تعداد بازدید: 2995

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 5 شهريور 1391-2:12

شما مقابل دوربین مداربسته قرار دارید!

در فروشگاه ها برای اعلام هشدار به مشتری ها با اعلان هایی ویژه در بخش ورودی و داخل مغازه،نسبت به نصب دوربین های مداربسته و تصویربردای به مشتریان خود اطلاع رسانی می کنند،ولی در مصلای نماز جمعه بابل بعد ازنصب این دستگاه ها،اعلانی برچسب نشده است.


مازندنومه،یادداشت ارسالی کاربران:دوربین های مدار بسته مدتی است که علاوه بر ادارات و سازمان ها،در مکان های عمومی از جمله پاساژها، مغازه ها و بزرگراه ها جهت کنترل و حفظ امنیت نصب شده که شامل دوربین های ثابت و گردان می شوند.

 این دوربین ها در برخی فروشگاه ها به ویژه در طلافروشی ها به تاکید پلیس،امری ضروری محسوب می شود.

 از سویی دیگر نصب دوربین در تالارها به ویژه در بخش پذیرایی ویژه بانوان توصیه نشده است و اماکن عمومی نیروی انتظامی نصب دوربین ها را در این قسمت از رستوران ها که ویژه بانوان در عروسی و مجالس می باشد را هشدار داده است.

در همین راستا ستاد نماز جمعه شهرستان بابل به نصب دوربین های مدار بسته در قسمت خانم ها اقدام کرده است.

در فروشگاه ها برای اعلام هشدار به مشتری ها با اعلان هایی ویژه در بخش ورودی و داخل مغازه،نسبت به نصب دوربین های مداربسته و تصویربردای به مشتریان خود اطلاع رسانی می کنند،ولی در مصلای بابل بعد ازنصب این دستگاه ها،اعلانی برچسب نشده است.

البته شاید از پشت تریبون،قضیه دوربین ها را اعلام کرده باشند ولی برخی از نمازگراران خانم آن روز نیامده باشند یا نشنیده باشند.

همین ناآگاهی نمازگزاران خواهر از نصب دوربین ها، باعث شده به علت گرمای هوا آن ها به برداشتن چادر و پوشش های دیگر خود اقدام کنند و بعضی حرکات نامتعارف دیگر ایجاد شود.

به عنوان مثال در نماز جمعه روز قدس امسال،تعداد قابل ملاحظه ای از خانم های محجبه و روزه دار میان سال به دلیل شدت گرما و ضعف جسمانی،جلوی دوربین های نصب شده اقدام به برداشتن چادر و...کردند که بعد از مدتی از وجود این دوربین ها آگاه شدند و از این اقدام غیر منتظره ناراحت شدند.

باید به مسئولان محترم یادآورشد شاید هم مکان نصب دوربین و هم نبوداطلاع رسانی،مشکلاتی را برای نمازگزاران خانم در بابل ایجاد کند.اگر نصب دوربین در ورودی بخش بانوان ضروریست، می توان در ابتدای ورودی به کنترل افراد پرداخت یا این که وسایل خنک کننده کافی تعبیه کرد تا خانم های نمازگزار-به خصوص سن بالاها و بیمارها- در روزهای گرم به کشف حجاب روی نیاورند و یا حداقل با اطلاعیه هایی خبر داد که در این مکان دوربین وجود دارد.


  • چهارشنبه 8 شهريور 1391-0:0

    متأسفانه ما توآمل هم چنین مشکلاتی رو داریم . مسئولین مربوطه مصلی با اینکه از ارگن های مختلف مچون استانداری و نمایندگی مجلس و دولت قول کمک گرفتن هنوز از سیستم تهویه و سرماش مناسب خبری نیست .

    • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

      نماز جمعه بابل ريال یکی از باشکوه ترین و پرجمعیت ترین نماز جمعه های کشور میباشد . باید قدر آن را دانست

      • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

        خیلی جالبه. دیگه کجا میشه آدم خودش باشه؟

        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

          حاجاقا شیخ حسن روحانی ، یادگار حضرت آیت الله شیخ هادی روحانی (ره) و خلف صالح ایشان و شهرستان دارالمومنین ، دارالعلم و همیشه سبز بهارنارنج میباشد . امید است ایشان بتوانند راه پدر بزرگوارشان را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان ادامه دهند . به امید آن روز که پسر جا پای پدر بگذارد

          • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

            از یاداوری تان ممنونیم.دوستان نماز جمعه بی زحمت اطلاع رسانی کامل تری انجام دهند که بانوان بدانند.هر چند هوا رو به خنکی میرود و مشکل خود بخود حل میشود.اما آن روز در روز قدس مردم از راهپیمای آمده بودند و هوا هم واقعا گرم بود.

            • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

              الان همه جا دوربین کار گذاشته اند.آدم می تواند حدس بزند که بالاسرش دوربین است.بیشتر خانم ها باید مراقبت کنند.

              • يکشنبه 5 شهريور 1391-0:0

                واقعا شما دلتون به حال خانم های نمازگر بابل که محجبه کامل هستند سوخته یا مثل ... قصد فضولی و تخریب امام جمعه محبوب بابل را دارید. دوست عزیز اشتباه گرفتید اینجا آن خانم های آنچنانی حضور ندارند و اصلا جایشان اینجا نیست .


                ©2013 APG.ir