تعداد بازدید: 8814

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 24 مرداد 1391-0:20

رنکینگ 13/ارتقای چند پله ای دانشگاه مازندران

رییس دانشگاه مازندران گفت:در مازندران بیش از 250 هزار دانشجو در 125 مرکز دانشگاهی مشغول تحصیلند/تعداد دانشجویان دانشگاه مازندران حدود 12 هزار نفر است/تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران 254 نفر است/در طول یک سال گذشته تعداد دانشکده ها از 11 به 17 دانشکده ارتقا یافته است


مازندنومه:به بهانه روز خبرنگار عصر دوشنبه 23 مردادماه،رییس و معاونان دانشگاه مازندران،میزبان تعدادی از خبرنگاران استان بودند.

به گزارش مازندنومه،در این برنامه ابتدا خبرنگاران ضمن حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه بر مزار دو شهید گمنام فاتحه خواندند و سپس از پروژه های در دست احداث در پردیس دانشگاه مازندران بازدید کردند.

پس از بازدید،خبرنگاران در نشست مطبوعاتی دکتر احمد احمدپور-رییس دانشگاه مازندران-شرکت کردند و افطار را نیز مهمان او بودند.

چکیده اظهارات رییس دانشگاه مازندران در پی می آید.

- از تاریخ 29 تیرماه سال 89 که ریاست دانشگاه را بر عهده گرفتم تاکنون توانستیم رنکینگ دانشگاه را ارتقا و به رتبه 13 در کشور برسانیم که این موضوع افتخار بزرگی برای ماست.

-در مازندران بیش از 250 هزار دانشجو در 125 مرکز دانشگاهی اعم از 47 مؤسسه غیردولتی- غیرانتفاعی، 18 مرکز پیام نور، 18 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 5 دانشگاه دولتی، 2 دانشگاه علوم پزشکی، چندین واحد دانشگاهی جامع علمی- کاربردی و آموزشکده های فنی و حرفه ای داریم.


-تعداد دانشجویان دانشگاه مازندران حدود 12 هزار نفر است.( بیش از 9 هزار نفر در مقطع کارشناسی، بیش از 1600 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 400 نفر در مقطع دکترا)


- تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران 254 نفر است.(تعداد 18 نفر استاد، 52 نفر دانشیار، 142 نفر استادیار و 42 نفر مربی)


- تعداد رشته های موجود در دانشگاه بیش از 85 رشته کارشناسی در دوره های روزانه و شبانه،بیش از 54 رشته گرایش کارشناسی ارشد و بیش از 41 رشته گرایش دکتراست.

- رشته های در حال ایجاد از طریق وزارت علوم شامل کارشناسی 10 رشته، کارشناسی ارشد 15 رشته و دکترا 6 رشته است.

- در طول یک سال گذشته تعداد دانشکده ها از 11 به 17 دانشکده ارتقا یافته است که شامل این دانشکده ها می شود:
1- دانشکده الهیات و معارف اسلامی
2- دانشکده حقوق و علوم سیاسی
3- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
4- دانشکده علوم اقتصادی و اداری
5- دانشکده هنر و معماری
6- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
7- دانشکده فنی و مهندسی
8- دانشکده شیمی
9- دانشکده علوم ریاضی
10- دانشکده علوم پایه
11- دانشکده برق
12- دانشکده عمران
13- دانشکده علوم دریایی
14- دانشکده علوم محیطی
15- دانشکده دامپزشکی در آمل
16- دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری در نوشهر
17- دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم و فناوری های نوین (مصوب در هیأت امنای دانشگاه و در حال پیگیری از طریق دفتر گسترش)

- تعداد 9 نفر از دانشیاری به استادی ارتقای مرتبه داشتند و آمار اعضای هیأت علمی دانشیار دانشگاه مازندران به 18 نفر رسیده است.

- تعداد 45 نفر از استادیاری به دانشیاری ارتقای مرتبه داشتند و آمار اعضای هیأت علمی دانشیار دانشگاه مازندران به 52 نفر رسیده است.

-90 نفر عضو هیأت علمی جدید تاكنون جذب شده است.هم چنین تعداد 51 نفر متقاضي در شرف جذب (مرحله صلاحيت عمومي )هستند.


