تعداد بازدید: 2059

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 فروردين 1391-21:55

نوروزنامه(14)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان(سه شنبه 8 فروردین 91)-بهره دوم؛10 میلیون مسافر وارد مازندران شدند/جاده فرعی در محور کیاسر بازگشایی شد/اقامت مسافران 14 درصد رشد داشته است/ 13 فروردین هوا صاف تا قسمتی ابری است/بیش از 700 خبر توسط رسانه های گروهی مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران تولید شد.


مازندندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی

*حضور 10 میلیون مسافر در مازندران

 با فعال شدن ستاد تسهیلات سفر در مازندران شاهد ورود حدود 10 میلیون مسافر در استان هستیم.

محمد نقی کلانتری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان با بیان اینکه تاکنون حدود 10 میلیون مسافر وارد مازندران شده است، اظهارداشت: 950 هزار نفر از مسافران با خودروی شخصی وارد مازندران شدند.

وی ادامه داد: میزان مسافران نوروزی از 28 اسفند 90 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 19 درصد رشد داشت.

کلانتری یادآورشد: 53 هزار و 800 مسافر با اتوبوس، 560 نفر با قطار و 881 نفر با هواپیما سفر نوروزی خود را به مازندران داشتند.

 وی با اشاره به اینکه مسافران اقامت کننده در استان مازندران692 هزار و993 نفر است، تصریح کرد: 9 هزار و 500 نفر از مسافران در هتل، 1600 نفر در مهمانپذیر، سه هزار و 100 نفر در هتل آپارتمان، 240 هزار نفر در منازل استیجاری، 87 هزار و 800 نفر در کمپ های موقت، 13 هزار و993 نفر در کلاس های مدارس،172 هزار نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمانسرا های ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و غیره بوده است.

 این مسئول ادامه داد: 165 هزار نفر از مهمانان نوروزی به صورت چادرهای مسافرتی در پارک ها، حاشیه بلوار و خیابان ها اقامت داشتند که شامل 41 هزار و 250 تخته چادر بوده است.

معاون گردشگری استان مازندران با اشاره به اینکه بازدید های نظارتی از سوی ستاد تسهیلات سفر به طور مستمر انجام می شود خاطر نشان کرد: تاکنون 109 بازدید از مراکز اقامتی، 38 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، 180 بازدید از مراکز اقامتی موقت انجام شده است که 14 مورد تشویق و هفت مورد تذکر صورت گرفت.

کلانتری ادامه داد: مسافران نوروزی استان مازندران با بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی بیشتر بازدید را در سه مرکز پارک عباس آباد بهشهر منطقه نمک آبرود و پارک جنگلی نور داشتند.

 وی اذعان داشت: تاکنون 84 هزار نفر از پارک عباس آباد، 275 هزار نفر از منطقه نمونه نمک آبرود و 81 هزارو 500 نفر از پارک جنگلی نور بازدید داشتند.

*تولید بالغ بر 700 خبر در رسانه های مازندران

 معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی ستاد دائمی سفر مازندران گفت: از آغازین روز فعالیت ستاد تسهیلات سفر تا امروز ، بالغ بر 700 خبر توسط رسانه های گروهی مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران تولید شده است.

مهران حسنی در ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر از 25 اسفندماه 90 در اداره کل گردشگری مازندران مستقر شده است.

 این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد خبری در ستاد تسهیلات سفر مازندران و حضور مستمر خبرنگاران در این ستاد ،خاطرنشان کرد:علاوه بر این، اطلاع رسانی از طریق برنامه رادیویی "بهار آمد" و برنامه تلویزیونی "عیدانه" هم صورت می گیرد و مسئولان کمیته‌های 9گانه و فرمانداران با حضور در این برنامه‌ها به اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم و مسافران می‌پردازند.

 وی با بیان اینکه رسانه‌ها هم همپای سایر دستگاه‌ها و کمیته های 9گانه ستاد تسهیلات سفر، در ستاد مستقر هستند، گفت:از آغازین روز فعالیت ستاد تسهیلات سفر تا امروز ، بالغ بر 700 خبر توسط رسانه های گروهی مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران تولید شده است.

 حسنی با اشاره به حضور مسئولان کمیته‌های 9گانه در ستاد تسهیلات سفر و در دسترس بودن آنها و پاسخگویی سریع و به موقع به خبرنگاران، بیان داشت:این موضوع باعث سرعت تولید خبر و اطلاع رسانی به موقع شده است.

 وی اضافه کرد:رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور، عصر امروز با حضور در مازندران از ستاد دائمی تسهیلات سفر استان بازدید می‌کند.

