تعداد بازدید: 2469

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 18 تير 1391-22:56

اسب ها را به موزه می بریم،خیال مردم راحت!

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:شهرداری ساری از ابتدای تیرماه 1 میلیارد و 200 میلیون تومان درامد داشت/شهر با ساخت مراكز تجاري در حال انفجار است/در مورد انتخاب شهردار هنوز جلسه اي رسمي بين اعضا شورا برگزار نشده است/رضویان شهردار شود/جواب آقاميري رو بده ما صبرمون زياده!


مازندنومه:جلسه شوراي شهر اين هفته ساري با گزارش ابتدايي فرامرز نقيبي از روند اجراي چند طرح در ساري آغاز شد.

 وي از واگذاري زمين زندان به سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي خبر داد و گفت:در خصوص كمربندي شمالي نيز كار با سرعت در حال پيگيري است.

 رييس شوراي اسلامي ساري ادامه داد:كار تملكات در حال انجام است كه انتظار داريم تا 13 مرداد ماه كل تملكات به حوزه راه و شهرسازي واگذار شود.

 وي ابراز داشت:پيمانكار اين پروژه 20 روز است كه در ساري مستقر شده و آماده است تا با تملك زمين ها كار عمليات ساخت جاده و پل را شروع كند.

*زندان را برای ایجاد موزه پیشنهاد دادیم

رضويان-سرپرست شهرداری ساري- از برگزاري جلسات متعدد با معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران در خصوص انتخاب مشاور و پيمانكار خبر داد و گفت:به پروژه پل داراب هم با توجه به ارائه صورت وضعيت ها منابع مالي تزريق شده است.

 وي به نصب سازه هاي موقت اين پل اشاره كرد و ادامه داد: در خصوص پروژه كمربندي شمالي هم در 33 مورد كار توافق با مالكان انجام شده است.

سرپرست شهرداري ساري گفت: 30 دعوتنامه ديگر هم براي مالكان املاك در مسير اين پروژه ارسال شده است و در چند مورد خاص هم ارجاع به دادگستري صورت گرفته است.

 رضويان با بيان اينكه از ابتداي ماه يك ميليارد و 200 ميليون تومان درآمد شهرداري بوده است، افزود:با توجه به بارندگي هاي هفته گذشته روكش كردن آسفالت معابر كمرنگ شده بود كه از امروز با مساعد بودن هوا دوباره اين كار به شكل مستمر و قوي در حال اجراست.

 وي اظهار داشت:سه نقطه براي احداث موزه منطقه اي به سازمان ميراث فرهنگي و گردشكري معرفي شد كه با نپذیرفتن سازمان گردشگری،نقطه فعلي زندان ساري پيشنهاد شده است.

سرپرست شهرداري ساري ادامه داد: با احداث اين موزه هم نگاه مردم نسبت به اين منطقه عوض خواهد شد و هم اينكه كار فرهنگي در اين قسمت شهر انجام خواهد شد.

*قرار بود مکان زندان مجتمع تجاری شود

به گزارش مازندنومه، سيد محمد آقاميري در این جلسه با خطاب قرار دادن رضويان اظهار داشت: در جريان باشيد كه هر نوع پرداخت مالي مسئوليت قانوني دارد.

وي به مشكلات چند نقطه شهر ار جمله آسفالت كوچه شهيد باهنر اشاره كرد و گفت:در مورد زندان هم بايد بگويم هر اقدامي كه منجر به آزاد سازي اين مکان شود قابل قدردانی است.

 اين عضو شوراي شهر ساري ادامه داد:قرار بود كه اين مكان يك مكان تجاري باشد كه در كمتر از 15 روز پس از مصوب شدن آن دوباره تصميم جديدي در اين خصوص اتخاذ شده است.

 آقا ميري با گلايه از برخي مدیران بالا دستي اظهار داشت: برخي مسئولان هر مصوبه رئيس جمهوری را منوط به دادن زمين مي كنند.

وي ادامه داد:قيمت زمين در شمال بسيار بالاست و گاه قیمت خريد زمين چند برابر هزينه ساخت و ساز يك طرح عمراني است كه مقرون به صرفه براي مردم نيست.

*شهر با ساخت مراكز تجاري در حال انفجار است

 ميرصالح صالحي نيا در جلسه یک شنبه شورا با بيان اينكه بالاخره بعد از شش سال توانستيم براي شهر درآمدزايي كنيم و از اين بابت خوشحاليم ابراز داشت:شهر با ساخت مراكز تجاري در حال انفجار است و بهتر است در كنار احداث اين موزه فرهنگي چند مغازه مرتبط با كاركرد فرهنگي در اين مكان ايجاد شود.

