تعداد بازدید: 2732

توصیه به دیگران 11

سه شنبه 23 خرداد 1391-21:32

کار مطبوعاتی فرهنگی است،نه خدماتی!

نامه مدیرمسئول نشریه پیام آمل به استاندار مازندران؛آیا تولید اندیشه و تنویر افکار عمومی و انعکاس اخبار و روشن داشتن چراغ اطلاع رسانی در سطح شهرستان و استان با کار چلوکبابی و بقالی و سوپرمارکت و دامداری و تولید پفک و حلواشکری و بسته بندی آب معدنی یکسان است؟


مازندنومه،یادداشت ارسالی مهمان،ذبیح الله بناگر،مدیرمسئول هفته نامه پیام آمل

استاندار محترم مازندران؛پیرو درخواست شماره(...)به استحضار می رساند کار مطبوعاتی،فرهنگی است نه خدماتی!!

استاندار محترم،عالی ترین مقام اجرایی استان مازندران و رییس کارگروه اشتغال عنایت فرمایند و موضوع فعالیت مطبوعات،به ويژه نشریات محلی را در بخش فرهنگ و هنر مورد توجه قرار دهند.

وقتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای دریافت تسهیلات بانکی مراجعه می شود،می گویند در کارگروه اشتغال استان،فعالیت مطبوعات را خدماتی محسوب می کنند.

سئوال این است که آیا تولید اندیشه و تنویر افکار عمومی و انعکاس اخبار و روشن داشتن چراغ اطلاع رسانی در سطح شهرستان و استان با کار چلوکبابی و بقالی و سوپرمارکت و دامداری و تولید پفک و حلواشکری و بسته بندی آب معدنی یکسان است؟

وقتی درخواست صدمیلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره کم برای توسعه و جذب نیروی کار و خرید امکانات می شود،می گویند با درصد سود کارهای خدماتی به شما وام داده می شود.

کالاهای بخش خدماتی هر سه ماه یک بار با افزایش قیمت همراه هستند.از طرفی به مصداق ضرب المثل قدیمی که می گوید:"غذا روز به روز و لباس سال به سال است"،مطبوعات علی رغم افزایش قیمت کاغذ و تجهیزات چاپ نمی توانند مانند لبنیات و نوشت افزار و سایر اقلام مورد نیاز مردم به صورت افسار گسیخته قیمت گذاری نمایند و توان رقابت با بخش خدمات را ندارند.لذا نگرش متولیان امور اقتصادی و بانکی استان به مطبوعات باید متحول شود و چاپ نشریات را در خانواده فرهنگ و هنر منظور نمایند و مورد حمایت قرار دهند.

در این شهرستان که پیام آمل هر هفته منظم چاپ می شود،با برآورد قیمت روز هر شماره 800 تومان هزینه دربردارد.

نباید کار مطبوعاتی را با کار خدماتی یکسان بنگریم،بلکه کار فرهنگ و هنر سخت و طاقت فرسا و هزینه بر است و نیازمند اعطای وام بانکی در درازمدت با سود کم یا وام قرض الحسنه است...

در زمینه جهاد کشاورزی،سازمان جهاد کشاورزی با تبلیغات مبادرت به اعطای وام بلند مدت با بهره کم به بخش کشاورزی و دامپروری می نماید تا زمینه استقلال اقتصادی فراهم شود.علی رغم این که 34 سال از حمایت های دولت در این بخش می گذرد،هنوز در استان مازندران دستگاه کمباین دروی شالی اختراع نشده است و تولیدات ژاپنی و چینی بازار مازندران را پر کرده است.

مگر بخش فرهنگ و هنر به ويژه مطبوعات محلی که در سنگر اطلاع رسانی و خط مقدم مواجهه با افکار عمومی و مشکلات اجتماعی قرار دارند،از بخش اقتصادی کم تر هستند؟

در انقلاب ما فرهنگ در راس امور قرار دارد و انتظار می رود مهندس طاهایی و دیگر متولیان امور استان دیدگاه خود را نسبت به این که کار مطبوعاتی،خدماتی است تغییر دهند و یا حداقل از مقامات عالی کشور بخواهند به امر مطبوعات با نگرش جدید نگاه کنند.



    ©2013 APG.ir