تعداد بازدید: 2591

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 9 شهريور 1391-19:0

نجفی:سرمایه گذار نساجی ضمانت نامه نداد،احکام بازنسشتگی صادر نشد

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت:تعداد کارکنان تامین اجتماعی مازندران 808 نفر است/کل بیمه شدگان اصلی استان بیش از 517 هزار نفرند/ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در استان 50 درصد است/تاکنون توانستیم حدود 35 درصد از کارگران ساختمانی را بیمه کنیم/در استان حدود 200 میلیارد تومان طلب داریم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:سیدمحمد نجفی ظهر پنج شنبه در نشست خبری، اظهار داشت:‌ تعداد کارکنان صندوق تامین اجتماعی در مازندران 808 نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه کل بیمه شدگان اصلی 517 هزار و 238 نفر است،تصریح کرد:‌ جمع بیمه‌شدگان اصلی و تبعی یک میلیون و 401 هزار و 969 نفر است.

 این مسئول با اشاره به اینکه تامین اجتماعی تعداد 85 هزار و 149 نفر مستمری بگیر دارد، افزود:‌ مستمری بگیران اصلی و تبعی در مجموع 194 هزار و 389 نفر است.

 وی با بیان اینکه کل جمعیت زیر پوشش یک میلیون و 596هزار و 358 نفر است، گفت: در سال جاری تعداد 11 هزار و 300 نفر ، جذب بیمه‌شدگان جدید است.

 نجفی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در استان 50 درصد است، یادآور شد: در استان 140 هزار و 303 کارگاه فعال داریم.

وی با بیان اینکه پرداختی تعهدات کوتاه مدت در پنج ماه گذشته 36 میلیارد ریال است، افزود: در پنج ماهه امسال 2541 میلیارد ریال به مستمری بگیران پرداخت شده است.

 این مسئول با بیان اینکه میانگین پرداختی به هر مستمری بگیر در سال جاری 600 هزار تومان است، گفت: از اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی در سال 88 تاکنون 11 هزارو 440 نفر بیمه شده‌اند.

وی در رابطه با وضعیت کاگران نساجی اظهار داشت:‌ بنا بود سرمایه‌گذار با ارائه ضمانت‌نامه بانکی در اندازه یک سوم تعهد، ارائه دهد تا احکام بازنشستگان را صادر کنیم اما هنوز این ضمانت‌نامه را ارائه نکرده است.

 نجفی افزود:‌در نشستی که هفته گذشته داشتیم قرار شد ظرف 10 روز آینده این ضمانت‌نامه را ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات ما در استان حدود 200 میلیارد تومان است یادآور شد:‌ تعداد بازرسان و چارت ما مربوط به 10 سال قبل است در صورتی که تعداد بیمه‌شدگان و کارگاه‌ها افزایش یافته است.

نجفی گفت:70 درصد بازنشسته ها حداقل حقوق را دریافت می کنند،چون موقع بازنشستگی شان میزان حقوق  ودریافتی شان پایین بود.

 مدیرکل صندوق تامین اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد‌: تقویت بازرسی، برای ما از راه‌های تامین درآمد است.

نجفی خاطرنشان کرد:‌1195 نفر زیر پوشش بیمه نویسندگان داریم که اغلب خبرنگار هستند.

*چرا سهمیه بیمه کارگران ساختمانی محدود است؟

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه چرا بیمه کارگران ساختمانی دارای سهمیه است و چه زمان همه کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند، گفت:‌ وقتی بیمه کارگران ساختمانی مطرح شد در مازندران انجمن با کانون کارگران ساختمانی نداشتیم.

 نجفی با اشاره به اینکه پس از آن، این تشکل در استان و شهرستان‌ها تشکیل ایجاد شد، افزود:‌ دولت کارگران ساختمانی را مشمول بیمه‌های سوبسیددار کرد.

