تعداد بازدید: 2115

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 9 فروردين 1391-16:2

رادان:اگر تجهیزات ندارید، 13 فروردین در خانه بمانید

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت:مردم بازگشت سفر را به روز آخر نگذارند/ 41 درصد تصادفات از ساعت 12 ظهر تا شش عصر بوده است/تلفات جاده ای بالغ بر 11 درصد کاهش داشت/ششم و هفتم فروردین روزهای خوبی را نداشتیم/20 درصد کاهش تخلفات رانندگی را شاهد هستیم/اشرار دستگیر شده در حال تخلیه اطلاعات هستند


مازندنومه،کلثوم فلاحی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشوربا اشاره به کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای، گفت:‌مردم برگشت از سفر را به روز آخر نگذاشته و بازگشت سفر را مدیریت کنند.

سردار احمدرضا رادان صبح روز چهارشنبه با حضور در قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:پس از اینکه نیروی انتظامی امنیت انتخابات را به اتمام رساند، ماموریت سنگینی برای نوروز پیش بینی شد.

 وی با بیان اینکه در فاز نخست سفرها، وضعیت بسیار خوبی داشتیم، ادامه داد:استان های شمالی مانند مازندران و گیلان در روز اول و دوم فروردین به واسطه شرایط جوی، آن تعداد مسافر پیش بینی شده را نداشتند ، اما از روز دوم حجم مسافر پیش بینی شده وارد این استان ها شد و افزایش سفر و اقامت را هم در استان های شمالی شاهد بودیم.

 رادان با اشاره به اینکه به واسطه رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم ، در فاز نخست سفرها تلفات جاده ای بالغ بر 11 درصد کاهش داشت.

 وی با بیان اینکه تا پایان سال 90 کاهشی بالغ بر سه هزار کشته داشتیم، تصریح کرد:‌امیدواریم این روند کاهش تلفات را در سال جاری هم ادامه دهیم.

 رادان با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای نوروزی یعنی در ششم و هفتم فروردین روزهای خوبی را نداشتیم که شاید خستگی ناشی از برگشتی ها باعث تصادفات بیشتر شده بود، یادآور شد: به شدت نگران شدیم و از دوستان مان در راهنمایی و رانندگی درخواست کردیم با تعداد اندک متخلفان، برخورد شدیدتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز سوم در دور دوم سفرها وضعیت مناسب شد، گفت:‌از شروع سفرها تا به امروزتلفات جاده ای به کاهش 10 درصدی رسیده است که این نشان می دهد فرهنگ ترافیک هر روز گسترده تر می شود.

*رسانه ها نقش خوبی ایفا کردند

 رادان با اشاره به اینکه رسانه ها در موضوع اطلاع رسانی و عملیات روانی نقش خوبی ایفا کرده اند و مردم هم همراهی داشته اند، اضافه کرد:‌بالغ بر 20 درصد کاهش تخلفات رانندگی را شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه بخش زیادتری از جاده ها نسبت به سال گذشته، در پوشش دوربین قرار گرفته اند، ادامه داد:‌از مردم درخواست می کنیم بازگشت سفر را مدیریت کنند.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، نگران هستیم مردم بازگشت از سفر را به خوبی مدیریت نکرده و به روزهای پایانی واگذار کنند، بیان داشت: جاده های مسافر خیز به گونه ای است که اگر همه بخواهند بازگشت از سفر را به روزهای پایانی واگذار کنند با ترافیک چند 10 کیلومتری مواجه می شویم که این ترافیک خستگی را به همراه داشته و ممکن است به افزایش تصادفات و تلفات منجر شود به همین دلیل از مردم می خواهیم بازگشت از سفر را توزیع کرده و به روز آخر نگذارند.

*اگر مجهز نیستید،در خانه بمانید 

رادان در پاسخ سوالی مبنی بر تمهیدات نیروی انتظامی برای روز 13 فروردین، گفت:‌مردم تمایل دارند روز 13 فروردین را در تفرجگاه ها بگذرانند که در کلیه مکان هایی که استعداد پذیرش مردم را برای روز 13 فروردین دارند پیش بینی کردیم که بتوانیم امنیت و امور انتظامی مردم را انجام دهیم.

