تعداد بازدید: 3047

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 11 تير 1391-22:13

اختلاف شجاعی-دامادی؛امیدوارم،اما چشمم آب نمی‌خورد

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:کار بسیار سنگین انتخاب شهردار را در پیش داریم/‌ شهرداری ساری در 10 روز اخیر 900 میلیون تومان درآمد داشته است/تحمیل نیرو به شهرداری هر روز اتفاق می‌افتد/ساری دارای نمایندگانی است که یادآور ترکیب دامادی و شجاعی سال‌های نه چندان دور است/‌وقتی نامه شجاعی را به استاندار خواندم، از وی گلایه کردم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:فرامرز نقیبی در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت:‌همه می‌دانیم که این روزها بیشتر توجه مردم به شهرداری است.

 وی با بیان اینکه جذب اعتبار زباله‌سوز مهم‌ترین دغدغه ما بود،متذکر شد: این موضوع پیگیری شده و طی همین هفته، قرارداد منعقد می‌شود.

 نقیبی با اشاره به اینکه بزرگترین آرزوی مردم ساری، کارخانه زباله سوز و تکمیل کمربندی است، افزود: با تغییر طرح در کمربندی، حدود 60 واحد از طرح خارج شد.

 وی تصریح کرد: اجرای پروژه کمربندی، کارنامه قبولی شورای سوم است.

*کار بسیار سنگین انتخاب شهردار را در پیش داریم

میرصالح صالحی‌نیا در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: باید به اعضای شورای شهر ساری یادآوری کنم که از زمان شروع کار، یک یا دو و حتی برخی سه بار مراسم تحلیف انجام داده و قسم یاد کردیم تا در جهت پیشرفت و آبادانی شهر و خواسته‌های به حق مردم، فعالیت کنیم.

 وی ادامه داد:‌ از شروع کار، همه مصوبات و انتخاب شهردار با اکثریت آرا انجام می‌شد و ثمره‌ی آن هم کارهای بزرگ و زیربنایی است که با همت اعضای شورای شهر ، شهردار و کارکنان زحمت‌کش شهرداری صورت گرفته است.

 عضو شورای شهر ساری، یادآور شد:‌انتظار می‌رود در مدت باقیمانده از عمر شورا همان صداقت، اعتقاد و همدلی را در سرلوحه خود قرار داده و به دور از هوا و هوس ،خودخواهی و انتقام‌جویی ، در راستای تکلیفی که در مقابل مردم داریم، عمل کنیم.

 وی با بیان اینکه از تکروی‌ها، جدا شدن از هم، گروه بندی و تفکیک اعضا و نامحرم دانستن همدیگر، بپرهیزیم، گفت: کار بسیار سنگین انتخاب شهردار را در پیش داریم.

 صالحی‌نیا، متذکر شد:‌نکند خدای ناکرده از روی تعصب، رفاقت و دوستی، کسی را برای انتخاب شهردار معرفی کنیم که نتواند ادامه دهنده راه شهردار قبلی باشد.

 وی افزود: پیشنهاد می‌کنم قبل از هر اقدام در راستای انتخاب شهردار، با هفت عضو شورا مشورت شده و از صاحب‌نظران دانشگاهی و مدیران استانی نظرخواهی شود و شهرداری انتخاب کنیم که دارای سابقه بیشتر و قوی‌تر از شهردار قبلی باشد تا بتوانیم پروژه‌های در دست اقدام را به پایان برسانیم و همچنین اقدامی صورت نگیرد که رحمات پنج ساله شهرداری و شورا زیر سؤال برود چراکه زمان زیادی تا پایان دوره خدمت ما نمانده است.

*در 10 روز اخیر 900 میلیون تومان درآمد داشتیم

 سید مرتضی رضویان در نخستین حضور خود در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ شهرداری ساری در 10 روز اخیر 900 میلیون تومان درآمد داشته است.

سرپرست شهرداری ساری ادامه داد:‌سازمان عمران در این مدت دوهزار و 400 تن تولید آسفالت داشته که هزار و 800 تن صرف روکش معابر شده است.