وي همچنين به آبگير بودن برخي از خيابان ها و معابر شهري اشاره كرد و گفت:برخي از كسبه پايين دزا نيز نسبت به رفت و روب و جمع شدن خاك كنار جوی شكايت كرده اند.

*برخي مطالب كه در مورد انتخاب شهردار وجود دارد، درست نيست

 جمال باقري يكي ديگر از اعضاي شوراي ساري در اين جلسه ضمن تشكر از زحمات خانم حاجيان و همكاران شان در كميته فرهنگي در راستاي برگزاري جشن هاي اعياد شعبانيه اظهار داشت:اگر قرار است در زندان هم مركز فرهنگي و هم تجاري ساخته شود بهتر است طراحي آن را به كارشناسان ميراث و گردشگري بسپاريم.

 وي همچنين تغيير در مديريت شهرداري را به نفع ساري و شهروندان ندانست و گفت:متاسفانه كارمندان و سازمان هاي تابعه به دليل انتظار براي تغيير مديريت جدید راندمان پاييني دارند كه اين ركود به ضرر شهر است.

 اين عضو شوراي شهر ادامه داد:در مورد انتخاب شهردار هنوز جلسه اي رسمي بين اعضا شورا برگزار نشده است و برخي مطالب كه در مورد انتخاب شهردار وجود دارد، درست نيست.

*مسئولان زير بار نرفتند

به گزارش خبرنگار ما سيد مهدي احمدي با بيان اينكه اگر قرار است پروژه به صورت تجاري و فرهنگي ساخته شود،بهتر است كل پروژه را در قالب يك طرح در نظر بگيريم،گفت:مهم تر از موزه پاركينگ آن است كه بايد تدابير درست در خصوص تامين آن انجام شود.

 اين عضو شوراي شهر ساري همچنين از نظرسنجي دفتر طرح و برنامه شهرداري در اين خصوص خبر داد و گفت: قرار بود نظر مردم در مورد نوع كاربري زمين زندان را جويا شويم كه هنوز اين دفتر آماري ارائه نكرده است.

وي همچنين از مصوب نشدن پيشنهادها در جلسات شورا انتقاد كرد و ابراز داشت:قرار بود تا تجليل از نخبگان با محوريت تجليل از آقاي اسلامي انجام شود كه متاسفانه علي رغم نظر مساعد دوستان در اين مورد كاري انجام نشده است.

 احمدي در خصوص فروشگاه رفاه نيز گفت:با وجود مكاتبات و امضاي افراد حاضر در جلسه اي كه در استانداري برگزار شده بود مسئولان زير بار نرفتند كه اميدواريم در جلسه هفته آينده در اين خصوص تصميم گيري شود.

*ترافيك روزهاي پنج شنبه و جمعه در اطراف پارك قائم سنگین است

مهدي رضايي با انتقاد از به كار گيري برخي نيروها در شهرداري اظهار داشت:بنده با چند نفر صحبت كردم و با مدرك مستدل اين مطلب را عرض مي كنم.

وي همچنين از آسفالت نشدن خيابان هفت تير و آبگرفتگي اين معبر ابراز تاسف كرد و گفت: اين منطقه يكي از مناطق بسيار محروم ساري و آثار آبگرفتگي هنوز بر روي ديوارهاي مردم مشخص است.

 اين عضو شوراي شهر به ترافيك روزهاي پنج شنبه و جمعه در اطراف پارك قائم اشاره كرد و گفت:به دليل نبود فضاي پاركينگ مردم ماشين ها را در مقابل منازل افراد پارك مي كنند.

وي در مورد زمين زندان و احداث موزه در آن نيز ابراز داشت: بايد اماكني با كاربري متناسب با موزه و كارهاي فرهنگي مانند صنايع دستي در اين مكان ساخته شود.

*150 ميليون تومان خارج از اعتبارات شهرداري جذب شد

در ادامه جلسه اين هفته حميدي -مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري ساري- ابراز داشت:بيش از يكسال و يكماه است که با 12 نيروي رسمي،100 نيروي قراردادي و تعدادي نيروي فصلي مشغول خدمت هستيم.

وي با بيان اينكه در آغاز به كار بودجه اين سازمان 22 ميليارد ريال بوده است كه 78 درصد آن محقق شده است افزود:امسال هم با اعتباري بالغ بر 35 ميليارد تومان كار را شروع كرده ايم كه تاكنون 69 درصد آن محقق شده است.

