تعداد بازدید: 4061

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 25 خرداد 1391-12:8

سوادكوه تو را مي‌خواند

31خرداد در سالن اصلي وزارت كشور دومين همايش سوادكوهي‌هاي مقيم تهران برگزار مي‌شود/در اين گردهمايي قطعاتي از موسيقي محلي مازندران را اجرا می شود و گروه آیینی زندگی سوادکوه برخی آیین ها و رسم های بومی را به نمایش خواهد گذاشت.


مازندنومه،خبر ارسالی مهمان،عادل جهان آرای:دومين گردهمايي سوادكوهي‌هاي مقيم تهران روز 31خرداد(چهارشنبه هفته آينده) ساعت 6بعداز ظهر برگزار مي‌شود.

در اين گردهمايي هنرمندان موسیقی اهل سوادكوه قطعاتي از موسيقي محلي مازندران را اجرا مي‌كنند.گروه آیینی زندگی سوادکوه به سرپرستی علی حسن نژاد نیز برخی آیین ها و رسم های بومی را به نمایش خواهد گذاشت.

در این مراسم چند تن از فرهيختگان سوادكوه در عرصه‌هاي مختلف هنري، فرهنگي، ورزشي و علمي تجليل مي‌شوند.

 هدف از برگزاري اين همايش آشنايي بيشتر مردم سوادكوه با هم، ايجاد صله رحم، شناخت مشكلات و در صورت امكان رفع آنها، شناخت ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي سوادكوه با محوريت به فعليت رساندن آن، ايجاد تشكل سوادكوهي‌هاي مقيم تهران و... است.

علاقه‌مندان و دوستداران سوادكوه در نظر دارند با حمايت سوادكوهي‌هاي نقاط مختلف كشور،بالاخص تهران و خود سوادكوه، با ايجاد تشكلي با محوريت سوادكوه، بتوانند براي اعتلاي فرهنگ، هنر، سنن و آداب این کهن دیار قدمي بردارند.

 سالن اصلي وزارت كشور در خيابان فاطمي، خيابان شهيد گمنام تهران قرار دارد.


  • مهدی عابدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 20 آبان 1391-0:0

    من تهران به دنیا آمدم وبزرگ شدم ولی اصالتا بابلکناری هستم بابلکنار بین بابل وسوادکوه فقط خواهشم از مازندرانیهای عزیز اینه هوای همدیگرو داشته باشن شمه جان دور بگردم

    • فرشيد خليليپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 10 شهريور 1391-0:0

      ما هميشه به سوادكوه خود افتخار مي كنيم

      • شنبه 3 تير 1391-0:0

        همایش سوادکوهی ها دری است پر نشاط برای ورود دلسوزان تا بهانه ای باشد برای آشنایی و در نهایت برطرف نمودن موانع اقتصادی.فرهنگی.اجتماعی دیارمان..همیشه باشیم برای سربلندی سوادکوه و سرافرازی ایران...درود بر برگزارکنندگان.درود!

        • ناصر مهرابیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 27 خرداد 1391-0:0

          امیدوارم که گردانندگان این برنامه سوادکوهی ها را فراموش نکنند. گرچه برنامه به نام سوادکوه اجرا می شود.

          • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 27 خرداد 1391-0:0

            محمد جان این بلا و مصیبت مختص سوادکوه نیست همه وطن با آن در جنگ است -بیا کرج ببین چقدر لر -ترک - کرد -گیلک -........برای کار در شهر و اطراف کلان شهر دنبال کارند.اگه این همایش برگزار نشه درست میشه

            • شنبه 27 خرداد 1391-0:0

              واقعا كه سوادكوه مازندران شهر قهرمانانست.

              • دكترسيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 27 خرداد 1391-0:0

                باتشكرازهمه انهائي كه براي برگذاري اين گردهمائي تلاش ميكنند خصوصا دوست عزيزم جناب عادل جهان آرا كه عشق وعلاقه خاصي به مازندران ومازندراني ها دارد

                • بهنام پرسته -سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  شنبه 27 خرداد 1391-0:0

                  سرزمین خورشید سوادکوه دلیر دگرباره در پایتخت خواهد درخشید ، حضور گرم و قدوم سبز سوادکوهیان با تعصب و قهرمان پرور را در این گردهمایی گلباران خواهیم کرد -لازم است از زحمت کشان مراسم جناب دکتر محبوب قبادبان قادیکلایی میر عامل محترم تیم صداری سوادکوه (زیراب)تشکر ویژه بعمل آید -

                  • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    شنبه 27 خرداد 1391-0:0

                    با سلام و آرزوی موفقیت .

                    امیواریم این همایش ها در ساری هم برگذار بشه و...

                    • شنبه 27 خرداد 1391-0:0

                      با سلام کارهای از این دست خوبه اما کاش بجای برگزاری این همایشها به داد محرومیت سوادکوه میرسیدند، کاش البرز مرکزی سوادکوه را نجات میدادند، کاش جاده های ارتباطی سوادکوه را بهتر میکردند تا قتلگاه جوانان این منطقه نباشه ،کاش به آبادانی روستاهای سوادکوه فکر میکردند تا اینقدر خالی نشه ،کاش به اشتغال جوانان فکر میکردند تا سوادکوه اینقدر مهاجر فرست نباشه و هزاران کاش های دیگه ایی که در اثر بی توجهی مسئولین استان و کم کاری مسئولین سوادکوه حاصل این شهرستان شهید پرور و ولایت مدار شده است .

                      • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

                        هر كجا هستيد موفق باشيد


                        ©2013 APG.ir