* استقبال مسافران نوروزی از راه های فرعی مازندران/ ایجاد راه فرعی در محور کیاسر

 با شروع تعطیلات نوروزی مردم از تمامی محورهای مواصلاتی استان مازندران برای سفر استفاده کردند که این استقبال موجب شد تا جاده کیاسر که با رانش زمین و ریزش سنگ مسدود شده بود به نحوی بازگشایی شود.

فرماندار ساری از بازگشایی راه فرعی در محور کیاسر، چهاردانگه خبرداد و گفت: جاده فرعی در محور کیاسر بازگشایی شد تا عبور و مرور مسافران و اهالی منطقه بدون مشکل انجام شود.

 سید عباس حسینی نژاد با بیان اینکه ستاد اسکان در شهرستان ساری برای پذیرای مسافران نوروزی آماده است، تصریح کرد: ستاد تسهیلات در مناطق دور استان مازندران فعال است.

 وی ادامه داد: مدارس چهاردانگه پذیرای اسکان مسافران نوروزی شده است.

 فرماندار ساری به جمع آوری به موقع زباله های شهری پرداخت و اذعان داشت: شهرداری ساری با استفاده از به کارگیری کامیون های کمکی حمل زباله به پاکسازی به موقع می پردازد.

* افزایش 14درصدی اقامت مسافران نوروزی در مازندران

 رئیس ستاد تسهیلات سفر استان مازندران ورودی مسافران نوروزی امسال را با 15 درصد افزایش اعلام کرد و گفت: اقامت مسافران نوروزی در استان مازندران با رشد 14 درصدی مواجه بوده است.

 هادی ابراهیمی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر در ایام نوروز با استفاده از تجربیات سال گذشته، فعالیت مطلوب تری دارد، اظهارداشت: گزارش ها حاکی از رضایت گردشگران از سفر به مازندران است.

 وی یادآور شد: حضور 12 هزار نیروی انتظامی در سطح استان موجب شد تا با کاهش وقوع جرم در استان مواجه باشیم که این احساس امنیت در مسافران دیده شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مسافران نوروزی به صورت قابل قبولی انجام می شود، تصریح کرد: امسال مراکز درمانی دولتی و خصوصی به صورت کشیک به فعالیت درمانی می پردازند که بالگرد اورژانس تا20 فروردین به مسافران نوروزی نیازمند به امداد، خدمات می دهد.

 وی یادآور شد: امسال مسافران نوروزی مازندران برای اسکان از هتل و مسافرخانه ها استقبال کردند که شاهد سطح اشغال بیش از 90 درصد این اماکن هستیم.

رئیس ستاد تسهیلات سفر استان مازندران با بیان اینکه درپی شناسنامه دار کردن ویلا ها و منازل استیجاری برای اسکان مسافران هستیم، اضافه کرد: 30 هزار ویلای استان شناسایی شده است که یک سوم آنها شناسنامه دار هستند.

 ابراهیمی برپایی بازارچه و نمایشگاه های صنایع دستی را گامی برای معرفی صنایع دستی بومی مازندران دانست و بیان داشت: برخی از نمایشگاه های صنایع دستی به صورت ملی برپا شده است که می تواند در تهیه سوغات مسافران موثر باشد.

وی با تاکید براینکه فرمانداران شهرستان ها در ستاد تسهیلات سفر به رفع نواقص بپردازند، متذکر شد: کمیته بازرسی و نظارت با اعزام تیم های بازرسی در شهرستان ها نظارت دقیقی برعملکرد ستاد تسهیلات نوروزی داشته باشد.

 ابراهیمی با اشاره به بنیه دینی و اسلامی مردم مازندران و با بیان اینکه مازندران دیار علویان است، خاطرنشان کرد: اندک افرادی که تصور کنند مازندران حیاط خلوت آنها است باید بدانند که مردم استان ،این اجازه را به آنها نمی دهند.

* 13 فروردین هوا صاف تا قسمتی ابری است


 مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه 12 فروردین شرایط جوی استان ابری همراه با رگبار پراکنده است و به تدریج صاف می‌شود، گفت: روز 13 فروردین هوا صاف تا قسمتی ابری است.

مصیب رضایی در گفت و گوی تلفنی با ما اظهار داشت:شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد و بارش باران و برف در ارتفاعات گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه هوای مازندران در روز پنج شنبه صاف تا نیمه ابری است، گفت: روز جمعه هوای استان نیمه ابری است و از اواخر روز به تدریج ابری همراه با وزش باد است.

 رضایی با بیان اینکه 12 فروردین شرایط جوی استان ابری همراه با رگبار پراکنده است و به تدریج صاف می‌شود، ادامه داد: روز 13 فروردین هوا صاف تا قسمتی ابری است.



    ©2013 APG.ir