 رضویان با بیان اینکه بازدید از پروژه‌ها به صورت گروهی انجام شود، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا نقطه نظرات اعضای شورا را در محل پروژه داشته باشیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به مساعدت شهرداری به مؤسسات و نهاد ها، گفت:سیاست‌ها‌ی جدید مالی در این حوزه تدوین شود تا با کسری بودجه مواجه نشویم و شهرداری بتواند درآمد ها را صرف آبادانی و عمران شهری کند.

سرپرست شهرداری ساری با اشاره به بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه پل زغالچال ساری، یادآور شد: قرارداد قبلی پل زغالچال فسق شد و تغییراتی هم در طراحی این پل باید انجام شود که در حال کارشناسی است.

* نباید ضعفا را فراموش کرد

 سیدمحمد آقامیری در سخنانی متذکر شد: مبنای تمام تصمیمات سرپرست شهرداری ساری باید عدالت باشد.

 این عضو شورا بار دیگر با تاکید بر رعایت عدالت و بیان این جمله که «گمشده شهرداری را پیدا کن»، ادامه داد:‌ تامین حقوق مردم، ضروری‌ترین مسئله بوده و عدالت، بالاترین عبادت است.

 آقامیری با اشاره به اینکه بالاترین امر به معروف، اجرای عدالت است، خطاب به سرپرست شهرداری ساری، گفت:‌ اگر می‌خواهی شهردار باقی بمانید، باید عدالت پیشه کنید.

 وی در همین راستا با بیان اینکه نباید ضعفا را فراموش کرد، افزود: باید شنوا بود و سخنان همه را شنید.

آقامیری در ادامه اذعان داشت: از باندبازی، گروه بازی و جناج بازی باید پرهیز کرد.

وی خطاب به سرپرست جدید شهرداری ساری، خاطرنشان کرد:‌اتاق کار شهردار باید در دسترس مردم بوده و بروکراسی اداری کسالت آور باید برچیده شود.

*تحمیل نیرو به شهرداری هر روز اتفاق می‌افتد

 مهدی رضایی فرح‌آبادی در این نشست، اظهار داشت:‌ پرنده برای پرواز به دو بال نیاز دارد و مدیران هم نیازمند دو بار منابع مادی و انسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه منابع مادی در شهرداری بی حساب و کتاب و بی ضابطه است، گفت: شهرداری ساری بیش از 1700 نیرو دارد و باید با شهرداری‌های مشابه، مقایسه‌ای صورت گیرد و ضرورت چنین نیروهایی برای شهرداری ساری مشخص شود.

 رضایی ادامه داد:‌نیروهایی که از کانال‌های مختلف به شهرداری تحمیل شدند و غیرفنی و غیرتخصصی هستند.

 وی با بیان اینکه تحمیل نیرو به شهرداری هر روز اتفاق می‌افتد و امروز هم چند نیرو جذب شدند، تصریح کرد:‌باید از نیروهای فعلی، بهره کافی برد.

 این مسئول با اشاره به اینکه بار نیروهای اضافی به شهروندان ساروی تحمیل می‌شود، افزود: این روند به نام ساروی‌ها و به کام غیر ساروی‌هابوده و نیروهای غیر بومی در شهرداری ساری مشغول به کار هستند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه هیچوقت آمار دقیقی از نیروهای غیر بومی شهرداری ساری اعلام نشده و بارها در این رابطه، نامه‌نگاری کرده‌ام، اذعان داشت: بنابر آمار اداره کار، ایجاد اشتغال پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری 50 میلیون تومانی است و اگر شهرداری ساری صرفا 50 نیروی غیر بومی داشته باشد، 5/2 میلیارد تومان برای غیرساروی‌ها هزینه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌اگر همین روند جذب نیرو پیش برود، عمارت فعلی شهرداری جایی برای نیروها نداشته و باید به فکر عمارت دیگری باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه نخبگان شهر در شهرداری ساری به کارگیری نشدند، ادامه داد: اگر هم این کار صورت گرفته باشد، دکترای مدیریت در انبار شهرداری و مهندس عمران هم در بایگانی به کار گیری شده است.

*دستی در کار است تا میان نمایندگان شهر تفرقه ایجاد کند

 سیدمهدی احمدی در سخنانی اظهار داشت: چنانچه شورایی دچار چند دستگی، توصیه پذیری، دسته‌بندی‌های سیاسی، خط بازی و جناح‌بندی‌ها قرار گیرد و اصل والا و ارزشی خدمت رسانی را نادیده بگیرد، دچار آفت شده و دود آن به چشم مردم می‌رود.

