تعداد بازدید: 4828

توصیه به دیگران 3

جمعه 3 شهريور 1391-18:5

رسولی:قسم می خورم كالايي كه امروز می خریم با قيمت سه روز قبل متفاوت است

انتقاد شدید امام جمعه میاندرود از دولت/ريشه بیشتر گراني ها سوء مديريت مسئولان است،نه تحریم/مشكل و درد مردم بسيار زياد است/گراني ها كمر مردم را خم كرده است/مسئولي اگر به خود اجازه ندهد تا وارد بازار شود و خريد كند،هيچ گاه تورم موجود را احساس نخواهد كرد/هنوز محصول امسال برنج كشاورزان به بازار نيامده وضع بازار چه خبر است؟/اگر معيشت مردم درست نباشد،نبايد از آنان توقع داشت به صحنه بيايند.


مازندنومه: امام جمعه مياندرود در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندرود اظهار داشت:نظام اسلامي مسئول و خدمتگزاري مي خواهد كه متعهد و معتقد باشد و كار براي رضاي خدا را به هر چيز ديگري ترجيح دهد.

به گزارش خبرنگار ما،سيد مجتبي رسولي گفت:يك مسئول در نظام اسلامي بايد منافع شخصي ،خانوادگي و حزبي اش را كنار بگذارد و تنها براي رضاي خدا و خدمت به مردم كار كند و در همه حال خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود ببيند.

رسولي با اشاره به اينكه مردم از مسئولان انتظار ندارند كه مشكلات شان را يك شبه و در يك مدت كوتاه حل كنند،افزود:اما اين دليل نمي شود كه مسئولان به خاطر اينكه مردم ما نجيب و شريف اند و توقع منطقي از دولتمردان خود دارند كوتاهي و سستي كنند و كار را به تاخير بيندازند تا مدت مسئوليت شان سپري شود و كار خود را با بهانه هاي مختلف توجيه كنند.

*مشكل و درد مردم بسيار زياد است

وي با انتقاد شديد از گراني هاي موجود در بازار و مشكلات معيشتي مردم ابراز داشت:امروز با وجود خدمات بسيار دولت و مسئولان بايد عرض كنم كه مشكل و درد مردم بسيار زياد است.

 امام جمعه مياندرود با بيان اينكه گراني ها كمر مردم را خم كرده است افزود: وقتي با برخي از مسئولان صحبت مي شود انگار اصلا اين مشكل را احساس نمي كنند.

 وي ادامه داد:مسئولي اگر به خود اجازه ندهد تا وارد بازار شود و خود خريد كند، هيچ گاه تورم موجود را در بازار احساس نخواهد كرد و طبيعتا براي حل مشكل نيز اقدامي نخواهد كرد.

 بر اساس این گزارش،رسولي ابراز داشت:بنده قسم ياد مي كنم كه كالايي كه امروز خريد مي كنيد با قيمت سه روز قبل و يك هفته قبل آن متفاوت است و هر روز نيز اين وضعيت بد معيشتي مردم تشديد مي شود و قيمت ها افزايش مي يابد.

 وي با بيان اينكه در سال توليد ملي اين رويه دولت در حمايت از كار و سرمايه ايراني واقعا جاي تعجب دارد افزود:در فصل برنج و در حالي كه هنوز محصول امسال برنج كشاورزان به بازار نيامده وضع بازار چه خبر است؟

امام جمعه مياندرود با بيان اينكه مگر اينها كه سوال مي پرسند و درخواست جواب دارند مردم نيستند،افزود:چه كسي بايد پاسخگوي اين مردم باشد؟

رسولي نسبت دادن همه اين گراني ها و مشكلات به تحريم ها و عوامل خارجي را نادرست عنوان كرد و گفت:ريشه بسياري از اين گراني ها عوامل داخلي و سوء مديريت مسئولان دولت است.

وي با بيان اينكه اگر مديريت ها درست و به جا باشد از اين گونه مشكلات نخواهيم داشت افزود:كجاي اين گراني ها منطقي و معقول است در حالي كه بسياري از جوانان به سبب اين گراني ها مشكل روحي پيدا كرده اند؟

 امام جمعه مياندرود گفت:كمك و خدمات دولت عالي است اما اين بهانه نمي شود كه معيشت مردم زير سوال برود.

وي ادامه داد: اگر معيشت مردم درست نباشد و مردم در آرامش و راحتي زندگي نكنند،نبايد از آنان توقع داشت كه در مناسبت های مختلف به صحنه بيايند.

