تعداد بازدید: 6537

توصیه به دیگران 1

جمعه 3 شهريور 1391-13:20

باید از مشکلات زندگی رانندگان بکاهیم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بابل گفت:وجود ماشین های متفرقه،مهمترین مشکل سازمان تاکسیرانی است/هفت آبسردکن در سطح شهر بابل قرار دادیم/ برای سه ساعت جابجایی نمازگزاران مبلغ 300 هزار ریال به رانندگان اتوبوس اختصاص می یابد/ 80پرونده برای رانندگان تاکسی متخلف در بابل تشکیل شد/هر پنج شنبه ویزیت رایگان رانندگان تاکسی و اتوبوس بابل انجام می شود.


مازندنومه:مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بابل گفت: خدمات رسانی مناسب به شهروندان در اولویت برنامه سازمان تاکسیرانی بابل قرار دارد.

حمید رضا فاضلی در گفت و گو با خبرنگاران در بابل بیان کرد: امروزه حمل و نقل شهری به عنوان یک نیاز ضروری و اجتناب ناپذیر جامعه،از جایگاه ویژه ای برخوردار است و پیش نیاز برآورده شدن دیگر خواسته ها و خدمات مورد احتیاج مردم جامعه است.

او ادامه داد:بی تردید برای ساماندهی به سفرهای متعدد روزانه که با وسایل نقلیه مختلف صورت می گیرد و تبعات جبران ناپذیر و ناخوشایندی نظیر آلودگی محیط زیست و اتلاف حیات افراد را در بردارد،باید به موضوع جابجایی مسافر با استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی، نگاه ویژه داشت.

این مسئول اظهارداشت: بدیهی ترین هدف سیستم های حمل و نقل عمومی، جابجایی مسافر از مبدا به مقصد با حداقل زمان ممکن، کمترین هزینه ، حداکثر دسترسی و ایجاد امنیت لازم در حین سفر است و توفیق این سیستم، هماهنگی و همکاری همه سامانه های مختلف نظیر اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی با یکدیگر را طلب می کند که امیدواریم همه مسئولان و مدیران با این نگاه به توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری بابل کمک کنند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده سازمان تاکسیرانی بابل گفت: طی مدت چهارماه فعالیت خود در این سازمان، وضعیت نابسامان ایستگاه تاکسی، مبلمان شهری و ارائه خدمات به رانندگان تاکسی را در اولویت کار خویش قرار دادم.

فاضلی بیان کرد: با شروع فصل تابستان برای رفاه حال رانندگان با موافقت اعضای هیات مدیره با اعتباری بالغ بر90 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان اتوبوسرانی اقدام به خرید هفت آبسردکن در سطح شهر بابل کردیم.

وی ساخت و احداث صندلی ها و مبلمان شهری در مکان های خاصی از جمله ایستگاه شهرداری و مکان های مختلف سطح شهر را از دیگر اقدامات مهم در مدت زمان فعالیت خویش در تاکسیرانی بابل دانست.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل گفت: برای نخستین بار در سازمان تاکسی رانی بابل هرهفته پنجشنبه با همکاری دکتر غلامحسین زاده اقدام به ویزیت رایگان رانندگان تاکسی و اتوبوس بابل می کنیم.

فاضلی ساخت و نوسازی ایستگاه های فرسوده تاکسیرانی و اتوبوسرانی و تعویض تابلوها را از جمله اقدامات خود برشمرد و گفت: در خصوص جمع آوری ماشین های شخصی سطح شهر به دلیل ایجاد ترافیک و مزاحمت مکاتبات زیادی با اداره راهنمایی و رانندگی انجام داده ایم،چرا که با وجود ماشین های متفرقه رانندگان در ایستگاه های تاکسی و اتوبوس قادر به پارک کردن نبودند که این امر موجب تجمع تاکسی و نگرانی در افزایش حجم ترافیک شهری می شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل اظهارداشت: با شروع کار در تاکسیرانی ، عملیات خط کشی ایستگاه تاکسی را در سطح شهر به کمک همکاران انجام دادیم که این امر سبب رضایت رانندگان تاکسی شده است.

وی افزود: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی و شورای ترافیک برای روان سازی ترافیک و رفع دو نقطه کور، ایستگاه تاکسی در پل پیروزی و کشوری احداث کردیم که مشکل ترافیکی در این منطقه ها رفع شد.

