تعداد بازدید: 5318

توصیه به دیگران 6

پنجشنبه 29 تير 1391-18:33

قائم شهر اسیر حاشیه ها/گران:استیضاح شهردار منطقی نیست

عضو شورای شهر قائم شهر گفت:براي من هم جاي نگراني،تاسف و تاثر دارد كه چرا قائم شهر به اين درد مبتلا شده است/اينكه پشت اين قضايا چه مسئله اي است،نمي دانم/ هيچ تصميمي مبني بر اينكه شهردار استيضاح شود در صحن رسمي شورا گرفته نشده است/ خدا نكند كه سناريوی صادقلو دوباره تكرار شود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،افسانه فلاحی:چند هفته پیش بود که تغییر نگاه " عباس صالح زاده" -شهردار قائم شهر- به عملكرد فضلي-ذي حساب دوم شهرداري - باعث بركناري او و پایان همكاري صميمانه اين دو تن شد.

 قريب به يك ماه است كه پيمانكاران و شركت هاي طرف قرارداد شهرداري قائم شهر از اينكه به علت نبود ذيحساب ، قادر به دريافت و يا تامين منابع مالي مندرج در قرارداد هاي في مابين نيستند ؛خسارات بسياري را متحمل شده اند.

 تصميم شهردار مبني بر جايگزيني فرد ديگري در اين پست(كه گفته می شود با مشكلات قانوني خاص استخدامي كشور مواجه است)،هنوز اجرایی نشده است.

 در اين ميان عده اي ،منشاء مشكلات پيش آمده را در اختلافات اخير برخي از اعضاي شوراي اسلامي و شهردار جوان قائم شهر جستجو مي كنند و عده اي نيز با حمايت يكي از طرفين ، طرف مقابل را به چالش مي كشند و هر يك نيز دلايل خاص خود را برمي شمارند.

حامد سه سلطاني- " نايب رئيس شورا "-در گفت و گو با مازندنومه، صحبت از استيضاح کرده است اما كميل گران كه پير و پدر شورا محسوب مي شود ؛ اين اظهارات را تنها نظر شخصي سه سلطاني تلقي مي كند.

گران معتقد است: اگرچه عباس صالح زاده ضعف هايي دارد كه بايد مورد ارزيابي قرار گيرد،قابليت هايي هم دارد كه اصلا قابل اغماض نيست .

 به زعم كميل گران كه از بدو تاسيس پارلمان هاي محلي پاي ثابت آن بوده و چندين مرحله نيز رياست آن را بر عهده داشته است ؛اگر حامد سه سلطاني بحث استيضاح را مطرح مي كند ، صرفا نظر شخصي خود را بيان كرده و در صحن رسمي شورا هرگز چنين مسئله اي عنوان نشده است .

وي با عنوان اينكه اعلام نظر شورا تنها از سوي سخنگو قابل انتقال است ، خواستار درك تفاوت ميان نظر شخصي و ديدگاه اعضاي شورا شد .

عضو شوراي اسلامي قائم شهر پيرامون نارضايتي مردم از قفل عمليات عمراني ، ضمن احترام به عقايد و افكار عمومي ، خاستگاه شكل گيري اين مسئله را ناشي از تفكري مي داند كه تا ديروز تحليل گر شتاب بي سابقه ي پروژه هاي عمراني اجرا شده در سطح شهر بود و امروز در كمال ناباوري شاهد تعطيلي آنهاست .

گران كه از حاشيه هاي دامن زده شده از سوي برخي اعضاي شورا و تعدادي از كاركنان مجموعه ي شهرداري نگران است ، اختلالات موجود را مرهون همين حاشيه ها مي داند.

 گران در بخش ديگري از مصاحبه خود با ما اظهار مي كند كه حسب قانون،اعضاي شورا با اكثريت آرا ، لايحه ي ارسالي شهردار را براي معرفي ذيحساب جديد به تصويب رساندند اما فرد مورد نظر شرايطي براي احراز اين پست نياز دارد كه از عهده ي ما خارج است و در حال حاضر منتظر پاسخ كتبي مبادي ذيربط هستيم.

