تعداد بازدید: 2498

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 17 مرداد 1391-13:10

زیرمیزی گرفتن پزشک از خبرنگار/تا پول ندهی ویزیت نمی کنم

نامه یک خبرنگار در روز خبرنگار به رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران/جراحی نکردن فوری بیمار ما از نظر پزشکان باعث فلجی 98 درصدی او می شد.مجبور شدم مبلغ دوازده میلیون ریال را نقدا در بیمارستان به ایشان پرداخت کنم تا دست به تیغ جراحی ببرد.


مازندنومه:آذرماه سال 89 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهمترین برنامه های خود را ارتقاي بخش های اورژانس بیمارستان ها و حذف زیر میزی ها عنوان کرد.پیش از او رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در تیرماه همان سال گفت: قصد داریم مراکزی را به صورت تمام وقت و با حضور اعضای هیات علمی در سراسر استان متمرکز کنیم تا از دریافت تعرفه های غیرمنطقی و خارج از عرف و زیرمیزی ها جلوگیری کنیم.

دو سالی ازاین وعده ها گذشته اما هنوز یکی ازمهمترین مشکلاتی که بیماران با آن مواجهند، گرفتن اجباری زیرمیزی توسط برخی از پزشکان است که با توجه به نیاز مبرم بیماران به معالجه مجبور به پرداخت آن می شوند.

نامه زیر را بیماری از فریدون کنار برای رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نوشته که یک نسخه از آن را برای ما نیز ارسال کرده است.موضوع نامه زیرمیزی است!

-------------------

 ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی مازندران

 این جانب ... ساکن شهر فریدون کنار می باشم که به جهت بیماری اورژانسی پارگی دیسک کمر همسرم مجبور شدم خانم خود را در بخش جراحی بیمارستان امام خمینی شهر فریدون کنار به شماره پرونده9028327 بستری و سپس جراحی نمایم.

 قرار شد بر اساس نظر کارشناسان بیمارستان دکتر آقای م . خ به شماره نظام پزشکی 78235 همسرم را جراحی کند.

با توجه به فرامین رهبری انقلاب که فرموده اند:"نباید خانواده بیمار بیش از مریض داری ، رنج دیگری داشته باشد" وظیفه ی رسیدگی بیماران،به پزشکان و مراکز درمانی سپرده شده است و در این راه وظیفه نظارت بر پزشکان بر هیچ کس پوشیده نیست و این هدف را قانونگذار محترم به جنابعالی و سازمان نظام پزشکی کشور محول کرد.

 متاسفانه بعضا" مشاهد شده پزشک مورد نظر یا بهتر بگویم این طبیب نما در راستای دنیا طلبی و آرمان های اقتصادیش ، قبل از درمان بیماران این شهر از جمله بنده مبالغ هنگفتی به عنوان زیر میزی (شما بخوانید رشوه) دریافت می کند.

  حرکت غیر انسانی این شخص که همه بیمارانش را فقط بسته های اسکناس می بیند و شنیده های ما حاکی است،وی سابقه های از این نوع در مراکز دیگر درمانی هم دارد.

  او که با این عمل غیره انسانی زبانزد خاص و عام است از طرف مدیرت محترم دانشگاه... اخراج شد،اما با کمال تاسف قبل و بعد از جراحی همسرم این قصه را بار دیگر تکرار کرد.

در کمال ناباوری وقتی همسرم بر تخت های جراحی اتاق عمل گروگان بیماریش بود،او سوگند پزشکی خود را شکست و از این جانب مبلغ بیست و پنج میلیون مطالبه کرد که اگر انجام نمی دادم اقدام به جراحی نمی نمی کرد.

 جراحی نکردن فوری بیمار ما از نظر پزشکان باعث فلجی 98 درصدی او می شد.مجبور شدم مبلغ دوازده میلیون ریال را نقدا در بیمارستان به ایشان پرداخت کنم تا دست به تیغ جراحی ببرد .

حدود 20 روز بعد آقای دکتر  مجددا سوگند نامه اش را زیر پا گذاشت و در تاریخ 15/5/1391  که جهت ادامه درمان همسرم به بخش درمانگاهی بیمارستان امام خمینی فریدونکنار مراجعه کردیم،گفت : تا ده میلیون ریال دیگر را برایم نیاورید و به من پرداخت نکنید اقدام به ویزیت نخواهم کرد و همین کار را هم کرد. (همه مدارک در این زمینه موجود است)

 امیدوارم با پیگیری این شکواییه در روز خبرنگار حق از دست رفته خانواده یک خبرنگار مظلوم را ادا کنید و به این افراد بفهمانید ایران سرزمین ابن سیناها و رازی ها و...است.

 رونوشت :

 به فرماندار محترم شهرستان جهت اقدام قانونی

 به ریاست محترم نظام پزشکی شهرستانهای بابلسر وفریدون کنار جهت اقدام قانونی


  • دوشنبه 23 مرداد 1391-0:0

    با سلام ممنون میشم که خبرنگار این خبر حتما با من در ارتباط باشد
    رامیار روحی خبرنگار مرکز کردستان
    email:kurdestanirib@gmail.com

    • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

      از آنجايي كه تصميم گيرندگان اين موضوع روساي علوم پزشكي هستند و آنها هم طبيعتا" پزشك هستند تصميمي نخواهند گرفت كه به ضرر خودشون باشه

      • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

        متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی بجای پرونده سازی وارسال به تعزیرات دفاع کورکورانه میکند نمیداند که اینکار موجب تخریب همه پزشکان میشود...

        • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

          خیلی نامردن!

          • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

            1-خبرنگاری که درنوشته خود ازفرط خشم اصطلاحات رکیک بکار می برد کجا قسم خورده است 2- در دولتی که سلامت اولویت نیست وقراراست 70% هزینه های درمانی را مردم بپردازند بهترازاین نمی شود 3- درهرحال باید به حال ملتی که برای نحبگانش چه پزشک وچه غیرپزشک پول همه چیز است عمیقا" گریست 4- اکنون همه مردم اعم از پزشک معلم مدیر نماینده مجلس ... دررویای ثروتند .خدا عاقبت همه را ختم به خیرکند

            • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

              تو كشورهاي مصرفي، دكترها بيش از حدشون دور بر ميدارن.

              • سه شنبه 17 مرداد 1391-0:0

                خیلی دلت خوشه عزیزم، فقط از خدا بخواه مریض نشی وگرنه هرچه تا حالا خودت و نزدیکانت جمع کردید سهم اونهاست! یکی زیرمیزی میگیره، یکی تو رو میبره بیمارستانی که نرخش مثل قیمت این روزهای مرغ نوسان داره، یکی تا اخر عمرت باید ویزیتت کنه ان هم فقط در مطب با نرخ ویزیت دلبخواه تازه حتما عکسی، تستی و ... هم میخوای، و چه بگویم ...
                کاش حداقل ان سوگندنامه را از ماجرا حذف کنند......
                با عرض پوزش از ان بخش متعهد به اخلاق انسانی


                ©2013 APG.ir