تعداد بازدید: 3437

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 21 فروردين 1391-17:48

از آتش داغ تر و از شمشیر برنده تر

منتخبان مجلس نهم باید بدانند موکلان آنها شمشیر مطالبات به حق خود را از رو بسته اند و بی رمقی و طمعکاری را در شراره آتش اراده خود خواهند سوزاند، همانگونه که با اهالی مجلس هشتم مهربان نبوده و خطا و انحراف و اشتباه را تاب نیاوردند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان:مسعود پیری توسنلو:درشرایط امروز ایران اسلامی که از سویی با چنگ اندازی های فریبکارانه نظام سلطه روبه روست و از دیگر سو همچنان رنج سوء مدیریت،کشور را می آزارد و درد آورتر این است که مجال طمع کاری و زیاده خواهی برای دوست و دشمن مهیاست،علی القاعده ملت بزرگوار و آزموده ایران اسلامی وارث همه این مصائب خواهد بود،لیکن اراده عمومی انحراف از خاستگاه انقلاب را برنمی تابد.

در راس امور بودن مجلس سوای توصیه حضرت امام-قدس- از منظر تحلیلی و تجربی مورد وثوق همه نخبگان حوزه سیاسی و مدیریتی است ، لذا مجلسی که برآمده از اراده ملت باشد،یقینا می تواند ملاک معتبری برای رشد یافتگی و بلوغ مدیریتی منتخبان قرارگیرد.

 چنانچه نمایندگان منتخب ملت بر مدار عملگرایی و تعهد به میثاق متعالی حکومت صالحان قرار بگیرند،در راستای ایفای وظایف نمایندگی قرار خواهند داشت،لیکن هر آینه زاویه حرکت آن ها با مبانی نظری و عملی سیاست های کلی نظام بیشتر باشد به قهقرای نیستی و فراموشی رانده می شوند .

تجربه اداره بیش از 30 سال انقلاب تاییدی است بر صحت این ادعا ، چراکه مدیران کم فروغ و بی اثر هیچگاه در تارک قدرشناسی ملت قرار نگرفته و نام نیکی بر جای ننهاده اند ، درحالی که خاطر مردم همواره از یاد دیالمه، قاسمی، اکبری، سلیم بهرامی و....شاد و کام شان از شهد پاکدستی و ایثارگری ایشان شیرین خواهد ماند.

اینک که پس از تائید صحت انتخابات در غالب حوزه های انتخابیه سراسر کشور توسط شورای محترم نگهبان ، برگ دیگری از دفتر پارلمان ایران رقم می خورد،خواست و اراده ملت پیروز ایران این است که بر مسند ترقی و تعالی تکیه بزند و مراتب موفقیت را بپیماید و به عنوان الگوی بیداری جهان اسلام اصالت حقانیت خود را به رخ جهانیان بکشاند.

با رهنمود بهنگام و تدبیر دقیق مقام معظم رهبری-حفظ- و در سایه همدلی و هم افزایی همه اهالی حکومت و سرانجام التزام به حرکت در راستای سند چشم انداز که متضمن باور ملی و حفظ و افزودن ارزش سرمایه های مادی و اجتماعی است،مجال بی نظیری برای رهایی از ناکامی های موجود و اثبات ناکارآمدی ساز و کار سلطه طلبانه غرب و ایادی بی کفایت آن در منطقه است.

 نمایندگان ملت باید بدانند صندلی های مجلس همانند کابین خلبان حساس و پرمخاطره است و غفلت از کنترل و توجه نکردن به فرامین برج مراقبت در گام نخست مانع اوج گرفتن و در ادامه نابودی همراهان و خود آنها را دربرخواهد داشت.

تیغی که مردم برای زدودن ناپاکی ها به دست وکلای خود داده اند چه بسا که به واسطه بی توجهی به خواست ایشان،به خون خود نمایندگان طمع کند. حرارت رایی که مردم از میان "سازش و خواهش"فریب و فتنه" اعتماد و ائتلاف" تفاخر و تهمت" وعده و هزینه"و... رهانیده و به وکلای خود امانت داده اند شاید تا دیروز تنها تنور انتخابات را گرم می کرد لیکن امروز آتشی است به جان نااهلان و خیانت کاران به امانت ملت.

