تعداد بازدید: 2002

توصیه به دیگران 1

جمعه 11 فروردين 1391-15:22

نوروزنامه(16)

چند خبر از ستاد تسهیلات سفر استان(جمعه 11 فروردین 91):ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید/بیشترین ورودی مسافر به استان با اتوبوس بوده است/روزانه 700 هزار کیلو سی ان جی در استان مصرف می شود/800 خبر توسط رسانه های استان در رابطه با ستاد تسهیلات سفر مازندران منتشر شده است/هر نفر روزانه 900گرم زباله در استان تولید می کند/سیزده بدر هوا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده است.


مازندنومه،ستاد تسهیلات سفر مازندران،کلثوم فلاحی:

* 12 میلیون مسافر وارد استان شدند

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت:تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.

نقی کلانتری در ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد حدود 15 درصدی را در ورود مسافران به استان شاهد هستیم، ادامه داد:هشت میلیون و 125 هزار و 542 مسافر در استان اقامت کرده اند که رشد 5/8 درصدی را به همراه دارد.

کلانتری با بیان اینکه تاکنون 25 هزار و 343 مورد بازدید انجام شده که رشد 5/7 درصدی دارد، گفت:میزان تشویق‌ها 24 درصد و میزان تذکرها هم 42 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد بیش از 13 درصدی مسافران هوایی با هشت هزار و 219 نفر مسافر، تصریح کرد: مسافران ریلی با 68 درصد رشد به 66 هزار و 602 نفر افزایش یافته است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین ورودی مسافر به استان با اتوبوس بوده که رشد 56 درصدی دارد، متذکر شد:ورودی مسافران با خودروهای شخصی رشد 5/11 درصدی دارد.

وی با اشاره به رشد 27 درصدی تورهای ورودی به استان، اضافه کرد:استفاده از سفر کارت در استان 19 درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی و شکایت‌های گزارش شده، کاهش نیم درصدی داشته اند.

وی با اشاره به کاهش مصرف 5/7 درصدی بنزین معمولی در استان، بیان داشت: کاهش مصرف بنزین به علت استفاده از سی ان جی است و روزانه 700 هزار کیلو سی ان جی در استان مصرف می شود.

کلانتری با بیان اینکه چادرهای نصب شده در پارک‌های جنگلی کاهش 22 درصدی دارند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مسافران نوروزی به ویلاهای استیجاری شناسنامه دار هدایت شدند استفاده از چادرهای مسافرتی کاهش یافت.

وی یادآور شد:‌بالغ بر هفت میلیون نفر از مراکز فرهنگی و بناهای تاریخی بازدید کرده‌اند که رشد 25 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

کلانتری با اشاره به اجرای 182 برنامه فرهنگی و جنگ شادی و رشد 18 درصدی نمایشگاه های فرهنگی و صنایع دستی، گفت:‌304 مورد مصاحبه صدا و سیما با مسئولان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی انجام شده که رشد 43 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 800 خبر توسط رسانه های استان در رابطه با ستاد تسهیلات سفر مازندران منتشر شده، بیان داشت:‌انتشار این میزان اخبار از رشد حدود 100 درصدی برخوردار است.

* مردم در روز طبیعت از وسایل یکبار مصرف استفاده نکنند

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در مازندران گفت:توصیه می‌کنیم مردم در طبیعت از وسایل یکبار مصرف به ندرت استفاده کنند.

علی فلاح در گفت و گو با خبرنگار ان در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت:‌ وجود زباله، امروز یکی از تهدیدات جدی برای سالامتی مازندرانی ها است.

وی با بیان اینکه زباله ها یی که تولید می کنیم را با کمی تدبیر می توان به فرصت و ضرر را به سود و منفعت تبدیل کرد ، ادامه داد: بر اساس آمار به طور متوسط هر نفر روزانه 900گرم زباله در استان تولید می کند.