 رسولي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع دولتمردان افزود:نبايد نگاه دولتي ها و مسئولان نگاه سال پاياني خدمت باشد بلكه بايد تا لحظه آخر براي مردم و كسب رضاي خداوند كار كنند.

 *مديران استان به مياندرود توجه بيشتري كنند

به گزارش مازندنومه، رسولي در بخش ديگر سخنان خود به سيل اخير در شهرستان اشاره كرد و گفت: منطقه ما سيل خيز است و هر چند سال يكبار در شهرستان شاهد سيل و ويراني ناشي از آْن هستيم.

 وي با تشكر از همه مسئولاني كه با تلاش فراوان تا لحظه آخر در كنار مردم بودند افزود:تقاضاي ما از مسئولان استان اين است كه توجه بيشتري به مياندرود داشته باشند.

 امام جمعه مياندرود ادامه داد:اين درخواست نه از باب تقاضاي غير معمول بلكه از اين بابت كه منطقه حادثه خيز است،دارم.

 وي ابراز داشت:تقاضاي ما اين است كه اعتبارات حوادثي شهرستان بيشتر شود تا بتوانيم جلوي خسارت را بگيريم و يا مقدار آن را كاهش دهيم.

 وي همچنين به لزوم اجراي چند كانال و سد انحرافي در روستاهاي بالادست اشاره كرد و گفت:فرماندار محترم نيز بايد تلاش بيشتري جهت اخذ اين اعتبارات انجام دهد چرا كه اين حادثه هر چند سال يكبار تكرار خواهد شد.

 رسولي به مديريت درست شهردار قبلي و فعلي شهر سورك و اعضاي شوراي شهر اشاره كرد و گفت:در سيل سال 86 بسياري از اين آبها به خانه هاي مردم وارد شد و خسارات زيادي را وارد كرد اما امسال با هدايت آب هاي ورودي به شهر حجم خسارات به ميزان قابل توجهي كاهش يافت.

*رجبي:حوزه قضايي مياندرود به دادگستري تبديل خواهد شد

به گزارش خبرنگار ما،فرماندار مياندرود در سخنراني پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندرود از ارتقاي حوزه قضايي شهر سورك به دادگستري خبر داد و گفت:مقدمات اين كار فراهم شده است و در هفته آينده اينكار انجام خواهد شد.

علي رجبي با اشاره به استقرار 20 اداره در شهرستان ابراز داشت:با انجام اينكار مردم كمتر به ساري رفت و آمد مي كنند و كارها با سرعت بيشتري در حال انجام است.

وي همچنين از مستقر شدن بنياد مسكن انقلاب اسلامي در آينده نزديك در اين شهرستان خبر داد و گفت:راهور راهنمايي و رانندگي شهرستان نيز از ديروز كار خود را در اين منطقه آغاز كرده است.

فرماندار مياندرود با تشكر از اعضاي شوراي شهر و شهردار سورك در تهيه ساختمان جهت استقرار چند اداره افزود:در صدد هستيم تا زميني را با دستور استاندار محترم در كنار ساختمان جهاد سازندگي فعلي تهيه و كار تجميع ادارات را در آنجا انجام دهيم.

وي از اختصاص اعتبار 300 ميليون توماني به اين بخش ياد كرد و گفت:در بخش زير ساخت نيز زير گذر بادله به اتمام رسيده و اكنون در حال ساخت زير گذر جامخانه هستيم كه پس از پايان آن نيز زير گذر سورك در دستور كار قرار دارد.

رجبي از اختصاص اعتبار يك ميليارد و 200 ميليون توماني وزير راه جهت چهار بانده كردن جاده گهرباران تا عبور روستاي وركلا خبر داد و گفت:سه ميليارد تومان ديگر نيز جهت تكميل جاده جوادالائمه اختصاص يافته است.

وي ادامه داد:در طراحي هاي اوليه اين جاده برخي موارد ايمني رعايت نشده و 300متر انتهايي اين جاده در امتداد باند فرودگاه دشت ناز قرار دارد كه قرار شد اين زمين ها به فرودگاه واگذار شود و مجددا با تملك بخش هايي از اراضي روستاي شهرياركنده اين جاده را به جاده اصلي فرودگاه وصل كنيم.

 رجبي از اعتبار 405 ميليون توماني مركز درماني سورك و 800ميليون توماني مركز درماني روستاي داربكلا و زيد خبر داد و گفت:قرار شده است تا اين پروژه ها در پايان امسال تحويل داده شوند.

