تعداد بازدید: 2594

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 1 تير 1391-17:45

مردم بالاخره حرف خود را می زنند

رئیس مجمع فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور:دولت به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند/شهردار ساری:معضلات هر روز بیشتر و سنگین تر از بیشتر از گذشته می شود/عضو شورای شهر:به جای تعریض خیابان،باید فکرها را تعریض کرد.(گزارش مازندنومه از مجمع فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور)


مازندنومه،کلثوم فلاحی: رئیس مجمع فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور با اشاره به اینکه توسعه متوازن باید همه جانبه صورت گیرد، گفت: دولت به توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی کمک کند.

 محمد صادق مهدی پور در بیست و چهارمین مجمع فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور در سالن اجتماعات هتل نوید اظهار داشت: فعالیت هایی که شهرداری و شورای شهر ساری در جهت خدمت به مردم انجام داده اند، مناسب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه، متوازن و همه جانبه است، متذکر شد: باید به همه جوانب توسعه، توجه کنیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه توسعه متوازن و همه جانبه در شبکه راه ها، به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی مدنظر است، گفت:حمل و نقل عمومی باید تقویت شود و دولت باید در این زمینه کمک کند.

وی با بیان اینکه باید به نقطه ای برسیم که حداقل 70 درصد از ترددها به وسیله شبکه حمل و نقل عمومی صورت گیرد، ادامه داد: هنوز نتوانسته ایم این بستر را آماده کنیم.

 مهدی پور با اشاره به اینکه باید کمک کنیم تا به مردم خدمات خوب ارائه کنیم، بیان داشت: چنانچه در برخورد با مردم گوش شنوا داشته باشیم و پیشنهادها و انتقادات آنها را پذیرا باشیم، در آن زمان است که پیشنهادهایی از سوی مردم ارائه می شود که حتی به فکر بهترین کارشناسان و متخصصان هم ممکن است خطور نکند.

رئیس مجمع فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور، یادآور شد: مردم بالاخره حرف خود را می زنند پس بهتر است بستری آماده کنیم که حرف ها و پیشنهادات مردم را بشنویم.

*شهردار ساری: راه های مواصلاتی، مستلزم توسعه هر کشور است

 شهردار ساری در بیست و چهارمین مجمع فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور، اظهار داشت: انسان از بدو خلقت به دنبال این بوده که زندگی را توسعه داده و از این توسعه به تعالی برسد.

سید علی حجازی با بیان اینکه از مراتب توسعه اجتماعی، ایجاد راه های مواصلاتی است که امروز تبدیل به معضلی به نام ترافیک شده، تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا با این مقوله دست به گریبان هستند.

 شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه در برگزاری این نشست ها به دنبال راهکاری برای تبادل تجربیات و رفع مشکلات و کمک به شهروندان هستیم، یادآور شد: شورای سوم در بدو شروع به کار، بیشترین طرح ها و کارها و اقدامات عمرانی و شهرسازی را مصروف به رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر کرده و مصوباتی که به شهرداری ابلاغ کرده برای رفع معضل ترافیک است.

 این مسئول ادامه داد :با ایجاد روگذر و زیرگذر، تا حد قابل قبول برای رفع ترافیک و ایجاد رفاه برای شهروندان آماده کرده است.

وی توسعه هر کشور را مستلزم توسعه راه های مواصلاتی دانست و افزود: معضلات هر روز بیشتر و سنگین تر از بیشتر از گذشته می شود و با ترافیک بیشتری به ویژه در محیط شهری مواجه هستیم.

*عضو شورای شهر ساری:افرادی که با خودروهای تک سرنشین رانندگی می کنند، بیمار نیستند

سید محمد آقا میری در این نشست اظهار داشت: بزرگ ترین مشکل کشور، مشکل فرهنگی است.

 نماینده شورای شهر ساری در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری، تصریح کرد: ترافیک مانند مثلثی است که پلیس ، مهندسی ترافیک و آموزش و فرهنگ سه ضلع آن هستند.

وی با اشاره به اینکه برای هر مشکل باید عوامل بروز آن مشکل را به درستی شناخت، متذکر شد: ترافیک، موضوعی کم اهمیت نیست.

آقامیری خاطرنشان کرد: سالانه هزاران میلیارد ساعت اتلاف وقت و هزاران میلیارد ریال هزینه آلودگی از ترافیک ناشی می شود.

وی با بیان اینکه علی رغم همه تدابیر لازم، جوامعی توانستند بر ترافیک فائق شوند که کار فرهنگی انجام دادند، تصریح کرد: به جای تعریض خیابان، باید فکرها را تعریض کرد.

 این مسئول با اشاره به اینکه برای رفع معضل ترافیک، طرح جامع ترافیک متناسب برای هر شهر و منطقه بدون تقلید از طرح و برنامه سایر شهرها، باید صورت گیرد، بیان داشت: توسعه فرهنگی ترافیک، همزمان با توسعه معابر باید انجام شود.

وی با بیان اینکه ترافیک به یک بیماری تبدیل شده، خاطرنشان کرد: این بیماری با مسکن های موقتی درمان نشده و احتیاج به جراحی بزرگ دارد.

 آقامیری با اشاره به اینکه افرادی که با خودروهای تک سرنشین، رانندگی می کنند، بیمار نیستند، تصریح کرد: باید شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی را بهبود بخشیم و اگر بتوانیم زمینه را آماده کنیم، رانندگی با خودروهای تک سرنشین هم کاهش می یابد.