 وی ادامه داد:‌گزارش های هواشناسی حاکی از آن است که در روز 13 فروردین در برخی مناطق کشور بارش داریم و از مردم خواهش می کنیم که لوازم کافی و تجهیزات را به همراه داشته باشند و اگر این تجهیزات را ندارند روز 13 فروردین را در منزل بگذرانند.

رادان یادآور شد:‌به مردم توصیه می کنیم هنگامی که منازل را تخلیه می کنند موارد ایمنی را رعایت کنند تا به راحتی بتوانند منزل را ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌این توقع بیجا نیست که به همان اندازه که طبیعت به مردم بهره می رساند مردم هم به همان اندازه از طبیعت حفاظت کنند.

*5/37 درصد تصادفات در اثر واژگونی بوده است

 این مسئول گفت:‌41 درصد تصادفات از ساعت 12 ظهر تا شش عصر اتفاق افتاده است.

 رادان با بیان اینکه 5/37 درصد تصادفات در اثر واژگونی بوده، ادامه داد: کمتر از 70 درصد تصادفات در اثر سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئن است.

رادان با اشاره به 20 هزار تلفات رانندگی در سال 90 اظهار داشت: سؤال ما همیشه این است که آیا سالی 20 هزار کشته برای ایران زیاد نیست؟

* اشرار دستگیر شده در حال تخلیه اطلاعات هستند

 سردار احمدرضا رادان در بخش دیگری از سخنان خودر اظهار داشت: عملیات سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور، عملیات موفقی بود و تلفات خوبی به حریف وارد شد.

 وی با اشاره به اینکه 2 نفر از اشرار که در محل درگیری زخمی شده اند توسط نیروهای سپاه دستگیر شدند، تصریح کرد:‌تجهیزات مناسبی هم از این اشرار گرفتیم و 2 نفر دستگیر شده در حال تخلیه اطلاعات هستند.

رادان با اشاره به اینکه در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق و به ویژه در رمزهای جنوب شرق هماهنگی و همراهی کامل با سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات داریم، گفت: در بهترین شرایط هماهنگی بین نیروهای امنیتی هستیم.

*استفاده از تولید داخل در دستور کار برنامه پلیس است

 این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش نیروی انتظامی در محقق شدن شعار نوروزی رهبری، ادامه داد:‌یکی از حق شناسی‌هایی که مردم می توانند نسبت به جامعه تولیدی کشور داشته باشند، مصرف تولیدات داخلی و زدودن استفاده از تولیدات وارداتی است.

 وی با اشاره به اینکه برخی اجناس مارک دار که در بازار به فروش می‌رسد اجناس تولید داخل هستند که با چسباندن مارک به قیمت بیشتری به مردم فروخته می‌شود، تصریح کرد:‌در بخش تولیدات داخلی در بسیاری موضوعات ، نه تنها اجناس داخلی از کیفیت پایینی برخوردار نیستند، در بسیاری موارد از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

 رادان با بیان اینکه در سال 91 استفاده از تولید داخل در دستور کار برنامه پلیس است، بیان داشت: مدتی است این کار را آغاز کرده ایم و خودروهایی که پلیس استفاده می کند دست اندرکاران ایرانی در تولید آن دخیل هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه بنا نداریم از خودرو و تجهیزات غیر ایرانی که می شود در داخل تهیه کرد، استفاده کنیم، متذکر شد:‌پلیس می تواند نقش عمده تری در تحقق شعار رهبری در راستای حمایت از تولید ملی داشته باشد که مبارزه با قاچاق کالا که از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود یکی از این راه‌ها است.

 وی با بیان اینکه مبادی رسمی ورود کالا هم باید کنترل بیشتری شود، اضافه کرد:‌شاید ضرورتی نداشته باشد برخی کالاها حتی از مبادی رسمی وارد کشور شود.



    ©2013 APG.ir