تعداد بازدید: 2830

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 28 خرداد 1391-1:7

استاندار مجدانه ورود پیدا کند

به بهانه ضرب و شتم دو خبرنگار در ساری و قائم شهر؛در اتفاقات اخیر که در مازندران در "شهرداری قائم شهر" و "اداره راه و شهرسازی " اتفاق افتاد ، باید به دور از احساسات و هیجانات کاذب موضوع را ریشه ای مورد بررسی قرار داده و به دنبال رفع ریشه ای آن باشیم.


مازندنومه،یادداشت مهمان،سید حسن موسوی،کارشناس روابط عمومی و فعال رسانه ای:اتفاقات اخیر جامعه رسانه ای استان مازندران  در عین ناگوار بودن،از چند منظر قابل توجه و بررسی است: نخست اینکه تا چه حد مدیران به جایگاه رسانه ها واقفند؟

 قسمت مهمی از فعالیت های رسانه متوجه عمل خبرنگاران و گزارشگران آن است که نگاه غیر منطقی به این قشر بدون شک نشانه نپذیرفتن جایگاه مطبوعات است .

بی مهری و برخورد با خبرنگاران ، توهین به جایگاه آنها نیست بلکه بی حرمتی به رسالتی است که بر عهده آنان قرار دارد .

برخی،خبرنگاران را افراد غریبه ای می دانند و در پذیرش آنها می ترسند و واهمه دارند که این موضوع باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد .

در اتفاقات اخیر که در مازندران در "شهرداری قائم شهر" و "اداره راه و شهرسازی " اتفاق افتاد ، باید به دور از احساسات و هیجانات کاذب موضوع را ریشه ای مورد بررسی قرار داده و به دنبال رفع ریشه ای آن باشیم.

اگر در برخوردهای اخیر علت را به گردن یک سوی ماجرا بیندازیم،حتما خطا رفته ایم ولی در عین حال به نظر می رسد عمده دلیل اتفاقات اخیر ناآگاهی از جایگاه رسانه در استان است که لزوم آموزش و اطلاع رسانی برای کارکنان خدوم دولت و هم رسانه ها لازم و ضروری به نظر می رسد .

رسانه از ابزارهای توسعه استان است و باید با حمایت و همراهی مسئولان استانی از این ظرفیت و نقش رسانه در راستای ارتقای همه جانبه استان استفاده کرد .

رسانه فقط برای تبلیغ نیست که متاسفانه برخی فقط برای تبلیغ به سمت آن می روند و عمدتا رسانه را بیگانه می دانند  که این خود از ناآشنایی از شان و جایگاه رسانه نشان دارد .

نگارنده معتقد است رسانه های استان مازندران پتانسیل بالایی دارند که باید از سوی متولیان امور در جهت پیشرفت استان مازندران ، با حمایت ، همراهی و برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی از این  ظرفیت استفاده بهینه شود .

فراهم کردن امنیت برای این قشر موثر موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است که در ارتباط دو سویه جامعه و مسئولین نقش به سزایی دارد و در پیشبرد اهداف اصلی استان که همان توسعه همه جانبه است تاثیر گذار است .

مدیران استان باید در سخن و عمل ، رسانه را بازوی خود بدانند و تنها در این صورت اعتماد دو طرفه ایجاد می شود و با شعارهای تبلیغاتی نمی توان اعتماد ایجاد کرد

پیگیری استاندار محترم در تکرار این توهین ها و برخورد ها بسیار موثر خواهد بود چرا که اگر در حد تلفن زدن و دلجویی کردن باشد شاید در آینده شاهد تکرار این نوع برخوردها شویم و اگر پیگیری مجدانه و ورود شخص مدیر ارشد استان (که این گونه خواهد بود ) همراه باشد ان شاءالله شاهد این گونه رفتارها نخواهیم بود . 

انتظار است تا روابط عمومی استانداری و شورای روابط عمومی استان فعال تر وارد شده و با همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاع رسانی و آموزش دو قشر مدیران و خبرنگاران و بررسی راه های تعامل بیشتر این دو قشر ،  راه را برای پیشرفت و توسعه استان هموار کنند.

آنچه مهم است رسانه ها به اندازه تک تک مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در روند توسعه نقش دارند و صحیح نیست به جای پاسداری از زحمات و تلاش آنها ، برخوردهای غیر متعارف را شاهد باشیم.


  • دوشنبه 29 خرداد 1391-0:0

    بهترین روش اینه که اینجا باید بشه مثله تکزاس
    همه خبرنگارها مسلح بشن تا نگهبانا ازشون بترسن و تا بهشون نزدیک شدن پوففففففف

    • دوشنبه 29 خرداد 1391-0:0

      اينم حرف حساب.....فقط يه کلاس توجيهى واسه خبرنگاراتون هم بزارين نه اينکه يه کارت خبرنگارى و بعد هر کارىخواستين بکنين ما هستيم استاندار و بقيه هم حمايتتون ميکنن,يادتون نره نصفه اهاليه فتنه تو خارج کشور خبرنگارنا!!!!!!!!!!

      • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

        وقتی معاون یک فرماندار در ف ....... برای دستور معاون سیاسی امنیتی این استان توجه ای نمی کنه و با پیچاندن استان به یک شکایت واهی خودش ار رسانه ادامه می دهد و با جسارت تمام عنوان می کند من به خانواده شهدا توهین کرده ام و همه سکوت می کنند میشه همین رفتارهای نادرست نگهبان و مدیران آن وقت از استاندار چی می خواهید ؟

        • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

          سلام
          آقاي استاندار يا هر كسي كه ميخونه و به گوشش مي رسونه:
          من به عنوان شهروند قائمشهري مجدانه خواستار برخورد با برخي از كاركنان اداره مسكن قائمشهر هستم
          بنده اعتراض خودم را نسبت به برخورد و عملكرد برخي از آنان را مكتوب هم به اقاي استاندار و هم به آقاي فرماندار قائمشهر ارائه مي دهم اميدوار جوابگوي اين مردم باشند

          • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

            آقا جون تو اداره كتكت مي زنند و بعد دوربين از كار مي افته و بعد همه كاركنان بر عليه شما شهادت مي دن چه كار مي خواهي انجام بدي داداش

            • يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

              چه ربطی داره که تا اتفاقی می افته همه دست به دامن استاندار بنده خدا میشند؟مگه ما خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداریم؟چرا از شورای مرکزی خانه مطبوعات در این باره کمک نمی خواهید؟در ضمن ما خودمان بارفتار درست و البته روش های رسانه ای مثل تحریم خبر و صدالبته با اتحاد می توانیم از پس مشکلات خودمان برآییم.همچنین دراین باره مدیر روابط عمومی استانداری می بایست پیش قدم شود تا کارکنان روابط عمومی دستگاههای اجرایی برخورد مناسب را پیشه کنند.همینطور همکاران رسانه ای

              • عدلیه پس کجا است ؟پاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 28 خرداد 1391-0:0

                توهین و ضرب وشتم جرم است و باید دادستان به آن بپردازد حتی اگر شاکی خصوصی نداشته باشد . چرا استاندار ؟ ماست مالی را کی کنار خواهیم گذاشت ؟


                ©2013 APG.ir