تعداد بازدید: 3444

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 17 مرداد 1391-8:7

خبرنگاران ما را نقد کنند-عبوری

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:سرپرست قبلی شهرداری ساری، به سمت معاونت فنی منصوب شد/از انجام حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری می‌شود/شیفت جدید از ساعت 16 تا 20 در شهرداری مناطق به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند/ در برخی موارد شاهد بی‌حرمتی به قشر زحمت‌کش خبرنگار هستیم/روز نخست کار شهردار جدید است و وارد نقادی نمي شوم.(گزارش+عکس)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:جلسه اين هفته شوراي شهر ساري با قدردانی از خبرنگاران و اولين حضور مهدي عبوري به عنوان شهردار جديد ساري و همچنین قدردانی از نفر چهارم كنكور امسال در رشته تجربي همراه بود.

*کسب رتبه‌های علمی در مازندران موجب افتخار است

 فرامرز نقيبي -رئیس شورای شهر ساری- در اين جلسه اظهار داشت: بودجه شهرداری بايد در ردیف اعتباری آن هزینه شود.

وي همچنين با تبريك پیروزی حمید سوریان در مسابقات المپیک لندن افزود:برای جای خالی قهرمانان ساروی در این مسابقات افسوس می‌خوریم.

 ريیس شوراي شهر ساري با بیان اینکه این افسوس صرفا در مسائل ورزشی نبوده و این روند در عرصه‌های علمی هم وجود دارد، گفت‌:امسال فقط یک نفر از ساری در کنکور سراسری حائز رتبه ممتاز شد و انتظار داریم مسئولان با تقویت روحیه دانش‌آموزان موجب موفقیت آنها شوند.

وی با اشاره به اینکه کسب رتبه‌های علمی در مازندران موجب افتخار است، افزود: کسب این افتخار توسط شهروندان سایر شهرهای استان هم هیچ تفاوتی نداشته و موجب سرفرازي استان است.

*‌آمادگی داریم از طرف خبرنگاران مورد نقد قرار بگیریم

 مهدي عبوری در اولين جلسه حضور خود در شوراي شهر ساري اظهار داشت:‌ بحث زباله در مازندران معضل بزرگی است و طی چند سال گذشته بودجه سنگینی را به شهرداری ساری تحمیل کرده است.

 وی ادامه داد:‌ در روز میلاد امام حسن (ع) این جرات شکل گرفت و قرارداد زباله سوز با اعتبار 46 میلیارد و 600 میلیون تومان امضا شد.

شهردار جديد ساري با بیان اینکه یک مشاور بر روند اجرای این طرح نظارت می‌کند، گفت:‌ این مشاور، علاوه بر مشاوری است که از سوی محیط زیست بر کار نظارت دارد.

 وی با اشاره به اینکه از یک سال قبل تاکنون شهرداری ساری، معاون فنی نداشت و از این معاونت محروم بود،گفت:‌ سرپرست قبلی شهرداری ساری، به سمت معاونت فنی منصوب شد.

عبوری با بیان اینکه پیمانکار پل زغال‌چال خلع ید شده و ظرف دو هفته آینده ، این پروژه تعیین تکلیف می‌شود،ابراز داشت:‌ قول می‌دهم تا پایان سال جاری این پروژه عظیم به بهره‌برداری برسد.

 وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مطالعاتی ایجاد زیرگذر در میدان امام(ره) ساری در دست اجرا است، افزود:‌ متاسفانه به دلیل نبودن پارکینگ و حضور دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در این منطقه با ترافیک سنگینی روبه‌رو هستیم و هرچه سریع‌تر باید فکری برای میدان امام کرد.

 عبوری تاكيدكرد:‌مدیران مناطق سه گانه شهرداری، از امروز به عنوان شهرداران مناطق فعالیت می‌کنند و تمام اختیارات شهردار مرکز استان را دارند.

 وی با اشاره به تفویض اختیار به معاونان و مدیران شهرداری، يادآور شد:‌ تفویض اختیار در شهرداری ساری حلقه مفقوده بود و اکنون که مدیران شهرداری ، اختیار کافی دارند باید پاسخگوی شبانه روزی مردم باشند.

شهردار مرکز استان با بیان اینکه از انجام حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری می‌شود، گفت:‌ از روز گذشته حفاری در سطح شهر را منوط به بازسازی حفاری‌های گذشته کردیم.

 وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حفار فقط 24 ساعت فرصت دارند حفاری‌های گذشته را مرمت کنند، تاكيد كرد: چنانچه این اتفاق نیفتد، شهرداران مناطق مورد بازخواست قرار می گیرند.

