تعداد بازدید: 2723

توصیه به دیگران 2

شنبه 24 تير 1391-22:58

سه راهِ فرمانداری!

فرماندار میاندرود گفت:سه راهكار اساسي براي حل مشكل كارخانه كشت و صنعت شمال در دست بررسي است/حدود 50 نفر از کارگران در حضوری چند ساعته در محل فرمانداری میاندرود، نسبت به بدقولی مسئولان شرکت در بازگشایی دوباره كارخانه انتقاد کردند.(گزارش تجمع کارگری در میاندرود+حاشیه ها)


مازندنومه:فرماندار میاندرود از پیگیری سه گزینه برای راه‌اندازی دوباره شرکت کشت و صنعت شمال و همچنین اشتغال کارگران آن خبر داد.

 به گزارش مازندنومه،کارگران شرکت کشت و صنعت شمال پيش از ظهر شنبه بار ديگر با مراجعه به فرمانداری این شهرستان خواستار پیگیری وضعیت شغلی خود شدند.

 حدود 50 نفر از این کارگران در حضوری چندین ساعته در محل فرمانداری میاندرود، نسبت به بدقولی مسئولان شرکت در بازگشایی دوباره كارخانه انتقاد کردند.

نامشخص بودن زمان گشایش شرکت و ناکافی بودن حقوق بیمه بیکاری از دیگر مطالبات این افراد بود كه باعث اعتراض اكثر كارگران اين كارخانه شده است.

فرماندار میاندرود در دیدار با چند نفر از این کارگران که به نمایندگی از دیگران حضور داشتند ، به تشریح آخرین اقدامات خود در این باره پرداخت.

  علی رجبی  از دیدار حضوری خود با معاون وزیر بازرگانی با هدف پیگیری خواسته‌های کارگران خبر داد و تصریح کرد: در این دیدار آخرین وضعیت این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

 وی گفت: با بررسی‌های انجام گرفته در این مورد و با عنایت به موانع اصلی کار این شرکت، سه گزینه برای برای راه‌اندازی مجدد کشت و صنعت پیگیری می‌شود.

 رجبي ابراز داشت: یکی از این گزینه‌ها استفاده از سرمایه‌گذار جدید در این شرکت است که بتواند موتور تولید واشتغال را مجدد به راه بیندازد که البته این آخرین گزینه است و بیشتر در صدديم که با گشایش اعتباری بتوانیم موانع تامین مواد اولیه را برطرف کنیم و یا اینکه در راه حل سوم مواد اولیه را توسط وزارت بازرگانی تامین کنیم تا سرمایه‌گذار به صورت مدت‌دار هزینه آن را پرداخت کند.

 فرماندار میاندرود گفت: مسئولان این شرکت نیز با راه‌اندازی این کارخانه تا دو ماه آینده با یک سوم ظرفیت موافقت کرده‌اند و ما نیز پیگیر رفع موانع آن هستیم.

بر اساس این گزارش،به نظر مي رسد پروسه طولاني مدت نامعلوم بودن وضعيت اين كارگران داستاني است كه كماكان ادامه خواهد داشت چرا كه اقدامات فرماندار مياندرود و استاندار مازندران تاکنون بی نتیجه بوده و مشخص شدن وضعيت نهايي اين كارخانه نيازمند تدابير ملي است.

 لازم به يادآوري است كارخانه كشت و صنعت شمال با مساحتی بالغ بر 30 هکتار در مياندرود و با نيروي كاري بيش از 750 نفر همچنان در گير و دار بدهكاري مالكان اين كارخانه معلق مانده است و اين سومين تجمع كارگران اين كارخانه در مقابل فرمانداري مياندرود است.

 حاشيه های تجمع

 -كارگران در حالي وارد ساختمان فرمانداري مياندرود شدند كه برخی از اين افراد با صداي بلند از نامشخص بودن وضعيت خود ابراز نگراني مي كردند.

 -مسئولان بازرسي،حراست و سياسي،امنیتی فرمانداري مياندرود بارها براي آرام كردن اوضاع با كارگران صحبت كرده و خواستار حفظ آرامش آنها شدند.

- فرماندار مياندرود بعد از يك ساعت از شروع تجمع كارگران وارد ساختمان فرمانداري شد كه تنها چند نماينده از اين كارگران را براي پاسخگويي به دفتر خود دعوت كرد.

- اجتماع كارگران در هنگام ظهر با اقامه نماز ظهر و عصر در فرمانداري مياندرود همراه بود. بعد از آن نيز كماكان كارگران در نمازخانه و سالن فرمانداري منتظر تعيين تكليف خود بودند.


  • سه شنبه 27 تير 1391-0:0

    اقای استاندار وتیمش هرچی برای نساجی کردند برای کشت وصنعت هم میکنند!این اقایان جزءفرستادن به بیمه بیکاری وکارهائی ازاین دست کار دیگری از دستشان بر نمیایداگه اعتراضات هم بنوعی ادامه پیدا کند یه اسم روت میذارند قضیه راحل میکنند !یا برادران عزیز نیروی انتظامی از خجالت کارگران در میایند.مسئولین این استان بخصوص کمیسیون کارش ناتوان ترازاین هستند که بتوانند راهی برای این گونه مشکلات بیابند.تنها تخصص این اقابان روزمرگی ودادن وعده های بی خاصیت است.خدابخیر کند!!ازکارگران نگون بخت این دیار...

    • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

      تنها کسی که واسه کارگران بدبخت کشت و صنعت تلاس میکنه همین فرماندار میاندروده.
      انصافا کارگران هم قدر اونو میدونند.

      • يکشنبه 25 تير 1391-0:0

        فرماندار میاندرود ، استاد شعار دادن هستن!
        والسلام


        ©2013 APG.ir