 این مسئول با اشاره به اینکه شهر ساری سال‌ها با سوء مدیریت ها و کم‌توجهی‌ها در معرض بی‌مهری‌ها قرار داشته و از ریل توسعه و پیشرفت خارج شده، گفت:‌ چندی است شهر ساری در مسیر سازندگی قرار گرفته که نباید در این راستا از تلاش‌های شهردار سابق غافل بود.

 وی متذکر شد: نیازهای شهر در این زمان به شکلی است که امکان تعامل و همکاری با آن برادر بزرگوار میسر نبود و شهر نیازمند تحولی بود تا در سایه‌ی مدیریتی نوین و تازه نفس، حیاتی دوباره یابد.

 احمدی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بر اساس اختیارات قانونی و با استقلال کامل فکری و فارغ از قیل و قال‌های سیاسی و در جهت منافع شهر، تصمیم گرفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه سمت‌دهی و به حاشیه بردن این تصمیم، نادیده گرفتن حق قانونی و رای و نظر شهروندان است.

 عضو شورای شهر ساری اظهار داشت:‌متاسفانه این روزها شاهد تهاجم رسانه‌ای از سوی برخی فعالان خبری و صاحبان تریبون اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی هستیم که با طرح مباحث فرعی، امکان تعامل و هم‌اندیشی را از بین برده و با درج تیترهای تضعیف کننده، مدیران، مسئولان، نمایندگان و خادمان مردم را در معرض تهمت و تقابل قرار می‌دهند که خروجی آن نه به نفع شهر است و نه به نفع استانی که هنوز گرد محرومیت، بر چهره خسته‌اش نشسته است.

 وی با بیان اینکه امروز ساری دارای نمایندگانی است که یادآور ترکیب دامادی و شجاعی سال‌های نه چندان دور است، افزود: موضع‌گیری‌های هوشمندانه دو نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود طی روزهای اخیر نشان از همبستگی و اتحاد این نمایندگان در اصول اساسی و نقاط مشترک در سایه ولایت‌پذیری و اصل خدمت‌رسانی است.

 احمدی اذعان داشت: توسعه شهری و استانی نیازمند این است که فعالان عرصه خبری استان، در این راه از ادبیات مناسب بهره برده و با تدبیری خاص، فضا را به سمت وحدت و کار کارشناسانه سوق دهند تا استان و شهر با فرصت‌سوزی مواجه نشود.

وی یادآور شد:‌هفته‌ای که در پیش داریم مصادف با روز قلم است و امید دارم همیشه قلم در دست اهلش بماند.

 احمدی تصریح کرد:‌به عنوان عضو شورای شهر، عضو هیئت منصفه مطبوعات و به عنوان یک شهروند احساس می‌کنم دستی در کار است تا میان نمایندگان شهر تفرقه ایجاد کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی شورا رسما تعطیل است، گفت:‌این کمیسیون معطوف به بررسی چند پرونده شده است.

شایان ذکر است که رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، در این نشست حاضر نبود.

*‌وقتی نامه شجاعی را به استاندار خواندم، گلایه کردم

 نقیبی در رابطه با اظهارات عضو شورا مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها سعی در ایجاد اختلاف بین نمایندگان شهر در مجلس شورای اسلامی دارند، گفت:‌ مگر رسانه‌ها از خودشان نمی‌نویسند که شجاعی یک و دامادی صفر و یا اینکه من یوسف‌نژاد نیستم؟!

 رئیس شورای شهر ساری، ادامه داد: آن شیوه برخورد نماینده با من نیست که در جلسه معارفه شهردار سابق به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری، سه بار با اشاره به من گفت "نقیبی": کسی که تا دیروز در شورا به من می گفت عمو.

 وی ادامه داد:‌ما سعی کردیم وحدت بین دو نماینده حفظ شود.

 این مسئول بیان داشت:‌وقتی نامه شجاعی را به استاندار خواندم، از وی گلایه کردم.

 نقیبی خاطرنشان کرد:‌از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم در حوزه کاری شهرداری و شورا دخالت نکنند.

