تعداد بازدید: 2629

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 7 شهريور 1391-9:2

عبوری:برای حل آبگرفتگی،10 میلیارد تومان اعتبار می خواهیم

شهردار ساری گفت:انباشت زباله ها و نخاله های ساختمانی در سطح شهر یکی از عوامل آبگرفتگی است/ برای حل دائمی مشکل آبگرفتگی معابر به اعتبارات کافی نیاز است که برآوردهای انجام شده رقم این اعتبارات را حدود ده میلیارد تومان تعیین کرده است/خسارت دیدگان سیل اخیر به بیمه های طرف قرارداد شهرداری معرفی شدند،اما بیمه همکاری لازم را ندارد.


مازندنومه:جلسه این هفته شورای شهر ساری، عصر روز دوشنبه در حالی برگزار شد که فضای آن با حضور برادر و فرزندان علی بهروش،به آن مرحوم اختصاص یافته بود.

برگزیده ای از اظهارات شهردار و برخی اعضای شورای شهر،به نقل از خبر ارسالی روابط عمومی شورای شهر ساری در پی می آید:

*عبوری،شهردار ساری

-هفته گذشته آبگرفتگی گسترده ای در سطح شهر داشتیم و بنده شخصا درمناطق آب گرفته حضور پیدا کرده بامشکلات مردم آشنا شدم و البته خساراتی به مردم وارد شد که شهرداری در حیطه وظایف خود سعی در جبران صدمات وارده دارد و سازمان عمران در حال رفع کاستی هاست

-مطالعه هدایت آب های سطحی از مدت ها پیش انجام گرفت اما این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

- ما در شهر ساری دو رودخانه تجن و اسپورد را داریم که آبهای سطحی باید به سمت این دو رودخانه برود. مشکل اصلی ما در مناطق مرکزی به سمت غرب ساری است که آبگرفتگی شدید را در این مناطق شاهدبودیم.

- برای هدایت آبها ،کانالی بزرگ از اسپورد تا میدان امام احداث شد اما ازمیدان امام تا عمارت شهرداری به طول حدود 1200 متر هنوز اجرایی نشد برای این منظور طی دو سه روز اخیر جلسات متعددی داشتیم و مکاتبات لازم را برای صدور مجوز احداث کانال انجام دادیم و امیدواریم هر چه زودتر مصوبات مربوطه صادر شود تا با انتخاب پیمانکار، حفر کانال را شروع کنیم.

-ساری رود که از مرکز شهر عبور می کند ، عمر زیادی دارد و از داخل برخی دستگاه های انتظامی امنیتی می گذرد. این آبراه به خاطر ساخت و سازهای مسیر و عدم لایروبی در برخی جاها مسدود و در این بارندگی مشکل ساز شد که بلافاصله کار ساماندهی آن را شروع کردیم.

- انباشت زباله ها و نخاله های ساختمانی در سطح شهر یکی از عوامل آبگرفتگی است.برای جمع آوری نخاله ها پیمانکاری تعیین و طرحی در دست اجراست تا شاهد انباشت آنها در سطح شهر نباشیم

-برای حل دائمی مشکل آبگرفتگی معابر به اعتبارات کافی نیاز است. برآوردهای انجام شده رقم این اعتبارات را حدود ده میلیارد تومان تعیین کرده است، لذا با اعتبارات محدود امسال این کارمقدور نیست، با این حال نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده و کارهای مقدماتی را شروع کردیم.

- قصد داریم با استفاده از املاکی که در اختیار داریم مانند ملک زندان سابق و با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی ، طرح های درآمد زا برای شهر ایجاد کنیم و برای زیباسازی شهر هم کارگروه زیباسازی را تشکیل دادیم و مقرر شد کلیه دستگاه های تبلیغاتی ساماندهی و در صورت بروز تخلف موضوع به سرعت رسیدگی شود.

- انباشت زباله ها و نخاله های ساختمانی در سطح شهر یکی از عوامل آبگرفتگی است.برای جمع آوری نخاله ها پیمانکاری تعیین و طرحی در دست اجراست تا شاهد انباشت آنها در سطح شهر نباشیم.

- عملیات پارک مادر و امیرافشاری وبهسازی پارک مرحوم دامادی در دستور کارشهرداری قرار دارد و دربلوار امام رضا (ع) نیز زمینی را برای تامین رفاه اهالی به پارک محله ای اختصاص دادیم.

- خسارت دیدگان سیل اخیر به بیمه های طرف قرارداد شهرداری معرفی شدند، اما بیمه همکاری لازم را ندارد، لذا مصمم شدیم در صورت تداوم این عدم همکاری ، شرکت بیمه طرف قرارداد را تغییر دهیم.

*فرامرز نقیبی،رییس شورای شهر ساری

-اکنون که آقای بهروش از میان ما رفت احساس می کنم به هم نیاز داریم و امیدواریم آقای صالحی نیا که کسالت دارد هر چه زودتر بهبودی برای ایشان حاصل شود و به جمع برگردد.

- با فرمانداری برای معرفی عضو علی البدل مکاتبه کردیم.قرار است تا پایان هفته نفر بعدی را معرفی کنند تا از هفته بعد در خدمت عضو جدید باشیم.

- بارندگی های اخیر از این جهت که نقاط قوت و ضعف مدیریت شهری را مشخص کرد،اتفاق خوبی بود و امیدواریم شهرداری از این فرصت خوب استفاده کند.

*سید محمد آقامیری،عضو شورا

-دوستان و همکاران ، به من حقیر گفتند حنجره بهروش درگلوی شماست،لذا دغدغه های حاج علی را مطرح می کنم تا فراموش نکنیم.

