تعداد بازدید: 2229

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 17 مرداد 1391-11:56

روزتان مبارک

پیام های تبریک سازمان ها و شخصیت های استان به مناسبت روز خبرنگار(این خبر تکمیل می شود)


مازندنومه:به مناسبت روز خبرنگار شخصیت ها و سازمان های مختلف پیام های تبریکی را با ایمیل و پیامک برای ما ارسال کرده اند که گلچینی از آن ها را در زیر انتشارمی دهیم. محمد دامادی-نماینده مردم ساری-علاوه بر پیام مکتوب،تلفنی هم تبریک گفت که از او و سایر عزیزان قدردانی می کنیم.

------------------

*دامادی:رسالت حقیقت،فلسفه خبرنگاری ست

 نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی کوتاه روز خبرنگار را تبریک گفت.

 متن کامل پیام محمد دامادی به شرح زیر است:

 پیوست فکری و و ارتقاء سطح آگاهی که لازمه تعالی هر جامعه است از تلاش کسانی سرچشمه می گیرد که خروجی عملکرد شان لحظه به لحظه زیر نگاه تیز بین مشتاقان حقیقت قرار دارد و پر بیراه نیست اگر بگوییم صدادقت لازمه کارشان و اعتماد برآیند تلاش شان است.

 بالندگی این میهن سرافراز و جلالش در گرو بلندی همت انسان های سخت کوش ، دلیر ، تیزهوشی ست که بی آلایش در جامه خبرنگاری ، سختی های کار را به جان خریده و برای تحول و توسعه میهن اسلامی ایران در تلاش هستند .

حتی به جرات می توان گفت که بخشی ازاقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش و خطرپذیری خبرنگارانی است که همچون صارمی و آوینی جان در راه کشف حقیقت فدا کرده اند و باورهایشان را بی پروا منتشر ساخته و ایمان دارند که آنچه می کنند چیزی جز عمل به رسالتشان نیست.

 اینجانب وظیفه خود می دانم تا در سالروز شهادت محمود صارمی عزیز از سعی و تلاش همه کسانی که در این عرصه پر مخاطره می کوشند و حاصل عملکردشان چیزی جز پاسخگویی کارگزاران نظام اسلامی و رضایت مردم و جامعه نیست تشکر کرده و از مسئولان به جد بخواهم که در راه برطرف کردن مشکلات معیشتی آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. 

*علیپور:خبرنگاران قاصدان امين و راويان صديق جامعه اند

کمال علیپور-نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه و جویبار-در پیام خود که یک نسخه از آن را برای ما نیز ارسال کرده آورده:از روزی که قلم آفریده شد، اندیشه مهر به پرواز در آمد و بر بال واژه هایی که آفرید، نشست.

 روز 17 مرداد، روز پاسداشت تلاش های بی وقفه ای است از انسانهای آگاه و فرهیخته که با سلاح قلم طلایه دار جبهه آگاهی اند.

 انسان هایی که حاصل تلاش و مجاهدت صادقانه شان نتیجه ای جز بالندگی و پویایی برای جامعه به همراه ندارد.

به راستی همین خصلت حق جویی و حق طلبی است که مجاهدت و تلاش آنها را شایسته بهترین تکریم ها و تحسین ها می کند.

روز خبرنگار یادآور اراده و عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که با بازگویی حقیقت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش شده اند.

در پیشاپیش سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی قرار دارند که در نگارش خبر از خون خود مایه گذاشتند و در آسمان بلند شهادت و ایثار نام خویش را جاودانه کردند.

 بي شک خبرنگاران به عنوان قاصدان امين و راويان صديق جامعه با چشمان تيزبين و زبان گوياي خود در عرصه اطلاع رساني گام برمي دارند تا با شناخت سره از ناسره جان هاي تشنه دانستن و کسب اطلاعات را از چشمه هاي جوشان آگاهي سيراب کنند .