فاضلی وجود ماشین های متفرقه را مهمترین مشکل سازمان تاکسیرانی برشمرد و گفت: در حال حاضر وجود ماشین های متفرقه در ایستگاه های تاکسی مهمترین مشکل و معضل رانندگان و هیات مدیره است و با توجه به مکاتبات فراوان،موضوع در حال پیگیری توسط اداره راهنمایی و رانندگی است که همین جا از زحمات ریاست اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بابل جناب سرهنگ "آقایی" تشکر ویژه دارم.

وی اظهارداشت: با فرهنگ سازی مناسبی که در کمیسیون شهروندی انجام شده است کارشناسان سیاسی و اعضای شورای برنامه هایی ارائه دادند تا براین اساس دو قشر زحمت کش رانندگان تاکسی و اتوبوس های شخصی به هم نزدیکتر و رابطه برادری محکم تری داشته باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل رضایت مندی شهروندان و ارائه خدمات مطلوب به رانندگان را مهمترین تصمیمات اتخاذ شده هیات مدیره سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل عنوان کرد و افزود: در صدد هستیم تا از مشکلات زندگی رانندگان بکاهیم و شرایط مناسبی برای زندگی آنها فراهم کنیم.

وی بیان کرد: اوایل مدیریت بنده رانندگان مراجعات زیاد و مشکلات فراوانی داشتند، بنابراین برای ایجاد رفاه و آسایش رانندگان با همکاری "غفار آری"-عضو شورا-با دو بانک ملی و صادرات مرکزی مذاکره و به رانندگان وام اعطا شد و در این راستا 50 نفر برای دریافت وام 60 میلیون ریالی به بانک معرفی شدند.

این مسئول افزود: فضا و ساختمان فعلی تاکسیرانی برای سرویس دهی کامل مناسب نیست لذا با نظر اعضای هیات مدیره زمینی برای ساخت سازمان جدید تاکسیرانی و اتوبوسرانی در نظر گرفته شده که هم اکنون این پروژه سه طبقه از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار بوده و یک طبقه این ساختمان به تاکسیرانی بابل اختصاص یافته است.

فاضلی بیان داشت: در گذشته تنها یک بازرس در سطح شهر مشغول فعالیت بود ولی با توجه به نارضایتی رانندگان تاکسی در مراجعات مختلف به تاکسیرانی بابل، برای ارائه خدمات بهتر به رانندگان تاکسی تعداد بازرسان سطح شهر را به هشت نفر افزایش دادیم.

وی افزود: مهمترین سیاست ما این است که رانندگان تاکسی از سازمان تاکسیرانی اعم از مدیر و پرسنل گله ای نداشته باشند و در صورت هرگونه بی حرمتی با پرسنل به شدت برخورد کرده و به شکایات در اسرع وقت رسیدگی می کنیم.

فاضلی از فعالیت تاکسی بی سیم بانوان در بابل خبر داد و بیان داشت: در باره فعال سازی تاکسی بی سیم بانوان با موافقت هیات مدیره، مکاتباتی با تهران داشتیم و منتظر صدور مجوز هستیم.

وی از ورود تاکسی های جدید به ناوگان تاکسیرانی بابل خبر داد و بیان داشت: در سازمان تاکسیرانی حواله 150 دستگاه تاکسی (رو آ) صادر شده است که 110 دستگاه تاکسی توسط دولت به ما اختصاص یافت و وارد شبکه تاکسی رانی شده است اما با توجه به اینکه ماشین رو آ از نظر استاندارد پلاک ثبتی شده این حواله تبدیل به پژو 405 شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 نفر ثبت نامی پشت نوبت دریافت تاکسی هستند؛ بیان داشت: ثبت نام اولیه از سیاست های مهم اتحادیه تاکسیرانی است که در حال حاضر مبلغ دریافتی ثبت نام کنندگان را در این حساب جاری بدون بهره گذاشتیم،اما شرکت ایران خودرو اعلام کرده که قیمت محصولات را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مکاتبات مختلفی با مسئولان کشوری، از جمله هاشمی رییس سازمان تاکسی رانی انجام داده و مخالفت خود را نسبت به افزایش قیمت خوردو اعلام کردیم که خوشبختانه با افزایش قیمت مخالفت شد ولی بعد از این موضوع رییس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد تاکسی ها باید دو ایربگ داشته باشند.

فاضلی با ابراز گلایه از راهنمایی و رانندگی بیان کرد: رییس راهنمایی و رانندگی تهران باید قبل از واریز کردن هزینه خودروهای ثبت نامی اعلام می کرد ماشین ها دو ایربگه شوند و این امر سبب نگرانی رانندگان تاکسی شده است .

وی با اشاره به اینکه از طریق مسئولان کشوری همچنان پیگیر رفع این مشکل هستیم، گفت: در صورت نیاز با توسل به نمایندگان مجلس درصدد رفع این مشکل برخواهیم آمد.