تعداد تفاهم‌نامه‌هاي امضا شده دانشگاه مازندران با ساير دانشگاه ها جهت انتشار نشريات علمي به 27 مورد می رسد.

 

- پروژه های در دست احداث و اتمام شده دانشگاه مازندران به این قرار است:

1- خوابگاه شماره 7 خواهران،معماری با 100 درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(اتمام عملیات)

2- دانشکده فنی ومهندسی با 73 درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(در دست اجرا)

3- دانشکده تربیت بدنی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(در دست اجرا)

4- خوابگاه شماره 9 خواهران با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(در دست اجرا)

5-یادمان شهدای گرانقدر گمنام با 100درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(اتمام عملیات)

6- ساختمان دانشکده دامپزشکی با 5 درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(در دست اجرا)

7- دانشکده علوم اقتصادی و اداری با 22 درصد پیشرفت فیزیکی در تیرماه 91(در دست اجرا)

- دکتر احمدپور در پایان نشست به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.او در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران منابع مالی دانشگاه را سه منبع درامد اختصاصی،ردیف بودجه ای و سفرهای استانی دانست و گفت:در آمد اختصاصی ما بیشتر از شهریه دانشجویان شبانه کسب می شود اما اخیرا" فعالیت هایی را آغاز کرده ایم تا با راه اندازی رشته های فنی و مهندسی کسب درآمد کنیم.

-احمدپور در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری،تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه مازندران را زیر ده نفر اعلام کرد و گفت:با سفر به کشور چین تفاهنامه ای را امضا کردیم تا به عنوان چهارمین دانشگاه کشور،رشته زبان چینی را در دانشگاه مازندران راه اندازی کنیم.

- وی در پایان سخنان خود از خیران خوابگاه ساز خواست به کمک دانشگاه بیایند و برای دانشجویان،به ويزه دانشجویان بومی که از راه دور به بابلسر می آیند خوابگاه احداث کنند.


  • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

    امیدواریم جانعلی زاده ریس دانشگاه نوشیروانی بابل÷هم ازاحمدپورریس دانشگاه مازندران یادبگیردودرس بیاموزد

    • سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

      دکتر احمدپور مدیری مهربان و دلسوز است که می خواتهد درست کار کند. موفقیت نسبی است،امیدوارم در کارش موفق باشد و بتواند سربلند بیرون بیاید.

      • نظر دانشجوی دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

        برخلاف نظر کارمندان عزیز که در زیر اومده نظر ما دانشجوها در مورد ایشون یه کم متفاوته...به اسم کار فرهنگی اقدامات غیرفرهنگی میکنن. برخورد کارمنداشون هم که بسیار اسفناک هست . البته از انصاف نگذریم معدود کارمندای خوش برخوردی هم هستن که تو خیل اینا گمن . شاید دلیل این برخورد بدکارمندا با دانشجوها بدلیل اطمینان کاری بیش از حد باشه . حتی ذره ای هم احتمال توبیخ بدلیل بدرفتاری نمیدن...

        • فیروزجاییپاسخ به این دیدگاه 1 0
          سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

          ریاست دانشگاه مازندران برای اقای دکتر احمد پور معنای واقعی شایسته سالاری نظام اداری می باشد وامیدواریم این مدیر توانمند در تمامی مراحل موفق باشند والگویی مناسب برای دیگر مدیران باشند

          • مصطفی - پونکپاسخ به این دیدگاه 1 0
            سه شنبه 24 مرداد 1391-0:0

            این دکتر بزرگوار آمار خوبی از رشد وارتقا ء کمی تعداد دانشجویان در استان دادند که برایم بسیار جالب بود و قابل تقدیر . ولی خوب بود دکتر عزیز با وزیر محترم کار (همشهری و هم استانی )مان لینک می شدند خروجی رو هم می دیدند از این دویست وپنجاه هزارنفر چند نفرشون سرکار می رند خدا عالمه ! نمی خوام تو دل دانشجویان وعلم پژوهان عزیز رو خالی کنم ولی 16 سال پیش از دانشگاه تهران در رشته ای خوب با بهترین معدل فارغ التحصیل شدم هنوز ...


            ©2013 APG.ir