پس، درود می فرستم بر همه فعالان این عرصه سترگ و ارزش آفرین، خسته نباشید می گویم به مجاهدان عرصه آگاهی و سلام و درودمی فرستم بر روان پاک شهیدان عرصه اطلاع رسانی که در مسیر تحقق آرمان های میهن عزیزمان، آموزگار مکتب آگاهی و فداکاری شدند.

*نیازآذری:خبرنگاران حلقه های اتصال رسانه با مخـاطبان هستند

حسین نیازآذری-نماینده مردم بابل- در پیام خود به مناسبت روز خبرنگار این چنین آورده:

مدیران مسئول رسانه های مکتوب ، دیداری ، شنیداری و مجازی
 
و خبرنگاران سختکوش و گرانمایه استان فرهنگ پرورمازندران
 
با سلام و احترام
 
« 17 مرداد ماه » یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع رسانی شهید «محمود صارمی » می باشد، شهید گرانقدری  که فراغش بهانه ای شد برای گرامیداشت «روز خبرنگار» ،روزی از جنس حرمت و عشق به قلم.
 
همانگونه که همگان می دانیم خبرنگاران به عنوان حلقه های اتصال رسانه با مخـاطبان از جایگاه و شأن والایی برخوردارند و در واقع این خبرنگاران شجاع ، آگاه و متعهد هستند که به رسانه هویت و غنا می بخشند و به ارزش آن می افزایند.
 
بی گمان رسانه ها نیز به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رسالتی بس مهم و خطیر در توسعه و پیشرفت کشورها بر عهده دارند و در برهه ها و مقاطع مختلف در کنار مردم و دولت مداران به عنوان حاملان پیام و مرسلان خبر به تحلیل واقع بنیانه ای از وقایع می پردازند و اطلاع رسانی شفاف را سرلوحه کار خود قرار می دهند.
 
اینجانب با گرامی داشت یاد خون نگاران دفاع مقدس و شهدای گرانقدرعرصه اطلاع رسانی  بدینوسیله این روز مبارک را خدمت کلیه خبرنگاران و مدیران زحمتکش رسانه ها تبریک عرض می نمایم و دست یکایک شما عزیزان را برای کمک به تعالی و پیشرفت می فشارم . امیدوارم همواره در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق ، سربلند و سلامت باشید.

*احمدی لاشکی: مسوولین موظفند به خبرنگار و اهالی رسانه اهمیت بدهند

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند.

 قاسم احمدی لاشکی اظهار داشت: نامگذاری بسیار ارزشمند هفدهم مرداد به روز خبرنگار یادآور نام و یاد محمود صارمی شهید خبرنگاری است که تا آخرین لحظه عمرش در مسیر حق و عدالت گام برداشت و قلم زد، روز خبرنگار روز حق طلبی و پاسداشت اهالی قلم است و این روز باید ویژه دیده شود.

وي افزود: خبرنگاران رسالتی شبیه به پیامبران بر دوش دارند و باید قدر جایگاه خود را بدانند و مردم بویژه مسوولان نیز برای حفظ منزلت و ارزشهای این قشر فرهیخته و فیهم جامعه تلاش کنند، خبرنگاران دارای علم و آگاهی و مجهز به ابزار شجاعت می توانند به رسانه ها هویت ببخشند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: نقش خبرنگاران مهم و موثر است، آنها می توانند در ایجاد تحول در جامعه و بالابردن آگاهی عمومی مردم تاثیرگزار باشند، این قشر حتی می توانند در توسعه و شکوفایی کشور نیز نقشی اساسی ایفا کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیته آموزش پزشکی و آموزش عالی با اشاره به اينكه خبرنگاران ما امروز از اقشار کم درآمد جامعه ما هستند اظهار داشت: باید برای این قشر برنامه های مدونی داشته باشیم، نباید فکر خبرنگار با دغدغه نان ، مسکن و معیشت مشغول باشد، خبرنگاری که در زندگی خود امنیت نداشته باشد چگونه می تواند انتظار داشت در حوزه کسب و انتشار خبر موفق باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی همچنين وظیفه مسوولین نسبت به خبرنگاران را نیازمند نگاهی جدی تر از گذشته عنوان كرد و بيان داشت: مسوولین موظفند به خبرنگار و اهالی رسانه اهمیت بدهند و نسبت به تامین معیشت خبرنگاران کوشا باشند زیرا این رسانه ها هستند که باید در جنگ رسانه ای دشمن همسو و یکدل مقابل جنجال های رسانه ای دشمن بایستند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: مقابله رسانه ای با دشمن های قسم خورده ایران اسلامی، ابزار و لوازم خود را نیاز دارد که به نظر می رسد کمبودهای بسیاری در راه تلاش این قشر به چشم می خورد که باید در مجلس نهم با کمک دولت محترم برای این مسئله فکری اساسی داشته باشیم.

