تعداد بازدید: 2695

توصیه به دیگران 1

شنبه 5 فروردين 1391-17:6

نوروزنامه(10)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان،شنبه 5فروردین 91)؛خرید اقلامی چون برنج ، ماهی، ترشیجات ، مرباجات توسط مسافران قابل توجه است/تاکنون2بیش از میلیون و 606 هزار نفر از موزه های استان بازدید کرده اند/در 3 روز نخست عید چهار میلیون و 761 هزار مسافر ورودی به استان داشتیم/پنج نیروی نخبه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ستاد تسهیلات نوروزی مستقر هستند.


مازندندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی:

* آغاز دور دوم سفرهای نوروزی/فرزانه:در 3 روز اول بیش از 4 میلیون مسافر ورودی داشتیم

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران در ستاد دائمی تسهیلات سفر اظهار داشت: با پایان یافتن موج نخست تعطیلات نوروزی ، موج دوم سفرها را با حجم گسترده تری شاهد هستیم.

سیف الله فرزانه با بیان اینکه مازندران نسبت به سال گذشته مورد استقبال بیشتری از سوی مسافران و گردشگران قرار گرفته،گفت:وجود جاذبه های فرهنگی ،تاریخی و طبیعی در مازندران موجب اقبال گردشگران به این استان است.

فرزانه با اشاره به اینکه در 3 روز نخست عید چهار میلیون و 761 هزار مسافر ورودی به استان داشتیم،تصریح کرد:3 میلیون و 200 هزار مسافر در استان مازندران اقامت کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با رعایت موارد ایمنی، کاهش حوادث ترافیکی و رانندگی را شاهد بودیم ،ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران ورودی و اقامتی به استان در نوروز 91 بیش از سال‌های گذشته باشد.

* اجرای طرح آرامش بهاری در امام زاده ها

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح آرامش بهاری در 100 امام زاده شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مازندران 1260 امام زاده دارد که طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در 100 امام زاده شاخص برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه مسافران نوروزی می توانند از امکانات این طرح در امام زاده ها و اماکن متبرکه استفاده کنند،ادامه داد:امام زاده ها از نظر فضای فرهنگی،بهداشتی و استفاده از زائرسراها در آمادگی کامل به سر می برند.

سهرابی با اشاره به اینکه در کنار اجرای طرح ارامش بهاری، کارهای فرهنگی هم انجام می شود،تصریح کرد:با تهیه بروشور امام زاده ها و مازندران را بیشتر به مسافران معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه طرح خیمه های معرفت در چهار امام زاده بزرگ و پر تردد برگزار می شود،گفت:این طرح در امام زاده عباس ساری، امام زاده سید حسین شیرود تنکابن ، امام زاده قاسم بهشهر و امام زاده عبدالله آمل اجرا می شود.

 این مسئول با بیان اینکه در هر یک از این مراکز پنج خیمه برپا شده ،تصریح کرد:این خیمه ها در خصوص ایستگاه سخنرانی،پرسش و پاسخ،خیمه قرآنی ، خیمه هنری و خیمه ارائه آثار مربوط به سایر خیمه ها برپاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران متذکر شد:با 50 مسجد بین راهی هماهنگی شده تا در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی به مسافران خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه تا دوم فروردین 170 هزار گردشگر از بقاع متبرکه بازدید کردند،خاطرنشان کرد:این آمار نشانگر این است که نسبت به سال گذشته در همین مدت مشابه 20 درصد رشد گردشگر در بازدید از امام زاده ها را داشتیم.

 سهرابی از حضور مردم در زمان تحویل سال در کنار امام زاده ها و اماکن متبرکه قدردانی کرد و گفت: شروع سال نو در کنار امام زاده ها یک امر واقعی است.

*حسنی:ظرفیت اقامت در هر شب 17 درصد رشد داشته است

 معاون فرهنگی ، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات سفر مازندران گفت: سفرهای گروهی و انجام سفر در قالب تور ، از جمله زمینه هایی به سمت گردشگری حرفه ای خواهد بود.

مهران حسنی در ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران،اظهار داشت: استقبال از گردشگران نوروزی در روز اول فروردین در محور های هراز ، کندوان ،رامسر، گلوگاه و سوادکوه برگزار شد.