وی درباره انتقاد برخی از رانندگان تاکسی در مورد پرداخت مالیات بیان کرد: تعدادی از رانندگان با مراجعه به اداره تاکسیرانی بابل اعلام کردند اداره دارایی، رانندگان را ملزم کرد برای پرداخت مالیات اظهارنامه پر کنند در حالی که رانندگان تاکسی درآمدی ندارند و باید مشمول معافیت مالیات شوند.

وی افزود: طی پیگیری های انجام شده پرداخت مالیات رانندگان مربوط به سال 85 تا 88 شامل رانندگانی بوده که اظهارنامه پر نکردند و در سال 89 و 90 الزامی برای پر کردن اظهارنامه نبوده است و کسانی که تا سقف 58 میلیون ریال درآمد خالص داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی افزود: بنا به گفته ریاست دارایی این طور نیست که اگر رانندگان اظهارنامه پر کنند مالیات بدهند بلکه تنها پنج درصد مشمول مالیات می شوند ولی همه فعالان وظیفه دارند اظهارنامه را انجام دهند.

فاضلی بیان کرد: مشکل دیگر رانندگان ایستادن در صف های طولانی برای سوخت گیری بود که با کمک فرماندار بابل چهار نقطه سی ان جی برای رانندگان در نظر گرفته شد تا مشکل سوخت گیری نداشته باشند و این کار رضایت رانندگان را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه طبق مصوبه شورای ترافیک استان مازندران مبنی بر متحدالشکل کردن لباس رانندگان تاکسی و اتوبوس، سازمان حمل و نقل همگانی، عمومی و شخصی ملزم هستند این لباس را برتن کنند.

فاضلی بیان داشت : به دلیل کم کردن بدهی های سازمان اتوبوسرانی و کاهش هزینه ها و خصوصی سازی از زمان تصدی این جانب، مقام پنجم کشور را به عنوان مدیریت کارآمد و فعال به دست آوردیم.

وی گفت: در جابجایی نمازگزاران نماز جمعه با توجه به تاکیدات حجة الاسلام روحانی -امام جمعه بابل- مبنی براینکه جابجایی نمازگزاران باید با تمایل رانندگان صورت گیرد با موافقت هیات مدیره سازمان اتوبسرانی بابل برای سه ساعت جابجایی نمازگزاران مبلغ 300 هزار ریال به رانندگان اتوبوس اختصاص می یابد که از ردیف بودجه سازمان اتوبوسرانی پرداخت می شود.

فاضلی با اعلام رضایت از رانندگان بخش خصوصی افزود: محور اصلی همه کارها همراهی با رانندگان تاکسی و اتوبوس است که می توانیم خدمات خوبی به رانندگان ارائه کنیم.

وی با بیان این که حل مشکلات تاکسی و اتوبوس و رسیدگی به مشکلات آنها از وظایف اصلی ماست و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم،افزود: هویت بخشی و احترام به رانندگان تاکسی را سرلوحه برنامه سازمان خود قرار دادیم.

این مسئول با اشاره به این که هرچه به رانندگان خدمات ارائه دهیم، خروجی آن رضایت شهروندان از رانندگان و شرکت ماست،گفت:هر مشکلی که رانندگان داشته باشند درصدد حل آن هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی بابل بابیان اینکه تعداد 80پرونده برای رانندگان تاکسی متخلف در بابل تشکیل شد؛ بیان کرد:این تعداد از رانندگان بدلیل افزایش بی رویه کرایه تاکسی با تشکیل پرونده به کمیته انضباطی معرفی شدند.

فاضلی گفت: طی دستورالعملی، بازرسان سازمان تاکسیرانی بابل روزانه نسبت به اخذ جریمه رانندگان تاکسی متخلف اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه افزایش کرایه تاکسی در بابل غیرقانونی است؛ اظهارداشت:متاسفانه رانندگان تاکسی در این شهر بدون فرایند قانونی اقدام به دریافت اضافه نرخ کرایه تاکسی کردند.


فاضلی ادامه داد: طی انتشار اطلاعیه ای در سطح شهر اعلام شد که در سالجاری نرخ کرایه تاکسی بابل تغییر نیافته است و از رانندگان نیز تقاضا شد تا قبل از تصویب نرخ جدید، از افزایش خودسرانه کرایه خودداری کنند.

او گفت: لغو پروانه فعالیت، عدم تایید صلاحیت راننده، اخذ جریمه و توقیف خودرو به پارکینگ از جمله اقداماتی است که سازمان تاکسیرانی بابل براساس قانون انجام خواهد داد.