حمیدی گفت:با تلاش و همكاري دوستان مان در توليد گل هاي فصلي در شهر خودكفا شده ايم.

وی از كاشت بيش از 170 هزار بوته و 2500 اصله درخت در شهر خبر داد و گفت:در بلوار پاسداران با حفر دو حلقه چاه كار آبياري درختان به شكل مرتب انجام مي شود و در خيابان منتهي به ميدان قاسمي هم يك حلقه چاه در دست احداث است.

حمیدی به تشكيل سفره هفت سين در چند نقطه شهر در عيد نوروز و جشنواره عرق گيري بهارنارنج در پارك قائم ساري اشاره كرد و گفت:با توجه به عملكرد مجموعه،جزو ده سازمان برتر استان از سازمان پاركها و فضاي سبز ساری قدردانی شد.

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز ساري اظهار داشت:150 ميليون تومان هم خارج از اعتبارات شهرداري جذب شد كه 50 ميليون تومان از استانداري براي جشنواره بهارنارنج و پنج ميليون تومان هم از سازمان گردشگري جذب شد.

وي با بيان اينكه 95 ميليون مابقي هم از سهم جداسازي آب شرب و خام تامين اعتبار شد كه البته هنوز اين مبلغ واريز نشده است و استانداري تعهد كرده است كه نسبت به خريد و واگذاري ادوات مربوطه اقدام كند.

حميدي از آمادگي اين سازمان براي تامين درختچه و بوته براي زيباسازي دم در مغازه ها و منازل شهروندان خبر داد و ابراز داشت: اين سازمان آمادگي دارد تا در صورت تضمين نگهداري اين درخت ها و بوته ها توسط شهروندان اين كار را انجام دهد.

 وي با اشاره به اينكه سرانه فضاي سبز در آغاز دور سوم شوراهاي اسلامي 0.8 متر مربع بوده است افزود:اما امروز اين عدد نزديك به دو متر مربع است.

حمیدی با بيان اينكه بايد 30 هكتار فضاي سبز ايجاد كنيم تا يك متر مربع سرانه اين فضا در شهر اضافه شود ابراز داشت:اگر پارك جنگلي را تملك كنيم فضاي سبز سرانه ساري به 41 متر مربع خواهد رسيد كه از رقم جهاني آن كه 25 متر مربع براي هر نفر است بيشتر خواهد شد.

حاشیه ها

-جلسه در ساعت 3.15 دقيقه بعد از ظهر با قرائت قرآن و ترجمه آن توسط سيد محمد آقا ميري آغاز شد.

-نقيبي در واکنش به اظهارات  رضويان كه گفت كسي در شهرداري به كارگيري نشده است افزود:حدود 17 نفر بودند كه اين افراد گاه تا 27 ماه در شهرداري مشغول به فعاليت بودند و تكليف شان مشخص نيست و شايد شايعات در خصوص اين افراد بوده است.

- نقيبي از آقاميري خواست تا صحبت كند كه آقاميري گفت: از آقاي رضايي شروع كنيد كه نقيبي گفت: در طول اين پنج سال يكبار نشد ما به عنوان كدخدا بگيم آقاميري يا رضايي حرف بزن شما به هم پاس نديد كه آقا ميري با صلوات براي سلامتي نقيبي سخن خود را آغاز كرد.

-آقاميري در ميان سخنان خود با اشاره به حديث معصوم گفت: زندان خيلي بده...زندان سجن مومنه....كه نقيبي گفت:من نه عربي بلدم نه قران رو زياد با معنيش مي خوانم و هيچ جام ادعا نكردم مومن هستم.

-نقیبی گفت:پنج سال است كه مي گويم نوكر مردم هستم و امروز هم كه به نمايندگي از شما در راديو صحبت كردم گفتم نوكر مردم ام.

- نقيبي به بخشي از سخنان و پيشنهاد فرزانه -معاون عمراني شهرداري ساري- اشاره كرد و گفت: فرزانه با چند نفر ديگر طرحي را روي كاغذ براي من آوردند كه اگر اينجا زمين را بخريم و بفروشيم اين قدر پول گيرمان مي آيد كه من گفتم اگر شما دو سه تا در شهرداري اينطوري اقتصادي چرتكه مي زديد پس چرا وضعيت شهرداري اين گونه بود.

-نقيبي گفت: با ساختن موزه در محل زندان و در قسمت مقابل هم با ساختن يك طرح مشابه تجاري با ساختمان موزه،فضايي در وسط ايجاد خواهد شد كه مي توانیم مجسمه اسب ها را در آنجا جاي دهیم و خيال ملت را راحت كنيم.