ناظر مجلس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: یکی از ابزارها و سلاحهای خبرنگار جلب اعتماد مخاطبان است و اهالی خبر و رسانه هم بدانند که اگر به رسانه اعتماد نشود آسیب ها به همراه دارد، مسوولان هم باید درک درستی از اهمیت و جایگاه رسانه داشته باشند و مطمئنا آگاه هستند که گاهی یک خبر جامعه را در آرامش نگه می دارد و باعث دلگرمی مردم می شود.

وي در پايان افزود: خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا و بازوهای امین جامعه برای رفع مشکلات و مسایل مردم هستند که از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و باید در پاسداشت منزلت خبرنگار فرصتی برای قدرشناسی از همت والای خبرنگاران متعهد و پویای کشورمان داشته باشیم. کمیته خبر و اطلاع رسانی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شریف چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی

*رجبی:خبر درست می تواند مدیر را به سرعت و کاربیشتر ترغیب کند

علی رجبی در گفتگو با مازندنومه با اشاره به نقش و کارکرد رسانه درتوسعه کشور تاکیدکرد:رسانه مدیر را واداربه کار بیشترمی کند،آگاهی مردم را بالا می برد و چون مستقیما با عموم مردم سر وکار دارند این توانایی را دارند که راهکارهای جدید وبدیع ارائه دهند.

فرماندار میاندرود دراین مورد با بیان اینکه رسانه باید درهرشرایطی برمدار رسالت حرفه ای خود حرکت کند،ادامه داد:اگر دستگاهی راه رابه اشتباه برود درسانه می تواند بنا به رسالت خود این مساله راگوشزد کندتا جلوی آن را بگیرد.

فرماندار میاندرود سمت وسوی مثبت بخشیدن به حرکت های اقتصادی ،فرهنگی ،سیاسی جامعه را از رسالتهای فعالان رسانه ای دانست و ابراز داشت:خبرنگاران وظیفه حساسی دارند واگر به این وظایف به خوب عمل کنند می توانند همانند منشور وآینه باشند.

 رجبی گفت:مدیران نباید ازرسانه ها و خبرنگاران فاصله بگیرند و هراس داشته باشند تا با این کارجریان اطلاع رسانی به خوبی به انجام برسد.

وی اظهار داشت:خبرنگاران باید خبرها را بدون حب وبغض انعکاس دهند ،نه آنرا آب وتاب دهند ونه خبر را خفه کنند و در این صورت می توانند اعتماد مردم مسئولان را بدست بیاورند.

 رجبی با بیان اینکه خبرنگاران کارهای خوب را هم نشان دهند خطاب به فعالان این عرصه افزود:شما برای مردم نماینده مسئولین وبرای مسئولین نماینده مردم هستید واین جایگاه خبر ورسانه است.

 فرماندار میاندرود ادامه داد:یک خبر درست می تواند مدیر را به سرعت وکاربیشتر ترغیب کند و برعکس یک خبرنامناسب می تواند باعث رکود درکارها شود.