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی بابل بیان کرد: نرخ جدید افزایش کرایه تاکسی به فرمانداری شهرستان اعلام شد و تا زمانی که مصوب نشده باشد، رانندگان حق دریافت افزایش کرایه تاکسی را از شهروندان نخواهند داشت.

وی درباره افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس بیان داشت: هنوز در سطح کشور ، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی دستور افزایش نداشته اگر دولت درخصوص این کار مصوبه ای داشته باشد حتما اجرا خواهیم کرد.

فاضلی از شهروندان خواست تا با مشاهده هرگونه افزایش کرایه تاکسی، تخلف را با شماره 2207117 واحد بازرسی انتظامات سازمان تاکسیرانی بابل گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به شکایات رسیدگی شود.


این مسئول در خاتمه از مهندس هاشمی معاون عمرانی استاندار مازندران،روحانی امام جمعه بابل، دکتر فلاح رییس شورای اسلامی شهر بابل، مهندس علی نیا، مهندس اولیایی، مهندس طیبی، ابوالحسنی و مهندس مسافری و حاج غفار آری به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر بابل، مهندس فرهاد عسکری شهردار پرتلاش بابل، مهدوی فرماندار بابل و اعضای شورای سازمان و هیات مدیره سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی تشکر کرد.


*عضو شورای شهر بابل:باید افزایش معقولی در کرایه تاکسی داشته باشیم

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر بابل گفت: سازمان های اتوبوسرانی و تاکسی رانی بابل از جمله سازمان های موفق و زیرمجموعه شهرداری بابل است که مدیرعامل دو سازمان با تعامل ، همدلی و گذاشتن وقت و پیگری مضاعف مسایل و موضوعات مربوطه توانسته گام های اساسی و زیربنایی برای این دو سازمان بردارد.

غفار آری در ادامه با انتقاد از افزایش نیافتن کرایه تاکسی ها در شهرستان بابل گفت: علی رغم افزایش قیمت لاستیک، روغن، بیمه شخص ثالث و سایر آیتم های اثرگذار، متاسفانه وزارت کشور طی بخشنامه ای به استانداران خواستار افزایش نیافتن نرخ کرایه تاکسی شد،اما اعتقاد دارم باید افزایش معقولی در کرایه تاکسی داشته باشیم.

وی بیان کرد: از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بابل خواستیم طی مراحل اداری مراتب اعتراض خودمان را به این بخشنامه اعلام کنیم تا با افزایش منطقی کرایه برای معیشت رانندگان تاکسی، مشکلات بعدی ایجاد نشود.

آری یکی دیگر از مشکلات رانندگان تاکسی را پارک کردن خودروهای متفرقه و جابجایی مسافر توسط خودروهای متفرقه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و تقویت گشت بازرسی سازمان، اقدامات خوبی در این ارتباط انجام شده است.

وی از استقرار ایستگاه تاکسی در زیر پل کشوری با هماهنگی مدیرعامل تاکسیرانی و راهنمایی و رانندگی بابل خبر داد و بیان داشت: این اقدام علاوه براینکه رضایت کسب و پزشکان این منطقه را به همراه داشته،سبب کاهش ترافیک شهر نیز شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان بابل، رنگ آمیزی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و خط کشی عابر پیاده را از جمله اقدامات موثر در بهبود ترافیک و حمل و نقل درون شهری برشمرد و خاطر نشان ساخت: در سالجاری افزایش اتوبوس، مینی بوس و ون های جدید کولر دار در دستور کار سازمان حمل و نقل درون شهری بابل قرار گرفت.

وی افزود:از سال گذشته رانندگانی که بیش از 7 تا10 سال در شهر کار کرده اند با پیگیری "فاضلی" دارای تاکسی و مالک شده اند که جای قدردانی دارد و امیدواریم در سالجاری نیز شاهد رویدادهای خوبی در این زمینه باشیم.

آری از آغاز عملیات احداث فاز سوم کمربندی شرقی دوم که حداکثر تا سوم خرداد سال 92 بازگشایی خواهد شد، به عنوان یک طرح بزرگ شهری در بخش بازگشایی معابر جدید نام برد و گفت: بخش مهمی ازحجم ترافیک شهر با اجرای این کمربندی رفع خواهد شد و شرق بابل از ترافیک های سنگین آزاد می شود.

وی همچنین اصلاح هندسی در نقاط مختلف شهر بابل را از دیگر برنامه های کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی این شهر دانست و بیان کرد: افزایش خدمات سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به محلات بزرگ و پرجمعیت شهر بابل از مصوبه های هیات مدیره سازمان حمل و نقل است که مورد استقبال شهروندان نیز واقع شده است.


