تعداد بازدید: 2634

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 28 تير 1391-0:8

ما هم موندیم با این بی پول خردی!

 برای رفتن از میدان امام به سمت میدان ساعت در صف تاکسی ایستاده بودم. دو تاکسی خالی جلوی صف منتظر مسافر بودند. چهار،پنج نفر اولی که باید سوار می شدند هاج و واج راننده را نگاه می کرند. از یکی از خانم های متعجب پرسیدم چرا سوار نمی شید؟ در حالی که اسکناس 500 تومانی را به من نشان می داد، گفت: راننده می گه اگه پول خورد دارید سوار شید، من خورد ندارم!


مازندنومه،اعظم کردان:روی صحبت من با اون هاییه که هر روز برای انجام کارهای خود از وسایل عمومی به ویژه تاکسی استفاده می کنند، مثل خود من.

 چند هفته ای می شه در سوار شدن تاکسی با مشکل مواجه شده ایم،البته مشکل نه از نوع تاکسی و مدل اون بلکه از نداشتن پول خرد!

 پول خرد یعنی پولی که به چند قسمت تقسیم شده و از نظر ارزشی کوچک و خرد نامیده می شود که در شهر ساری تبدیل به معضلی برای راننده ها و مسافران آن شده!

 هفته قبل برای رفتن از میدان امام به سمت میدان ساعت در صف تاکسی ایستاده بودم. دو تاکسی خالی جلوی صف منتظر مسافر بودند. چهار،پنج نفر اولی که باید سوار می شدند هاج و واج راننده را نگاه می کرند. از یکی از خانم های متعجب پرسیدم چرا سوار نمی شید؟ در حالی که اسکناس 500 تومانی را به من نشان می داد، گفت: راننده می گه اگه پول خورد دارید سوار شید، من خورد ندارم!

روز بعد نیز در مسیر میدان خزر به سه راه جویبار سوار تاکسی بودم که جوان دانشجویی اسکناس هزار تومانی به راننده داد.

 راننده از آینه جلویی با عصبانیت تمام جوان را نگاه می کرد و اگر چاره داشت جوان را وسط کمربندی پیاده می کرد! نگاه همراه با شماتت راننده بقیه مسافران را نیز به خود آورد و همه با دستپاچگی به دنبال پول خرد در گوشه و کنار جیب و کیف خود گشتند تا بلکه فرجی حاصل بشه!

روزهای بعدی هم همین طور بود! در هر مسیر قبل از اینکه سوار تاکسی بشم راننده با صدای بلند می گفت اگه پول خورد دارید سوار شین من خورد ندارم!

 القصه! انگار تمامی راننده ها متفق القول شدند که از مسافر بیچاره به هر زوری شده فقط پول خرد بگیرند و این وسط هم مسافر بیچاره تر از راننده که یا باید هرطوری شده پول خرد جور یا اینکه از سر اجبارکرایه را بیشتر حساب می کرد!

دیروز هم مانند هر روز بعد از یک روز کاری ، سوار تاکسی شدم که برم منزل، همین که کیف پولم را درآوردم تا کرایه بدم راننده گفت خانم پول خورد بدین! توی داشبورد ماشینش دو بسته صد و دویست تومانی جا خوش کرده بودند.

 گفتم منم خورد ندارم همیشه که مسافر نباید نگران خوردکردن کرایه اش باشه یک دفعه هم راننده ها لطف کنند و خورد بدن!

راننده در حالی که بقیه پولم را می داد گفت: ما هم مشکل داریم ، تهیه پول خرد برای ماهم خیلی سخت شده! الان دیگه کمیته امداد و بانک ها هم می گن ما خورد نداریم! راننده ها هم مجبورند مسافرهایی را سوار کنند که خورد داشته باشند. از صبح تا الان (ساعت 2 بعدازظهر) به خاطر نداشتن پول خورد تنها 5 سرویس از میدان امام تا میدان خزر رفتم، ما هم موندیم تو این بی پول خوردی!

 ...داستان نداشتن پول خرد و سردرگمی مسافر و راننده فعلا ادامه داره! 

ایمیل خبرنگار: (karez_60@yahoo.com)


  • پنجشنبه 29 تير 1391-0:0

    من كه سعي ميكنم فقط سوار تاكسي هايي با راننده هاي ميانسال و جوون بشم.اكثر سن بالاها اعصاب درست درمون ندارن.

    • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

      موضوع جالبی بود . یک راننده در ساری در خط راهبند میدان امام که کرایه اش 250 تومان است . بنده را بخاطر دادن 500 تومانی پیاده کرد . گفت پول خرد نداری سوار نشو . من هم به خاطر حفظ آبرو و حوصله دعوا نکردن مجبور به پیاده شدم . متاسفانه بعضی از خطوط تاکسیرانی ساری به صورت رانندگان ثابت هستند . بنده چون محل کارم در مسیر راهبند و امام هست مکررا متوجه بی احترامی راننگان این خط نسبت به همشهری ها هستیم . امیدوارم تاکسیرانی ساری دقت به خرج دهد . به نسبت مدیریت قبلی تاکسیرانی مشکلات شهری کمتر شده ، ولی باز هم در بعضی خط ها مشکلاتی هست .


      ©2013 APG.ir