تعداد بازدید: 3605

توصیه به دیگران 2

جمعه 30 تير 1391-0:52

محمدپور:کسی را توبیخ نکردم

در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید حوزه هنری مازندران مطرح شد:نمی‌خواهم عملکرد ارائه کنم،چون دیگر به دردم نمی‌خورد/ آدم پروانه‌ای هستم/یک صلوات برای روح آقای محمدپور بفرستید/در سفر عتبات نقشه برداشتن محمدپور کشیده شد/محمدپور می‌داند که من هم زیزیگولویی هستم/متن+حاشیه


مازندنومه،کلثوم فلاحی:آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه هنری مازندران پیش از ظهر پنج شنبه برگزار شد.در این جلسه عزیزالله محمدپور جای خود را به خدابخشی داد.چکیده اظهارات مطرح شده در همایش و برخی حاشیه ها در زیر آمده است:

عزیزالله محمد پور،مدیر سابق حوزه هنری مازندران:

-نمی‌خواهم عملکرد ارائه کنم، چون دیگر به دردم نمی‌خورد.(البته محمدپور بر خلاف این ادعا در ادامه،گزارش عملکرد ارائه داد!)

-‌امسال حداقل 50 عنوان کتاب، در حوزه هنری مازندران منتشر شد و کتاب‌نامه مازندران هم توسط حوزه هنری مازندران در دست تهیه است.

-روز چهارشنبه نخستین نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار تجسمی را برگزار کردیم که دو میلیون تومان فروش داشت.با برگزاری این نمایشگاه، اقتصاد را با هنر پیوند دادیم.

-سال گذشته 100 نفر در بخش آموزش حوزه هنری مشغول به کار شدند،اما ‌متاسفانه سیاست حوزه هنری در این زمینه تغییر کرده و امسال، تعداد کمتری در بخش آموزش جذب شدند.

-در اغلب فعالیت‌های حوزه هنری، رشد چند صد درصدی داشتیم.

- از مدیرانی نبودم که توبیخ بنویسم،به همین دلیل هر یک از کارکنان، هر نقدی که داشت به من اعلام می‌کرد.

-طبق قول‌های داده شده، امسال سینما فرهنگ ساری افتتاح می‌شود.

-به شدت آدم پروانه‌ای هستم و انسان باید یا مدیر باشد و یا هنرمند و جمع اضداد محال است.

- پس از صحبت‌های محمدپور، مدیر روابط عمومی حوزه هنری پشت تریبون قرار گرفت و اشعاری خواند و مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور را برای سخنرانی، دعوت کرد.

مجید مصلحی،مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور:

-با صحبت‌هایی که اینجا انجام شد و فضایی که حاکم است، یک صلوات هم برای روح آقای محمدپور بفرستید.

-‌چند ماه قبل یک سفر به عتبات عالیات داشتم که در آن سفر محمدپور و خدابخشی(مدیر جدید حوزه هنری مازندران) هم حضور داشتند و در همان سفر نقشه برداشتن محمدپور را کشیدیم.

-از مشکلات ما این است که قوانین رابطه با یکدیگر را یا نمی‌دانیم و یا در صورت دانستن، به آن عمل نمی‌کنیم.

- امروز می‌خواهم دلی صحبت کنم و محمدپور می‌داند که من هم زیزیگولویی هستم.

-کسی که در حوزه فرهنگ مشغول به فعالیت است، نباید قبل از تربیت خود، به دنبال تربیت دیگران باشد.

-گرفتاری‌های ما در حوزه فرهنگ این است که می‌خواهیم همه را به بهشت بفرستیم ولی فکر نمی‌کنیم که خودمان هم باید به بهشت برویم.

- هنرمندان، بخش حساسی هستند و خدا این لطف را به آنها داشته و شاخک‌های تیزی در اختیارشان قرار داده است که گاهی مسائلی را می‌بینند که ممکن است ما بعدا به آن آگاه شویم.

-چنانچه جامعه‌ای می‌خواهد رشد کند،باید نقدپذیر باشد چراکه شلاق نقد به هرکه بخورد و از آن عبور کند، یقینا استوارتر به راه خود ادامه می‌دهد.

- آرامشی که بر فعالیت‌های حوزه هنری مازندران حاکم است، حرکت خوبی است.

-استاندار مازندران، جزء معدود استانداران فرهنگی است که مسائل فرهنگی را شخصا پیگیری می‌کند و مدیر جدید حوزه هنری باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کند.

-وقتی از فعالیت‌های حوزه هنری مازندران راضی هستیم، لابد از ما می‌پرسید که مگر آزار دارید که محمدپور را تغییر می‌دهید، که باید پاسخ دهیم ما آزار نداریم چون زورمان نرسید ماموریت آقای محمدپور را از آموزش و پرورش بگیریم مجبور به تغییر شدیم و در چند استان دیگر هم همین مشکل را داریم.

نبی‌الله خدابخشی،مدیر سابق حوزه هنری مازندران

-عرصه فرهنگ و هنر، شعارپذیر نیست.

-روند فعالیت‌های حوزه هنری مازندران رو به رشد است و باید این روند را تقویت کنیم.

- در پایان مراسم، هدایایی به عزیزالله محمدپور تقدیم شد. مدیرجدید حوزه هنری مازندران، زمانی که هدایا به محمدپور داده می‌شد، آن ها را از او گرفته و هدایای بزرگ را به روی میز گذاشته و یا به دیواره سن تکیه می‌داد و هدایای کوچک را در جیب کت محمدپور قرار می‌داد.

-خدابخشی، پیش از این مدیر حوزه هنری استان سمنان بود.


  • شنبه 17 فروردين 1392-0:0

    برایش جای نگرانی نیست شب دراز است و قلندر بیدار

    • شنبه 31 تير 1391-0:0

      تا اونجا که من در آموزش و پرورش بابل خبر دارم آقای محمدپور در این شش سال مامور ازآموزش و پرورش در حوزه هنری نبودند و ایشان ساعات موظفی معلمی خود در کانون فرهنگی شهر بابل انجام می دادند.پس حرف نسئول امور استانهای حوزه هنری دروغ محض است و آقای محمدپور برکنار شد

      • شنبه 31 تير 1391-0:0

        ديگران هم عبرت بگيرند كه مقام ماندني نيست. بلكه خدمت صادقانه توشه آخرت است.

        • شنبه 31 تير 1391-0:0

          آقای محمد پور عزیز شما باید به کارهای هنری بپردازید. یعنی داستان و فیلم و.....
          بازگشتتان را به عرصه ی فرهنگ تبریک می گویم.

          • فوق العادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 30 تير 1391-0:0

            رفتوندنش؟


            ©2013 APG.ir