تعداد بازدید: 2635

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 8 شهريور 1391-7:21

شاید خاموشی/500 کیووات مصرف،30 هزار تومان قبض

خط قرمز در مصرف برق؛مازنی ها 5/2 برابر بیشتر مصرف می کنند/مصرف مشترکان در پیک مصرف در حال حاضر از 1400 مگاوات هم گذشته و این در حالی است که در سایر فصول مصرف مشترکان بین 500 تا 570 حداکثر تا 600 مگاوات بیشتر نمی شود/ با توجه به حضور مسافران در استان از هم استانی ها درخواست همکاری داریم تا بتوانیم تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم/هزینه مصرف ماهیانه 500 کیلووات،حدود 30 هزار تومان است.


مازندنومه؛محمدرضا تیمورنژاد،مسئول روابط عمومی و سخنگوی شرکت توزیع برق مازندران:با توجه به تعطیلی 5 روزه پایتخت و استان البرز و حضور مسافران در مازندران و گرمای بیش از حد روزهای اخیر که در چند روزآینده هم ادامه خواهد داشت،از هم استانی های گرامی به ویژه دستگاه های اجرایی استان درخواست داریم همچون گذشته همکاری لازم را در رابطه با استفاده بهینه از برق لحاظ کنند.

*از روشنایی استاندارد استفاده کنیم

 دستگاه های اجرایی استان از ساعت 13 نسبت به خاموش کردن وسایل برودتی و سرمایشی و خاموش کردن لامپ های اضافی اقدام کنند و مشترکان عزیز که همکاری خوبی در 2 ماه تابستان داشتند،در این روزها که روزهای پیک مصرف است همکاری لازم با شرکت توزیع برق مازندران داشته باشند.

می توان از لامپ ها و شدت روشنایی مناسب برای محل کار و فعالیت استفاده کرد. روشنایی غیر استاندارد در محل کار باعث ضعف بینایی، کاهش اشتیاق به کار، خستگی و کاهش کیفیت محصولات تولیدی کارخانه ها و کار انجام شده می شود.

استفاده از روشنایی استاندارد علاوه بر جلوگیری از این موارد گفته شده، سلامت چشم را هم تضمین می کند.

در محل کار در صورت امکان به جای نور مصنوعی از روشنایی طبیعی استفاده کنیم.

 مصرف مشترکان در پیک مصرف در حال حاضر از 1400 مگاوات هم گذشته و این در حالی است که در سایر فصول مصرف مشترکان بین 500 تا 570 حداکثر تا 600 مگاوات بیشتر نمی شود. این مصرف دو و نیم برابر نسبت به سایر فصول بیشتر است.

کامپیوترها، چاپگرها، اسکنر و دستگاه کپی را هنگامی روشن کنیم که به آنها نیاز داریم، چنانچه به مدت طولانی استفاده نمی شوند هنگام ترک محل کار این وسایل را خاموش کنیم تا هزینه برق مصرفی کاهش یابد.

 با توجه به حضور مسافران در استان از هم استانی ها درخواست داریم همکاری لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

دستگاه های اجرایی مخصوصا بانک ها در مصرف بهینه برق دقت کنند تا این روزها را بگذرانیم و خاموشی نداشته باشیم.

*از دور آهسته کولر استفاده کنیم

در هنگام خروج از محل کار خود در صورت وجود کولر گازی و سایر وسایل سرمایشی حتما آن را خاموش کنیم.

کولر خود را حتی الامکان در سایه نصب و در غیر این صورت برای جلوگیری از تابش نور خورشید بر روی کولراز سایه بان استفاده کنیم.

لامپ های رشته ای باعث گرم شدن محیط کار و در نتیجه استفاده از درجه بالاتر سرمای کولرها می شود.

در حد امکان از روشن نگه داشتن مداوم کولر پرهیز و به ویژه سعی کنیم تا حد امکان ار دور آهسته کولر استفاده کنیم تا برق کمتری مصرف شود.

برای اطلاع بیشتر هم استانی های عزیز باید عنوان کنیم ظرفیت مناسب برای کولرهای گازی تا مساحت 37 متر مربع معمولا ظرفیت 9 هزار، از 37 تا 42 متر مربع 10 هزار ، از 42 تا 51 متر مربع 12 هزار و حدود 65 تا 90 متر از کولر 18 هزار و 111 تا 130 متر 23 هزار و 130 تا 140 متر مربع 24 هزار است.

*کسبه و تجار هزینه برق را پایین بیاورند

 کسبه و تجار می توانند با یک برنامه ریزی دقیق در پله های اول مصرف قرار بگیرند و حداقل 30 درصد هزینه برق محل کسب و کار خود را کاهش دهند.