 عبوری با بیان اینکه در گذشته صدور پروانه زمان‌بر بود، افزود:‌ صدور پروانه در شهرداری ساری به روز رسانی شده است.

 وی با اشاره به اینکه هرچه سریع‌تر نیروهای شهرداری ساماندهی می‌شوند، ادامه داد:‌ از روز عید فطر خدمات شهرداری علاوه بر ساعت اداری ، در ساعت غیر اداری هم ارائه می‌شود و شیفت جدید از ساعت 16 تا 20 در شهرداری مناطق به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

عبوری با بیان اینکه از 15 مرداد تا 15 آذرماه نهضت آسفالت در شهرداری ساری فعالیت می‌کند، گفت:‌ رنگ‌آمیزی جداول جهت زیباسازی شهر از روز گذشته شروع شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.

شهردار ساري با اشاره به اینکه نظارت جدی بر فعالیت پیمانکاران جمع‌آوری زباله وجود ندارد، اظهار داشت:‌ معاونت خدمات شهری شهرداری ساری مسئولیت دارد ظرف یک هفته به پیمانکاران در این زمینه تذکر دهد.

وی ادامه داد:‌آمادگی داریم از طرف خبرنگاران مورد نقد قرار بگیریم چراکه اگر نقد عالمانه و منصفانه باشد راهگشای کار ما خواهد بود.

عبوری اظهار داشت:‌تحت عنوان شهریاران جوان، از نخبگان به عنوان مشاور در شهرداری ساری استفاده می‌کنیم.

*مخازن زباله وضعیت نامطلوبی دارند

جمال باقری ديگر عضو شوراي شهر اظهار داشت:‌امیدوارم شاهد روزی باشیم که قشر زحمت‌کش خبرنگار به حقوق حقه خود دست یابد چراکه می‌دانیم علی‌رغم اینکه اين قشر جایگاه رفیع و بلندمرتبه‌ای در سطوح بین‌المللی دارد اما جای تاسف است که ببینیم خبرنگار گاه دغدغه امرار معاش داشته باشد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تكرار انتقاد هفته هاي گذشته خود از وضعيت نامطلوب سطل هاي زباله در شهر اظهار داشت:‌ مخازن زباله در برخی نقاط شهر، وضعیت نامطلوبی دارند و جوی‌ها هم بعضا محل تجمع زباله شده است.

 اين عضو شوراي شهر با بیان اینکه اورژانس در بسیاری از حوزه‌های تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کند، گفت:‌ شهرداری تیمی تشکیل دهد که کار آنها شناسایی موارد مزاحمت براي شهروندان باشد.

 وی ادامه داد:‌ اگرچه پلیس ساختمان فعالیت می‌کند اما کار این گروه صرفا منوط به نظارت بر ساخت و سازها شده است.

* در برخی موارد شاهد بی‌حرمتی به قشر خبرنگارهستیم

 سید مهدی احمدی در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت:گاهی مشاهده می‌شود بر اثر رعایت نشدن اخلاق حرفه‌ای، واقعیت‌ها آنچنان که هست بیان نشده و یا در بیان بعضی مسائل افراط می‌شود که در این صورت جامعه دچار حساسیت‌های بی‌مورد شده و افراد و گروه‌ها هم دچار درگیری در مسائل فرعی مي شوند.

 اين عضو شوراي شهر ساري ابراز داشت:‌ قشر عظیم خبرنگار که بسیاری از دستاوردهای نظام، مرهون تلاش و زحمات آنان است، دارای حقوقی هستند که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

احمدي ‌یکی از دغدغه‌های خبرنگاران راحفظ حرمت و حریم آنها دانست و تصريح كرد: متاسفانه در جامعه‌ی ما که افراد و مسئولان آن متخلق به آداب و اخلاق اسلامی هستند در برخی موارد شاهد بی‌حرمتی به این قشر زحمت‌کش و فرهیخته هستیم.

 اين عضو شوراي شهر ساري با اشاره به اینکه حفظ حریم استقلال و آزادی بیان خبرنگاران در چارچوب قوانین و اصول حاکم بر جامعه از دیگر دغدغه‌های این قشر است، تصریح کرد:‌نباید در برخی موارد شاهد برخوردهای سلیقه‌ای و گاهی سانسورگونه توسط مسئولان باشیم.

وي گفت:‌نبايد خدای ناکرده فشارهای سیاسی موجب ‌شود تا خبرنگار نتواند رسالت واقعی خود را انجام دهد.

احمدي با بیان اینکه از دیگر مهم‌ترین مشکلات و خواسته‌های اصحاب رسانه تامین معیشت ، مسکن و امنیت شغلی آنهاست، افزود:‌اینک که در سالروز گرامیداشت مقام خبرنگار قرار داریم بیاییم شعارها را به عمل تبدیل کنیم و در کنار مراسم‌های تقدیر و تشکرهای کلیشه‌ای، با جدیت در رفع خواسته‌های بحق آنها بکوشیم.