 وی افزود: بسته های فرهنگی شامل کتاب مصور استان ، کتابچه راهنمای گردشگری، DVD حاوی فیلم معرفی جاذبه های گردشگری ، نقشه و راهنمای گردشگری 19 شهرستان ، توزیع شد.

 حسنی خاطرنشان کرد: این مراسم به عنوان برنامه شاخص و قابل توجه مورد استقبال خوب مسافران قرار گرفته و اجرای برنامه نوروز خوانی بر اساس آیین و آداب و رسوم مردم مازندران بوده که توسط گروه های موسیقی محلی این بخش از برنامه اجرا شد.

 حسنی ادامه داد: با توجه به سیاست های سازمان در خصوص اجرای جشن نوروزی ، نظر به هماهنگی های به عمل آمده قبلی از سوی این اداره کل و تاکید و دستور استاندار به شهرداری ها ، فرمانداری ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری این اداره کل این جشن در شهرستان ها هم انجام شد و در برخی از شهرستان ها هم جشنواره آیین های سنتی و نوروزی براساس آیین ها و آداب و رسوم این استان تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی و سوغات در سه سطح ملی، منطقه ای و استانی از دیگر برنامه های ستاد تسهیلات سفر و این اداره کل است ،بیان داشت: امسال با قوت بیشتر و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان و کشور به عنوان ارزشمند ترین ره آورد سفر برای مسافران نوروزی جهت سوغات و کالای فرهنگی در 400 غرفه در شهرستان های رامسر ، نوشهر ، محمودآباد ، نور ، بابل ،سوادکوه ، جویبار ، ساری ، بهشهر و گلوگاه در حال اجراست.

 حسنی یادآور شد:در زمینه سوغات استان خرید اقلامی چون برنج ، ماهی، ترشیجات ، مرباجات توسط مسافران در این ایام قابل توجه است.

 وی گفت: نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در پارک نگین نوشهر با 100 غرفه در سطح ملی و با حضور هنرمندان و صنعتگران 25 استان کشور ، با حضور استاندار مازندران افتتاح شد.

 حسنی در خصوص دیگر برنامه ستاد تسهیلات سفر به برپایی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: با حضور ناشران و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 19 شهرستان استان برپا شده و که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

 وی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در 100 امامزاده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ،تصریح کرد:چاپ بیش از 2 میلیون و 500 هزار نسخه بروشور و کاتالوگ توسط دستگاه های و نهادهای اجرایی و بخش خصوصی تهیه شده است.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات سفر مازندران در رابطه با اقلام تبلیغاتی این ستاد ، اظهار داشت:کتابچه راهنمای گردشگری نوروزی با محتوای معرفی 19 شهرستان این استان و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و مراکز اقامتی و پذیرایی در 144 صفحه در تیراژ 100 هزار نسخه ،چاپ نقشه گردشگری استان و 19 شهرستان استان ( برای هر شهرستان به صورت جداگانه ) در تیراژ 100 هزار نسخه ،چاپ کتاب نفیس مصور استان با عنوان آسمان مهربان، دریای بیکران،چاپ بنر در ابعاد 4 × 3 به تیرا ژ 100 تخته با معرفی ستاد تسهیلات سفر هر شهرستان و اعلام شماره تلفن ستاد و ستاد اسکان فرهنگیان و معرفی جاذبه های گردشگری و دریافت امواج رادیویی از جمله بسته های تبلیغاتی است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت اقامت در هر شب به میزان 700 هزار نفر اسکان با افزایش 17 درصدی رشد نسبت به سال گذشته،تصریح کرد: این ظرفیت شامل اقامت در هتل،هتل آپارتمان ،متل ،اماکن استیجاری ، مجتمع های دولتی ساحلی ، کمپینگ ها، مدارس ،زائرسراها و مهمان پذیرها می شود.

حسنی در رابطه با ساماندهی واحدهای استیجاری یادآور شد: تاکنون 10 هزار واحد شناسنامه دار شدند و 10 هزار واحد دیگر شناسایی شده و در مرحله ساماندهی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط افزایش تعداد کلاس ها جهت اقامت در مدارس توسط اداره کل آموزش و پرورش استان از سه هزار 619 کلاس در سال 90 به قریب به چهار هزار کلاس در سال 91 شاهد هستیم.

