تعداد بازدید: 2566

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 مرداد 1391-22:48

باز وارش...

جشنواره فیلم وارش استارت خورد/نیازآذری:با تلاش حجت‌الاسلام ناصری -دیگر نماینده مردم بابل در مجلس-درصدد هستیم از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در جشنواره وارش بهره‌مند شویم تا این جشنواره به عنوان جشنواره ملی به جایگاه واقعی خود در سطح کشور دست یابد.


مازندنومه:زنگ جشنواره فیلم کوتاه وارش امسال زده شد.در سال های نخست برگزاری وارش،این جشنواره از منطقه ای به سراسری و سپس بین المللی ارتقا یافت،لیکن پس از آن دوران طلایی،دوره افول وارش و برگزار نشدن و برگزارشدن ضعیف آن آغاز شد.

به باور کارشناسان فیلم و سینمای استان ،کار را باید به کاردان سپرد.شرایط نباید به این سمت و سو پیش برود که حرف ها و نظرهاي صاحب نظران درعرصه تخصصی هنری مثل سینما جنبه تزیینی داشته و دستور مدیرانی و مسئولان غیر متخصص هر چند که ناصحیح هم باشد جنبه اجرایی پیدا کند. 

به هر حال نخستین جلسه ستاد برگزاری جشنواره وارش در فرمانداری بابل با حضور چند مسئول برگزار شد تا در این مرحله،سنگ بزرگ بلند شود!

برگزیده ای از اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،نماینده بابل در مجلس و فرماندار بابل را روابط عمومی ارشاد مازندران برای ما ارسال کرده که در پی می آيد:


 
*حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

-جشنواره وارش متعلق به ارشاد نیست بلکه متعلق به همه نظام است.
 
-با توجه به مشکلاتی که از نظر کمی و کیفی در ساختار گذشته جشنواره وارش در بابل وجود داشته است انتظار می‌رود این مشکلات آسیب‌شناسی و چالش‌های موجود برطرف شود.
 
-در جشنواره گذشته 863 فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره وارش ارسال شد که از این تعداد 136اثر به عنوان برگزیده شد و 27 اثر به عنوان منتخب کشوری انتخاب و به نمایش گذاشته شد.

 

*حسین نیازآذری،نماینده مردم بابل در مجلس 
 
- باید به جشنواره وارش به عنوان سرمایه فرهنگی توجه ویژه شود.
 
- هدف از برگزاری جشنواره وارش انتقال سرمایه فرهنگی و محلی مازندران به همه نقاط کشور است و در این راستا باید به این جشنواره فرهنگی توجه ویژه شود.
 
- این جشنواره متعلق به شهرستان بابل و حتی مازندران نبوده بلکه همه ارگان‌های دولتی از جمله استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی باید در این کار خطیر سهیم باشند.
 
- باید در جلسه ستادی با حضور استاندار مازندران وضعیت جانبی جشنواره مشخص، چالش‌ها و آسیب‌های موجود بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.
 
- با تلاش حجت‌الاسلام ناصری -دیگر نماینده مردم بابل در مجلس-درصدد هستیم از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در جشنواره وارش بهره‌مند شویم تا این جشنواره به عنوان جشنواره ملی به جایگاه واقعی خود در سطح کشور دست یابد.
 
- برای غنی‌تر شدن و بهتر برگزار شدن جشنواره وارش نسبت به مدت مشابه سال قبل، مسئولان اجرایی جشنواره باید از همه ایده‌های نو و سازنده در این جشنواره استفاده کنند.
 
- فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره وارش نباید تنها متعلق به حوزه خاصی باشد، بلکه نگاه این جشنواره باید در همه حوزه‌های  دینی و فرهنگی متمرکز باشد.


 
*محمدمهدوی ،فرماندار بابل
  
-باید  ستاد اجرایی جشنواره وارش تشکیل و برنامه‌های آن تدوین شود تا نیازهای جشنواره وارش مشخص و برای تامین نیازها اقدام شود.
 
- اگرچه وجود اسپانسر می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی جشنواره وارش را برطرف کند اما اصل این است که در انتخاب اسپانسر باید به رویکرد ارزشی توجه داشته تا نگاه اسپانسرها خیرخواهانه باشد نه اینکه به دنبال معرفی خود باشند.

 -در این جشنواره به دنبال معرفی فرهنگ غنی و ارزشی اسلامی هستیم و مهم‌ترین رویکرد ما در این  جشنواره توسعه فرهنگی است.
 
- هدف ما در این جشنواره، بابل‌شناسی نیست بلکه معرفی همه ظرفیت‌های مازندران است که ضروری است به این جشنواره توجه فرااستانی شود.
 
-در حوزه فرهنگی دارای سربازان سایبری هستیم که پنهان بوده ولی دارای استعداد برجسته هستند که باید در جشنواره وارش از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.
 
- استفاده از موسسات مردم‌نهاد، علما و فقها می‌تواند عامل موثری در بهتر برگزارشدن جشنواره وارش باشد.


  • دوشنبه 9 مرداد 1391-0:0

    من نمی فهمم آقای... چی از جشنواره وارش می فهمه.اصلا چی می دونه این بنده خدا .یه سری آدم ...به این حضرت آقا خط و ربط می دن که اصلا از گذشته این جشنواره بی اطلاع هستن....

    • دوشنبه 9 مرداد 1391-0:0

      آقای نیاز آذری داره روی جشنواره ای سرمایه گذاری می کنه که نه تنها هیچ نتیجه ای برای این شهر نداره بلکه از 2 دوره پیش تا به حال باعث سرافکنده گی همه هنرمندان استان شده.برادر نیاز شما بهتره از خیر این کار خداپسندانه بگذری چون فقط با آبروی خودت بازی می کنی آقای نماینده.

      • دوشنبه 9 مرداد 1391-0:0

        این جشنواره باز هم ناموفق خواهد بود .به نظر می رسد حسین نیاز آذری به دنبال بهره برداری سیاسی از جشنواره است .جشنواره ای که از بیخ و بن خراب است چه فرقی میکند که وزیز ارشاد بیاید یا نیاید .چه فرقی می کند ملی باشد یا منطقه ای باشد .چه فرقی می کند فرهنگ عامه باشد یا فرهنگ عمه ...


        ©2013 APG.ir