وي گفت: رايزني ها جهت احداث يك مركز خدمات درماني در بخش گهرباران نيز در حال انجام است كه فرد خيري آمادگي خود را جهت واگذاري زمين در صورت تامين اعتبار اعلام كرده است.

 فرماندار مياندرود با اشاره به وجود ده سالن ورزش در شهرستان و احداث ده سالن ورزشي در دست احداث افزود:تيم واليبال ماهان در ليگ دسته دوم كشور و همچنين تيم فوتبال مياندرود در سوپر ليگ استان حضور دارد.

وي از واگذاري زمين توسط خير سوركي جهت احداث ساختمان ارشاد در اين شهر خبر داد و گفت:امسال 100ميليون تومان اعتبار جهت فنداسيون اين ساختمان اختصاص يافته است كه وزير ارشاد نيز سال قبل جهت تكميل اين ساختمان قول مساعد داده است.

وي با اشاره به راه اندازي قريب الوقوع كارخانه غنچه و حل مشكلات كارگران اين واحد صنعتي اظهار داشت:شركت فولاد نيز در منطقه به زودي مشغول فعاليت خواهدشد كه با افتتاح آن بيش از 1800 نفر نيرو به كارگيري خواهند شد.

رجبي به يك ميليارد و پانصد ميليون تومان اعتبار اختصاصي به بخش شهرك هاي صنعتي اشاره كرد و گفت:مشكل سايپا شمال نيز به لحاظ واگذاري زمين و مرغداري هم جوار كارخانه حل شده است.

وي گفت:دستگاه هاي اين شركت وارد استان شده است و در قائمشهر استقرار دارند كه اميدواريم با پرداخت وام مورد نياز به اين بخش صنعتي كارها سريعتر به سرانجام برسد.

 به گزارش مازندنومه،رجبي با بيان اينكه قرار بود پنج پروژه در هفته دولت و در روز پنج شنبه توسط معاون سياسي و امنيتي در اين شهرستان افتتاح شود افزود:متاسفانه با وقوع سيل اين كار انجام نشد.

وي ادامه داد:سیل بيش از پنج ميليارد تومان خسارت به بخش هاي متخلف شهرستان وارد کرده است.

 فرماندار مياندرود به تخريب بيش از 1400 هكتار اراضي شاليزاري،120هكتار زمين هاي زراعي كشت سويا،171هكتار مركبات،تخريب چهار دهانه پل اتصالي بين جاده اي و همچنين تخريب 25 كيلومتر جاده اصلي و فرعي در اين شهرستان در اثر سيل روز پنج شنبه اشاره كرد و گفت:البته برآورد ميزان دقيق خسارات هنوز ممكن نيست و كارشناسان جهاد كشاورزي،راه و ترابري و بنياد مسكن در حال برآورد ميزان دقيق خسارات هستند.

رجبي از آبگرفتگي بيش از 380 واحد منزل مسكوني در شهر سورك و روستاهاي داربكلا،لاليم ،كياپي،اسرم و جامخانه خبر داد و گفت:بيش از 700 هكتار شالي درو شده را آب برد و بسياري از كشاورزان اميدشان را از دشت داده اند.

 وي ابراز داشت:البته در جلسه اي كه شب قبل در استانداري مازندران برگزار شد اعتبار خوبي براي بازسازي بخش هاي تخريبي اختصاص يافت اما لازم است تا با مطالعه و بررسي هاي لازم اعتبار مناسبي جهت احداث كانال براي مهار آب اختصاص يابد.


  • دوشنبه 6 شهريور 1391-0:0

    حالا دهكوره سورك شهر شد و دارابكلا اسرم و جامخانه روستا؟همه ميدونم هم اين روستاها با شهر سورك بشدت مشكل دارند و هم خودشونو كاملا ساروي ميدونن.واسه روستاهاي اصيلي نظير دارابكلا و جامخانه و بخصوص اسرم متاسفم كه زيرمجموعه سورك رفتن و سكوت كردن.

    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 1
      دوشنبه 17 فروردين 1394-9:16

      با عرض سلام و ادب
      هم استانی عزیز بل تفرقه انداختن و برانگیختن حس حسادت مردم منطقه های مختلف نه خدا روزی شما را بیشتر خواهد کرد و نه پیشرفتی عاید منطقه خواهد شد
      دست به دست هم دهیم به مهر
      میهن خویش را کنیم آباد
      خواهش میگنم به جای سنگ اندازی و ایجاد تفرقه و بد بینی کمک کنیم تا میاندورود پیشرفت کند
      و آسیاب به نوبت
      موفق و سربلند باشید


    ©2013 APG.ir