تعداد بازدید: 3422

توصیه به دیگران 1

جمعه 13 مرداد 1391-21:31

زباله مسئولان بابل را دور هم جمع کرد

در جلسه بررسی راهکارهای توسعه بابل مطرح شد:اعتبارات شهرداری بابل پاسخگوی اجرای طرح های کلان در این شهر نیست/ 30 میلیارد ریال افزایش درآمد داشتیم،ولی بیش از 40 میلیارد ریال هزینه کردیم/سهم شهرداری بابل از درآمد یک درصدی ناشی از کارخانجات،صفر است/ اجرای طرح نیروگاه زباله سوزدر مقری کلا در(محدوده بابلسر)از سوی فرماندار بابلسر امنیتی اعلام شد/شیرابه منطقه انجیل سی بابل به دریا می ریزد.


مازندنومه،زینب حبیب پور:شهردار بابل گفت: متاسفانه اعتبارات شهرداری بابل با توجه به اجرای طرح های بزرگ، پاسخگونیست.

"فرهاد عسکری" روز جمعه در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهرستان بابل که با حضور فرماندار، دو نماینده مردم بابل در مجلس و نیز اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد،افزود: اعتبار شهردای بابل در سالجاری با 350 میلیاردریال بسته شد.

وی اظهار داشت: شهرداری بابل از ابتدای سالجاری تاکنون 30 میلیارد ریال افزایش درآمد داشته،ولی بیش از 40 میلیارد ریال برای تملک طرح کمربندی شرقی دوم بابل هزینه کرده است که ادامه این روند دیگر طرح های شهرداری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

عسکری گفت: با توجه به اینکه حدود دو سال گذشته دو منطقه‌ای شدن شهرداری بابل به تصویب رسید و شرط اجرای دو منطقه‌ای شدن، ارتقای شهرداری به درجه 10 بوده است ، تاکنون به دلیل کمبود جمعیت این طرح در بابل اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بابل از منابع داخلی در انجام طرح های عمرانی استفاده می‌کند، افزود: با دو منطقه‌ای شدن شهرداری بابل علاوه جذب اعتبارات ویژه، برای بیش از 80 نفر اشتغال ایجاد شده و اعضای شورای شهر بابل نیز 9 نفره خواهند شد.

* طرح نیروگاه زباله سوزدر مقری کلا امنیتی اعلام شد

در ادامه جلسه رییس شورای اسلامی شهر بابل، اجرای ستاد وحدت و توسعه شهرستان با عضویت مسئولان را از راهکارهای مهم برای توسعه شهری خواند و گفت: این طرح از ابتدای آغاز به کار فعالیت دور دوم شورای پیشنهاد شد ولی تاکنون در مرحله اجرایی قرار نگرفته است.

حجت الاسلام "حسن فلاح" با بیان اینکه در آمد شهرداری های مازندران در مقایسه با دیگر استان ها بسیار ناچیز است،بیان داشت: سهم شهرداری بابل از درآمد یک درصدی ناشی از کارخانجات،صفر است.

وی همچنین راه اندازی هرچه سریع تر کمربندی جنوبی بابل را با توجه به مشکلات ترافیکی خواستار شد و گفت: متاسفانه مسئولان کشوری در بازدید از این طرح،تخصیص اعتبارات 400 تا 500 میلیارد ریالی را در رسانه ها مطرح می کنند در حالی که این رقم در عمل به 100 میلیارد ریال هم نمی رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم کار در کمربندی جنوبی بابل هرگز متناسب با میزان باقی مانده این طرح نیست؛ افزود: متاسفانه هرگاه مسئولان کشوری برای بازدید این طرح اقدام می کنند، همین میزان کار نیز به طور کلی متوقف می شود.

وی در ادامه به مشکل زباله در انجیل سی بابل اشاره کرد و بیان کرد: واقعا سزاوار نیست در موقعیت بد اقتصادی،شهرداری بابل و بابلسر زمینی را به میزان هفت میلیاردریال خریداری کنند ولی این طرح بعد از انعقاد قراردادنامه با شرکت سرمایه گذار آن هم با حضور استاندار منتفی شود.

فلاح با بیان اینکه اجرای طرح نیروگاه زباله سوزدر مقری کلا در(محدوده بابلسر)از سوی فرماندار بابلسر امنیتی اعلام شد؛ افزود: فرماندار بابل هم از شورای شهر گله کرد که انتخاب زمین مربوط به فرمانداری نیست ولی ما می گوییم این مشکل زباله باید در شهرستان حل شود.

رییس شورای اسلامی شهر بابل آغاز عملیات اجرایی کمربندی شمالی بابل با توجه به مصوبه هیات دولت در مازندران را خواستار شد و گفت: این کمربندی آمل را به قائمشهر وصل خواهد کرد.

