تعداد بازدید: 3074

توصیه به دیگران 3

جمعه 18 فروردين 1391-22:59

مازندران در هفته ای که گذشت

مرور مهم ترین خبرهای مازندران از 11تا 18 فروردین 91؛میزان وقوع جرایم در بابل 10 درصد كاهش یافت/ 210 میلیارد ریال به کارخانجات زباله سوز مازندران اختصاص یافت/كتاب فرهنگ بازی‌های بومی مازندران رونمایی شد/باند توزیع و پخش داروهای تاریخ گذشته در میاندرود منهدم شد و...


* کارگران،سربازان پیشگام حمایت از تولید ملی هستند

 مهر: دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به نام گذاری سالجاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: کارگران همواره در راستای اهداف نظام اسلامی و رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری بوده و سربازان پیشگام این جهاد و بسیج ملی هستند.

 نصرالله دریابیگی با بیان اینکه موضوع کار و تلاش و حمایت از اقتصاد داخلی همواره در محور توجهات رهبری بوده است، افزود: عنایت ویژه رهبری به این موضوع در سال جاری بارقه امید را در دل جامعه کارگری و ملت مومن ایران اسلامی روشن کرده است.

 دریابیگی افزود: در چند سال گذشته با توجه به تحریم های بین المللی، واردات بی رویه کالای خارجی به صورت یک معضل بزرگ در آمده است و رهبری با درایت و هوشمندی این موضوع را طرح کردند.

* میزان وقوع جرایم در بابل 10 درصد كاهش یافت

 ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی بابل گفت: درایام عید نوروز امسال میزان وقوع جرایم در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد كاهش یافت.

 سرهنگ علی فقیه عبداللهی سرقت از منازل را از جرایم مهم در ایام نوروز دانست و ضمن خرسندی از كاهش این جرم در بابل؛ عدم موافقت با مرخصی زندانیان را بزرگ ترین دلیل كاهش این معضل عنوان كرد.

 وی خاطر نشان كرد: طی مصوبه ای در شورای تامین و با موافقت رییس دادگستری شهرستان بابل، به زندانیانی كه دارای سابقه سرقت هستند، مرخصی داده نشده است.

وی از كشف و ضبط حدود 10 كیلوگرم مواد مخدر در نوروز امسال در بابل خبر داد و افزود: در همین ایام یك باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

سرهنگ فقیه عبداللهی افزود:غالبا وقوع جرایم در این شهرستان توسط افراد غیربومی صورت می گیرد.

* اسکان اضطراری بیش از 2500 گردشگر نوروزی

 ایسنا: سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران از اسکان اضطراری بیش از دو هزار و 528 گردشگر نوروزی در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان خبرداد.

مهدی ولی پور با اشاره به این مطلب که از زمان آغاز اجرای طرح‌های نوروزی این جمعیت در 25 اسفند 90 تا روز 13 فروردین 91 بیش از 132 ماموریت امدادی از سوی امدادگران هلال احمر استان انجام شده اظهارداشت: در راستای ماموریت های جمعیت هلال احمر مازندران 231 نفر مجروح و 106 مورد تصادف امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه خدمات درمان سرپایی در ایام نوروز 91 به سه هزار و 578 نفر ارایه شده گفت: طی این مدت یک هزار و 191 بسته غذایی در بین گردشگران نوروزی توزیع شده است.

 سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران اظهارداشت:در بخش طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز بیش از 195 هزار نفربوده که با مراجعه به پست‌های این جمعیت مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرها از خدمات مورد نیاز بهره‌مند شده اند.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 14 هزار نفر از خدمات خیمه‌های نماز جمعیت هلال احمر مازندران بهره مند شدند افزود:بیش از 540 هزار نسخه بروشور و بسته‌های اطلاع‌رسانی از 25 اسفند ماه لغایت 13 فروردین 91 توزیع شده است.

* 210 میلیارد ریال به کارخانجات زباله سوز مازندران اختصاص یافت

 مهر: معاون عمرانی استانداری مازندران از جذب اعتبار 140 میلیاردی برای ساخت کارخانه زباله سوز ساری و 70 میلیارد ریالی زباله سوز نوشهر خبر داد.

