تعداد بازدید: 3681

توصیه به دیگران 12

جمعه 20 مرداد 1391-1:18

بیهوده و پرهزینه/اکنون وقت تحقیق و تفحص نیست،آقایان!

در انتقاد از طرح تحقیق و تفحص از استانداری مازندران/پیش بینی من این است که این ماجرا را سرانجامی نیست و تنها خوراک برای رسانه ها فراهم کرده است. جلوتر که برویم معامله هایی انجام می شود و طرح ، ابتر مانده،خیلی زود به فراموشی سپرده می شود.آن جاست که به جای کباب،دود کباب نصیب نماینده ها می شود و فرصت هایی که از دست رفت/عقل سلیم نمی پذیرد که ماجرا به همین سادگی باشد و این موضوع ذهن را قلقلک می دهد و شائبه ایجاد می کند که ماجرا فراتر از آن چیزی است که در مفاد طرح تحقیق و تفحص آمده است/نقد طرح+پیشنهاد


مازندنومه،سردبیر:چندی است با محوریت نماینده بهشهر،تعدادی از نمایندگان مازندرانی مجلس،طرحی را برای نخستین مرتبه در کشور امضا و رسانه ای کرده اند که طی آن قرار است از استانداری مازندران تحقیق و تفحص صورت گیرد.

هر چند طبق قانون ، نمایندگان می توانند در تمام امور کشور تحقق و تفحص کنند،ما این کار را در شرایط کنونی استان و کشور بی نتیجه،زائد و پرهزینه می دانیم،طرحی که جز فرصت سوزی بهره ای دیگر ندارد و اصلا" جزو اولویت های استان نیست.در همین زمینه موارد زیر قابل ارزیابی  و طرح و بررسی است:

1-مشخص نیست نماینده بهشهر چرا ناگهان تصمیم گرفته طلایه دار طرح تحقیق و تفحص از استاندار مازندران شود؟! او که پیش از این رابطه بدی با مجموعه استانداری نداشت و حتی به سفارش او ،استانداری عزل و نصب هایی را به دلخواه این نماینده محترم در سطح حوزه انتخابیه او انجام داد،در یک چرخش سریع و بدون پیش زمینه خاص اطلاع رسانی یا طرح در رسانه ها و مجلس و محفل خاصی ، پروسه تحقیق و تفحص را از طریق یک رسانه نزدیک به خود ارائه داد.

عقل سلیم نمی پذیرد که ماجرا به همین سادگی باشد و این موضوع ذهن را قلقلک می دهد و شائبه ایجاد می کند که ماجرا فراتر از آن چیزی است که در مفاد طرح تحقیق و تفحص آمده است.

2-به نظر می رسد بندهای 15 گانه طرح استیضاح با شتاب ويژه و بدون هم اندیشی،توسط یک نفر تدوین شده و هر چه را که طراح همان لحظه به ذهن اش رسیده،در قالب بندهای مختلف آورده است!

شتاب زدگی در نوشتن بندهای 15 گانه و دستپاچگی طراح آن چنان عیان است که مثلا" بند یک با بند نهم هیچ تفاوتی ندارد! یا موضوع بندهای چهارم و پنجم شبیه هم و مربوط به دریاری خزر است که می توانست در هم ادغام شود!

هم چنین برخی بندهای طرح تحقیق و تفحص جزیی و پیش پاافتاده اند(مثل بند14) که شان طراح را تنزیل داده است،از سوی دیگر برخی بندها آن چنان کلی و غیرقابل حصول است که به نظر می رسد از شمول تحقیق و تفحص خارج باشد(مثل بند12)

در همین زمینه باید گفت برخی بندهای این طرح ، تنها اتهاماتی را متوجه استانداری کرده است و قابل اثبات نیست(مثل بند 7 که مشخص نکرده کدام مصوبه سفر و چند درصد اجرایی نشده؟آیا همه مصوبات 100درصد اجرا نشده یا بخشی از آن ها اجرایی نشده است؟)

برخی موارد گفته شده نیز ربطی به دولت و سیستم کنونی استانداری ندارد و سال هاست مشکل مبتلابه استان است.(مثل بند 8 که مربوط به کمپوست و پسماند است یا بند 15 که مربوط به صنعت نساجی است و جالب است که طراح محترم از بین واحدهای بحران زده متعدد در استان ، تنها به صنعت نساجی چسبیده که از دوران قبل از احمدی نژاد مشکل داشته و مربوط به دوره کنونی نیست!