*امروز وارد نقادی نمی شوم

مهدی رضایی نيز در اين مراسم اظهار داشت: امروز، روز نخست کار شهردار جدید است و وارد نقادی نمي شوم.

 وی ادامه داد:‌ موتور محرکه زیباسازی شهر به حرکت درآمده است كه اين جاي اميدواري دارد.

رضایی استفاده از ظرفيت هاي بیش از سه هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساری را در جهت پيشبرد و مهندسي سازي ساختمان ها خواستار شد.

*دغدغه‌ام این بود که تک بعدی نباشم

 در ادامه جلسه نفر چهارم كنكور رشته تجربي ميهمان اعضاي شورا شد. پدرام افشار با حضور در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت:‌ از ابتدای دوران تحصیل، دغدغه‌ام این بود که تک بعدی نباشم.

 وی با بیان اینکه نمی‌خواستم صرفا در یک زمینه خاص فعالیت کنم، گفت:‌ حتی اگر در یک زمینه به نقطه اوج برسم، دلم می‌خواهد در رشته‌های بیشتری فعالیت کنم و به نظر من نوعی ناشکری است که انسان از یک بعد خود استفاده کند.

 افشار ابراز داشت: استعداد و توانایی یک ایرانی، بیش از یک نوع خاص است.

 افشار با بیان اینکه فردی چند بعدی هستم و این برای من ارزشمند است، گفت:‌ رتبه نخست تفسیر قرآن، رتبه نخست در نهج‌البلاغه و رتبه سوم المپیاد شیمی را هم کسب کرده‌ام.

 وی با اشاره به اینکه با حضور در المپیاد شیمی، عده‌ای عنوان می‌کردند که باید از المپیاد صرف نظر کرده و به فکر کنکور باشم، اظهار داشت:‌ اما من تصمیم گرفته بودم تا در زمینه المپیاد هم خودم را محک بزنم.

نفر چهارم کنکور سراسری در رشته تجربی، بيان داشت:‌ من عملا 100 روز کمتر از بقیه دانش‌آموزان درس خواندم چراکه درگیر المپیاد بودم.

 افشار اظهار داشت:‌هر موفقیتی که به دست آوردم ابتدا لطف خدا و سپس خانواده ام بوده است و مادرم جای خالی پدرم را ، بیش از آنچه که انتظار داشتیم پر کرد.

 وی با بیان اینکه کنکور را به عنوان پایان 12 سال تحصیلات نمی‌دانم، گفت:‌کنکور پایه‌ای برای تحصیلات 12 سال پس از مقطع دیپلم است.

گفتنیست در پایان جلسه اعضای شورای شهر ساری از پدرام افشار و خبرنگاران حاضر در جلسه قدردانی کردند.


  • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

    مازندنومه قرار بود نظراتمونو به شهردار ساري برسونيد و ايميل معتبر ازشون بذاريد.خواهش ميكنم.مطمئنا خانوم فلاحي از عهدش برمياد.ممنون

    • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

      طرح الحاق مجدد میاندرود به ساری را پیگیر شویدانشالله به نتیجه میرسد

      • پنجشنبه 19 مرداد 1391-0:0

        خبرنگاران محترم نمایندگان محترم ساری جناب آقای مهندس عبوری شهردار محترم ساری ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای جنابعالی به استحضار می رساند سرپرستی بیمه ایران واقع در بلوار آزادی با نظر غیرکارشناسی کارنشناس بی انصاف شهرداری ، پارکینک اداری و پارکینک صنعتی تخلیه و بارگیری اتومبیلهای تصادفی و قطعات تعویضی را به درون کوچه باریک محله قدیمی شهید کریمیان و شهید خیری مقدم قرارداده و زندگی اهالی مومن و شهید پرور را با سدمعبر کامیونتهای جرثقیل دار حامل اتومبیلهای تصادفی دچار مشکل نمود و هرروز شاهد درگیری و فحاشی رانندگان و مزاحمت نوامیس اهالی می باشیم . وقتی مسئولین بیمه ایران در حال اختلاس میلیاردی بودند توجهی به آسایش اهالی مظلوم نداشتند . وقتی که اهالی مجوز و هزینه های پروانه ساختمان را پرداختند آیا کارشناس شهرداری اجازه داشت این مجوز نابجا را صادر کند . لطفا بررسی و رفع مشکل نمایید تا لااقل بیمه ایران بخش بازدید اتومبیلهای تصادفی را به خارج شهر منتقل نمایند . چرا بخش بازدید تصادفات را از خیابان فرهنگ به یک کوچه باریک آوردند . لطفا به داد مردم برسید . درمورد سلامت کارشناس امضا کننده و تایید کننده مجوز شهرداری نیز تحقیق حراستی کنید . با تشکر اهالی کوی شهید کریمیان و شهید خیری مقدم بلوار آزادی ساری

