تعداد بازدید: 4925

توصیه به دیگران 51

دوشنبه 25 ارديبهشت 1391-21:21

جهش دوم از نوشهر آغاز شد

 دومین جشنواره ملی فیلم صنعتی ( جهش ) دوشنبه به طور رسمی آغاز به کار کرد/مازندران به عنوان استان ویژه این جشنواره در سطح کشور به دلیل میزبانی همزمان سه شهر نوشهر ، آمل و ساری شناخته شد.(گزارش+گزارش تصویری)


مازندنومه،محمد حسین ملایی کندلوسی:دومین جشنواره ملی فیلم صنعتی ( جهش ) با حضور مسئولان کشوری،هنرمندان و گویندگان سرشناس سینما و تلویزیون و جمعی از مردم دوشنبه در نوشهر افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا مهدی قربانپور -دبیر دومین جشنواره ملی فیلم صنعتی ( جهش )-سخن گفت و بیان داشت:در این جشنواره نهصد عکس به دبیر خانه ارسال شد که از این تعداد 86 عکس در طی برگزاری جشنواره به نمایش در می آید.

وی افزود: در شش نقطه مازندران تور عکاسی صنعتی برگزار شد که حاصل آن برپایی نمایشگاه در محل موزه دریایی بندر نوشهر بود که در معرض دید عموم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه محوریت جشنواره امسال عکس و فیلم می باشد اظهار داشت: در بخش عکس 270 عنوان به دبیر خانه ارسال شد که سی و یک عکس از 28 عکاس به نمایش در آمد و در بخش فیلم نیز هفت عنوان در بخش مسابقه و دو عنوان دیگر در بخش غیرمسابقه به نمایش در آمد.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم صنعتی ( جهش ) تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره 28 اردیبهشت ماه در ساری برگزار می شود.

*مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:فیلمسازان به صنعت توریسم دریایی کمک کنند

سید نبی صید پور -مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران- در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم صنعتی در نوشهرگفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که انتقال سمعی و بصری بسیار موثر تر از سایر روش هاست.

وی افزود: اگر کتابی خوانده شود شاید مطالبش چندان در ذهن باقی نماند اما دیدن یک فیلم  به راحتی در ذهن انسان نقش می بندد و ماندگار می شود.

صید پور اظهار داشت: جامعه بشری در حال توسعه است و امکانات ما نیز برای استفاده محدود می باشد اما با همین امکانات محدود باید به سمت بهره وری حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: بندر نوشهر به عنوان دروازه حمل و نقل دریایی در غرب مازندران تلقی می شود و یکی از صنایع شاخص حمل و نقل دریایی در نوشهر انجام می شود.

وی افزود: خوشحال هستیم که در فضای صنعتی مشغول به کار هستیم و باید با نگاه ایده ال از صنعت بهره وری خوبی داشته باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: با وجودی که مازندران بالغ بر 350 کیلومتر مرز دریایی دارد اما در بخش صنعت دریایی در مازندران حق مطلب ادا نشد و مردم چندان با صنعت دریایی همچون صنعت توریست دریایی و حمل و نقل آشنا نیستند و لازم است با استفاده از فیلم های صنعتی این شناخت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمینه توریسم دریایی برنامه های خوبی وجود دارد و زیرساختها در حال شکل گیری است و امیدواریم به زودی حق مطلب در زمینه صنعت توریسم دریایی ادا شود و هم در بخش هایی که مربوط به دریا می باشد بهره وری مناسب انجام شود که در این راه فیلمسازان می توانند نقش ارزنده ای را ایفا کنند.

نماینده:تصویر گران مستند صنعتی موجب توسعه و تحول در صنعت کشور می شوند

داود نماینده -پیشکسوت گویندگی سینما و تلویزیون و فیلم های صنعتی- طی سخنانی اظهار داشت: در طول مدت کارم بیش از یازده هزار ژانر را دوبله کردم اما از صدای خودم بیشتر در کارهای مستند استفاده کردم و یک ارتباط عجیب قلبی و روحی با دنیای کاری ام در مستندات دارم و در حقیقت دوستانم از اعماق دریاها و یا آسمان ها هستند.

وی به فیلمهای مستند صنعتی اشاره کرد و افزود: دهه سی اوج مستند در آمریکا بود و آنچه باعث تحول مستند صنعتی شد جنگ جهانی دوم بود زیرا این جنگ مستند صنعتی را به تصویر کشید.

این پیشکسوت گویندگی کشور اظهار داشت: تصویر گران مستند صنعتی نقش مهمی در رشد کشورمان به سمت صنعتی شدن محض دارند و موجب توسعه و تحول در صنعت کشور می شوند.

وی بیان داشت: وحدت اندیشه و مدیریت می تواند با دریافت طرح ها از مستند سازان، عکاسان، نقاشان و هنرمندان در توسعه صنعت کشور نقش زیادی ایفا کند چرا که امروز خلاقیت و نوآوری در مستند سازی صنعتی ، جهان را مجذوب خود می کند.

نماینده با بیان اینکه اندیشه ایرانی و روحیه مقاومت و ایثار ما را پایدار ساخته است ، افزود: در جشنواره فیلم صنعتی باید بیشتر از این به مستندات توجه شود زیرا مستند ، تاریخ را بیان می کند و این بسیار اهمیت دارد.

حاشیه ها:

-علیرضا عسگریان-گوینده شبکه خبر-مجری مراسم امروز بود.

-از مهمانان در رستوران بندر نوشهر پذیرایی به عمل آمد.

-قبل از شروع جشنواره  مهمانان از نمایشگاه عکس صنعتی در موزه نوشهر بازدید کردند.

-به نفرات برتر بخش عکس لوح قدردانی و هدیه نقدی داده شد.

-دریازدگی نایب رییس خانه معدن و صنعت کشور و انتقال او به بیمارستان مهم ترین حاشیه این مراسم بود.داریوش هندویی ساعاتی بعد از بیمارستان مرخص شد.

 



    ©2013 APG.ir