در ضمن به دلیل شتاب زدگی و نبود اندیشه لازم در نوشتن بندهای 15 گانه طرح،به نوعی تبعیض نیز دامن زده اند،مثلا" چرا در طرح،فقط نساجی برجسته شده است؟صنایع لبنی و فرآورده های دامی چه؟مرغداری ها و دامداری های صنعتی ورشکسته چه؟ خوش نوش؟روغن غنچه؟پارس اسلت؟و...چرا فقط نساجی؟کک سازی چه؟مگر این یکی هم جزو مصوبات سفر نبود؟!)

راستی برای من این سئوال ایجاد شده که طراح محترم پروسه تحقیق و تفحص از استانداری مازندران ، بند ششم را برای چه کسی نوشته:«چگونگی جذب نیرو و عزل و نصب مدیران؟!»

چه کسی است که نداند بیشترین عزل و نصب ها را در استان همین نماینده ها ، با لابی گری و فشار به استانداری رقم می زنند و چه کسی است نداند نماینده ها،بیشترین نیروهای سفارشی را برای جذب و استخدام به دستگاه های مختلف معرفی می کنند؟!حداقل این بند را نمی آوردید تا به چیزی شک نکنیم!

3-بندهای 15 گانه مطرح همگی جزو سئوال ها و ابهاماتی است که خود این نمایندگان نیز باید به آن ها پاسخ دهند.در واقع نماینده های محترم،به خصوص آن هایی که دوره قبل نیز در مجلس حضور داشتند(از جمله همین آقای مقیمی)،همپای سیستم دولتی مقصرند و باید به همین سئوال ها-که پرسش های مربوط به عدم توسعه استان است- پاسخ دهند که چرا چنین شده و شما تا حالا چه می کردید؟

ما این فرار به جلوی نماینده ها و انداختن تمام قصور به گردن استانداری را نمی پذیریم. نماینده ها ابزارهایی مثل سئوال،استیضاح،تذکر،نطق و... را در اختیار دارند که می توانند از آن ها استفاده کنند.

این مسایل یک شبه که ایجاد نشده،حال پرسش این جاست که آقایان نماینده خود چه کرده اند؟چند بار تذکر داده اند؟وزیر را به مجلس آورده اند و بازخواست کرده اند؟استیضاح کرده اند؟یا حداقل مشکلات را رسانه ای کرده اند؟پی گیری های شان تا چه حد بوده؟ 

در مشکلات موجود استان،گناه نماینده های دوره گذشته که اکنون هم در مجلس حضور دارند به اندازه مجموعه استانداری است،اما نماینده های جدید که تازه وارد عرصه شده اند باید بگویند آیا از ابزارهای دیگر نمایندگی خود استفاده کرده اند یا چشم بسته و از روی رفاقت و یا خدای نکرده معاملات پشت پرده این طرح را امضا زده اند؟

وقتی می شود برای مشکلات پیش رو از ستاد و در سطح وزارت پیگیری کرد و به نتیجه رسید،چرا بیاییم هزینه و وقت صرف کنیم و در استان خودمان را مشغول کنیم که در نهایت،باز ماجرا به تهران و ستاد برخواهد گشت؟

به نظر می رسد زور نماینده های محترم به دولتی های تهران نشین و وزرا نمی رسد و ناگزیر در سطح پایین تر به استانداری گیر داده اند!

مثلا" نمی توانند بررسی کنند و بپرسند که چرا از تهران دستور آمده بودجه 130 میلیاردتومانی این گونه تقسیم شود و چه کسی از پای تخت سفارش کرد که این گونه شود؟ ما که روزنامه چی ساده ای هستیم می دانیم موضوع چیست،بعید می دانم نمایندگان محترم ندانند از کجا آب می خورد!

در ضمن پاسخ این پرسش ها هیچ گاه از طریق تحقیق و تفحص به دست نخواهد آمد،اغلب پرسش های مطرح شده 15 گانه،مربوط به موانع توسعه استان است که به همایش های علمی و کاربردی،طرح در میزگردهای رادیو وتلویزیونی،گفت و گوهای رسانه ای،بررسی و پژوهش های دانشگاهی و ...نیاز دارد.

4-یک لحظه فکر کنید تحقیق و تفحص از استانداری مازندران اجرا و در صحن علنی مجلس هم قرائت شده است؛حال چه اتفاقی می افتد؟دولت دستپاچه می شود و در کسری از ثانیه طاهایی را عزل می کند؟یا به شما امتیاز خاصی می دهد؟خیر!