استیضاح منطقی نیست

 زمزمه هايي به گوش مي رسد مبني بر اينكه فرد معرفي شده برای ذی حسابی شهرداری نمي تواند اعتبارات دولتي را تاييد كند ولي براي امضاي اسناد ساير منابع شهرداري كه از منابع دولتي تامين نمي گردد منعي ندارد.

 البته پيگيري هايي از جانب شورا و شهرداري پيرامون حل مسئله صورت گرفته  و اگر به سرانجام نرسد ؛ بايد در تصميمات ، تجديد نظر شود .

کمیل گران ضمن تاكيد بر اينكه استيضاح شهردار جزو حقوق مسلم هر عضو شوراست، از اعضای شورا خواست تا با سعه صدر بيشتري با اين مسئله برخورد نمايند چرا كه به زعم وي در شرايط كنوني كه مانع تراشي هايي در راه ارائه خدمات مفيد شهري از جانب برخي براي به حاشيه كشاندن شهردار جوان قائمشهر شكل گرفته ؛ طرح استيضاح منطقي نيست و باعث مي شود تا ركود بر شهرداري سايه افكند.

 به عقيده اين عضو شوراي اسلامي شهر ، مشغول كردن اذهان در شورا و شهرداري و طرح مسائل حاشيه اي نه به نفع مردم است و نه به نفع ما كه وكلاي آنها هستيم.

 گوران در رابطه با دخالت شورا در عزل و نصب ها گفت : در اين باره قانون به صراحت دخالت را منع كرده و چون شهردار هنوز پيرامون بركناري فضلي كه يكي از پرسنل خدوم ، صادق و از معتمدين شهرداري است ؛ توضيحي ارائه نکرده ، از روند و چگونگي آن بي اطلاعم و به خودم اجازه دخالت در اموري كه جزو وظايفم نيست نمي دهم.

وي شانتاژ كردن برخي معارضين حاشيه سياهرود و تشويق آنها به شكايت از شهرداري را از جانب برخي از اعضا ، عملي ناپسند تلقي كرد و در همين رابطه افزود : با تمام شيطنت هاي صورت گرفته ، شهرداري تنها در يك مورد به پرداخت هشتاد هزار تومان محكوم شد.

ما باید پاسخگو باشیم

عضو شورای شهر قائم شهر با بیان این که حسابرس مال ماست و اگر به جاي حسابرسي ، حسابسازي كرده اشكال از حسابرس است و ايرادي بر شهردار ، معاونين و كاركنان شهرداري وارد نيست،افزود: اين ما هستيم كه به علت انتخاب نادرست بايد پاسخگو باشيم ، ما راه را اشتباه رفتيم و شهردار به راحتي مي تواند بگويد ؛ برويد از حسابرس خود بپرسيد.

گران با اشاره به این که ما بايد با ادله و مستندات قانوني با حسابرس برخورد حقوقي كنيم،تصریح کرد: به شخصه هنوز به اين نتيجه نرسيده ام ولي حساس شده ام و اگر مسجل شود كه به جاي حسابرسي ، حسابسازي صورت گرفته است ، اولين فردي خواهم بود كه به عنوان عضو شورا با او برخورد قانوني مي كنم.

وی در رابطه با لوايحي كه شهردار براي طرح در جلسه رسمي شورا و اعطاي تفويض برخي اختيارات به معاونين خود ارسال كرده،گفت : تاكنون شهردار 3 بار لايحه فرستاده و شورا با تصويب آن مخالفت كرده است .

این عضو شورا افزود:چون بنده در همه مواردي كه شهردار معاونيني را به اين منظور معرفي كرده بود در شورا حضور داشتم ، از اينكه عضو محترم شورا حاضر نشد به علت مخفي بودن آرا ، نظر شخصي خود را اعلام کند، متعجب شدم چرا كه راي به لوايح مورد نه نظر نه تنها مخفي نبود بلكه خودم از مخالفان تصويب لايحه ي ارسالي شهردار براي تفويض اختيار به معاونين خود بودم.

نمی دانم پشت قضایا چیست؟

گران از جمله كساني بود كه با قاطعيت به افشین حسين زاده راي داد تا رییس شورا شود.حسین زاده نماينده ي فني شورا در شهرداري بود و گران باور دارد که او فرد موفقي است.