*شیرابه زباله انجیل سی به دریا می ریزد

نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی گفت: شیرابه منطقه انجیل سی بابل به دریا می ریزد و برای مردم مشکل ساز شده است.

حجت الاسلام "علی اکبر ناصری" در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهرستان بابل بیان داشت: شهرهای بابل، بابلسر، آمل و فریدونکنار باید به شکل اساسی با اجرای یک طرح کلان منطقه ای برای رفع مشکل زباله اقدام کنند.

وی در ادامه همچنین به موضوع درآمد شهرداری ها اشاره کرد و بیان داشت: خودگردان بودن شهرداری‌ها برای تامین منابع درآمدی سبب شده تا احداث و فروش مجتمع‌های تجاری شهری افزایش یافته و شهرداری‌ها از فروش مجتمع‌ها، بخشی از درآمد خود را تامین کنند.

نماینده مردم بابل وضعیت ساخت و سازها را در بابل نامناسب برشمرد و گفت: احداث مجتمع‌های تجاری چند طبقه از بیمارستان شهید بهشتی تا دانشگاه علوم پزشکی به یک گذرگاه تنگ برای شهروندان بابلی مبدل شده است که علاوه بر شهروندان، بیماران را با مشکل جدی مواجه کرده است.

*شهرداری سالانه بیش از 40 میلیارد ریال برای جمع آوری و دفع زباله هزینه می کند

در ادامه جلسه رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بابل با بیان اینکه مشکلات زباله در این شهر به وضعیت بحرانی رسیده ؛ گفت: کاهش معضل زباله بابل نیازمند معرفی زمین جدید از سوی فرمانداری این شهرستان است.

"فرامرز ابوالحسنی" بیان کرد:امروز شیرابه های زباله این منطقه که متأسفانه به نهرهای زیردستی انجیل سی ریخته می شود که نه تنها مردم منطقه را به شدت آزار می دهد،نظر کارشناسان مجموعه شهرداری و شورای شهر بابل را هم بسیار نگران کرده است .

این مسئول اظهارداشت: شهرداری بابل سالانه بیش از 40 میلیارد ریال برای جمع آوری، دفع زباله و موارد مرتبط با آن هزینه می کند که از این مبلغ 10 میلیارد آن فقط در انجیل سی هزینه می شود.

ابوالحسنی ادامه داد: از یک سال گذشته بر اساس پیشنهاد استاندار مازندران مبنی بر مذاکره با شرکت سرمایه گذار( SWT ) مالزیایی شهرداری بابل ، بابلسر و آمل به اتفاق وارد مذاکره شدند.

وی گفت:طبق توصیه استاندار شهرهای بابل ، بابلسر ، امیرکلا ، بهنمیر و دیگر شهرهای اقماری این دو شهرستان در خصوص احداث کارخانه زباله سوز با ظرفیت 500 تن در روز این مذاکرات به نتیجه رسیدند و در جلسه ای که با حضور هاشمی معاون عمرانی استاندار و فرمانداران این دو شهرتشکیل شد، مقررگردید که فرمانداران زمینی تهیه و شهرداری ها آن را خریداری کنند .

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل خاطر نشان ساخت: زمین چهارهکتاری با اعتبار هفت میلیارد ریال در منتهی الیه جنوب شهرستان بابلسر در مقری کلا در نظرگرفته شد که بهترین نقطه بین بابل و بابلسر است و هیچ ضربه ای به شهرستان بابلسر و روستاهای همجوار وارد نمی کند،اما متاسفانه فرمانداری بابلسر مانع این کار شد و شهردار و شورای شهر این شهرستان نیز هم نظر فرمانداری را پذیرفت.

وی بیان داشت: در جلسه ای که باحضور فرمانداران بابل و بابلسر در دفتر کار استاندارتشکیل شد، متاسفانه استانداری به در خواست بابلسری ها جواب مثبت داد و قضیه به همین راحتی از سوی استانداری منتفی شد.

او گفت: علی رغم این حوادث و فراز و نشیب ها ما در کار خودمان جدی و مصمم هستیم و همچنان شرکت مالزیایی بر قرار دادش تعهد دارد و ما منتظریم تا فرمانداری بابل زمین جدید را به شهرداری معرفی کند تا تنها در خصوص زباله شهرستان بابل و امیر کلا و شهرهای اقماری آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

*همه شهرهای کشور صاحب خانه ملت می شوند

دیگر نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از احداث خانه ملت در همه شهرهای کشور خبرداد و گفت: موضوع احداث خانه ملت در همه شهرها امروز یکی از بحث های مهم در مجلس است.