وی با بیان اینکه در سال نخست 2هزار نفر بیمه شدند، اضافه کرد:‌ سال گذشته شش هزار نفر بیمه شده و امسال هم شش هزار نفر دیگر بیمه شدند.

 نجفی ادامه داد:‌ بیمه شش هزار نفر از کارگران ساختمانی برای شش ماه دوم امسال ابلاغ شده اما هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی در سخت‌ترین شرایط کاری و بیشترین تعداد حادثه کار و فوتی را داشتند، افزود:‌اما زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند.

نجفی با اشاره به اینکه در مازندران بالغ بر 30 هزار نفر از کارگران ساختمانی شناسایی شده و برای آنها کارت مهارت صادر شده است، تصریح کرد:‌ تاکنون توانستیم حدود 35 درصد از کارگران ساختمانی را بیمه کنیم و در این زمینه یک شکاف واقعی وجود دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه میانگین ساخت و ساز در مازندران از میانگین کشوری بالاتر است در نتیجه تعداد کارگران ساختمانی هم از میانگین کشوری بیشتر است.

این مسئول اذعان داشت:‌ در بیمه کارگران ساختمانی، مازندران سهمیه پایین‌تری نسبت به سایر استان‌ها ندارد اما به دلیل تعداد زیاد کارگران ساختمانی، به این روند اعتراض کرده و توانستیم به نسبت جمعیت استان و با ارائه آمارهای ملی و کارت‌های مهارت سهمیه استانی را افزایش دهیم اما تکافوی نیاز نیست.

وی یادآور شد: در صحبتی که با نمایندگان مجلس داشتیم قرار شد با تامین منابع، از طریق مصوبه مجلس شرایط را مهیا کنند تا ظرف یکی دو سال آینده سایر کارگران ساختمانی را هم زیر پوش بیمه قرار دهیم.


  • سه شنبه 14 شهريور 1391-0:0

    آيا تاكنون از مردم راجع به رضايت از سازمان نظرخواهي شد؟

    • سه شنبه 14 شهريور 1391-0:0

      يعني چه كه براي بيمه كارگران ساختماني سهميه مي تراشند؟

      • سه شنبه 14 شهريور 1391-0:0

        تا زماني كه كارخانه دست كارگران يا بومي ها نيافتد ورشكست شده و اموالش به تاراج مي رود.

        • شنبه 11 شهريور 1391-0:0

          این سرمایه گذاربه اصطلاح خارجی که اینروزها دادهمه را دراورده محصول اعتماد همین دولتمردان فعلیست که علیرقم بدقولیهای مکرر وهمچنین رساندن شرکت تا مرحله ورشکستگی وخاموشی کامل همچنان( بعلت بی برنامگی ناظران ومجریان به مقوله احیاءچه در سطح ملی وچه در سطح استان که هیچ برنامه عملی برای برون رفت از وضعیت فعلی سه سال اخیر نداشته اند)حمایت میشود وهر باره مهلت اجرای تعهداتش هم تمدید میشود!ما میپرسیم ایا این بود هدیه دولت به ما؟ایا این برای مسئولان استان یک نقطه سیاه کاری نیست که علیرقم گذشت شش سال از وعده دولت ،کارگران وشرکت معروف نساجی به چنین فلاکتی افتاده اند؟معضل بازنشستگی که ظاهرا کور شده است قرار بود با امدن همین اقای نجفی حل شود،اما بعکس با امدن ایشان این گره کاملا کور شد.(اگر قرار بود چشمتان به دست این سرمایه بر باشد چه نیازی به امدن شما که ادعا میکردید من حلش میکنم!!بود).اقای استاندار هم فکر میکند فقط با تغییرات اسمی میتواند این مشکل را حل کند غافل ار اینکه این کار نیاز به بررسی کارشناسانه داردنه تغییر مکرر مدیران مرتبط و.... نوبخت از نمایندگان کارگری نساجی مازندران


          ©2013 APG.ir