تعداد بازدید: 2190

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 2 فروردين 1391-15:29

نوروزنامه(7)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان(چهار شنبه 2 فروردین 91)؛جشنواره سبزینه روز دهم فروردین در نوشهر برگزار می شود/رادیو مازندران صبح و عصر همراه مردم و مسافران است/حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار کانون گردشگری مازندران قرار دارد/مشکل زباله‌های ساری تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود/ 700 هزار نفر سال تحویل در اماکن زیارتی حضور یافتند/جاده هراز باز شد.


مازندندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی:

*شهردار نوشهر: جشنواره ملی سبزینه برگزار می شود

 شهردار نوشهر از برگزاری جشنواره ملی سبزینه در دهم فروردین خبر داد و گفت:این جشنواره در پنجمین سال برگزاری ثبت ملی شده است.

 علی امانی اظهار داشت:جشنواره سبزینه چهار سال پی در پی برگزار شد و امسال در پنجمین سال برگزاری، ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره سبزینه روز دهم فروردین برگزار می شود،تصریح کرد:سال گذشته 150 اثر به این جشنواره رسید و بیش از چهار هزار نفر بازدید کردند.

 امانی با اشاره به اینکه در کنار نمایش سبزه ها ، برنامه جنگ شادی هم داریم ،ادامه داد:در این مراسم به خوش حساب ترین شهروند در پرداخت عوارض نوسازی ، یک خودروی تیبا هدیه می شود.

وی یادآور شد: امسال 200 اثر تاکنون برای حضور در جشنواره نام نویسی کرده اند و پیش بینی می کنیم این تعداد اثر بیشتر شود.

شهردار نوشهر ،تصریح کرد:در شهرستان نوشهر علاوه بر جاذبه های گردشگری، نمایشگاه ملی میراث فرهنگی و صنایع دستی هم برپا می شود .

*مدیر تولید صدا:رادیو،همراه مردم و مسافران است

مدیرتولید صدای مرکز مازندران در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: برنامه ی ویژه نوروزی رادیو با عنوان"بهار آمد"  از صبح 27 اسفند ماه با رویکرد اطلاع رسانی، آموزشی و بیان آخرین اخبار و اطلاعات از ستاد تسهیلات سفر، پلیس راه استان، هواشناسی ونهادها وادارت در گیر استان شروع شد.

جعفر علیپور دیگر برنامه های رادیو در ایام نوروز را پخش موسیقی مناطق گوناگون کشور اعلام کرد وگفت: به خاطر حضور مسافران وگردشگران نوروز در مازندران تلاش می کنیم که آداب و سنت های اقوام مختلف را در برنامه رادیویی ایام نوروز پخش کنیم.

 مدیر تولید برنامه های رادیو مرکز مازندران یکی از برنامه های رادیویی ایام نوروز مرکز مازندران را ویژه برنامه عصر گاهی نوبهار با رویکرد سرگرمی و تفریحی اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه جنبه تفریحی وسرگرمی دارد و با رویکرد طنز ونمایش کوتاه اجرا می شود.

وی از برقراری ارتباط رادیویی با سایر مراکز استان ها خبر داد وگفت: در ارتباطی که با سایر مراکز گردشگری استان ها برقرار می شود جاذبه های گردشگری وتاریخی مازندران را به اطلاع دیگر هموطنان کشور می رسانیم.

علیپور در ادامه به اجرای برنامه نمایشی طنز در رادیو مازندران اشاره کرد وگفت: این نمایش ها هر شب به مدت نیم ساعت در ژانر طنز از رادیو مازندران پخش می شود. 

وی با بیان اینکه در برنامه های نوروزی رادیو تلاش می کنیم که به معرفی آداب ورسوم تمام استان مازندران بپردازیم، اضافه کرد: یکی از ماموریت های ما حضور در روستاهای دور دست وتهیه برنامه درباره رسوم مختلف روستاییان در ایام عید است.

 مدیر تولید رادیو مازندران با بیان اینکه در ایام نوروز بر تعداد مخاطبان رادیو اضافه می شود، یادآور شد: در صورت ارتباط گیری مخاطبان با برنامه های رادیو مشکلات ونارسایی های موجود را مطرح و نسبت به پیگری آن در ستاد تسهیلات سفر نیز اقدام می کنیم.

 علیپور یکی از دغدغه های اصلی برنامه سازان وتولید کنندگان رادیویی را حفظ محیط زیست مازندران عنوان و تاکید کرد: در برنامه های تولیدی رادیو نکات ودغه های حفظ زیست محیطی را بیان می کنیم.