مسئولین بدانند حاج علی نماینده واقعی مردم چه می خواست از مصوبات دوره سوم از 3750 میلیارد هیأت دولت دراستان چه مقدار به شهر ساری رسید.

آیا از سایت اداری استان خبری است یا خبر ؟ آزادسازی سواحل به کجا رسیده است ؟

خط ریلی گرمسار ساری به کجا رسیده است؟پالایشگاه نفت ؟بیمارستان فوق تخصصی آموزشی درمانی 320 تختخوابی ساری؟تکمیل کمربندی شمالی؟حل مشکل پسماند ساری؟انتقال پادگان؟احداث تقاطع غیر همسطح در محدوده شرکت نفت (پل زغالچال )؟

*سید مهدی احمدی،عضو شورای شهر

- پیشنهاد می نمایم شورا و شهرداری با محوریت اداره امور فرهنگی و با مدیریت سرکار خانم حاجیان آلبومی از افتخارات شهر ساری به صورت مدون در عرصه های علمی،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی هنری و ورزشی تهیه کند.

-در جریان سیل اخیر در منطقه جنوب شهر ،موسسه نورالهدی دچار خسارات شده است که ضمن تشکر از شهردار و جناب نقیبی و سایر مسئولین که بازدید داشته اند ،در خواست می نماییم که مورد باز سازی قرار گیرد.

- در روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران محترم برخی سایت های محلی از جمله صدای شمال به مدیریت آقای قربانی ،شمال فردا به مدیریت آقای گرجی ،شمال نیوز به مدیریت آقای رمدانی ،شمال امروز به مدیریت آقای قلی نژاد اصلاح پرس به مدیریت آقای رمضان زاده،مازند نومه به مدیریت آقای صادقی ،شبکه نیوز به مدیریت آقای جوزن کیاسر نیوز به مدیریت آقای موسوی و شمال پرس به مدیریت آقای سعیدی مغفول مانده اند.

از ریاست محترم شورا همکاران محترم و اداره امور فرهنگی در خواست می نمایم به نحو مقتضی از این عزیزان تجلیل به عمل آورند چرا که تلاش این عزیزان در انعکاس اخبار شهرداری و شورا و بر کسی پوشیده نیست و جای قدردانی دارد.

- درخواست می نمایم از دو تن از پرسنل و افسران راهنمایی و رانندگی شهرستان ساری(جناب سروان ذبیحی – جناب سروان رمضانی) که تلاش و پشتکار آنان و تغییر قانونمداری ،ادب و احترام شان در برخورد با شهروندان بر کسی پوشیده نیست و اینک در آینده نزدیک باز نشسته خواهند شد ، به نحو احسن تجلیل به عمل آید.

ضمن دعوت از این دو بزرگوار به جلسه رسمی شورا ، تقاضای تجلیل در خور شان برای این عزیزان دارم تا هم از خدمتگزاران شهر مان تقدیر کرده باشیم و هم این اقدام فرهنگی ،الگویی بوده باشد برای آیندگان تا قدردان گذشتگان خدوم خود باشند.

*میر صالح صالحی نیا،عضو شورا

- روح بهروش در اینجا حاضر و ناظر است و من از آقای شهردار می خواهم پروژه ها و مسایلی که مد نظر آقای بهروش بود را با حساسیت بیشتری دنبال کند.


  • سروینه باغ ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 10 شهريور 1391-0:0

    ان زمان که سروینه باغ محله مسکونی ساری بود باغ سنگ وتوکلی وکوی پزشکان وشهرک جهاد (میدان خزر) وشهرک سپاه ( بلوار کشاورز)و.....همگی یا باغ بودند یا زمین زراعی .ولی کمترین توجه به سروینه باغ (بالا سروینه باغ وسروینه باغ وسطی) در چند دوره شورای کاری انجام نشد ومهمترین بخش توسعه این منطقه که تعریض خیابان اصلی بین دوسروینه باغ یعنی خیابان شهید تقوی(چهارفصل سابق) درطرح جامع وتفصیلی ساری امده هیچ اقدامی انجام نشده ولی درمناطقی که باغ وزمین زراعی بوده بارانتهای مختلف هرنوع امکاناتی رفته است اقای عبوری شما از خانواده محترم شهدا هستید شهدای شما که تاج سر ماهستند برای احقاق حق شهید شدند لطفا به داد ما برسید .ازشورای شهر هیچ انتظاری نیست گر چه ازچندماه دیگربا نزدیک شدن زمان انتخابات شورا ی شهر دروغگویان برای جمع اوری رای کاسه گدایی بدست گرفته وبا التماس باز هم وعده دروغین به مردم سروینه باغ میدهند

    • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 9 شهريور 1391-0:0

      دانشگاه جامع ساری ونمایشگاه بین المللی ساری از قلم نیفتد اگر چه اقای دکتر شجاعی خیلی قرص ومحکم قبل از انتخابات جزء شعارهایش بود انشالله عمل کنند

      • سلیم بهرامیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 8 شهريور 1391-0:0

        آقای شهردار و اعضای محترم شورای شهر
        مشکلات ساری اینهاست: یکبار هم که شده لیست کنید و در این مدت کوتاه طرح بدهید..
        1-طرح خیابان فرهنگ – خیام
        2-جابجایی پادگان ارتش و مقر نیروی انتظامی
        3- پل داراب که در نهایت به بن بستی منتهی می شود
        4- پارک دالان بهشت سابق (طرح بهشت روشن البرز)
        5- کمربندی شمال غربی
        6-طرح تفضیلی شهری
        7- احداث پارکینگهای طبقاتی در خیابانهای مختلف
        8- ترافیک شهری در میادین ورودی های شهر
        .
        .
        .


        ©2013 APG.ir