حسنی با بیان اینکه کار فرماندهی انتظامی در ایجاد قرارگاه نوروزی در میدان امام خمینی(ره) ساری و به کار گیری 13 هزار نیرو جهت حفظ امنیت و ایجاد نظم ترافیکی در جاده ها و شهرهای استان قابل قدردانی است، بیان داشت:پیگیری این اداره کل و موافقت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری جهت اختصاص 2 میلیون لیتر گازوییل در ایام تعطیلات نوروزی به واحدهای اقامتی و پذیرایی در محورهای استان هراز،سوادکوه،جواهرده ،رامسر،دوهزار و سه هزار تنکابن که فاقد گاز طبیعی هستند از دیگر اقدامات این ستاد است.

 وی با اشاره به اینکه بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی از جمله 12 موزه استان در این ایام قابل توجه بوده است ،گفت: تاکنون2 میلیون و 606 هزار و 416 نفر از این مراکز بازدید به عمل آوردند.

حسنی متذکر شد: از آن جایی که نوروز با طبیعت گردی گره خورده است، برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه در استان توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی رونق داشته و این موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در استان شده است،به طوری که 72 درصد از مسافران ورودی در استان اقامت گزیدند.

وی اظهار داشت: سفرهای گروهی و انجام سفر در قالب تور ، از جمله زمینه هایی به سمت گردشگری حرفه ای خواهد بود.

حسنی با اشاره به آماده باش 90 داروخانه ، 68 بیمارستان و درمانگاه ، ایجاد 52 پایگاه امدادی و اطلاع رسانی هلال احمر، 70 پایگاه اورژانس در سطح جاده های استان به همراه یک آمبولانس هوایی خاطرنشان کرد:بیش از 60 دستگاه و نهاد اجرایی و تشکل های تاسیسات گردشگری این استان با بیش از 60 هزار نفر نیرو ،خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی را به عهده دارند و محل این اداره کل به عنوان مرکز هدایت ، کنترل و نظارت بر فعالیت کمیته های استانی و ستادهای شهرستانی با حضور نمایندگان کمیته ها و دستگاه های اجرایی در ایام تعطیلات نوروزی فعال است.

 معاون فرهنگی ، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دایمی تسهیلات سفر مازندران گفت:بالغ بر 500 خبر از 25 اسفند تا پنجم فرودین توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران تولید و منتشر شده است.

  وی با اشاره به تاثیر اطلاع رسانی در جذب گردشگران ورودی به استان ، تصریح کرد:بدون شک انتشار اخبار و مطالب مربوط به استان از سوی رسانه‌ها موجب اقبال بیشتر مسافران به مازندران شده است.

حسنی با بیان اینکه در موج دوم سفرها با ، با افزایش حجم گردشگران مواجه هستیم ،گفت:انتشار گزارش های تصویری از مناطق دیدنی استان و گزارش های توصیفی از این مراکز، سیل مشتاقان طبیعت را به مازندران راهی کرده است.

 وی در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های خبرنگاران در ایام نوروز و اطلاع رسانی اخبار ستاد تسهیلات سفر مازندران ،خاطرنشان کرد:خبرنگاران هم پای سایر دستگاه‌‌ها ، سال تحویل را در ستاد تسهیلات سفر بوده و از تعطیلات نوروز استفاده نکرده اند.

* امحای دو هزار و 300 کیلو مواد غذایی فاسد شده در مازندران

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: دو هزار و 300 کیلو مواد غذایی فاسد شده در مازندران امحا شد.

 فرهنگ بابا محمودی  در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران یادآور شد: ستاد تسهیلات نوروزی با 13 عضو فعالیت خود را از 27 اسفند ماه سال 90 شروع کرده است که با در اختیار داشتن 42 بیمارستان و مراکز درمانی در استان خدمات درمانی و پزشکی خود را به مسافران و هم استانی ها ارائه می دهد.

 این مسئول با اشاره به اینکه پنج نیروی نخبه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ستاد تسهیلات نوروزی مستقر هستند، تصریح کرد: ستاد تسهیلات استان ارتباط منسجمی با مراکز درمانی دارد و اخبار به روز از مراجعه کننده ها به مراکز درمانی را ثبت می کند.

