تعداد بازدید: 2253

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 12 تير 1391-17:38

انتظارات مردم از نماینده ها/باید شتاب کرد

 احیای کارخانجات نساجی،ساخت کارخانه کک سازی،شهرک گل و گیاه مازندران، شهرک دامپروری مازندران، توسعه راه های پر رفت و آمد مازندران ، احداث کمربندی در شهرهای مازندران، طرح توسعه سواحل شمال و ده ها طرح ریز و درشت دیگر وجود دارد که اجرایی شدن و اتمام آنها عزم و اراده راسخ و توانی والا را طلب می کند.


مازندنومه؛رحمان امامی،یادداشت نویس هفته نامه جویبار:نمایندگان فعلی مازندران که با رای مردم  برصندلی های  سبز ساختمان هرمی میدان بهارستان تکیه زده اند،نباید این نکته را فراموش کنند که این موضوع یک فرصت ذی قیمتی برای خدمت به مردم است.

 استان مازندران برخلاف ظاهر سرسبز و خرم آن از مشکلات و نارسایی های چندین و چند ساله رنج می برد، تا جایی که برخی طرح ها در این استان به آرزوی های محال تبدیل شده اند.

 برخی مشکلات اساسی در تمامی استان مازندران و حتی در استان های شمالی موضوعی مشترک می باشد که در این زمینه در ابتدا باید شاهد فضای هماهنگی و همدلی بین نمایندگان استانهای شمالی باشیم و در گام بعدی برخی از مشکلات مختص فقط مازندران است.

زنگ زمان چهار ساله فعالیت مجلس نهم زده شده که این زمان در مقابل انبوهی از مشکلاتی که پیش روی استان های شمالی وجود دارد ، بسیار کم است.

 در خبرها داشتیم که در یک اقدام تحسین برانگیز،بلافاصله پس از شروع مجلس نهم مجمع نمایندگان استان های خطه شمال کشور ایجاد شد و مجمع نمایندگان مازندران هم آغاز به کار کرد که این امر آن هم در آغاز مجلس نهم نشان دهنده عزم قوی نمایندگان مازندران در خانه ملت برای حل کلیدی  مشکلات استان است.

امروزه مازندران در بخش گردشگری به دلیل نبود زیر ساخت ها و مشکلات سواحل آن با نارسایی های ساختاری مواجه است،طوری که در روزهای تعطیل تمامی جاده های آن قفل می شود و تعداد غرق شدگان دریا به چند برابر افزایش می یابد.

 راه ها و محورهای مواصلاتی اصلی مازندران مربوط به 4 دهه قبل است و ساخت محور تهران – شمال در حال تبدیل شدن به طولانی ترین طرح نیمه کاره تاریخ می شود که علی رغم پشت سر گذاشتن 3 دولت 8 ساله هنوز در ابتدای کار قرار دارد.

 در حالی که تمامی استان های کشور از نمایشگاه بزرگ بین المللی بهره مندند، مازندران به یک نمایشگاه نصفه و نیمه بسنده کرده که به هیچ وجه شایسته استان متصل به بنادر شمالی و خط آهن سراسری نیست .

مهمترین راهکار برای اشتغال جوانان مستعد مازندران توسعه صنایع بزرگ در این استان است اما کارخانه خودروسازی مازندران در بابل فقط تعداد محدودی خودرو در سال مونتاژ می کند. کارخانه خودرو سازی در حد تابلوی کارخانه باقی مانده و پالایشگاه مازنداران هم در حد حرف است.

استان مازندران را به عنوان قطب کشاورزی نام نهاده اند و محوریت اقتصاد استان بر مبنای تولیدات این بخش و سپس فرآوری و صادرات آن قرار گرفت اما به دلیل سنتی بودن و هزینه های بالای تولید،مکانیزه نبودن این بخش و بی رغبت جوانان برای فعالیت در این بخش سبب شده تا هرساله مقدار قابل توجهی از زمین های زراعی و باغی استان با رقم های نجومی از کاربری کشاورزی خارج شوند.

مازندران به عنوان یک استان کاملا دانشگاهی در سطح کشور درآمده است ولی این دانشگاه ها فقط نیروی بیکار با تحصیلات دیپلم را به نیروی بیکار با تحصیلات دانشگاهی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تبدیل می کنند به صورتی که در حال حاضر در هر خانواده مازندرانی شاهد یک یا دو و حتی سه فارغ التحصیل دانشگاهی هستیم که غم سنگین اشتغال و درآمد دارند.

 مصوبات بسیار خوبی برای توسعه استان مازندران در سال های اخیر به تصویب رسیده اما در این زمینه باید گفت بسیاری از این طرح ها در حال حاضر نیمه کاره مانده اند و برخی هم هنوز عزم جدی برای آغاز و بهره برداری و توسعه آنها به دلائل مختلف وجود ندارد.