او می گوید:اعتقادم بر اين است كه كارهاي انجام نشده با روي كار آمدن هيات ريیسه جديد با سرعت بيشتري رسيدگي مي شود،اما براي من هم جاي نگراني ، تاسف و تاثر دارد كه چرا قائم شهر به اين درد مبتلا شده است .

 گران تاکید کرد:به عنوان فردي كه تجربه ي سه دوره عضويت در شورا دارم و از نظر سني از سايرين بزرگترم، تنها از راه رفاقت مي توانستم وارد شوم و با روابط و نزديكي به هيات رئيسه از ايشان خواسته ام يك مقداري تعديل در اين گونه رفتارها بشود.

 این عضو شورا با بیان این که نمی دانم پشت اين قضايا چه مسئله اي است،گفت:فقط مي دانم حاصل اقداماتي از اين قبيل ضرر هنگفتي است كه متوجه مردم شهر خواهد شد ، مردمي كه تا ديروز شاهد اتفاقات خوبي در قائم شهر بودند .

گران تصریح کرد:قائم شهر تا ديروز به زعم استاندار و معاون عمراني او نمونه شده بود و مردم مي باليدند که شهر در مسير عمران و توسعه شهري قرار گرفته است.

خدا نکند سناریوی صادقلو تکرار شود

مشابه مسائل اخير در شورای شهر قائم شهر، چند سال پیش نیز روی داده بود و با کوته فکری برخی شورایی ها،شهردار خوبي مثل صادق لو برکنار شد.

این حرف گران است و می گوید:رفتارهایي مانند آن زمان در حال شكل گيري است و خدا نكند كه آن سناريو دوباره تكرار شود.

عضو شورا باور دارد:مواضعي اتخاذ مي شود كه گاه احساس مي كنم خصمانه و فارغ از ديدگاه هاي قانوني است.

 وی در بخشی دیگر از این گفت و گو در رابطه با حريم سياه رود با یادآوری  این که بايد پرهيز بكنيم از اينكه پروژهاي عمراني شهر را به نام خود مطرح كنيم،افزود:اگر نبود راي تك تك اعضاي شورا اصلا اين پروژ پا نمي گرفت،ولی اينكه من گوران اعلام كنم كه من باعث شدم فلان پروژه شكل گرفت استفاده از بی اطلاعی مردم است و اصلار رفتار پسنديده اي نيست،چون هيچ تصميمي در سطح شهر قابليت اجرايي ندارد،مگر با مصوبه شورا كه آن هم با اكثريت آراست.

گران در پایان دوباره تاکید کرد که هيچ تصميمي مبني بر اينكه شهردار استيضاح شود در صحن رسمي شورا گرفته نشده و تنها يك عضو از شهردار سوال هايي را پرسيد كه شهردار نيز پاسخ داد و همه ي اعضا به جز فرد سوال كننده قانع شدند و قرار شد بنا به درخواست همين عضو شورا ، شهردار مستندات خود را مكتوب ارايه کند.


  • جمعه 6 دی 1392-20:58

    ...کجاست عدالت؟؟؟؟؟

    • پرسنل شهرداریپاسخ به این دیدگاه 4 0
      چهارشنبه 12 مهر 1391-0:0

      اقای ... از مغازه پاساز سپهر و زمین جاده نظامی چه خبر ؟ ... دیگه برادر و پسر نداری بیاری تو شهرداری ؟ پروزه نگین کم بود حالا چسبیدین به پروزه سه راه الغدیر ؟ بابا دیگه چقدر میخواین ...مردم شهرسازی میخوان.... شهردار رو استیضاح نکنید خودتون رو اصلاح کنید .

      • سه شنبه 10 مرداد 1391-0:0

        بی تدبیری و عقب ماندگی شهرداری رو ماست مالی نکنید آقای گوران..

        • دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

          راست گفتى!!,!!!!! تا منافع شخصيتون تامين ميشه استيضاح منطقى نيست

          • يکشنبه 1 مرداد 1391-0:0

            آقا گران جديداً مسيرت به شهرداري نخورده تا ببيني كار ارباب رجوع رو نميرسن ... قبول كن اين جوان كجا و صادقلو كجا صادقلويي كه هنوز كارمندا و مردم بعد از ده سال ازش تعريف مي كنن.