 سید عیسی هاشمی حیدری در در مورد ترافیک های سنگین نوروزی که در جاده های مازندران به استان های همجوار رخ می دهد، اظهار داشت: به دلیل وجود طبیعت بکر و زیبا استقبال شهروندان در ایام تعطیل به مازندران افزایش می یابد که این حضور ترافیک را با خود به همراه دارد.

رئیس شورای ترافیک استان به گردشگرپذیر بودن مازندران در کنار اصفهان، شیراز، مشهد اشاره کرد و گفت: حضور بیش از 15 میلیون مسافر در مازندران گواهی بر ترافیک سنگین بوده که در دولت نهم و دهم با تعریض کردن جاده های هراز، سوادکوه، کندوان تا حدودی نسبت به سالهای گذشته ترافیک جاده ای کمتر شده است.

 معاون عمرانی استانداری مازندرن در مورد ساخت کارخانه تولید برق با سوخت زباله، به جذب اعتبارات اولیه ساخت کارخانه زباله سوز ساری و نوشهر اشاره کرد و گفت: با جدیت و رایزنی های که توسط استاندار مازندران صورت گرفت اعتبار اولیه ساخت نیروگاه برق با سوخت زباله در ساری و نوشهر بخشی از اعتبار محقق شده است.

 وی تصریح کرد: ساخت این کارخانه طبق برترین تکنولوژی روز دنیا و با بالاترین استانداردهای زیست محیطی انجام خواهد شد.

هاشمی گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا با استفاده از این روش برای حل مشکل زباله استفاده می کنند که این مشکل را به فرصت تبدیل کردند و در مرکز شهر، کارخانه تولید برق از زباله وجود دارد.

* كتاب فرهنگ بازی‌های بومی مازندران رونمایی شد

ایرنا: كتاب " فرهنگ بازی‌های بومی مازندران" دوشنبه شب در نخستین جلسه شورای اداری استان در ساری رونمایی شد.

این كتاب در سه جلد و 384 صفحه توسط  مراد علی نعمتی ، از روزنامه نگاران استان و سردبیر هفته نامه جویبار تالیف شده است.

 مولف در این كتاب بازی های بومی مازندران را كه بسیاری از آنها برای نسل جدید بیگانه بوده و به فراموشی سپرده شده است ، معرفی كرده است.

 نویسنده كتاب برای معرفی بهتر بازی ها و نحوه انجام آنها ، عكس های مربوط به هر بازی را نیز در كنار توضیحات مربوط به آن چاپ كرده است.

 تیراژ چاپ اول این كتاب دو هزار و 500 نسخه اعلام شده و قرار است چاپ دوم آن به زودی منتشر شود.

 استاندار مازندران در آیین رونمایی این كتاب با تجلیل از اقدام فرهنگی سردبیر هفته نامه جویبار در معرفی بازی های بومی استان ، گفت : فقط رونمایی این كتاب كه كاری ارزشمند از عكاس و خبرنگار مازندرانی بود ، نمی‌تواند مشكل مولفان و تولیدكنندگان فرهنگ‌ها را حل كند.

 سید علی اكبر طاهایی به دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی مازندران پیشنهاد داد تا با خرید این كتاب ، در توسعه فرهنگ بومی و محلی مازندران پیشتاز باشند. 

* رسانه‌‌ها مولفه‌‌های تولید ملی را ترویج کنند

فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: راه‌اندازی اتاق‌های فکر و معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان نمونه از اولویت‌های رسانه در تحقق نامگذاری سال تولید ملی باشد.

آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با مدیران صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به فراگیر بودن برنامه‌های این رسانه، خلاقیت، ابتکار و نوآوری برنامه‌سازان را موجب تاثیرگذاری در اقشار مردم دانست.

وی گفت: ارزش‌های فرهنگی جامعه باید به گونه‌ای جذاب و قابل فهم برای همه تبیین شود.

 طبرسی با اشاره به نقش مهم رسانه ملی و استانی در راهبردی کردن پیام نوروزی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برگزاری نشست‌ها و اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان و استادان حوزه و دانشگاه و معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان نمونه از اولویت‌های ضروری رسانه در تحقق نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران همچنین از مسئولان استان خواست شرایط و امکانات لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فراهم کنند.