 احیای کارخانجات نساجی مازندران ، ساخت کارخانه کک سازی سوادکوه، شهرک گل و گیاه مازندران، شهرک دامپروری مازندران، توسعه راه های پر رفت و آمد مازندران ، احداث کمربندی در شهرهای مازندران، طرح توسعه سواحل شمال و ده ها طرح ریز و درشت دیگر وجود داردکه اجرایی شدن و اتمام آنها عزم و اراده راسخ و توانی والا را طلب می کند.

 آنچه در بالا در آن اشاره شد تنها گوشه ها و حتی باید گفت نقطه هایی ریز است از مشکلاتی که در استان مازندران وجود دارد(تازه در مشکلات هر شهرستان استان ریز نشده ایم)

 نمایندگی در مجلس انجام مسئولیتی سنگین است که شهروندان حوزه انتخابیه بر دوش نمایندگان خود قرار داده اند و در این بین شرایط استان مازندران با مشکلات ریز و درشت آن خاص است و این خاص بودن از آن جهت است که مازندران با پذیرایی سالانه از میلیون ها مسافر و گردشگر، استانی ملی است که آبادانی ، توسعه، پیشرفت و ارتقای زیر ساخت های آن به نفع تمامی کشور است.

بنابراین از این ظرفیت های بالای استان باید نمایندگان مجلس در تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی در سطوح ملی ، منطقه و استانی استفاده و مشکلات چندین و چند ساله استان را برطرف کرده و مقدمات توسعه آن را در بخش های مختلف فراهم آورند.

 در هر صورت زمان 4 سال مجلس نهم برای نمایندگان این دوره با سرعت ابر و باد خواهد گذشت و آنچه باقی خواهد ماند آن همت و تلاشی است که برای آبادانی، رشد و توسعه کشور انجام شد و رضایت شهروندانی است که آن نماینده مجلس را به عنوان نماینده خود در خانه ملت انتخاب کرده اند. برای آبادانی ، رشد، توسعه استان باید شتاب کرد.


  • جمعه 16 تير 1391-0:0

    تا طاهایی هست هیچی ، تقسیم بودجه امسال رو دیدید ؟ غرب استان ترکید از بودجه دیگه . تنها ایزدشهر 5 میلیارد بودجه شهرداری گرفته . کلی چیز ها هست که نمیشه گفت . استاندار در حق ساری ظلم میکنی !

    • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

      بنده هم کاملا با نظر استان بابل موافقم . باید همه از جمله بابلی ها و سارویها با هم متحد شوند تا مازندران را بسازیم

      • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 13 تير 1391-0:0

        تعامل بین نمایندگان جدید و نمایندگان دوره قبل کمک شایانی به مازندران میکند . آقایان نماینده واسه بودجه بجنگید . چرا ساختمان عدم تعهد باید در اصفهان ساخته شود ؟ مگر مازندران زیبایی 4 فصل ندارد ؟ همت کنید آقایون

        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 13 تير 1391-0:0

          جوابت به این یارو(بابل) قشنگ بود "استان مازندران" ، ولی حرفاشو جدی نگیر چون...

          • استان مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 13 تير 1391-0:0

            (استان بابل) شما که از استان دیگه ای هستی چرا راجع به استان مازندران نظر میدی؟ نظر راجع به مسائل مازندران رو باید یه مازندرانی اصیل بده نه شما.

            • سه شنبه 13 تير 1391-0:0

              " استان بابل " آفرین بر غیرتت . . انصافا باید اینگونه باشد . همه چیز با اتحاد و یکپارچگی حل خواهد شد

              • سه شنبه 13 تير 1391-0:0

                استان بابل از عنواني كه واسه كامنتت انتخاب كردي معلومه كه خيلي دنبال اتحادي!!

                • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  سه شنبه 13 تير 1391-0:0

                  نمایندگانی که با روشهای عجیب وخارق العاده مثل هزینه های هنگفت وعده هایی که عقل سالم هم انرا باور نمی کندمثل استان بابل که تنها نتیجه ان جز تفرقه افکنی نتیجه دیگر ندارد والفبای نمایندگی را نمی دانند مشکل مازندران حل نخواهد شد

                  • استان بابـلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    سه شنبه 13 تير 1391-0:0

                    نمایندگان استان باید دست در دست هم دهند تا با همت و برادری حق مازندران را از استان های دیگر بگیرند . فقط با اتحاد و برادریست که یک استان میتواند به سرمنزل مقصود دست یابد .


                    ©2013 APG.ir