            • يکشنبه 1 مرداد 1391-0:0


              آقای گوران وضعیت نابسامان زباله شهرو نمیبینی؟چاله چوله های شهرو نمیبینی؟ فضای سبز رو چه عرض کنم اسمشو بزار فضای زرد بهتره..بوی گند جوب ها رو استشمام نمیکنی؟ البته اگه ...

              • شنبه 31 تير 1391-0:0

                آیت الله معلمی در نماز جمعه این هفته:در 2 ماه گذشته متاسفانه كارهاي شهرداري خوب پيش نمي رود مردم گلايه دارند هر چند در مقام قضاوت نيستم ولي اعلام مي كنم كه اين شرايط در شان شوراي شهر و شهرداري نيست.
                وي با اشاره به اينكه تا انتخابات شوراي شهر دوره چهارم يك سال مانده است گفت:هر چه سريعتر با داوري فرماندار كه نماينده عالي دولت در شهرستان است مشكلات را خاتمه داده و به امورات مردم رسيدگي كنيد.
                آيت الله معلمي به سرعت گرفتن كارهاي عمراني اشاره كرد و اذعان داشت: قانون به شما اعضاي شوراي شهر اختیاراتی هم داده كه باید به گونه ای عمل کنید تا تصمیمات شما قابل دفاع باشد و من میخواهم وضعیت اداره شهرداری ، و انجام کارهای عمرانی نظم بهتری پیدا کند.
                وي وضعيت موجود را نگران نكننده دانست و گفت:با شوراي شهر ،شهرداري و دست اندر كاران شهري هيچ مشكل شخصي نداشته و ندارم بلكه آنچه هست اينكه وضعيت موجود نگران كننده مي باشد كه اميدوارم شهرداري را از وضعيت نگراني بيرون بياورند و با فرصت باقيمانده تا شوراي چهارم كارها با سرعت و دقت پيشرفت داشته باشد.

                • شنبه 31 تير 1391-0:0

                  آقایان شورا به جای دعوا ،که هیچ وقت به نفع مردم نبوده در این وقت کم باقیمانده به وضع خیابانها و کوچه های شهر رسیدگی کنید .چاله چولها از حد گذشت .مثل اینکه شهر شهرداری ، شورا ، فرماندار و نماینده مجلس ندارد و بدتر از همه مردم بی تفاوت از این مشکلات عبور کرده و به جای درخواست رسیدگی از همه مسئولان (که به ناحق خود را کارگزار حکومت اسلامی و حکومت علی می دانند)به طرفداری یکی از طرفهای دعوا بر می خیزند !!!
                  خداوندمردم قائم شهر را بیدار و هدایت کند و از این همه اختلاف نجات دهد .

                  • شنبه 31 تير 1391-0:0

                    بعنوان یک مهندس خدمت اقای گوران عرض ادب دارم.با افتخار عرض می نمایم جامعه مهندسی ساختمان در قائمشهر به نقطه ای از اوج افتخار رسید که1- به شهادت سایت کانون مهندسین قائمشهر (http://www.kanon-ghaemshahr.ir/) دقیقا2052 نفر عضو رسمی دارد. 2-در آزمون حرفه ای مهندسین کشور -سالجاری یک قائمشهری رتبه نخست را کسب نمود 3-مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران قائمشهری هستند 4-تعدادی از اعضای هیئت مدیره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور از قائمشهر هستند.5-دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر از دیرباز در رشته مهندس عمران با داشتن اساتید نخبه سرآمد کشور است وسایر پتانسیل ها که نظر عادلانه ومنصفانه شما را بعنوان عضو موثر شورا به
                    آنها جلب مینمایم لذا- عاجزانه وملتمسانه - چون منافع مردمی که به شما اعتماد کردند درخواست می نمایم ز نظر اینهمه مهندس خبره که شما میشناسید یا در انتخابات به شما رای دادند مشورت نمایید .در اذعان مهندسین حمایت اینگونه شما از اقای صالح زاده مورد ابهام است.

                    • شنبه 31 تير 1391-0:0

                      لقب پدر را خبرنگار شما با چه مجوزی صادر کرد؟ این آقا پدر همه در آورد.البته شاید پدر خبرنگار باشد. ضمنا لقب پیر را به فقط افراد متین آرام وصبور وعاقل می دهند .