* جابجایی 130 هزار مسافر در تعطیلات نوروز91

ایسنا: مدیر کل راه آهن شمال گفت:راه آهن شمال در تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 90 لغایت 15 فروردین 91 حدود 130 هزار مسافر نوروزی را در استان های مازندران و گلستان جابجا کرد.

 سید فرهاد ظهور پرواز اظهار داشت: راه آهن شمال در تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 90 لغایت 15 فروردین 91 با ارائه هفت سرویس قطارهای مسافری حدود 130 هزار مسافر نوروزی را در استان های مازندران و گلستان جابجا کرد.

وی افزود: این رقم نسبت به نوروز سال 90 که به میزان 118هزار نفر بوده که از رشدی معادل 10 درصدی برخوردار بود که این افزایش ناشی از استفاده از حداکثر ظرفیت بخش مسافری در ایام نوروز بوده است.

 مدیر کل راه آهن شمال ادامه داد: این سرویس ها شامل قطارهای گرگان ـ تهران 1 و 2 ، قطار ساری ـ مشهد ، قطارساری ـ تهران ، قطار محلی اتوبوسی فیروزکوه ـ تهران،قطار محلی گرگان ـ پل سفید و قطار محلی ریل باس پل سفید ـ گرگان بوده است.

 ظهور پرواز با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ضریب اشغال صندلی قطارهای مسافری در مجموع بیش از 98 درصد بوده است گفت: راه آهن شمال در ایام نوروز امسال با توجه به حجم بالای متقاضیان مسافرت با ارائه هفت سرویس قطارهای مسافری روزانه بیش از شش هزار مسافر را از طریق سامانه ریلی در مازندران و گلستان جابجا کرد.

*باند توزیع و پخش داروهای تاریخ گذشته در میاندرود منهدم شد

 ایرنا:‌فرمانده انتظامی میاندرود از شناسایی و دستگیری باند توزیع و پخش داروهای تاریخ گذشته در میاندرود در ایام نوروز خبر داد.

 محمد رضا جانبازی گفت : از این باند پنج نفره ، سه دستگاه موتور سیكلت سرقتی ، لوازم منزل و تجهیزات كشاورزی به همراه مقادیری داروی تاریخ گذشته به ارزش تقریبی 60میلیون ریال كشف شد.

وی با اشاره به استقرار یك ماهه ساختمان فرماندهی نیروی انظامی در میاندرود از دستگیری باند سرقت سیم برق در این شهرستان خبر داد و افزود : با هوشیاری عوامل نیروی انتظامی یك باند شش نفره در حین سرقت سیم های برق محدوده این شهرستان شناسایی شدند كه تعداد چهار نفر از این افراد از جمله یك تبعه افغانی دستگیر شد و تحقیقات برای دستگیری دو نفر دیگر ادامه دارد.

 فرمانده انتظامی میاندرود ادامه داد : فرد دیگری نیز در حالی كه یكصد متر از سیم های برق را سرقت كرده بود ، در حال ارتكاب جرم دستگیر شد كه سیم های مسروقه و تجهیزات مربوط به سرقت سیم های برق از وی كشف و تحویل مراجع قضائی شد.

* درصدي از درآمدهاي سوآپ نفت در درياي مازندران، به اين استان اختصاص يابد

سایت استانداری مازندران:سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كه با حضور وزير نفت برگزار شد از قاسمي خواست تا با تخصيص اعتبارات وي‍ژه عمليات گازرساني به مناطق كوهستاني و محروم استان را تسريع بخشد.

 طاهايي با اشاره به اينكه مازندران داراي بيش از 16 هزار مشترك گاز مي باشد، تصريح كرد: روستاها و مناطق كوهستاني متعددي در استان وجود دارد كه هنوز ساكنين آنها از نعمت گاز طبيعي برخوردار نيستند.

 وي با اشاره به تعهد وزارت نفت مبني بر اتمام كار احداث خط لوله گاز دامغان به كياسر و نكا طي شش ماهه دوم سال نود ، اظهار داشت: اين پروژه هنوز به پايان نرسيده و عمليات ساخت آن با كندي پيش مي رود واين درحالي است كه با توجه به احداث كارخانه سيمان و پالايشگاه نفت در منطقه كياسر وجود خط گاز بسيار مهم وضروري است.