"حسین نیازآذری" روز جمعه در جلسه بررسی راهکارهای توسعه شهرستان بابل درجمع اعضای شورای اسلامی این شهر بیان داشت: احداث ساختمان خانه ملت به صورت ثابت سبب می شود که بعد از حضور هر نماینده مردمی در شهر، مردم با آگاهی از مکان آن برای رفع مشکلات مراجعه کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر بودجه احداث ساختمان خانه ملت تامین شده و تنها به دنبال دو هزار متر زمین مناسب برای آغاز عملیات اجرایی این طرح در بابل هستیم که امیدواریم این مهم از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل محقق شود.

نیازآذری در بخش دیگری نیز با بیان اینکه از همه ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی و نیز از اهرم های قانونی باید برای توسعه شهری استفاده کرد، افزود:خیر بزرگ مرحوم شفیع زاده حدود 70 سال گذشته در بابل صاحب اتاق بازرگانی بوده است که پیگیر هستیم این اتاق بازرگانی را برای تقویت توسعه شهری تحویل بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروزمدیریت شهری یکی از کارهای سخت پیش روی مدیران می باشد؛ بیان کرد: همه 500 هزار نفر جمعیت بابل به نوعی از لحاظ رفاهی، عمرانی و فرهنگی با مرکز شهر در ارتباط هستند.

این نماینده با بیان اینکه شهردارها باید از طریق طرح های مشارکتی، شهرداری را مدیریت کنند؛ افزود: باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها برای تحقق برنامه های مالی و اجرایی استفاده شود و ما نیز از طریق مجلس، طرح های شهرداری را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

وی مشکلات ترافیکی را به عنوان یک معضل در شهرستان بابل برشمرد و گفت: متاسفانه بابل فاقد پارکینگ طبقاتی است و دو طرف شهر با ایجاد بازار، مانع توقف خودروی شهروندان برای خرید مایحتاج زندگی خواهد شد.

نیازآذری همچنین ایجاد مراکز تجاری و فرهنگی در خارج از شهر را از دیگرراهکارهای کاهش حجم ترافیک در شهر خواند و در ادامه به مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که زباله به منطقه انجیل سی بابل حمل می شود حداقل باید در بهسازی جاده برای جلوگیری از حوادث دراین منطقه اقداماتی از سوی شهرداری صورت گیرد تا با رفع مشکل زمین برای راه اندازی نیروگاه زباله در شهر اقداماتی صورت پذیرد.


  • 0111 پرچم بالاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 14 مرداد 1391-0:0

    صدای پای کلانشهر بابل می آید . . شهر کنکور و المپیک ایران زمین

    • شنبه 14 مرداد 1391-0:0

      ما بابلی ها به داشتن نمایندگان دلسوز و پرتلاشی مانند حاجاقا ناصری ( نماینده اول شمال کشور ) و حاج حسین نیاز آذری افتخار میکنیم . امیئ است با همت و برادری این دو عزیز و امام جمعه محترم و محبوب شهرستان ، حاجاقا شیخ حسن روحانی و دیگر مسئولین بابلی بسازیم به عظمت مامطیر کبیر و تاریخ و تمدنش

      • شنبه 14 مرداد 1391-0:0

        بابل که به تازگی خیلی از صاحب نظران آن را شهر المپیک و کنکور ایران نامیده اند ، باید با توجه به در اختیار داشتن ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد به شهری تدیل شود که الگویی باشد برای باقی شهر ها . .

        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 14 مرداد 1391-0:0

          انصافا چرا باید اوضاع و احوال شهری به وسعت ، بزرگی و اهمیت بابل اینگونه باشد ؟ چرا مسئولین استانی و شهرستانی چاره ایی نمی اندیشند ؟ بابل بزرگ ویژگی ها و امتیازاتی دارد که هیچ شهری در کشور آن را نخواهد داشت . همه باید دست به دست هم دهند تا این کلانشهر شمالی را به جایگاه واقعی خود برسانند .

          • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

            مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان تذکر دادند که مجلس باید الگوی سایر دستگاه هادر جلوگیری از هزینه کردهای غیر ضروری باشند حال چگونه است که نمایندگان مدافع مردم و رهبری به تامین زمین و ساختمان دائمی برای نمایندگان اشاره می کنند. آیا این ساختمان نیروی انسانی نمی خواهد هزینه نگهداری نمی خواهد بعد از دوره کوتاه آقایان فامیلها و یاران شان باید مثل سایر نهادها سر بار مردم باشند ضمنا نماینده مگر دستگاه اجرایی است هر نماینده یک نفر نیرو برای هماهنگی احتیاج دارد و لاغیر . سوء تفاهمات کسب کرسی باید حل شود


            ©2013 APG.ir