 با توجه به اینکه مصرف برق به طور میانگین 120 تومان در نظر گرفته شده می توانند در همین پله ها قرار بگیرند و هزینه های اضافی را پرداخت نکنند و به جای روشن کردن لامپ های پرمصرف ، مدادی و گازی در سردر مغازه ها و فروشگاه ها از لامپ های کم مصرف استفاده کنند و در طول روز این لامپ ها را خاموش کنند.

 در طول روز هم لامپ ها را خاموش و یا با نصب تایمر الکترونیکی برای لامپ ها روشنایی را در اندازه مورد نیاز قرار دهیم.

 در هنگام نور پردازی ویترین بوتیک ها و فروشگاه ها از لامپ های کم مصرف ال ای دی به جای لامپ های هالوژنی رشته ای استفاده کنیم و در هنگام نورپردازی لامپ ها طوری قرار گیرند که زاویه تابش نور آنها به سمت کالاها و محتویات داخل ویترین باشد. با این روش هزینه های برق مصرفی مربوط به روشنایی به شدت کاهش می یابد.

 در رستوران ها و کافی شاپ ها از نور موضعی که با ارتفاع مناسب بر روی میز نصب شده بهره ببریم. در این صورت با استفاده از یک لامپ کم مصرف 11 وات ضمن تامین روشنایی مناسب، هزینه برق خود را تا حد زیادی کاهش می دهیم .

 فروشگاه ها، مغازه ها، میوه فروشی ها و رستوران ها سایر اماکنی که برای جلب مشتری از لامپ های گازی و رشته ای استفاده می کنند باید توجه کنند استفاده از این لامپ ها هزینه های برق مصرفی را به شدت افزایش می دهد، به همین منظور برای کاهش هزینه از لامپ های کم مصرف با توان بالا استفاده کنیم.

مغازه ها و فروشگاه ها برای روشن کردن تابلوهای تبلیغاتی خود می توانند به جای لامپ های نئون از لامپ های فلورسنت و یا کم مصرف استفاده کنند.

استفاده از پنکه های سقفی در مغازه‌ها فروشگاه‌ها و بوتیک ها و محیط های باز و سایر بخش های تجاری مناسب تر از سایر وسایل سرمایشی است.

 یخچال های ویترینی به طور متوسط سه برابر یخچال فریزرهای خانگی برق مصرف می کنند،بنابر این جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بر یخچال به وسیله سایه بان ، جلوگیری از باز ماندن در آنها ، کنترل نوارهای دور در و قرار دادن محتویات در این یخچال ها با فاصله تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق یخچال های ویترینی دارد.

*رعایت نکردن الگوی مصرف هزینه دارد

 رعایت نکردن الگوی مصرف هزینه هایی را به همراه دارد. در بخش خانگی تا 100 کیلووات هزینه برق 24 تومان حساب می شود ، مارزاد 100 کیلووات تا 200 کیلووات 28 تومان ، از 200 تا 300 مبلغ 50 تومان، از 300 تا 400 مبلغ 80 تومان، از 400 تا 500 مبلغ 115 تومان محاسبه می شود و مازاد بر 500 تا 600 هم 150 تومان نرخ گذاری می شود.

 مصرف اکثر مشترکان در حدود تا 500کیلو وات قرار دارد و اگر توصیه هایی که در طول سال ارائه می کنیم را به کار بگیرند، در فرصت باقی مانده از یک ماه تابستان هم متوسط مصرف در حد همان 500 کیلو وات در ماه خواهد بود.

قبض ها به صورت دوره ای 2 ماهه محاسبه می شود. هزینه مصرف ماهیانه 500 کیلووات با تمام هزینه هایی که با خود دارد از جمله عوارض و مسائل این چنینی حدود 30 هزار تومان است.

ساعت اوج مصرف ما از ساعت 13 تا 14 و 20 تا 23 است، اکنون با توجه به توصیه هایی که در طول سال از سوی رسانه ها عنوان شده ، اوج مصرف از ساعت های شب، به روز تبدیل شده است.

شعار ما این است: استفاده همزمان از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف باعث اختلال در شبکه، ایجاد خاموشی و صدمه دیدن وسایل برقی می شود.


  • چهارشنبه 8 شهريور 1391-0:0

    ملت شورشو در اوردن، هميشه خدا كولراشون روشنه.

    • چهارشنبه 8 شهريور 1391-0:0

      بیشترین مصرف برق را میوه فروشی ها و پاساژها دارند.اینها باعث می شوند مردم نتوانند در خانه کولر استفاده کنند.چون افت ولتاژ پیش می آید.لطفا رعایت کنی.حالا روی خیار و باقلا برق نندازید مگر چه می شود؟

      • چهارشنبه 8 شهريور 1391-0:0

        صرفه جویی هنر است،اما هوا هم واقعا گرمه.


        ©2013 APG.ir