 استاندار مازندران با اشاره به اينكه مناطق محروم كياسر و دودانگه ساري ، هزار جريب بهشهر و نكا، بخش بلده و لاريجان آمل، سه هزار و دو هزار تنكابن و كجور چالوس از نعمت گاز طبيعي برخوردار نيستند، تصريح كرد: اكنون هزينه سوخت ساكنين اين مناطق به دليل عدم برخورداري از گاز طبيعي بسيار بالا رفته است.

 طاهايي با بيان اينكه سرعت گازرساني به مناطق روستايي استان بايد شتاب بيشتري به خود گيرد، يادآور شد: با توجه به تاكيدات رييس جمهور بر اين نكته كه تمامي مناطق جنگلي و ساحلي استان بايد از نعمت گاز بهره مند شوند، وزارت نفت مي تواند با تخصيص اعتبارات بيشتر، جشن پايان گازرساني در مازندران را برگزار كند.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه نزديك ترين مسير دريايي تردد نفتكش هاي كشورهاي حاشيه درياي مازندران از جمله قزاقستان، به بندراميرآباد است، افزود: وزارت نفت درصدي از درآمدهاي ناشي از سوآپ نفت در درياي مازندران، را به اين استان اختصاص دهد.

* اکتشافات جدید گازی در دریای خزر

 مهر: وزیر نفت از کشف نخستین بلوک اکتشافی گاز در دریای خزر خبر داد و افزایش قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه را در مراحل بررسی اعلام کرد.

وزیر نفت در ادامه از اکتشاف نخستین بلوک اکتشافی در دریای خزر توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: این بلوک اکتشافی قرار است نسبت به اکتشاف گاز اقدام کند.

 قاسمی ادامه داد: قصد داریم با شناسایی بلوکهای دیگر نسبت به اکتشاف نفت در دریای خزر اقدام جدی تری صورت دهیم که امید است در سالجاری عملیات پشتیبانی و مطالعات اکتشاف را در استانهای مازندران و گلستان به سرانجام مقصود برسانیم.

وزیر نفت با بیان اینکه حجم گسترده ای از فعالیتهای اکتشافی نفت و گاز دریای خزر در حوزه استان مازندران خواهد بود، افزود: بخشی از عملیات پشتیبانی را در استان گیلان تعمیم می دهیم.

 قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه ایران اکنون به عنوان صادرکننده شایسته فرآورده های نفتی در جهان تبدیل شده، از ادامه صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی در سالجاری خبر داد.

 وی افزود: اکنون میزان ذخیره بنزین در کشور به وضعیت مناسبی رسیده که امیدواریم در پایان امسال، صادرکننده بنزین به کشورهای جهان باشیم.

وزیر نفت همچنین از تدوین و نهایی شدن طرح تحول صنعت نفت کشور در روزهای پایانی سال 90 خبر داد و افزود: با تعدادی از میادین مشترک در پایان سال گذشته قرارداد منعقد شده و با توجه به اینکه این طرح در پایان سال نهایی شده و امیدواریم با تهیه نقشه راه تکلیف میادین مشترک را بر اساس طرح تحول صنعت نفت کشور مشخص کنیم.

*دستگاه‌های تبلیغی مصرف کالاهای داخلی را فرهنگ‌سازی کنند

 فارس:امام جمعه نوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره تولید ملی گفت: دستگاه‌های تبلیغی باید مصرف کالاهای تولید داخل را فرهنگ‌سازی کنند.

 حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر بیان داشت: در داخل کشور از بیکاری رنج می‌بریم، ولی اگر استفاده از کالای ایرانی به عنوان فرهنگی نهادینه درآید تولید کار صورت می‌گیرد که اشتغالزایی برای نیروهای متخصص و کارگر را در پی خواهد داشت.

 این مسئول بیان داشت: این مسئله جذب سرمایه ملی داشته و دست دلالان و واسطه‌گران را کوتاه می‌کند.


  • اهالی چالوسپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 8 فروردين 1392-0:0

    خسته نباشید جناب سرهنگ فقیه امیدواریم هرکجا هستید زیر سایه رهبری موفق باشید

    • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 19 فروردين 1391-0:0

      ای کاش معاونین استاندار با او هماهنگ تر باشند تا مازندران از اعتبارات ملی بیشتر سود ببرد .خسته نباشی جناب مهندس طاهایی


      ©2013 APG.ir