        • پنجشنبه 19 مرداد 1391-0:0

          جناب ساروي، احيانا كامنتتون سركاريه؟

          • پنجشنبه 19 مرداد 1391-0:0

            درود؛ چرا نبايد از صدو چهارده تا مسوول حداقل چهارده تا كله باشه!!؟ چرا نبايد شهرمون با بقيه سهرها متفاوت باسه! چرا ما بايد شبيه تهروني ها خونه بسازيم؟ مگه اقليم اينجا فرق نمي كنه؟ چرا نبايد ساري شهر رنگها باشه؟ همه ساكنين خونه هاشونو رنگ كنن؟ چرا بايد ساري شهر پل ها باشه؟ والله زيرابي خوب مي ريم اما زيرگذر بلد نيستيم درست كنيم با اينكه هزينه ساخت پل شش برابر هزينه ساخت زيرگذره؟
            چرا نبايد بافت تاريخي خيابون جمهوري حفظ بشه!؟ آقا تو رو خدا به نظر شما از بين مسولين چهارتا كله پيدا ميشه؟

            • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

              بقول دوستمون استاندار كه مازندراني نيست، معلومه مازندران و ساري نابود ميكنه.خود تنكابني ها همه جا كامنت ميذارن مازني نيستيم و دشمن اصلي مازندرانيم.آقايون نماينده واقعا خواب تشريف داريد.قانون هاي براي الحاق مجدد سورك به ساري وجود داره اقدام كنيد شايد نتيجه بده.فرح آباد جزو لاينفك ساري توروخدا بدادش برسيد.

              • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

                بقول دوستمون استاندار كه مازندراني نيست، معلومه مازندران و ساري نابود ميكنه.خود تنكابني ها همه جا كامنت ميذارن مازني نيستيم و دشمن اصلي مازندرانيم.آقايون نماينده واقعا خواب تشريف داريد.قانون هاي براي الحاق مجدد سورك به ساري وجود داره اقدام كنيد شايد نتيجه بده.فرح آباد جزو لاينفك ساري توروخدا بدادش برسيد.

                • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

                  جناب شهردار يك سر به كوچه پس كوچه قديم خيابان قارن(اب انبار نو) بزنيد وببينيد همكاران شهرداري شما نه توجه اي به عقب نشيني بعضي از ساختمانها دارند ونه به ارتفاع ساختمان هاي كنار آثار باستاني احداث شده وفقط دارند مي سازند ................. لطفا به اين امور بيشتر بپردازيد باتشكر

                  • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

                    salam,be onvane ye saravi az shahrdar taghaza va khahesh mikonim fekri be in sari bokonan lotfan ye sari be bafte farsode va markaziye shahr bezanan ba cheshme khodeshon asfaltaye koche kheyabonaro bebinan.in che vazeshe vase chi farh abad dare az sari joda konan,in che dastaye kasifiye,in che vazeshe
                    ina ki hastan chetori be khdeshon ejaze midan,basemon nabod sorako dashte nazo az sari joda karda esme badali meyndrod dorost kardan ey ostandare gharbe mazandaran ba nofoze khodet goshte tane maro joda kardi to k mazandarani nisti delet vase ma besoze hall mikhay in karo koni

                    • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

                      لطفا يه ايميل از آقاي عبوري بذاريد كه ما شهروندان هم نظراتمونو بذاريم.آقاي عبوري يه فكري به حال بافت فرسوده دور ميدان ساعت و شهدا،خ جمهوري و انقلاب و 18دي و مدرس بكنيد.مثلا به صاحب مغازه ها اجباركنيد نماي مغازهاشونو كامبوزيت كنن.مغازه هاي حاشيه خيابون ها را بسمت مركز خريدها هدايت كنيد.ساري به شهربازي و مجتمع آبي نياز داره.نام دروازه بابل تغيير بدهيد و فكري بحال خرابه هاي اطرافش بكنيد.فكري بحال ساختمانهاي نيمه ساخته رهاشده بكنيد.و تا استاندار تصميم مغرضانشو در رابطه با جداسازي فرح آباد از ساري اجرايي نكرده تلاشتونو بكنيد كه فرح آباد جزو مناطق شهرداري ساري بشه و...مازندنومه خواهشا نظرمو به شهردار برسون.


                      ©2013 APG.ir