 بابا محمودی مراکز درمانی تخصصی را به صورت شیفت بندی برای خدمات رسانی در ایام نوروز فعال دانست و گفت: هشت مرکز "سی تی اسکن" دولتی، دو مرکز "ام آر آی"، مراکز سونوگرافی و آزمایشگاهی در ایام نوروز به صورت دولتی خدمات رسانی دارند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران از فعالیت 100 دستگاه آمبولانس، 10 پایگاه سلامت نوروزی در محورهای مازندران خبرداد و اظهارداشت: 32 پایگاه هلال احمر، 42 بیمارستان و مراکز درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل، تامین اجتماعی، مراکز درمانی شرکت نفت، سپاه و هلال احمر فعالیت درمانی خود را در ایام نوروز مضاعف کردند.

 وی ارائه کتابچه راهنمای مسافران نوروزی را از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران اعلام کرد و گفت: ستاد تسهیلات نوروزی با ارائه کتابچه راهنمای مسافران نوروزی تمامی مراکز درمانی را با ذکر شماره تلفن معرفی کرده است.

بابا محمودی ادامه داد: شماره های ستاد هدایت اطلاع رسانی و رسیدگی به امور درمان دانشگاه، رسیدگی به شکایات آمبولانس های پیش بیمارستانی، اطلاع رسانی به شکایات دارو غذا و ستاد فوریت های سلامت محیط و کار مرکز بهداشت درمان در راهنمای مسافران نوروزی دانشگاه علوم پزشکی ذکر شده است.

 وی خاطر نشان کرد: 39 اکیپ بهداشت محیط از اول اسفند سال 90 برای نظارت برصحت و دقت مواد غذایی در مازندران فعالیت خود را شروع کرده است و در اجرای این طرح تاکنون تخلفی و موجب تعطیلی واحدهای مواد غذایی باشد را نداشتیم.

 بابا محمودی اضافه کرد: مازندرانی ها تعصب لازم را در خدمات رسانی به مسافران دارند و این امر حکم می کند تا در تامین مواد غذایی سالم خدمات ارزشمندی را به مسافران داشته باشیم.

 وی از امحا دو هزار و 300 کیلو مواد غذایی فاسد شده در مازندران خبرداد و گفت: به صورت روزانه بازدید و نظارت از واحد های صنفی صورت می گیرد.

* کلانتری:بیشترین اقامت مسافران نوروزی در منازل و ویلاهای استیجاری است.


محمدنقی کلانتری در جمع خبرنگاران مستقر ستاد تسهیلات سفر مازندران با بیان اینکه چهارم فروردین امسال دور نخست سفرهای نوروزی به پایان رسیده است، اظهار داشت: محور کندوان از مازندران به سمت تهران به صورت یک طرفه برای برگشت مسافران نوروزی آماده بود.

وی ادامه داد:مبادی ورودی مازندران برای سیل مسافران به منظور دور دوم سفر مسافران نوروزی آماده است.

کلانتری با اشاره به اینکه روز گذشته نسبت به ایام تعطیلات نوروزی با کاهش حدود 200 هزار مسافر مواجه بودیم، تصریح کرد: بیشترین اقامت مسافران نوروزی در منازل و ویلاهای استیجاری است.

 این مسئول اضافه کرد: بیش از 250 هزار نفر به طور روزانه برای اقامت از واحدهای استیجاری استفاده می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه سطح اشغال هتل‌های استان بیش از 80 درصد است، بیان داشت: در برخی موارد بیش از 100 درصد هتل‌های مازندران در اشغال مسافران نوروزی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: مازندران در بحث ورودی مسافران نسبت به موج نخست سفرهای نوروزی در استان بیش از 13 درصد رشد داشته است.

کلانتری رشد اقامت مسافران نوروزی در مازندران را نسبت به موج نخست سفرهای امسال بیش از 12 درصد اعلام کرد و ادامه داد: سواحل مازندران مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

این مسئول اذعان داشت: افزایش مسافر در استان مازندران موجب شد مصرف سوخت گازوئیل، بنزین و نفت گاز نسبت به سال گذشته سه تا پنج درصد افزایش یابد.



    ©2013 APG.ir