تعداد بازدید: 2038

توصیه به دیگران 2

شنبه 11 شهريور 1391-11:46

کلاه شرعی،روش بانکداری در ایران شده است-رسولی

امام جمعه میاندرود گفت:سود زیاد بانکی صنعت و تولید کشور را فلج کرده،/با شکل گیری بانک های خصوصی منافع شخصی وارد سیستم بانکداری شد/ شرط و شروط هایی که بانک ها می گذارند از نظر شرعی چه حکمی دارد؟!


مازندنومه: سید مجتبی رسولی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه بانک پشتوانه اقتصادی و معیشتی مردم است، افزود:تاسیس بانک ها برای رفاه حال مردم و تامین امنیت اقتصادی بوده است.

به گزارش مازندنومه، وی با اشاره به اینکه اما با گذشت زمان سرمایه داران و رباخواران وارد این عرصه شده اند، تصریح کرد:با شکل گیری بانک های خصوصی منافع شخصی وارد سیستم بانکداری شد.

  امام جمعه میاندرود ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات و چالش ها وضعیت مردم و دولت در بحث بانکی در یک دوره ای مشخص خوب بود اما امروز وضعیت بانک ها نگران کننده است.

 وی تورم و گرانی موجود در بازار را از یک طرف و نقدینگی اندک در دست مردم و همچنین سود بسیار زیاد بانکی را از سوی دیگر عامل فلج کننده تولید و صنعت کشور برشمرد.

رسولی با بیان اینکه امروز وضعیتی بوجود آمده است که شبهه های شرعی یا همان کلاه شرعی رایج در بین مردم در بانک ها شکل گرفته،تصریح کرد:دولت باید با همکاری علما و نخبگان به این وضعیت سر و سامان دهد.

 وی تاکید کرد:سوال بسیاری از مردم از علما این است که شرط و شروط هایی که بانک ها می گذارند از نظر شرعی چه حکمی دارد؟!

 امام جمعه میاندرود ادامه داد:پرداخت های نقدی، وام پرداخت خودرو و یا شکل گیری موسساتی تحت واگذاری خودرو و مطالبات مدیران این مجموعه ها از مردم،جامعه را دچار مشکل کرده است.


  • سه شنبه 14 شهريور 1391-0:0

    اميد كه روي اجراي موازين شرعي بيشتر توجه كنيم.


    ©2013 APG.ir