وی گفت:مسئولان باید از یک دریچه پاسخگوی مردم باشند ورسانه این وظیفه را برعهده دارد ومطمئنا پاسخ گفتن به رسانه باعث تسریع درکارها می شود.

رجبی رسانه ها را منشوری دانست که عیار مدیران را نشان می دهد و از روابط عمومی های این شهرستان خواست همکاری لازم را با فعالان رسانه ای داشته باشند.

*ناصحی:حرفه  خبرنگاری در درک و بیان راستی­ها سهمی بی بدیل دارد

دکتر محمد مهدی ناصحی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در پیامی روز خبرنگار را به این قشر شریف تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است

باسمه تعالی

در روزگاری سرشار از رخدادهای رنگارنگ ، هر کسی و هر صنفی را وظیفه ای بردوش است تا به قدر توان خویش حق را یاری رساند، با اطمینان می توان گفت که در این میان حرفه شریف خبرنگاری به واسطه ظرفیت بزرگش در درک و بیان راستی­ها و کشف و ابراز ناراستی ها به منظور به سامان آوردنشان، سهمی بی بدیل دارد.

وچه نکته ظریفی است در اینکه شهادت شهید محمود صارمی ، هفدهم مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار اعتبار بخشیده است تا چراغی باشد فراراه مردان و زنانی که رهروان این طریق خطیرند.

با احترام و افتخار یاد همه شهدای خبرنگار را گرامی می دارم و روز خبرنگار را به همه خبرنگاران عزیز که متعهدانه برای اشاعه راستی و درستی می نویسند و حرمت قلم را سرمایه بسط انسانیت می سازند تبریک و تهنیت می گویم.

*حسین زاده:خبرنگاران آنچه که دارند در طبق اخلاص می گذارند

افشین حسین زاده- رییس شورای شهر قائم شهر- به مناسبت روز خبرنگار پیامی فرستاد.در این پیام آمده:

 شان و منزلت خبرنگاران عرصه اطلاع رسانی بدان جهت والاست که در جهت ارائه خدمت به مردم و آگاهی بخشیدن به آنان تمامی سعی و همت خویش را بکار می بندند و آنچه که در دارند در طبق اخلاص می گذارند.

روز خبرنگار تداعی گر یاد خاطره شهید عرصه اطلاع رسانی " محمود صارمی " می باشد که با خون خود حیات تازه ای به عزت خبرنگاران بخشید .

این روز بزرگ و غرور آفرین را با یاد و خاطره این شهید بزرگوار به تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی ، تاثیر گذراران و سخت کوشان رسانه و همچنین خبرنگاران ارجمند که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی گام بر می دارند و با مجاهدت بی بدیل خویش آثاری ماندگار بر جای می گذارند ، صمیمانه تبریک عرض می نمایم .

*توپا حیدری: یکی از زیباترین برگهای تقویم ما، روز هفدهم مرداد ماه است

رييس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نوشهر با اشاره به این موضوع که خبرنگاران نوشهر، نیروهای متعهد فرهنگ و هنر شهرستان هستند گفت: از روز اول خدمتگذاری ام در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تاکنون ذره ای از هیچ خبرنگار گلایه ندارم و همیشه شاهد تلاش، کار و ایستادگی این عزیزان با توجه به درآمدهای پایینشان بودم.

 وی افزود: خبرنگارانی که من دیدم از سرمای زمستان و گرمای تابستان هراسی ندارند و برای اینکه در راه خبررسانی شفاف، رسالت خویش را به موقع و درست انجام دهند بسیجی وار همت می کنند، به نظر من که این دویدن ها و قلم زدن ها ستودنی است.

 حجت الاسلام و المسلمين حسن توپا حيدري  افزود: یکی از زیباترین برگهای تقویم ما روز هفدهم مرداد ماه است، یادی از شهید خبرنگار صارمی عزیز است و روزی است که در تقویم به نام خبرنگاران مزین شده، هر چند که معتقدم هر روز خبرنگاران است زیرا آنها سربازان بی ادعای مواجهه با جنگ نرم هستند.