وی گفت:‌از اختلاف شجاعی و دامادی فقط مردم شهر ضرر می‌کنند، من هم امیدوارم،اما چشمم آب نمی‌خورد.

 نقیبی در ادامه تصریح کرد:‌ معاون سیاسی استانداری از ساروی‌های دلسوز است و با اینکه در حوزه کاری‌اش نبود اما پیگیری‌های زیادی در خصوص پل زغالچال دارد.


  • پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

    آقا تابلو که دامادب واسه جبران انتخابات حجازی رو ارتقا داد.

    • پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

      بزرگ؟!کی؟ همین...خودمونو می گی؟! ای خدا ببین کیا نماینده های ما هستند، یه مشت ...

      • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

        آفرین به دکتر احمدی که تذکر بجایی دادند نباید بین نماینده ها اختلاف انداخت چون به نفع شهرمون نیست هردو نماینده برای ما محترمند الحق که استاد دانشگاهی دکتر

        • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

          لطفا به اون ادم بی ادب که به نمایندگان محترم بی احترامی میکند بگید که رضایی مهندس عمرانه و احمدی دکترای دومشو تا یکسال دیگه میگیره هر دو باعث افتخار ما هستند و قابل احترام

          • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

            دامادي بزرگترازاين حرفهاست ...

            • سه شنبه 13 تير 1391-0:0

              اقای حجازی پاسخ دهد تا ذهن مردم روشن شود اقای نقیبی پیش ما خبرنگاران اعلام کرد که حکم حجازی را من از ابراهیمی واستاندار برای سازمان همیاری گرفتم واقعا اینطور است ...

              • سه شنبه 13 تير 1391-0:0

                شجاعی این دوره اصلا به انتصابات در استان کاری ندارد . دامادی در مجلس برشی ندارد . حرف من از روی تفرقه انگیزی نیست . آقای دامادی به زور میخواهد برساند که آره منم هستم . ولی باید وزنه نماینده ها را در نظر گرفت ...

                • دوشنبه 12 تير 1391-0:0

                  همه مشکلات برمی خورد به دخالت در عزل و نصب توسط آقای شجاعی اگر ایشان به وظیفه نمایندگی خود برسد مطمئنا شهر دیگر ضرر نمی کند تا زمانی که او در انتصابات دخالت کند وضع همچنان می باشد

                  • دوشنبه 12 تير 1391-0:0

                    آقای احمدی شما تازه واردید از خیلی چیزها خبرندارید بی خود همه ی کاسه کوزه ها رو روی سر خبرنگاران نشکنید ما وظیفه داریم تحلیل های خودمان را داشته باشیم این آقای دامادی دارد به کجا می رود خدا می داند خدا به او و مردم ساری رحم کند. او نمی توانست محبت های ویژه آقای حجازی را در دوره انتخابات نادیده بگیرد!
                    از آقای صادقی سردبیر مازندنومه هم می خواهم از حرفهای کوتاهم سانسور نکند.مرسی

                    • دوشنبه 12 تير 1391-0:0

                      عمو نقیبی؟!!!
                      یعنی در جلسه رسمی شمارو عمو صدا کنه؟!!!!
                      آقای نقیبی! به قبر و قیامت اعتقاد داری؟!!
                      مهدی احمدی و رضایی فرح آبادی که اصلا ارزش نظر دادن هم ندارن و چهره واقعی آنها رو همه میشناسند! مخصوصا مخصوصا سیدمهدی احمدی ، البته آخر نفهمیدیم چرا الکی بهش میگن دکتر!

                      • دوشنبه 12 تير 1391-0:0

                        طرح کمربندی عوض شده یعنی چی؟ جالبه شهرداری ساری در عرض 10 روز حدود یک میلیارد درآمد داره وضع شهر اینطوریه اگه مثل شهر های کوچیک درآمد داشت فکر کنم نابود میشد

                        • دوشنبه 12 تير 1391-0:0

                          جان آقامیری صحبت از باند بازی نکن که پرونده ات عجیب خرابه

                          • دوشنبه 12 تير 1391-0:0

                            محمد دامادی تو واقعا به نقیبی میگفتی عمو!


                            ©2013 APG.ir