مگر نمی دانید رابطه دولت و مجلس چندان صمیمانه نیست و دولت احمدی نژاد که استاد دور زدن و کارهای فراقانونی است،در قبال طرح شما عقب نشینی نخواهد کرد؟ مگر دولت همین الان در قضیه سعید مرتضوی کوتاه آمده است؟

اصلا" کدام طرح تحقیق و تفحص اجرا شده مجلس مفیدفایده برای جامعه بوده است؟مثلا" طرح تحقیق و تفحص از سایپا و ماجرای کهریزک چه سرانجامی پیدا کرد؟و پیش تر از آن سرنوشت طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما؟

با یک جست و جوی ساده در اینترنت انبوهی از طرح های تحقیق و تفحص بی نتیجه/کم نتیجه را ملاحظه خواهید کرد که برخی در همان مجلس رای نیاورد و قبل از اجرا به پستو رفت و به قول مازنی ها"جیک دمرد"شد:

تحقیق و تفحص از مپنا،شورای عالی ایرانیان،پیام نور،دیوان محاسبات،قوه قضاییه،دانشگاه آزاد،مناطق آزاد،شرکت مخابرات،ایرانسل،پتروشیمی،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،تامین اجتماعی و...به راستی این تحقیق و تفحص ها کدام گره از گره های کور مملکت را باز کرد و جز جنجال های رسانه ای فایده ای دیگر برای کشور داشت؟

البته منظور این نیست که مجلس نشین ها از ابزارهای قانونی خود بهره گیری نکنند.تحقیق وتفحص حق قانونی نمایندگان است،اما این عزیزان باید به دنبال راه های میان بر،کوتاه مدت تر،کم هزینه تر و بهتر برای حصول به نتیجه باشند.

برای اجرای این طرح باید تیم ها و کمیته های مختلف تشکیل شود،میلیون ها تومان پول هزینه شود،ماه ها وقت صرف شود و در نهایت در مجلس قرائت شود و ...تجربه نشان داده است که هیچ!

و یک نکته دیگر که سرانگشتی هم حساب کنید تا حصول نتیجه نهایی این طرح،عمر دولت کنونی سرمی آید.آیا نماینده های محترم اشکالات دولت کنونی را می خواهند به دولت بعدی تذکر دهند؟! این هم هزینه و صزف وقت برای چه و که؟

همین است که می گوییم طرح تحقیق و تفحص در شرایط کنونی، اولویت استان ما نیست و فرصت سوزی است و باید از راه های دیگر مسایل توسعه ای استان را پیگیری کرد و در ماه های باقی مانده از عمر دولت بیشترین بهره را به نفع استان برد.

نکته بامزه این است که یک عضو مجمع نمایندگان مازندران چندی پیش گفه تغییر استاندار فعلی مازندران در دستور کار مجمع نمایندگان استان نیست.

سید هادی حسینی اظهار داشته طاهایی استاندار کنونی مازندران از مدیران متدین و پیگیر بوده و برای ماندگاری وی، در جهت توسعه استان تلاش می کنیم.

وی این را هم گفت که اگر نمایندگان استان هر از چند گاهی از وضعیت عملکردی مدیریت ارشد استان یا مدیران مازندران انتقاداتی دارند به این مفهوم نبوده که برای عزل و برکناری آن مدیر یا مسئول برنامه دارند.

ماجرا جالب تر شده است،هیاهو برای هیچ! این همه سر وصدا و اتلاف منابع استان و کشور برای تحقیق و تفحص،انتهای قضیه این که می گویند استاندار باید بماند! خب برادر من! آن وقت که در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید؟!پس چه فایده تحقیق و تفحص؟!

5-نمی دانم نماینده های موافق تحقیق و تفحص از استانداری مازندران، از خودشان پرسیده اند چرا تاکنون در هیچ استانی،از استان های پیشرو مثل آذربایجان شرقی و خراسان و اصفهان و فارس گرفته تا استان ها محروم مثل ایلام و هرمزگان و سیستان چنین طرحی را برای استان خود ارائه نداده اند؟

یعنی در تمام ادوار مجلس بعد از انقلاب،تنها این حرکت به ذهن نماینده بهشهر و دوستان او در مجمع کنونی نمایندگان مازندران رسیده است؟

به باور من نماینده های دیگر استان ها بلدند در مجموعه جغرافیایی خودشان مشکلات شان را حل کنند و اهل رایزنی و ارتباط با تهران و امتیازگیری به نفع استان شان هستند و ما نه؛چه اگر می توانستیم ،این گونه در بوق و کرنا نمی کردیم و به کمک اقتدار 12 نماینده،بر هر مشکل و تنگنایی فائق می آمدیم.

