تعداد بازدید: 2996

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 16 مرداد 1391-8:43

کویر سمنان پیشکش ، کویر گهرباران را دریابید!

 تا چشم کار می کند زمین بایر است و ماسه و ماسه. به شک می افتی که نکند به کویر رسیده ای/ ساحل گهرباران نه گوش شنوا و نه دست توانایی در حمایت از خویش نمی بیند. این گونه شماره جای پای گردشگران بر ماسه های ساحل گهرباران از جای پای عاشقان کویر نیز کمتر است.


مازندنومه،یادداشت ارسالی کاربران:از ساری که به سمت نکا می روی در شهر سورک -مرکز شهرستان میاندرود- تابلوی کوچکی در کنار جاده توجه تو را به سمت چپ جلب می کند:گهرباران 27 کیلومتر.

 به امید گذران یک روز شاد با خانواده دل را به دریا میزنی و به چپ می پیچی تا تنی به آب بزنی. پس از طی جاده ای باریک که راه های روستایی را در ذهن تداعی می کند و سبقت چپ و راست از کامیون و تریلی ،انتظار مراکز تفریحی و ویلای اجاره ای و سوییت و هتل داری اما با برهوتی از ماسه و نیزار و سیم خاردار مواجه می شوی!

 تا چشم کار می کند زمین بایر است و ماسه و ماسه. به شک می افتی که نکند به کویر رسیده ای و منظره دریای نیلگون در نظرت سرابی بیش نیست.

 ساحل گهرباران نه گوش شنوا و نه دست توانایی در حمایت از خویش نمی بیند. این گونه شماره جای پای گردشگران بر ماسه های ساحل گهرباران از جای پای عاشقان کویر نیز کمتر است.

در حالی که سالانه صدها میلیارد تومان درآمد حاصل از گردشگری در غرب دریای خزر به دست می آید سهم گهرباران تنها چند میلیون تومان درآمد حاصل از بلیت فروشی طرح سالمسازی دریاست.

 سر منشاء تمام مشکلات ساحل گهرباران در دو نکته خلاصه می شود: 1- ساحل مهجور گهرباران تکه ای خشکی میان دریا و دو رود تجن و نکا در بن بستی قرار دارد که جز با اتصال به فرح آباد و تعریض پل رود نکا و تعریض محور سورک به گهرباران از حالت شبه جزیره خارج نخواهد شد.

2- مناقشات ارضی میان سازمانها و نهادها و مالکان قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همچنین ساکنان محلی در روستاهای مشرف به ساحل. به قول معروف مهمان از مهمان بدش می آید و صاحب خانه از هر دو...

با توجه به همت دولت محترم در زمینه رفع معضل بیکاری و توجه خاص به استفاده از مواهب طبیعی کشور در زمینه گردشگری راه حل غلبه بر مشکلات ساحل گهرباران به زعم بنده در موارد زیر قابل بررسی است:

- تشکیل کمیته ویژه استانی و شهرستانی جهت رفع مشکلات منطقه ساحلی گهرباران.

 - حمایت همه جانبه از فرماندار میاندرود و مسئولان و مدیران و کارشناسان وظیفه شناس ، پیگیر و دلسوز در سطح بخش و شهرستان.

 - برخورد قانونی با متخلفان و متجاوزان و متصرفان غیر قانونی ، چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی.

 - مشخص نمودن دقیق حدود املاک هر یک از مالکان حقیقی و حقوقی.

 - انتقال مراکز نظامی و امنیتی به خارج از منطقه نمونه گردشگری گهرباران.

 - پیگیری و اصرار مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان محترم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی جهت احداث پل بر روی رود تجن در نقطه اتصال گهرباران و فرح آباد و همچنین تعریض محور گهرباران.

- برپایی جلسات و همایش ها و بازدید از مراکز گردشگری غرب استان مازندران برای مالکان و ساکنان روستاهای ساحلی با هدف تببین و آشنایی با اهمیت ایجاد مراکز تفریحی و شهرکهای ساحلی در ساحل گهرباران جهت رفع معضل بیکاری جوانان گهرباران و حتی شهرستان میاندرود.

 - تشویق و ترغیب و حمایت و پشتیبانی از مالکان و سرمایه گذاران جهت ایجاد مراکز تفریحی و توریستی و ساخت مجتمع های رفاهی با شرط استفاده از نیروی کار بومی.

به امید آن روزی که سکوت مرگبار ساحل گهرباران را صدای خنده کودکان و شادی مردم میاندرود بشکند. از اعماق وجود فریاد بر می آورم که: کویر سمنان پیشکش ، کویر گهرباران را دریابید...


  • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

    میاندرود تا زمانی که بخش بود هیچ توجهی بهش نمیشد... سورک رو فقط روز عاشورا واسه پلو خورشتش میشناختن... حالا هم که شهرستان شده شما سارویها نمیذارین پیشرفت کنه...

    • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

      ba dorood be hameye mazanhode markaze shahrestandaranihaye aziz,in che baziye dar avordin meyandorod chiye,hame injaro ba sari mishnasan ey nadonaye khod khah akhe ye adame manteghi beshine bebine ye rostaro kardan shahr bad s

      • دوشنبه 16 مرداد 1391-0:0

        اگه هنوز ساحل اونجا دست نخورده که خوبه ولی با این پیشنهادات شما، اونجا هم میشه مثل جاهای دیگه.


        ©2013 APG.ir