تعداد بازدید: 4782

توصیه به دیگران 2

شنبه 25 شهريور 1391-0:12

سند توسعه صنعت و معدن مازندران تدوین می شود-هندویی

 نایب رییس خانه صنعت و معدن ایران گفت:80 هزار میلیاردریال برای سرمایه در گردش تولید کنندگان بخش صنعت در نظر گرفته شد/سند توسعه صنعت و معدن مازندران تدوین می شود/دیگر سکه و جواهرپشتوانه ملی کشوری محسوب نمی شود/رسانه ها صرفا به فکر انتشار اخبار سیاسی نباشند.


مازندنومه،فریبرز سیفی:نایب رییس خانه صنعت و معدن ایران گفت: 80 هزار میلیاردریال برای سرمایه در گردش تولید کنندگان بخش صنعت و معدن کشور در نظر گرفته شد.
 
 "داریوش هندویی" در گفت و گو با ما افزود:پروتکلی بین خانه صنعت و معدن ایران با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز صندوق توسعه ملی کشور منعقد و براساس آن مقرر شد که 80 هزار میلیارد ریال، برای سرمایه در گردش تولیدکنندگان بخش صنعت اختصاص یابد.

وی با بیان این که این اعتبار به واحدهای صنعتی فعالی که دارای مشکل سرمایه در گردش در بخش تولید می باشند تزریق خواهد شد ، ادامه داد: امروزه پشتوانه و ارزش پول ملی هر کشوری،  تولید ناخالصی ملی آن کشور است.
 
 رییس خانه صنعت و معدن مازندران ضمن بیان این مطلب که  حمایت از سرمایه گذار،بزرگترین سرمایه برای تقویت تولید و اقتصاد در کشور محسوب می شود،گفت:باید به تولید کننده ای که ارزش افزوده را ایجاد می کند، یارانه پرداخت شود.
 
 "هندویی" اظهارداشت: وظیفه داریم پول ملی خودمان را در مقابل کالاهای تولیدی تقویت کنیم و تحقق این مهم در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نه پول بلکه همه سرمایه کشور در خدمت تولید کننده قرار گیرد.
 
 نایب رییس خانه صنعت و معدن ایران، ایده ها، اعتبار، دین داری، وفاق ملی و سرزمینی و نیز آب و هوا را بزرگترین سرمایه برای خدمت گرفتن به تولید در کشور دانست و با اشاره به اینکه دیگر سکه و جواهرپشتوانه ملی کشوری محسوب نمی شود؛ بیان کرد: امروزه تولید ناخالص هر کشوری پشتوانه ملی برای آن کشور به شمار می آید و این موضوع از اهمیت مهمی برخوردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: سند توسعه صنعت و معدن مازندران با همکاری خانه صنعت و معدن این استان با دانشگاه علم و صنعت مازندران تدوین و تنظیم خواهد شد.

"هندویی" افزود: طی آخرین نشست با دکتر محمد پور -رییس دانشگاه علم و صنعت مازندران- مقررشد که از توانمندی های خانه صنعت و معدن استان و انجمن های تخصصی برای تنظیم سند راهبردی مازندران استفاده و با دقت نظر و توجه به سند های بالادستی و پایین دستی سایر سازمان ها این سند تدوین شود.

وی ضمن بیان این مطلب که تقویت شرکت های دانش بنیان یکی از محورهای مهم در این سند می باشد؛ اظهارداشت: با توجه به اقلیم های چهارگانه در استان مازندران می توان با شناسایی زمین های مناسب، حلقه های مفقوده تولید در استان و کشور را شناسایی و مورد بهره برداری قرار داد.
 
رییس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه مازندران دارای چهار اقلیم است که سایر استان ها از آن بی بهره اند؛ ادامه داد: کوهستان ما دارای معادن عظیم زغال سنگ است که لازمه دستیابی و استفاده از این ذخایر، اکتشافات و فرآوری مواد معدنی با مشارکت شرکت های دانش بنیان می باشد.


وی در ادامه از "جنگل" به عنوان اقلیم دوم نام برد و گفت: این طلای سبز تنها شامل شاخه و برگ نیست بلکه باید تا اعماق زمین برای بهره وری از این نعمت خدادادی استفاده کرد.
 
 "هندویی" با اشاره به اینکه "دشت" به عنوان اقلیم سوم در استان مازندران می باشد و دارای امکانات بالقوه ای است که می توان به بالفعلش رساند؛ افزود: مردم مازندران بر روی بستری از طلا زندگی می کنند و دارا بودن چنین امکاناتی با وجود نیازمندی و فقر اقتصادی بی معنی است.
 
 نایب رییس صنعت و معدن ایران همچنین "دریا" را اقلیم چهارم خواند و اظهارداشت: از آب، آبزیان و خاک این منبع عظیم می توان بهره جست. 
 
وی بابیان اینکه "وانادیوم "دارای ارزش اقتصادی زیادی می باشد؛ گفت: وانادیوم کیلویی 10 میلیون ریال می باشد که تاکنون استحصال این منبع مهم از دریا صورت نگرفته است لذا نیاز است تا شرکت های دانش بنیان به این موضوع مهم بپردازند.
  
وی شرکت های دانش بنیان را دارای ظرفیت های خوبی از لحاظ امکانات منطقه ای و ملی برشمرد و اظهارداشت: نقش رسانه ها در هدایت مردم جامعه به سمت شرکت های دانش بنیان به عنوان ایده پرور و هدایت گر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
"هندویی" با اشاره به این که رسانه ها صرفا  به فکر انتشار اخبار سیاسی نباشند،افزود:ایجاد همبستگی و تعامل درونی بین مردم جامعه و نیز مردم با دولت و نیز قانونگذاران با مردم یکی از رسالت اصحاب رسانه باشد.

 
این چهره ماندگار بیان کرد: اگر در یک جامعه تنها چالش ها از سوی رسانه ها برجسته شود و نسبت به دستاوردها بی توجه باشیم به طور یقین به رسالت خویش عمل نکرده ایم .


  • شنبه 25 شهريور 1391-0:0

    وقتی متولی صنعت استان رییس سازمان صنعت معدن و تجارت دارای تحصیلات الهیات است انتظاری از اجرا شدن طرح های صنعتی نمی توان داشت البته احتمالا با عضو کمیسیون صنایع مجلس از بابل حجت الاسلام ناصری باهم می توانند صنعت استان را نجات دهند .

    • شنبه 25 شهريور 1391-0:0

      مدیران ارشداستان ازعلم وتجربه مهندس هندویی بیشتراستفاده کنند

      • شنبه 25 شهريور 1391-0:0

        مهندس هندویی خیلی خوش فکره لطفا بدنبال معرفی اینطور شخصیت ها در جامعه باشید.


        ©2013 APG.ir