تعداد بازدید: 2253

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 2 شهريور 1391-15:25

براي جابجايي مديري با مسئولي صحبت نكردم-حسینی

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه و جویبار گفت:ممكن است كسي به راحتي مديركل شود،اما به لحاظ اهميت شغل معلمي كسي نمي تواند به سادگي معلم شود/دور شدن آموزش و پرورش ازسياست زدگي و اهميت شغل معلمي ازجمله دغدغه هايي است كه درجامعه وجود دارد و در سال های اخیر كم تر به آن ها توجه شده است/بايد مراقب بود كه در آموزش و پرورش با سرنوشت دانش آموزان-كه آيندگان كشورند- بازي نشود.


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:سيد هادي حسيني-نماينده مردم قائمشهر،سوادكوه،جويبار و كياكلا و محمد دامادي -نماينده مردم مركز استان- در جلسه شوراي معاونين آموزش وپرورش مازندران شرکت کردند.

در این جلسه حسيني با تاكيد بر اجراي دقيق مباحث آموزش و پرورش،مديران را به هوشمندي و سعه صدر و داشتن روحيه ي قرآني فرا خواند تا بتوانند با توجه مشكلات پيش رو،راحت تر به اهداف عاليه ي آموزش وپرورش دست يابند.

وی تبيين و اجراي طرح تحول بنيادين درنظام تعليم و تربيت  را يكي از اهداف بزرگ مسؤلان آموزش وپرورش دانست و تاكيد كرد:باید بتوانیم در اين مسير به تربيت قرآني در نظام تعليم و تربيت دست يابيم.

این نماینده مجلس تصریح کرد:دور شدن آموزش و پرورش ازسياست زدگي و اهميت شغل معلمي ازجمله دغدغه هايي است كه درجامعه وجود دارد و  در سال های اخیر كم تر به آن ها توجه شده است.

حسینی درادامه تاكيدكرد:ممكن است كسي به راحتي مديركل شود،اما به لحاظ اهميت شغل معلمي كسي نمي تواند به سادگي معلم شود.

وی افزود:بايد مراقب بود كه در آموزش و پرورش با سرنوشت دانش آموزان-كه آيندگان كشورند- بازي نشود و حساسيت هايي كه در اين زمينه وجود دارد ، بيانگر اين است كه نمي توان مسایل تربيتی را به دست هركسي داد.

این نماینده محور فعاليت هاي آموزش و پرورش را پژوهش،دانايي،تربيت و دينداري برمبناي قرآن دانست و بيان کرد: اگر مسير اين گونه باشد،قطعا"به سوي سعادت دنيا و آخرت گام نهاده ايم.

وی در بخشي ديگر از اظهارات خود با تبیین فرمایش مقام معظم رهبری که از مسؤلان خواسته اند با اعتدال در كار،واقعيت ها را بناي عمل به وظايف بدانند،گفت:ضمن آنكه بايد انتقاد پذير باشيم ،توجه به طاقت فرسا بودن كار تعليم و تربيت را به لحاظ حساسيتي كه دارد،در اولويت قرار دهیم.

حسینی با بيان پرهيز از دخالت در كار مديران دستگاه هاي اجرايي تاكيد کرد:براي جابه جايي مديري با مسئولي صحبتي نكرده ام،زيرا اين كار را به سود جامعه و روند مديريت صحيح نمي دانم.

وی در پایان با قدردانی ازمديركل آموزش وپرورش مازندران از امیری خواست با توجه به مراجعه های اوليای دانش آموزان و فرهيختگان،ازمعلمان فكور و توانمند درمديريت هاي مختلف استفاده کند.

*دامادی:هميشه ازمعلمان صحبت كرديم ولي نتوانستيم مشكلات شان راحل كنيم

 محمد دامادي -نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی- در اين نشست با بيان اينكه در سال توليد ملي ،نظام تعليم و تربيت كشور بايد بازار محور باشد،تاكيد کرد:اين روند در راستاي تحقق شعار رهبريست.