متاسفانه نماینده های امضا کننده طرح،خودشان را در سطح نگه داشته اند و نتوانستند به عمق ماجرا وارد شوند.بال پرواز ندارند و ایستا و ساکن هستند.

به باور من حد نماینده مجلس ، استاندار و معاونان او و این ها نیست.هنگامی که ده نماینده این قدرت را دارند که وزیر را برای استیضاح به مجلس بکشانند،باید این گونه وقت شان را در استان تلف کنند؟

پیش بینی من این است که این ماجرا را سرانجامی نیست و تنها خوراک برای رسانه ها فراهم کرده است. جلوتر که برویم معامله هایی انجام می شود و طرح ، ابتر مانده،خیلی زود به فراموشی سپرده می شود.

آن جاست که به جای کباب،دود کباب نصیب نماینده ها می شود و فرصت هایی که از دست رفت.

می گویند:زمان درباره همه چیز قضاوت خواهد کرد.هر روز به تنهایی خود یک عمر است.فیلسوف فرانسوی-"مونتسکیو"-گفته:کامیابی نتیجه شناختن وقت مناسب برای انجام هر کار است.اکنون وقت تحقیق و تفحص نیست،آقایان!

پس از نگارش:

با دوستی در همین زمینه گپ می زدیم.به فکرمان رسید شورای حکمیت تشکیل دهیم.سه نماینده عضو مجمع نمایندگان مازندران(از شرق و مرکز و غرب با انتخاب اکثریت مجمع نمایندگان)،سه نماینده استانداری(استاندار و دو معاون او) و سه نماینده از رسانه ها.

این 9 نفر بنشینند،گفت و گو ها در یک یا چند جلسه انجام و بعد رسانه ای شود و مردم قضاوت کنند حق با چه کسی است.

قرار گرفتن دو طرف ماجرا در اتاق شیشه ای خود به خود بسیاری از حرف ها و حدیث ها را به پایان می رساند.پیشنهاد بدی نیست. حداقل هزینه های آن چنانی ندارد و مشمول فرصت سوزی نمی شود.

به جای این که به فکر خرق عادت و ابداعاتی عجیب مثل همین طرح تحقیق و تفحص از استانداری باشیم که تاکنون هیچ نماینده ای در کشور از آن استقبال نکرده،(که مثلا" می خواهیم اولین تحقیق و تفحص از استانداری ها را در کشور کلید بزنیم و راه را برای بقیه باز کنیم!) به خرق عادتِ حکمیت و کار شورایی و مشورتی فکر کنیم و این ابداع و نوآوری بدون هزینه و پرفایده را به کشور معرفی کنیم.


  • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

    یکی به من بگه این مجمع نمایندگان ساختمانش کجاست؟چه روزهایی جلسه میگذارند؟چرا در این زمینه اطلاع رسانی انجام نمیشود؟اصلا وجود خارجی دارد این مجمع یا در حد اسم باقی مانده است؟چرا هیچوقت گزارش کار مجمع نمایندگان بیرون نیامده است؟

    • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

      مطلب به کاریکاتورهائی چاشنی شد که تفصیل معنایش شرح نظر نویسنده محترم را پیشی گرفته است : جنگ قدرت - سهم خواهی - دندان کروچه اصحاب دعوی در کارزار سیاست....!
      انچه که بعنوان پیشنهاد (ارجاع دعوی برای حکمیت ) ارائه شد درواقع همان سلسله گیسوی ابر و باد و مه و خورشید و فلک است که ( درکاراند )تا ملت و مردمی را به سخره گیرند و عرض خود برند ! من دلم میسوزد برای مدیر و مدیرانی ( به شمار اندک انگشت شان می بینم البت !) که بخواهند قائم به عشق و اعتقاد به این سرزمین و مردم نجیب و حبیب اش باشند ! (سیدخندان) ماراروزی به نامه انچنانی نماینده ای مینوازند و روز دیگر به تدینش اشاره میکنند! روزی میگویند باید برود و روزی هم میخواهند بماند...! راستی چه صبر و طاقتیست اینان مدیر را که معهذا میمانند و هتک بوسیله نماینده ای میشوند که به زعم نویسنده محترم مقاله حتی جای مبتدی و خبر را در تهیه یک (طرح) اساسی نمیداند...!
      بگذریم - سایت وزین مازند نومه هم صحیفه خود را به مطالب و مواردی ازین دست الوده نکند تا شائبه حضورش در دسته بندیهای سیاسی / علاقمندانش را نیازارد 0 اگرچه (نقد) خوب است و به رسالتش هم اما به بهانه اش راه قلم کج نشود ! در عین حال از سر صدق به جناب صادقی / سردبیرمحترم / میگویم که هیچکدام - اری هیچکدام - ازین مدعیان خدمت را به جوهرعشق به این مرز و بوم نمی بینم 0 هرکس در اندیشه مجالی است که بار خود بندد و اگر به استثنا سید خندان ها اشاره کردم - نیز میگویم که اینان اندک سرگردان میان مسجد و میخانه اند و به غربت عاشقانه سر میکنند ! به نعل و میخ میزنند و فجری را چشم در راهند که زلال خورشیدش راهی بنماید......اما سوگند به تبسم فجر که این نیز نشود.......................

      • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

        از استدلال قوی مازندنومه حظ بردم.نماینده به جای استان بروند تهران پیگیری کنند.اینجا مشکلی حل نمیشود.

        • رضا اکبریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 21 مرداد 1391-0:0

          حرف حق را زدید.واقعا مشکل استان ما الان این کراها نیست.وقتی تحقیق و تفحص بشود و به عمر این دولت نرسد فایده اش چیست؟وقتی در تدوین بندها اینقدر عجله به خرج دادند که کلی ایراد دستوری و محتوایی دارد معلوم میشود که آخر طرح به جایی نمیرسد.

          • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

            همین که داد اون سایت متوهم و پریشان و چاخان و لمپن درآمده یعنی این مطلب خوب نوشته شده.زدید به جای حساس وبرجک اون بابا!!.آفرین به شما.

            • میهن دوستپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 21 مرداد 1391-0:0

              مطلب انتقادی پرباری بود.دلایل شما کاملا منطقی است.امیدوارم نمایند هایی که شتاب زده طرح را امضا زدند این مطلب را بخوانند و حداقل بندهای تکراری و ضعیف و بدون مستدل در طرحشان نیاورند.فکر کنم طرح را مسئول دفتر یک نماینده نوشته و داده بقیه امضا بزنند که این همه ایراد در آن موجود است!!!

              • محمد عظیم زادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 21 مرداد 1391-0:0

                از ناینده های محترم جدیدالورود تعحجب آور بود که این جوری بخواهند خودنمایی کند! اگر توانایی دارید بروید مستقیم وزارت کشور.یا بروید بگویید چرا مشایی دستور داد بودجه بیشترش برود غرب استان؟طاهایی چیکاره هستش؟

                • سامان از نوشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  شنبه 21 مرداد 1391-0:0

                  نماینده ها بجای این حجور کارهای بی فایده و پرهزینه در در مقاله امد بروند ببینند مردم مشکلشان چیست؟ما مشکل بیکاری و گرانی داریم نه اینکه لب ساحل 4 تا بی حجاب رفتند یا فلان شد

                  • مهندس مهدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    شنبه 21 مرداد 1391-0:0

                    بسیار استفاده بردیم.حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است وگرنه اینجور عجولانه طرح نمیدادند که خود شما چند ایراد ازش گرفتید

                    • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

                      حرف حساب جواب نداره. از ابتدا با شنیدن این خبر برایم مشکوک بود و هست. به نظر می رسد نمایندگان مازندران در پایان عمر دولت قصد دارند از فرصت استفاده کنند و بین مردم موجی از خبر راه بیندازند که ما حرکتی بزرگ کردیم و در نهایت حرکت ما منجر به پایان عمر دولت شد!!
                      به نظر می رسد نماینده بهشهر به تأسی از همشهری اش احمد توکلی می خواهد دائماً با بوق و کرنا کردن طرح های جنجالی و قرار گرفتن گاه به گاه در رسانه ها سری در میان سران پرحاشیه پیدا کند تا راه برای برنامه های آینده شخصی اش باز شود...