این مسئول گفت: خوشبختانه با همت و مدیریت سازمان اتوبوسرانی بابل در طول 10 سال گذشته، خدمات بسیار مطلوبی را به نمازگزاران جمعه انجام شده است.

وی گفت: در نماز جمعه روز قدس با 140 سرویس،نمازگزاران جمعه شهرستان بابل در مسیرهای اصلی و مرکزی شهر بابل جابجا شدند.




*امام جمعه بابل:از مدیریت سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی حمایت می کنیم


امام جمعه بابل گفت: ارائه خدمات ویژه به مسافران بخاطر مدیریت توانمند سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل است.

حجة الاسلام حسن روحانی از عملکرد مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسی رانی بابل قدردانی کرد و افزود:در یک نگاه کلی در سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل مدیریت خوبی صورت گرفته و فاضلی عملکرد خوبی داشته است .

وی بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی بابل با مدیرت مدبرانه فاضلی،دلسوزانه خدمات گسترده ای برای جابجایی نمازگزاران نماز جمعه ارائه داده است .

امام جمعه بابل افزود: اگر بگویم سازمان اتوبوسرانی در سال های بعد از انقلاب بیشترین خدمات را در زمینه حمل و نقل استان ارائه کرده است، مبالغه نکرده ایم.

وی اظهارداشت:از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بابل انتظار دارم برای جذب امکانات و خدمات بخش خصوصی اقدام کرده تا خدمات گسترده ای به شهروندان فهیم بابلی ارائه شود.

روحانی ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بابلی از مدیرعامل و کارکنان سازمان حمل و نقل درون شهری بابل حمایت می کنیم.


*فرماندار بابل:ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش حجم ترافیک موثر است

فرماندار و رییس شورای سازمان تاکسیرانی بابل گفت:افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان در کاهش حجم ترافیک موثر است.

محمد مهدوی اظهارداشت: شهر بابل مسیر عبور بسیاری از مسافران از شهرهای مختلف کشور و یکی از شهرهای پرترافیک مازندران است که استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش ترافیک در این شهر ضروری است.


وی بیان کرد:خوشبختانه در حال حاضر با مدیریت خوبی که در سازمان حمل و نقل بابل حاکم بوده مردم از نظر تردد و جابجایی دچار مشکل چندانی نبوده و عملکرد سازمان حمل و نقل درون شهری بابل رضایت بخش است.

مهدوی بیان کرد: باید امکانات رفاهی و تاسیسات ، صندلی و آب سردکن برای استفاده مسافران تاکسی در سطح شهر نصب شود که با مدیریت خوب فاضلی در حال حاضر این کار در سطح شهر بابل انجام شده است .


وی گفت: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی باید مدنظر داشته باشد علاوه براینکه حامی تاکسی های سطح شهر بوده مدافع حقوق شهروندان نیز باشد.



*ستاد نماز جمعه بابل از سازمان اتوبوسرانی این شهرستان قدردانی کرد


به منظور خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی در روز جهانی قدس و عید سعید فطر ستاد نماز جمعه بابل از این سازمان قدردانی کرد.


مسئول ستاد نماز جمعه بابل گفت: همزمان با روز جهانی قدس تعداد 75 دستگاه اتوبوس و مینی بوس با همکاری تنگاتنگ سازمان اتوبوسرانی بابل، نسبت به جابجایی راهپیمایان نمازگزار و روزه دار اقدام کرد.

سید حسن سعادتمند ضمن قدردانی از حمید رضا فاضلی مدیرعامل و نیز کارکنان سازمان اتوبوسرانی بابل اظهارداشت: خدمات سازمان اتوبوسرانی این شهرستان، خط مقدم برگزاری نماز جمعه بابل است.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان اتوبوسرانی بابل در طول سال نیز همکاری خوبی با ستاد نماز جمعه دارد؛ افزود: امسال با توجه به راه اندازی ستادهای نماز جمعه در چند بخش شهرستان بابل،همچنان شاهد حضور پرشور مردمی در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه بابل بودیم.


  • پنجشنبه 10 بهمن 1392-17:30

    متاسفیمممممم

    • راننده تاکسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

      سلام ای کاش بین رانندگان تاکسی بیسیم هم می امدید تا بفهمید پول این بذل وبخشش ها از کجا مرسه

      • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

        جدادردوران مدیریت فاضلی شاهدتحولات مثبت بودیم

        • شنبه 4 شهريور 1391-0:0

          فاضلی ازجمله مدیران موفق دراستان مازندران می باشداززحماتش تشکرمیکنیم


          ©2013 APG.ir