وی باياد آوري و تاكيد بر بازديد مستمر و رسيدگي به نظام تعليم وتربيت ،گفت:حضور مديران درنشست هاي تخصصي بايد با خروجي مثبت توام باشد و با فاصله گيري ازسطح بايد عميق تر به مسائل پرداخته شود.

دامادي رسيدگي به امورمعلمان را جزو اولويت فعاليت هاي آموزش وپرورش دانست و بيان داشت: هميشه ازمعلمان صحبت كرديم ولي نتوانستيم مشكلات شان راحل كنيم.

 این نماینده مجلس ضمن تاكيد بر مانوس نمودن فرزندان به آموزه هاي قرآني و ديني، از مسؤلان خواست اهتمام ويژه اي به اين موضوع داشته باشند.

دامادی هم چنین ازمسؤلان درخواست کرد با پرهيزازسياست زدگي درحوزه تعليم وتربيت،اولويت را به معيشت معلمان و تعليم وتربيت فرزندان اين كشور اختصاص دهند.


  • دوشنبه 6 شهريور 1391-0:0

    دوست ونماينده محترم
    تلاش شما نتيجه نداد . دليل عدم.....

    • یکی از موکلین سید هادیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

      سخنی با سید هادی حسینی-برادر عزیزم که با تمام التهابات انتخاباتی نهایتا با حمایت قاطبه نخبگان دانشگاهی و ورزشکاران بر کرسی نمایندگی تکیه زده ای .بنده سالهاست که علم مدیریت را در دانشگاه تعقیب می کنم لذا بر خود فرض میدانم شما را که با تحصیلات جامعه شناسی به کمسیون خطیر صنایع را یافته اید با برخی مسائل مدیریتی از زاویه علمی اشنا ترکنم البته بسیاری از افراد بلحاظ قرار گرفتن درست یا نادرست درجایگاه مدیریتی فکر می کنند که مادر زادی مدیرند لذا زحمت اموختن علم مدیریت را به خود نمی دهند بنظر من استان در رفتارهای مدیریتی گیر کرده وبه اصول بارز مدیریتی در حوزه ساختارها اعتنایی نمیشود .البته بیشترین آسیب صنعت در استان مازندران بویژه حوزه جنابعالی از این نوع افراد می باشد .فقدان برنامه-هدف- خط مشی و برنامه زمانبندی وبطور خلاصه کارنامه در ازای برنامه از ویژه گی های قریب به اتفاق بسیاری از مسئولین استانی و حوزه انتخابیه شماست .اگر مردم به شما رای دادند در حقیقت خواستار تغییرات اساسی هستند لذا ضرورتی نداشت که نمایندگان پیشین که صبغه قویتری از شما داشتند را تغییر دهند. التزام عملی به موارد مختلف قرانی که توصیه شده مسئولیت به اهلش سپرده شود و همچنین فرمایشات امیرمومنان در نهج البلاغه که سفارشات فراوانی در این خصوص دارد با ژست هایی که هنوز در تبلیغات انتخاباتی جا مانده نامتجانس است اذعان میدارم لزوم بازنگری به رزومه کاری -تخصص-تعهد وبرنامه افراد را بعنوان شاخص ارزیابی مدیران فعلی قرار داده وبه جولان عده ای فرصت سوز پایان دهید به قول بزرگی -این نیز بگذرد -چهارسال مسئولیت شما هم به پایان میرسد وفرصت خدمت با ادامه روند فعلی قطعا از شما سلب میگردد.

      • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

        خوب سکوت شما به نفع نماینده ای است که قبلا مدیر کاشته ...

        • شنبه 4 شهريور 1391-0:0

          گوشمان از حرف پر است آقایان ! تازه حرف های قشنگتر از این را هم شنیده ایم ؛دیگر نیازی به هندوانه زیر بغل گذاشتن نبود ! به عمل کار برآید به سخندانی نیست و به سخنرانی هم نیست

          • شنبه 4 شهريور 1391-0:0

            معيار و شاخص ارزيابي رئيس آموزش و پرورش خوب چيست. كه نمايندگان صحبتي از آن نگفته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            • جمعه 3 شهريور 1391-0:0

              خوب که چی؟


              ©2013 APG.ir