تعداد بازدید: 3506

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 26 تير 1391-1:56

حرف قشنگ و کلنگ محکم زدن، کاری از پیش نمی‌برد-دامادی

نماینده مردم ساری در مجلس گفت:مازندران را باید از شرق تا غرب، مجموعه واحدی ببینیم/تقاضا دارم عضو افتخاری مجمع خیران ماهک باشم/به فرموده حضرت امام(ره)، رئیس جمهور نوکر مردم است/مردم ما مهربان هستند و هرچه بدی است از ما مسئولان است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:محمد دامادی در جلسه مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، اظهار داشت:‌ در شهر ما، همه افراد صرفا به دنبال فعالیت اقتصادی نبوده و برخی هم زندگی خود را صرف امور خیر می‌کنند؛‌افرادی که می‌توانند تمام وقت خود را صرف کسب و کار کنند اما به فکر کمک کردن به فرشته‌های زندگی هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه گفتن حرف‌های قشنگ و کلنگ محکم زدن، کاری از پیش نمی‌برد، اضافه کرد:‌ باید ببینیم چه تعهدی ایجاد می‌کنیم.

وی یادآور شد:‌مجمع ماهک، جدای از قومیت‌ها و تفکرات سیاسی فعالیت می‌کند که قابل قدردانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران را باید از شرق تا غرب، مجموعه واحدی ببینیم، ادامه داد: کودکان مبتلا به سرطان، فرزندان همه ما هستند.

 دامادی با بیان اینکه تقاضا دارم عضو افتخاری این مجمع باشم، گفت: عملیات اجرایی احداث این بیمارستان هرچه زودتر باید آغاز شود.

 وی با اشاره به اینکه در احداث این بیمارستان نباید از دولت تقاضا داشت، یادآور شد:‌نه اینکه دولت را نادیده بگیریم، دولت در این زمینه وظیفه دارد و به فرموده حضرت امام(ره)، رئیس جمهور نوکر مردم است.

 دامادی با بیان اینکه از خیران استان تقاضا دارم وارد این مجموعه شوند، خاطرنشان کرد:‌من هم به اندازه توان، در خدمت مجمع خیران ماهک هستم.

وی با اشاره به اینکه کمیته درآمدی برای مجمع تشکیل شود، گفت:‌ مردم ما مهربان هستند و هرچه بدی است از ما مسئولان است.

* بیمارستان کودکان سرطانی، پروژه ملی است

 مدیرعامل مجمع خیران سلامت مازندران گفت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، یک پروژه ملی است و نباید به آن، نگاه استانی و شهرستانی داشت.

 فرزاد گوهر دهی در جلسه مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، اظهار داشت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان، یک پروژه ملی است و نباید به آن، نگاه استانی و شهرستانی داشت.

وی، با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان باید به این موضوع توجه کند، خاطرنشان کرد:‌تاثیر نمایندگان مازندران در این راستا، بسیار تاثیرگذار است.

*استرس،سرطان می آورد

 نماینده سازمان‌های مردم نهاد مازندران در این جلسه گفت:‌ برای کاهش آلام و درد‌های جامعه راهی جز تشکیل سازمان‌های مردم نهاد، نداریم.

وی اضافه کرد:‌ از دغدغه‌های جدی ما در استان، حمایت از کودکان است.

علی فلاح با اشاره به اینکه بحث حمایت از کودکان باید گسترده‌تر شود، ادامه داد: آسیب‌های مختلفی متوجه خانواده کودکانی است که مبتلا به سرطان هستند.

 وی متذکر شد:‌نروژ بیش از 500 سازمان مردم نهاد حمایت از کودک دارد.

 فلاح افزود: بخش زیادی از سرطان، به دلیل سمومی است که در مازندران مصرف می‌شود و بخشی هم به دلیل استرس است.

 نماینده سازمان‌های مردم نهاد مازندران با بیان اینکه بروز استرس به دلیل جهانی شدن است که نمی‌توانیم با آن برخورد کنیم، اظهار داشت: سیستم اداری کهنه، یکی دیگر از عوامل استرس است.

 وی تصریح کرد:‌در هر نقطه‌ای عمل مثبت انجام شود، صدای آن به دنیا می‌رسد.

*‌افق دید ما احداث بیمارستان فوق تخصصی است

دبیر مجمع خیران ماهک در این نشست، گفت:‌افق دید ما، احداث بیمارستان فوق تخصصی است و کمک به بیماران مبتلا به سرطان هم صورت می‌گیرد.

 عبدالرضا شهریاری، ادامه داد:‌ احداث این بیمارستان، دومین بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در سطح کشور است.

*کودکان زبان درخواست نیازهای خود را ندارند

عبدالله موسوی در جلسه مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، اظهار داشت: نمی‌دانیم چند درصد از سازمان‌های مردم نهاد استان، در زمینه کودکان فعالیت می‌کنند.

رئیس بیمارستان بوعلی ساری با بیان اینکه کودکان زبان درخواست نیازهای خود را ندارند، افزود: در سی سال اخیر، میزان ابتلا به سرطان، فوق‌العاده افزایش یافته است و نیاز کشور می‌طلبد که این بیمارستان فوق تخصصی احداث شود.

موسوی با بیان این که بیمارستان محک تهران با حمایت مردمی احداث شد، تصریح کرد:‌ در احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، دولت باید آستین همت بالا بزند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با مسئولان زیادی دیدار داشته‌ایم، ادامه داد:‌ اما اغلب کمک‌هایی که به مجمع خیران ماهک شده، از قشر پایین جامعه بوده است.

رئیس بیمارستان بوعلی ساری یادآور شد: بیماران فراوانی داریم که به علت نداشتن پول، درمان نشده و از دنیا می‌روند و این فاجعه‌ای است که اتفاق می‌افتد و صدای این کودکان به جای نمی‌رسد



©2013 APG.ir