تعداد بازدید: 3035

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 24 فروردين 1391-19:43

استاندار:ساري و بابل گفتن مشكلي را رفع نمي كند

حاشیه نگاری خبرنگار مازندنومه از نشست مطبوعاتی استاندار؛ابراهیمی نیز از اصحاب قلم و رسانه است/بارها به اکبری گفتم كه مدير كارخانه را بيش از اندازه به خود وابسته نكن/آيا ادياني صاحب نظرتر است يا خانم مهندس نصراللهي/در جداشدن گلستان از مازندران هم سخن از گرگان و ساري مي زدند.(2- حاشیه ها)


 *جلسه با ده دقيقه تاخير،در ساعت 10.10 دقيقه صبح با تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوري اسلامي و بعد از آن كليپ چند دقيقه اي از سخنان مقام معظم رهبري در خصوص اعتماد مردم به نظام اسلامي آغاز شد.

 * مدير روابط عمومي استانداري از خبرنگاران خواست تا با توجه به محدود بودن زمان ،هر نفر تنها يك سئوال مطرح كند و به مباحث تكراري هم نپردازند.

 * استاندار در لابلاي سخنان خود به غيبت هادي ابراهيمي -معاون سياسي و امنيتي- كه خود وي نيز از اصحاب قلم و رسانه مي باشد اشاره كرد و گفت: در هفته سلامت همايش سلامت در فريدونكار برگزار مي شد كه ايشان به نمايندگي از بنده در آن مراسم شركت كرده اند.

 * طاهايي به غيبت فرزانه -مدير كل برنامه ريزي استانداري- نيز اشاره كرد و گفت: وي درگير مبادله موافقت نامه هاي اعتباري است كه رئيس جمهوری در پايان سال 90 آن را به مازندران اختصاص داده است.

 * طاهايي در بحث توجه به روستاها گفت:زماني شهيدي را آورده بودند كه زمان رسيدن اين شهيد به روستاي محل تولدش بيش از 19 ساعت طول مي كشيد در حالي كه تنها 30 كيلومتر فاصله شهر با روستاي مورد نظر بود و بايد از جاده هاي بسيار خطرناك براي رسيدن به مقصد عبور مي كردند اما اكنون در دورترين روستاي استان جاده دسترسي داريم كه اين نشان از عظمت كار بنياد مسكن در راستاي توجه به مناطق محروم دارد.

 *طاهايي در بخشي از سخنان خود گفت: بنده از بسياري از مشكلات خبرنگارن خبر دارم. از مكان استيجاري دوستان روزنامه حرف تا مشكل صعب العلاج والدين يك خبرنگار كه تا قلم به دست مي گيرد نمي داند از مشكلات مردم بنويسد يا از درد و مشكل خانواده خود سخن بگويد. وي گفت: تعمدا" نام اين روزنامه را بيان كردم تا بگويم بنده از هيچ گلايه و انتقادي ناراحت نمي شوم و نمي رنجم چرا كه رنج و غصه شما همان دغدغه و مشكل ماست.

 *استاندار مازندران ضمن دعوت همه مديران، مردم و رسانه ها به حفظ وحدت و همدلي گفت: متاسفانه حرف از چنددستگي ها و ساري و بابلي بودن مشكلي را رفع نمي كند چرا كه در مقطعي در جداشدن گلستان از مازندران هم سخن از گرگان و ساري مي زدند و دودش در نهايت به چشم خودمان رفت.

 * طاهايي با بيان اينكه در شهري از كشور كه بسيار هم براي انقلاب زحمت كشيد با وجود تمامي مشكلات و اختلافات، گاه درگيري پاي هم را نمي گيرند ، افزود:اينجا هزينه اي علاوه بر سازمان ، تامين شده جاي تشكر از رئيس جمهور و همكارانش،حرف هاي ديگري مطرح مي كنند كه اصلا درست نيست.

 * طاهايي به ملاقات خود به همراه فرماندار نوشهر از يكي از جانبازان دو چشم نابينا اشاره كرد و گفت: تقاضاي او اين بود كه ما 30 نفر جانباز دو چشم نابينا در استان مازندران نياز به لب تاپ با وسايل و ابزار علم آموزي داريم كه بنده دستور پيگيري دادم كه با تامين هزينه خريد اين وسايل، مشكل اين جانبازان نيز رفع شده است.

*طاهايي گفت: كتاب روشمار انقلاب در مازندران كه به همت وزارت اطلاعات تهيه شده است بايد در خانه هر مازني باشد كه در اين خصوص با آيت الله طبرسي و آْيت الله نظري رايزني شد تا با تهيه اين كتب توسط خيرين و هديه به خانواده ها ، مردم از گذشته انقلابي خود باخبر شوند.

 *طاهايي در توضيح مسائل مربوط به نساجي گفت: آقاي اكبري در جذب سرمايه گذار كاري كارستان كرد اما به او بارها گفتم كه مدير كارخانه را بيش از اندازه به خود وابسته نكن.

 * وي همچنين گفت:ادياني(ديگر نماينده قائم شهر) هم دغدغه اش اصل احیا نبود ، نگران بود،ابهاماتی داشت كه آیا احیا منتج به نتیجه می شود؟ در این زمینه ادیانی که دکترای حقوق دارد صاحب نظرتر است یا خانم مهندس نصراللهي كه خودش رشته نساجي خوانده و آن سابقه كاري را دارد؟!

