تعداد بازدید: 2174

توصیه به دیگران 2

جمعه 4 فروردين 1391-4:34

نریمان:در بودجه 91 از هدف مندی خبری نبود!

نماینده بابل در مجلس هشتم گفت:مجلس به طور عمیق لایحه بودجه سال 91 را بررسی و به شورای نگهبان ارایه می دهد/اعلام نشد که چرا در ارایه لایحه بودجه به مجلس تاخیر وجود دارد!/بخشی از لایحه تقدیمی به خاطراینکه مغایر با قانون لایحه کشور است، حذف خواهد شد/دولت هدفمند کردن یارانه ها را در بودجه سال 91 مد نظر قرار نداده بود.


مازندنومه،زینب حبیب پور: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به طور عمیق لایحه بودجه سال 91 را بررسی و به شورای نگهبان ارایه می دهد.

 محسن نریمان روز پنجشنبه در گفت و گو با ما بیان کرد: دلیل قانع کننده ای از ناحیه دولت صورت نمی گیرد و اعلام نشد که چرا در ارایه لایحه بودجه به مجلس تاخیر دارد!

این نماینده با بیان این که دولت در این رابطه شاید فکر می کند که اگر کار سریع تر انجام شود بررسی لایحه بودجه عمیق نخواهد شد و مجلس مجبور می شود لایحه ای که دولت اعلام کرد تصویب کند،افزود: ولی مجلس با تدابیر خود این موضوع را عمیقا بررسی می کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در سال گذشته دستور العمل چگونگی بررسی قانون بودجه سال 91 را در دستور کار قرار داد و تنظیم کرد.

وی اظهارداشت: در بررسی های بودجه 91 مواردی به تصویب اعضا رسید، از جمله اینکه پیشنهادهای مغایر با قوانین و متعارض با برنامه نباشد و پیشنهادهایی را که مطرح می شود منابع اعتباری آن مشخص باشد.

نریمان ادامه داد: در این بررسی ها، نمایندگان سعی کردند که مسائل ملی و کلی را مورد توجه جدی قرار دهند و موارد منطقه ای و کوچک که مربوط به شهرها است را در پیشنهادهای خودشان منظور نکنند که در نهایت یک دستور العمل جامعی تهیه شد.

 او بیان کرد: در این دستورالعمل مهمترین مسئله ای که به تصویب رسید این بود که لایحه بودجه نمی تواند براساس مغایریت قانونی شکل گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:در طول بررسی لایحه بودجه ما قوانین قبل را در قانون بودجه جدید درج نمی کنیم و در این تصمیمات پیش بینی می شود که مواردی را که در لایحه بودجه آمده از سوی مرکز پژوهش های مجلس اعلام شده بود و بخشی از لایحه تقدیمی به خاطراینکه مغایر با قانون لایحه کشور است، حذف خواهد شد.

 نریمان اظهارداشت: با توجه به اینکه دولت هدفمند کردن یارانه ها را در بودجه سال 91 مد نظر قرار نداده بود، مقرر شد که در بررسی کمیسیون تلفیق و تخصصی مجلس، پیشنهادهای اعتبارات هدفمند سازی هم در این بودجه تصویب شود.

 او ضمن بیان این مطلب که پیش بینی می شود در نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری قانون تصویب و به دولت ابلاغ شود؛ اضافه کرد: با یک طرح دو فوریتی به دولت اجازه داده شد که به صورت علی الحساب در ماه فروردین و اردیبهشت و حتی در خردادماه هم بتواند با مجوزی که مجلس صادر کرد، کشور را اداره کند.

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هر صورت مشکلی را با آن مواجه شدیم همان است که دولت می بایست لایحه بودجه را در آذرماه سال گذشته تقدیم مجلس می کرد که این کار انجام نشد و همانند سال 89 تاخیر تقدیم در لایحه بودجه مجلس صورت گرفت.

 نریمان که اخیرا در کمیسیون تلفیق مجلس با حداکثر آرا بار دیگر عضو این کمیسون شده؛ بیان کرد: در دو سال متوالی، علی رغم اینکه مجلس موظف است که لایحه بودجه را قبل از سال به تصویب برساند ولی به دلیل تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه، مجلس با مشکل مواجه شده است ولی امیدواریم با تصویب طرح دو فوریتی مجوز پرداخت های علی الحساب به دولت با تدابیر هیات رییسه مجلس مشکلات به حداقل برسد.

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم ضیق وقت باعث نشود که تخلفات و مواردی که خلاف قوانین دایمی است و در لایحه بودجه وجود دارد ،توسط مجلس در نظر گرفته نشود ، کمااینکه مجلس تصمیم دارد همه آنها را حذف کند و قانونمند و با بررسی درآمدهای واقعی، بودجه را تصویب کند و به شورای نگهبان بفرستد.



    ©2013 APG.ir