فلاح با اشاره به حضور و اقامت روزانه حدود یک میلیون مسافر در استان، بیان داشت: اگر برای این مقدار زباله اضافی که در ایام تعطیلات تولیدشده ، فکر و تدبیر اساسی نداشته باشیم فاجعه زیست محیطی را در آب و هوا ، طبیعت و محیط به بار می‌آورد.

مدیر موسسه غیردولتی آسان با تاکید بر تفکیک زباله ،دفن زباله های تر ، جمع آوری زباله هایی مانند پلاستیک و شیشه، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسافران و گردشگران همه موارد زیست محیطی را رعایت کنند.

نماینده سازمان های مردم نهاد مازندران به حساسیت و شکنندگی آب ،خاک و هوای استان اشاره کرد و خطاب به مردم و مسافران گفت: دود آلودگی های زیست محیطی در مازندران به چشم همه ما می رود.

* تولید بیش از بر 800 خبر در رسانه های مازندران

معاون فرهنگی، اجتماعی تبلیغی ستاد سفر مازندران در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت:‌رسانه‌های مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران تا پایان روز نهم فروردین بالغ بر 800 خبر منتشر کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر مازندران رسانه های استان در این ستاد مستقر بوده و اقدام به تولید و انتشار خبر در پایگاه های خبری کرده اند.

حسنی بیان داشت: این ستاد از 25 اسفند در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مستقر است و به فعالیت می پردازد که رسانه های مستقر در ستاد هم از 25 اسفند بالغ بر 800 خبر تولید و به انتشار رسانده اند.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها با تولید و انتشار اخبار در جذب گردشگر، غیرقابل انکار است، گفت: گزارش های لحظه ای از وضعیت آب و هوا، جاده، جاذبه های دیدنی اعم از طبیعی و تاریخی و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا مردم با آگاهی و اطلاع درست، مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

*بازسازی مراکز تاریخی باعث جذب گردشگر می‌شود

رئیس ستاد تسهیلات سفر ساری گفت:بازسازی فضاها و بناهای تاریخی در قالب موزه موجب افزایش گردشگران به استان می‌شود.

سیدعباس حسینی نژاد صبح جمعه با حضور در ستاد تسهیلات سفر مازندران در اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران درجمع خبرنگاران اظهار داشت:روح بنا‌های قدیمی و آثارباستانی سبب جذب گردشگر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بناهای تاریخی و باستانی بدون روح و عشق ساخته می شوند افزود: درحال حاضر در بناهای تاریخی ساخته شده، تنها به جنبه های اقتصادی پرداخته شده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه مقصدخوب گردشگری ،باید پاسخگوی نیازهای متعدد گردشگران باشد ادامه داد: باید زمینه جذب گردشگران دراستان فراهم شود.

فرماندار ساری با بیان اینکه یکی از وظایف دولت تجهیز مقصد برای جذب گردشگران است،گفت:باید متخصصان گردشگری به دنبال افزایش ایستایی مشکل گردشگری در مقصد باشند تا موجب رونق چرخه اقتصادی شود.

*سیزده فروردین نیمه ابری همراه با بارش پراکنده

مدیرکل هواشناسی مازندران از هوای نیمه ابری همراه با بارش پراکنده در روز سیزده فروردین خبر داد.

مسیب رضایی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار مازندنومه مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران، اظهار داشت:‌از امشب موج جدید باد و بارش وارد استان می شود و تا فردا بعداز ظهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این موج فرداشب از استان عبور می کند، ادامه داد:دامنه های این سیستم در دوازده فروردین در نقاطی از استان استقرار دارد که ممکن است ابری و یا بارندگی پراکنده باشد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه سیزده فروردین شرایط جوی نیمه ابری همراه با بارش پراکنده در نقاط بالادست را شاهد هستیم، تصریح کرد: وضعیت دمای هوا مانند امروز است و تغییرات دمایی نداریم.



    ©2013 APG.ir