 او تصريح کرد: وظیفه همه دستگاههای اجرایی است که در نکوداشت این روز قدم بردارند، خبرنگاران که فقط مال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری و چند دستگاه خاص نیستند، خبرنگاران نیروهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که در راه اطلاع رسانی شب و روز نمی شناسند و باید شایسته مورد تقدیر قرار گیرند.

وي اظهارداشت: از هفته ها پیش ستاد بزرگداشت روز خبرنگار نوشهر به ریاست فرماندار محترم در شهرستان تشکیل شده است و به همت عزیزان یاری دهنده در ستاد به زودی جشن و برنامه تجلیلی با حضور مسوولین در نظر خواهیم گرفت که هم یک ضیافت است و دیگر حسنش هم در کنار هم بودن خبرنگاران است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشهر در پایان بیان داشت: خبرنگاران تلاش کنند تا در فضایی که آمریکا و هم پیمانانش مدعی تحریم هستند و قصد امیدزدایی دارند، عرصه اطلاع رسانی را شفاف، پویا، امید بخش و دارای ارزشهای معنوی و زیبایی های یک کار فرهنگی داشته باشند.

*سعیدی:خبرنگاران تجسم امانت،دلسوزی و وظیفه اند

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساری با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

سید مهدی سعیدی در پیام تبریک خود آورده است: طلایه داران راستین خدمت به نظام خبررسانی در جمهوری اسلامی ایران همواره سعی بر آن داشته اند که با تلاش وافر، جهان را با هاله ای از قداست در هم آمیزند، تا آنچه را که عرضه می دارند ارزش خدایی به خود گیرد.

 این پیام می افزاید:خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند... خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند ، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای ، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

به نقل از سید مهدی سعیدی ، این روز، یادآور حماسه آفرینی های آنهایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود بر برگه های اعلام نوشتند.

 رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساری در پیام خود تصریح کرده است:روز خبرنگار را به این قشر دلسوز و جسور تبریک عرض نموده و برای تمامی این عزیزان به خصوص از درگاه خداوند منان آرزوی موفقیت و سلامتی می نمایم.

*روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های مازندران،روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری،علی اصغر یوسف نژاد نماینده سابق مردم ساری در مجلس و مشاور وزیر صنایع،سید محمد نجفی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران و محمد امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران،NGO آسان و روابط عمومی اداره کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی هم از جمله سازمان ها و چهره هایی بودند که با پیامک،پیام تبریک ارسال کردند.


  • چهارشنبه 18 مرداد 1391-0:0

    با سلام شاید حاجت من در بند کلامی از جانب تو به خدا باشد... می خواستم این ایام به همه دوستان از طریق این رسانه جمعی تسلیت بگم و بگم التماس دعا در ضمن روز خبرنگار رو هم به شما و همکارانتون تبریک بگم ...

    • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 18 مرداد 1391-0:0

      تبرک مبارک .

      تبریک روز خبرنگا ر هر چند تکراری هم باشد چند حسن دارد .

      1- تبریک ، یاد آوری روز خبرنگار و فلسفه خبر رسانی است .

      2- مسئو لان و نمایندگان با همه ی مشغولیت و روزمرگی کارهایشان ، مجالی می یاند تا با اندیشه و تامل ، پیامی را تنظیم و ارسال نمایند .

      3 - خبرنگاران هم اندکی شارژ روحی می شوند و پیام مخاطبان آنها را دلگرم می کند .

      4 - سایر افراد و مخاطبان هم با مطالعه ی این اخبار و ترویج آن به رشد فرهنگ عمومی کمک می نمایند .

      و ...

      پس روزتان مبارک .


      ©2013 APG.ir