                      • یک معلم ساده دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        شنبه 21 مرداد 1391-0:0

                        وظایف اصلی نمایندگان مجلس چیست؟ نمایندگان مجلس و به طور کلی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی دارند: الف ـ قانونگذاری ب ـ نظارت تحقیق و تفحص: طبق اصل ۷۶ قانون اساسی «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد». بر این اساس موضوع تحقیق و تفحص عام است و شامل کلیه بخش های کشور علاوه بر وزارتخانه ها و دولت می گردد. (متاسفانه مازندنومه از اعتدال و انصاف خارج شده است.استخدام-کلمات شتابزده و تصاویر خشن - در تحلیل ضعیف سردبیر محترم مرا عمیقا متاسف ساخت واقعا تمام توان مازندنومه این است؟ ضمنا چرا هنوز متن تحقیق را منتشر نکردید در حالیکه به آن استناد می کنید و نقد می نمایید؟ بی شک شما در نشر خبر 10 نماینده که مجموعه مردم مازندران آنها را انتخاب کرده اند عمدا کوتاهی می کنید -به فرموده مولا:لجاجت وخیره سری آغاز تباهی است.)

                        • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

                          اولا: فقط نماينده بهشهر به تنهايي نبوده است
                          ثانيا: هركس امضاء نموده مسئول است
                          ثالثا: فقط اين سه گروه در جامعه نيستند
                          رابعا: در مطلب شما بوي تملق داشت ...نماينده ايي كه شما تعريف نموده ايد ظاهرا از امضاء گنندكان بوده است

                          • جمعه 20 مرداد 1391-0:0

                            استاندار معاون عمرانی اش را باید بردارد . کسی که اصلا مازندرانی فکر نمی کند و بابلی فکر میکند. مازندران را واحد نمیبند . و این برای استان خوب نیست . آقای طاهایی هم ضعف و قدرت هایی دارد . آدم بسیار با ایمان و مومن است ولی جناحی و باندی عمل میکند . چیزی که ما در قضیه شهرداری ساری و سازمان همیاریها و شهرداری ها از ایشان دیدیم نمونه ای از این کارهای شتابزده و منفعلانه بود. آقای مغیمی و مجمع نمایندگان حق دارند تحقیق کنند . ولی باید وزارت کشور را زیر سوال ببرند. نه اینکه با استانداری در بیفتند .

                            • جمعه 20 مرداد 1391-0:0

                              معلوم نشد نویسنده کیست و در چند جا اظهار داشته من آن را نتیجه بخش نمی بینم این من متعلق به چه کسی است؟

                              • يك خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                جمعه 20 مرداد 1391-0:0

                                جناب صادقي مسئله اين است كه بالاخره جناب معاون استاندار شود اين آخركارتا ريزومه اش بيشتر باشد اختلاف دروني اصولگرايان است كه بروز مي كند
                                كيست كه نداند حمايت هاي مالي معاون به چه كساني شده است

                                • جمعه 20 مرداد 1391-0:0

                                  مازندران به يك استاندار غيرمازني و حتما حتما غيرشمالي نياز داره.غير مازني به اين دليل كه صرفا تمام توجهش به شهر خودش نباشه و بعلت ديد جزيره ايش باقي شهرها را تخريب نكنه و اين مهم در روند كار استاندار فعلي و استاندرهاي قبلي كاملا مشهود و غير قابل انكاره.و اما غيرشمالي هم به اين دليل كه حس رقابتي و ارق و تعصب به استان خودش باعث نشه مازندران را تا ورطه نابودي بكشونه.بهتره كه استانداري از شهرهايي مانند كرمان يزد باشه كه هم مديريت شهريشون ثابت شده و هم ديد سوء نسبت به ماز اندران ندارند و هم اينكه بعلت بيطرفي ،ديد يكسان نسبت به همه شهرهاي استان دارند. و اما درمورد مقاله:با دلايل آبكيتون ميخواهيد مانع تحقيق و تفحص بشويد كه بنده هم با بخشيش موافقم:استاندارهاي قبلي ماز اندران از ايشون بسيار ناكارآمدتر بودن ولي كارشون به اينجاها نكشيده، و با اين حركت مجددا خصوصيت خطير زيرآبزني خودمونو به همه ثابت ميكنيم(مشكلات استانمون را به كل ايران بسطش ندهيم) ولي توصيه ميكنم بصورت توافقي و بدون بوق و كرنا از آقاي طاهايي بخواهيد استعفا بده و يك استاندار كاملا غير شمالي به اين سمت منصوب كنند.

                                  • جمعه 20 مرداد 1391-0:0

                                    باسلام لطفا اظهارات نمایندگان را دراین زمینه به یادداشت خود پیوند بزیندتا مخاطب همزمان از دو دیدگاه استفاده نماید


                                    ©2013 APG.ir