-باقري با اندكي تاخير به دليل شركت در كميسيون ماده 100 وارد جلسه شورا شد كه هنگام صحبت او نقيبي گفت:" آقاي باقري بفرمی ته خسته تن بلاره!"

-باقري در سخنان خود با اشاره به اينكه هيچ مشكلي با انتخاب سرپرست شهرداري نداشتيم و هيچ تنشي هم در اين خصوص اعضاي شوراي شهر باهم نداشتند ادامه داد:تغيير شرايط نتيجه را ناجور خواهد كرد و من از دوستان مي خواهم تا با توجه به سوابق مديريتي و تخصص آقاي رضويان ايشان را به عنوان شهردار ساري انتخاب كنند.

-نقيبي به ادامه فعاليت و دقت اعضاي شورا در انجام كارها اشاره كرد و گفت:بايد مواظب كارهاي مان باشيم تا اين اعضاي جديدي كه با اسب هاي نعل كرده براي دور بعدي شورا مي آيند بر ما نتازند.

- حميدي در پايان سخنان خود گفت:از شورا و شهرداري تشكر مي كنم كه نقيبي سخنان او را قطع كردو گفت تشكر نكن شايد ما تو رو زير بگيريم و جاي تشكر نمونه!

 -نقيبي همچنين در خصوص تملك پارك جنگلي و افزايش سرانه فضاي سبز در ساري گفت:چه عجب بالاخره ما در يك جا از سرانه دنيا جلو زديم!

-در پايان سخنان حميدي سوالاتي از جانب صالحي ،احمدي و آقاميري مطرح شد كه وي در پاسخگويي به اين سوالات خطاب به آقاميري گفت:اگر اجازه مي دهيد از سئوال آقايان شروع كنيم تا به شما برسم كه صالحي گفت:جواب آقاميري رو بده ما صبرمون زياده!

 -بعد از پاسخگويي حميدي،صالحي خطاب به او و با طعنه به يكي از اعضاي شوراي شهر گفت:به قول بعضي دوستان بنده قانع نشدم.يكي ديگر از اعضاي شورا در ادامه گفت: بترس از روز استيضاح!

-رضايي به سفر زاهدان خود و نوع مبلمان فضاي سبز بلوارها و پارك ها و احمدي به سفر خود به همدان و نحوه اجراي فضاي سبز در اين شهر اشاره كرد كه نقيبي در اين خصوص گفت:" بله ديگه مرغ همسايه غازه ،كه احمدي هم در پاسخ گفت اتفاقا در اين خصوص واقعا غازه!"


  • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

    مرغ آقای احمدی هم حتما غازه!
    خدا ازت بگذره آقای احمدی!
    یا به قول خودت دکتراحمدی!
    ببخشید آقای احمدی! یه لطفی کن یه فتو از مدرک دکتراتو بده به مازندنومه تا منتشر کنه ، همه خیالشون راحت بشه که شما دکتری دارید! البته اگه مدرکی باشه!!!!!!!!

    • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

      تو را به خدا در این یک سال باقی مانده عمر شورا به صورت کارشناسی شده حرف بزنید تا مثل پل میدان خزر نشه که مسافر گمراه میشه .حال زندان را مرکز تجاری میکنیم اینقدر پولش میشه ووو............

      • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

        بنظرم بهترين تصميمو كرفتين.بقول دوستمون خدا كنه اسب ها تا اون موقع نابود نشه.

        • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

          آقای نقیبی تا کی می خواهید فضای شهر ساری را مثل هال و پذیرایی خانه خودتان تقسیم بندی کنید؟تورا خدا بگذارید دو تا کارشناس درست و حسابی شهر سازی در این باره نظر بدهند. این عبارت که می گویید مجتمع تجاری ، موزه و... اسب ها را می گذاریم وسطشیعنی چه واقعاً؟ًکجای دنیااینطوری نسبت به حوزه هایشهری حرف می زنند؟

          • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

            اگه تا اون موقع اسبها سالم بمانند و پودر نشوند! ماهم خوشحال می شویم اسبهای فراموش شده را که حالا به افسانه ای در شهرساری تبدیل شده اند،دوباره ببینیم

            • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

              بله واقعا مرغ همسایه تو این مورد غازه. من نمیدونم مسئولان شهرداری ساری واقعا اهل استفاده از تجربیات شهرهای موفق دیگه تو بحث مدیریت شهری هستن یا نه؟ که البته فکر میکنم غرورشون باعث میشه که شهر وضعیتش اینطوریه


              ©2013 APG.ir