*استاندار لابه لای سخنان خود خاطراتی را با این موضوعات نقل کرد:شنیدن سخنان آيت الله فاطمي نيا از شبكه سه ، ديدار خود به همران آقاي احسان بخش نماينده ولي فقيه در گيلان با آيت الله بهجت، ديدار با شهيد حسين خلعتبري، ابوعمار و حاج بصير ، آرزوهاي خود در بدو خدمت در فرمانداري، ديدار سال 62 به همراه مرحوم مجدآرا با علامه حسن زاده ، خدمات بنياد مسكن براي كانكس نشين هاي منجيل، شرمساري از مادر سه شهيد اميركلايي كه حمامش سكوي وسط آشپزخانه اش بود،همسفر شدن با دكتر ذاكر استاندار اصفهان در مراسم شهادت امام رضا (ع) سال قبل و سئوال از ايشان در خصوص جذب سرمايه گذار خارجي در حوزه نساجي ،بازديد آقاي ناطق نوري از نيروگاه زباله سوز وين و اشتباه گرفتن آن با گلخانه و موضوع رضاخان و نانوا كه دستور داد نانوا را به سبب عدم كيفيت نان به درون كوره بيندازند که بیان این خاطرات براي خبرنگاران جالب بود.

 *استاندار به اختصاص و تامين اعتبار 21 ميليارد توماني رياست محترم جمهوری براي نيروگاه زباله سوز مازندران اشاره كرد و گفت: اين پروژه آغاز مي شود اما براي تكميل نيازمند اعتبارات ديگري است.

 * فرزانه -مديركل گردشگري مازندران- با انتقاد از خبرنگاران گفت: حرف هاي زيادي براي گفتن دارم و انتظار داشتم تا اولين سئوال از بنده مطرح مي شد كه با واكنش خبرنگاران مواجه شد كه گفتند نشست خبري ترتيب مي داديد و الان گلايه نمي كرديد.

 *طاهايي در پاسخ به خبرنگار مازندنومه خطاب به فرازنه مديركل گردشگري گفت: دوستان استاندار را نوروزبان نمي دانند شما را نوروزبان مي دانند شما پاسخ دهيد.

 *در انتقاد فرزانه از خبرنگاران ، استاندار گفت:رفتار من و شما موجب تداوم انتقاد مي شود كه وي در پاسخ گفت: كساني كه بنده را مي شناسند مي دانند كه اصلا عصباني نمي شوم و با آرامش كار مي كنم.

 * استاندار مازندران گفت: انسان پليدي به نام اميرمنصور آريا آمده و با كار خود اين ذهنيت نادرست را در افكار جامعه متبادر كرده است كه هر كسي وام مي گيرد بايد رشوه پرداخت كند و يا اينكه از هر كسي وام گرفته به او رشوه پرداخت كرده است.

 *خبرنگار روزنامه بشير گفت: با خانمم روي رودخانه پل تجن مورد حمله انسان هاي معلوم الحال قرار گرفتم كه درست است قيافه ما شبيه بروسلي است اما واقعا تاب مقاومت ندارم.وي خواستار ايجاد امنيت براي خبرنگاران در پيگري مسايل اجتماعي شد.

 *استاندار در خصوص اختصاص بودجه به استان نقش آقاي عباسي و مازني هاي دولت را بسيار مثبت ارزيابي كرد و گفت: البته ما آقاي عباسي را مازندراني مي دانيم چرا كه هم خانمش مازندراني است و هم در شناسنامه خود ايشان مهر اداره ثبت احوال مازندران ثبت شده است.

*نشست ساعت 13:20 دقیقه به پایان رسید و خبرنگاران ناهار را مهمان استاندار شدند.(برنج و ماهی).به هر کدام از خبرنگاران هم سررسیدی اهدا شد.


  • شنبه 26 فروردين 1391-0:0

    متاسفانه دلیل اصلی و مهم عدم پیشرفت مازندران همین بابل _ ساری کردن های مسئولین و درگیری های بابلی ها و ساروی ها میباشد که به پیکره نیمه جان استان ضربه وارد میکند .

    • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 25 فروردين 1391-0:0

      مهندس طاهایی بسیارزحمتکش است خوب است چند سال دیگر موردحمایت قرار گیرد

      • جمعه 25 فروردين 1391-0:0

        مهندس طااهایی مرد خوش اخلاق با سابقه فرهنگی خوشتیب و... است که با افکار عمومی به ویژه رسانه ها رابطه بدی نداشت وی بعد از معارفه اش دراولین روز کاریش در گلزار شهدای شهرستان بندری فریدون کنار بر سر مزار استاندار فقدیش مرحوم مهندس مجدارا(استاندار سابق) حضور یافت تا با شهدا و استاد سابقش تجدید میثاق نماید.
        گفته می شود مهندس طاهائی به زودی بازنشست می شود
        امیدواریم بعداز ایشان یکی که از اهالی رسانه است و بیشتر به فرهنگ و جامعه شمالیها آشناست بتواند سکان استان علویان (مازندران) را در دست بگیرد.


        ©2013 APG.ir