 وی در پایان با اشاره به نظر سنجی های انجام شده از برنامه های سال قبل رادیویی در مازندران افزود: 63 درصد مخاطبان رادویو از تولیدات رادیو ی ایام نوروز سال قبل رضایت داشتند.

*معاون عمرانی استاندار :حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار است

 معاون عمرانی استاندار مازندران و رئیس کانون گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران تصریح کرد:وجود دریا و جنگل با فاصله کم مناطق کوهستانی و جلگه ای، زیبایی و جلوه خاص و بی نظیری به این منطقه از ایران پهناور داده است.

سید عیسی هاشمی حیدری افزود:مناظر زیبای طبیعی،وجود برج ها،ساختمان ها و سازه های تاریخی ، مازندران را در کشور به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

 رئیس کانون گردشگری مازندران یادآور شد:مازندران از 340 کیلومتر ساحل با چشم اندازی زیبا سود می برد که با تشکیل سازمان عمران سواحل توسعه سواحل و پایداری صنعت گردشگری رقم خواهد خورد.

 معاون استاندار مازندران ادامه داد:با برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت نهم و دهم در جذب توریسم،حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار کانون گردشگری مازندران قرار دارد.

*مدیرکل دفتر امور اجتماعی مازندران:مشکل زباله ها برطرف می شود

علیرضا جانبازی صبح امروز با حضور در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران اظهار داشت: برای هماهنگی بیشتر در ستاد تسهیلات سفر جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نتیجه آن حضور همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد تسهيلات سفر است.

وی با بیان اینکه دفتر اجتماعی استانداری مازندران بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ستاد تسهيلات سفر رسیدگی می‌کند، تصریح کرد: از اقدامات دستگاه‌ها در سطح شهرها بازدید و مشکلات و نارسایی‌های احتمالی را برطرف می‌کنیم.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی مازندران با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و شهروندان در ایام عید با مردم نیز ارتباط مستقیم برقرار می‌کنیم، یادآور شد: همکاران ما در سطح شهر مشکلات و نارسایی‌ها را از مردم دریافت و در ستاد تسهيلات سفر مطرح و نسبت به رفع آن اقدام می‌كنند.

 جانبازی درباره ساماندهی زباله‌های شهرستان ساری که بسیاری از شهروندان و مسافران نسبت به دپوي آن در سطح شهر انتقاد داشتند، گفت: پلیس راه ساری - کیاسر از تردد روزانه بیش از شش کامیون در مسیر انتقال جلوگیری می‌کرد که با هماهنگی انجام شده مشکل زباله‌های ساری تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود.

 وی با اشاره به استقرار اعضاي ستاد دائمی سفر در مرکز استان مازندران یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته همه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند و تلاش ما این است که مسافران و همشهریان مازندرانی در ایام عید مشکل نداشته باشند.

وی از حضور نمایندگان دفتر اجتماعی استانداری مازندران در ستاد تسهیلات سفر خبر داد و گفت: مردم مشکلات احتمالی را به شماره 09118961626 اطلاع دهند.

*دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران:700 هزار نفر سال تحویل در اماکن زیارتی حضور یافتند

 دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران از حضور قریب بر 700 هزار نفر در اماکن زیارتی و امام زاده ها در زمان تحویل سال خبر داد.

 سیف الله فرزانه در ستاد دائمی تسهیلات سفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 674 هزار و 800 نفر در زمان تحویل سال در اماکن زیارتی و امام زاده ها حضور یافتند.

 وی گفت:این رقم نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده است.

* مدیرکل راه و ترابری مازندران:هراز بازگشایی شد

مدیرکل راه و ترابری مازندران از بازگشایی محور هزار و ترافیک سنگین در این محور خبر داد.

علی اسد گفت:محور هراز شب گذشته به علت ریزش سنگ در منطقه سیاه بیشه بسته شده بود.

 وی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز با کمک ماموران راهداری و پلیس راه مازندران ، این محور بازگشایی شد و تردد امکان پذیر است ، بیان داشت:در این محور با ترافیک سنگین از طرف تهران به مازندران مواجه هستیم.

مدیرکل راه و ترابری مازندران یادآور شد:ساعت 13 امروز-چهارشنبه-محور هراز بازگشایی شد.



    ©2013 APG.ir