 وی با تاکید بر اصلاح قوانین ترافیکی یادآور شد: بودجه فرهنگ سازی ترافیک، کافی نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ سازی ترافیک را باید از پلیس شروع کنیم، گفت: پایانه های حمل و نقل باید به شکل مراکز فرهنگی دیده شوند.

 آقامیری با اشاره به اینکه توسعه سامانه اینترنتی سازمان های حمل و نقل شهرداری مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: دولت به مواد 161 تا 165 توسعه برنامه پنجم توجه کافی کند.

 وی خواستار انتقال سایت اداری به خارج از شهر برای رفع معضل ترافیک شد و افزود: مصوبه هیئت دولت در این زمینه هنوز بر روی زمین مانده است.

* رئیس سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری:ترافیک را فقط ساماندهی می کنیم

 عباس رجبی در بیست و چهارمین مجموع عمومی فوق العاده اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور اظهار داشت: تلاش ما در اتحادیه بر این اساس بوده که با برگزاری مجمع، بتوانیم راهکارهای مناسبی در جهت بهبود حمل و نقل مسافر در تمام شهرها داشته باشیم.

 وی ادامه داد: معضل ترافیک شهرستان ساری، صرفا با همت مسئولان استانی و کشوری برطرف می شود.

رجبی خاطرنشان کرد: درست نبودن کمربندی، وجود مراکز استانی در هسته مرکزی شهر، افزایش اتومبیل ها در سال های اخیر، نبود پارکینگ های طبقاتی و ساخت و سازهای فراوان در هسته مرکزی شهر باعث شده معضل ترافیک را در مرکز استان به این شکل داشته باشیم .

 رئیس سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری ساری با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط می توانیم ترافیک ساری را ساماندهی کنیم و در نمی توان برای رفع آن چاره ای اندیشید، متذکر شد: برای حل ریشه ای ترافیک ساری، نیازمند تلاش مسئولان استانی هستیم و این موضوع از دست شهرداری و شورای شهر خارج است.

رجبی با بیان اینکه امکانات خوب ارائه شود، مردم از آن بهره می برند، گفت: با آوردن اتوبوس های وی آی پی به ساری سعی داریم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم که جذب حمل و نقل عمومی شوند.

وی تصریح کرد:کاهش زمان تردد اتوبوس ها و امکانات رفاهی مطلوب در پایانه ها باعث می شود مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی راغب شوند.

رئیس سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری ساری افزود: 20 درصد از مردم ساری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

 وی با اشاره به اینکه حتی اگر ناوگان حمل و نقل عمومی گسترش یابد، باز هم استفاده نکردن از آن ریشه فرهنگی دارد، گفت: آموزش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را باید از مدارس و مهدهای کودک شروع کنیم.

 رجبی با بیان اینکه مردم نیازمند امکاناتی هستند که رفاه داشته باشد، ادامه داد: تا زمانی که اتوبوس زمان بندی شده و سریع السیر در سطح شهر نداشته باشیم وضعیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به همین شکل است، اظهار داشت: نمی توان واقعیت ها را منکر شد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های متعدد در سطح شهر ایجاد می کنیم، گفت: در تمام نقاط شهر باید ایستگاه داشته باشیم و به ویژه مناطق محروم شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رجبی با بیان اینکه در تمام پایانه های کشور شاید یکی دو پایانه در زمینه رفاه مسافران به ویژه مسائل رفاهی بانوان، آماده باشد، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که رفاه را در این پایانه ها برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: از این مجمع توقع داریم برای گرفتن اتوبوس های وی آی پی و خدمات رسانی به شهروندان، ما را یاری کنند.

*مدیرعامل اتحادیه سازمان های مسافربری شهرداری های کشور: مسئولان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند

محمدرضا عبادی در این جلسه اظهار داشت: از دستاوردهای این مجمع، تصویب بودجه سال 90 اتحادیه و انتخاب دو نفر از اعضا به عنوان اعضای علی البدل مجمع است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های مسافربری شهرداری های کشور ادامه داد: در زمینه استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

 این مسئول با اشاره به اینکه ورود خودورهای تک سرنشین به برخی از مناطق تهران ممنوع شده، گفت: این فرهنگ باید در مردم نهادینه شود که به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی بروند.

 عبادی با اشاره به اینکه در حمل و نقل برون شهری، حدود 70 درصد حمل و نقل با استفاده از بخش اتوبوسی ناوگان حمل و نقل است، متذکر شد: حدود 65 درصد از حمل و نقل در تهران به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی است.

 وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته این فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در بین مردم نهادینه کنیم، اظهار داشت: بستر استفاده از حمل و نقل عمومی آماده است اما فرهنگ سازی صورت نگرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان ابتدا باید شخصا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا این باور در مردم نهادینه شود.

 مدیرعامل اتحادیه سازمان های مسافربری شهرداری های کشور، ورود اتوبوس های وی آی پی برای مسافرت های خانوادگی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: جوان ترین ناوگان حمل و نقل در اختیار کشور ایران است.

 وی ادامه داد: ایران جزو نخستین کشورها در زمینه حمل و نقل مسافربری برون شهری است اما نتوانستیم این زمینه تبلیغ درستی داشته باشیم.

عبادی یادآور شد: ساری نخستین شهری است که مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، به عنوان سرپرست سازمان پایانه ها هم منصوب شده که اتفاق خوبی است و بهره برداری از امکانات حمل و نقل و پایانه ها به درستی صورت می گیرد.



©2013 APG.ir