                      • قائم شهريپاسخ به این دیدگاه 4 0
                        شنبه 31 تير 1391-0:0

                        ما كه ديديم بسياري از پروژه هاي مطروحه در زمان آقاي قلي زاده فرماندار وقت كه مشاوره، مطالعه و سماجت ويژه اي داشت شكل گرفت. حالا از شما انتظار مي ره با رفتن يك مدير، كارهاي جديد مانند ادامه فازهاي حريم سياهرود رو آغاز كنين.

                        • شنبه 31 تير 1391-0:0

                          آقايون ببينيد نظارت در شهرهاي ديگر استان تا چه حده؟ اگه مي خواهين يه صفر كيلومترو شهردار كنين واويلا!

                          • شنبه 31 تير 1391-0:0

                            ما كه هر چي مطلب سه سلطاني رو خونديم انجام استيضاح شهردار توسط شورا رو نديديم. فقط انجام مقدمه اش را گفته بود.

                            • جمعه 30 تير 1391-0:0

                              من كه فك ميكنم عملكرد شهردار فعلي شاهي نسبتا خوبه.فعلا عوضش نكنيد.

                              • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                به نظر من شهردار خوب و پر انرژي ايه...

                                بخاطر عقده هاي شخصي مون عوضش نكنيم

                                • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                  آقای گران از تدبیرتان تشکر میکنم.لطفا به شهردار بفرمایید شهر را رها نکند.پر از چاله چوله شده شهر.تشکر

                                  • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                    آقای گران میشه یه توضیحی راجع به این موضوع بدید که چطور شد شما به حسین زاده رای دادید ولی اون به جای شما به آقای سه سلطانی رای داد؟! والبته چطور شما که بقول حودت پیر سه دوره شورایی در مقابل آقای سه سلطانی 2تا رای هم نیآوردی؟! آیا این پیامی نیست که عملکردت در شورا خوب نبوده ؟ و البته در شهرداری هم همینطوره...

                                    • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                      آقای محترم بهتر نیست بجای زیر سوال بردن همکارانت طبق معمول فکری به حال وضعیت نابسامان شهر و شهرداری کنید ؟!!

                                      • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                        آقای گران مثال مع الفارق زدی ؟ کجای این شهردارتون شبیه صادقلوه؟!!

                                        • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                          آقای گران منم اگه دامادمو با پارتی بازی می آوردم شهرداری بعنوان کارگر قراردادی استخدام می کردم و بلافاصله مسئولیت اداری در واحد درآمد براش میگرفتم سنگ شهردارو بهتر از شما به سینه می زدم؟؟!!!

                                          • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                            آقای گران مصاحبه اتو دوباره بخون ؟!!!
                                            چطور می شه که شهردار راجع به ذیحساب به شورا لایحه بده ولی شما حق دخالت و اظهارنظر در اونو ندارید؟؟!! پس شماها اونجا به چه منظوری تشریف دارید؟؟!!!

                                            • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                              آقای گران شما بفرمایید تا حالا چند تا طرح و برنامه از خودت داشتی و در شورا مطرح کردی؟ بجز رای مثب و منفی دادن کارای مفیده دیگه ات رو نام ببر عزیزم؟؟؟ مردم منتظرند...

                                              • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                                سلام تشكرازاينكه آقاي گوران خوب مسائل را حلاجي كرده انداماانصاف اين نيست ازطرف ديگران صحبت كنندآخه درانتخاب ةيئت رئسه جديدخيلي تلاش كردندتاخودشونودرتيم جديدجاكننداماباتيزهوشي اعضاجابراي مانورآقاي گوران نزاشتندايشان مجبورندمصاحبه همكارش رازيرسئوال ببرنذ ت كنندتاچون ازطرف ديگرشهردارراحمايت كنندتابه مقاصدشان برسندنشدحلوانشدفرني تجربه گوران اينوثابت ميكنه ولي فايده نداره چون اعضابدرستي ايشان را خوب ميشناسند

                                                • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                                  آقای کمیل گوران عزیز

                                                  ما که می دونیم چه منافعی از خودت در میونه

                                                  ولش کن


                                                  ©2013 APG.ir