منتخبان مجلس نهم که خود تائید صحت این گفتارند باید بدانند موکلان آنها شمشیر مطالبات به حق خود را از رو بسته اند و بی رمقی و طمعکاری را در شراره آتش اراده خود خواهند سوزاند، همانگونه که با اهالی مجلس هشتم مهربان نبوده و خطا و انحراف و اشتباه را تاب نیاوردند.

 بی گمان پیام انتخاب اخیر مردم همواره باید برای منتخبان مجلس نهم آیات خطاب و تنذیر باشد و حاشا که سِرّ صولت و مکنت گریبان وکلای ملت را بگیرد ، بلکه فروتنی و خدمتگزاری بی چشم داشت که همواره متضمن عافیت برای ایشان خواهد بود-ان شاءالله- و مرور سابقه کنش متقابل ملت و نمایندگان طی سالیان انقلاب در یک فراگرد منطقی قطعا راهگشا و راهنمای اهالی خانه خانه ملت خواهد بود.

 این فریاد انتخابات مجلس نهم از همه زشت و زیبای این حماسه ماندگار برجسته تر است" نمایندگان باید بدانند آرای ملت از آتش داغ تر و از شمشیر برنده تر است".


  • دوستدارسوادکوهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 24 فروردين 1391-0:0

    متاسفانه در مملکتی زندگی می کنیم که سرتاسر آن نگرش سیاسی منفی . فراگیر وگسترده شده . بیاییم به خودمان بنگریم که چه کردیم برای محله مان.شهرمان.استانمان و کشورمان ومهمتر از همه چه کردیم برای مردممان مگر باید فقط مسوول بود وکار کرد. چرا نباید احساس مسوولیت در همه باشد و همه احساس تکلیف و وظیفه کنند نسبت به مسایل ساری و جاری ...
    عزیزان بیایید به جای تخریب و بد گویی از گزینه های دیگری استفاده کنیم و همه دلسوز واقعی باشیم واز رانت و باند ها و جریانات مختلف سیاسی که تا کنون باعث عقب ماندگیمان شده دوری و پرهیز کنیم .به امید روزی بهتر و کارآمد تر برای همه مردم وبرای کشور واستانمان

    • پنجشنبه 24 فروردين 1391-0:0

      آفرین به تو .اما کی به این حرفا گوش میکنه!

      • چهارشنبه 23 فروردين 1391-0:0

        آقای پیری شما چرا در حوزه تخصص خودت مطلب نمینویسی
        هنوز خاطره کنفرانس بی نظیرت در مورد برنامه ریزی معنوی یادم هست کاش روی توانمندی های خودت متمرکز شی حتما بیشتر جلوه میکنی بیخیال سیاست و ساستمدارای نامرد

        • چهارشنبه 23 فروردين 1391-0:0

          آقای پیری در این شرایط همین که جواب سلام رو بدن ای والله داره
          امیدوارم چنانچه خودت در مدیر شدی مردم دار باشی

          • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

            با تشكر از آقاي پيري توجه به اين نوشته :اهل سياست و قدرت وشارلاتانيزم در اين سامان بدانند چشم ها را بايد شست جور ديگر بايد ديد ..خيبري بايد ديد ساري را بدري بايد ديد تبرستان را........

            • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

              احسنت بر تو ای دوست بی نام که میتوانی بر همه چیز کاملا منفی بنگری !! !!

              چرا؟ ؟ ؟

              • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                ايشاءا... نماينده هاي جديد، با اخذ نظر از مردم ضعف هاي گذشته را شناسايي و برطرف كنند.

                • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                  مردم هم بايد بدانند حقشان است بر كار موكلين نظارت كرده و در صورت تخلف، وي را عزل كنند!

                  • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                    برادرپیری مسئولیت فرمانداری ساری پیشاپیش برشمامبارک باشد

                    • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                      آقاي پيري خوب قلمي داريد . سپاس

                      • سالارخانيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                        من آقاي پيري را از دوران نوجواني ميشناسم و مطئنم انسان شريفي است اگر به پست و مقامي هم برسد يقينا منشا خير براي اهالي مازندران خواهد بود همانطور كه در صندوق مهر امام رضا(ع) جوانان استان از حضورش بهره بردند.

                        • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                          با چه استلالي اين مطالب را مينوسي ..

                          • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

                            احسنت بر پيري كه مي تواند قلم بزند كماكان ما منتظريم ببينيم چه پستي در انتظار توست


                            ©2013 APG.ir