رو دارد و ساری این فرهنگ رو دارد و باید در این بستر فرهنگی کار کنید عزیزان من!!!


              ©2013 APG.ir