تعداد بازدید: 2892

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 2 مهر 1391-22:55

از خزر به فرح آباد/نام گذاری مکان های عمومی،شخصی نیست

در حاشیه تغییر نام میدان خزر ساری به فرح آباد/در نام گذاري ميادين ، خيابان ها و بلوار هيچ شخصي نمي تواند نظر نهايي دهد/همه نام گذاري ها بايد برابر مصوبات شوراي نامگذاري شهر و تأئيد استانداري و فرمانداري باشد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،شعبان وفايي نژاد: اين روزها در محافل عمومي بحثي پيرامون تغيير نام ميدان خزر ساری به نام ميدان فرح آباد مطرح شد كه البته در سال گذشته اين موضوع از جايگاه قانوني خود تدوين شد.

 نگارنده با توجه به سابقه كاري 25 ساله در شهرداري مركز استان و آشنايي با قوانين شهرداري ها و شوراها نكته اي را توضیح می دهم.

 قانوناً برای تغيير نام مكان عمومي ، طرحي براي تصويب به شوراي نامگذاري كه متشكل از نمايندگان بنياد شهيد ، فرمانداري ، آموزش و پرورش ( استادان جغرافيا و تاريخ ) ، فرمانداري ، شوراي شهر و اداره كل ارشاد است،ارجاع مي شود. در اين فرآيند شهرداري ها در جايگاه دبيرخانه اين شورا نقش آفرين هستند .

 مصوبات شوراي نامگذاري به شوراي شهر و كمسيون فرهنگي ارجاع داده شده و در صورت تأئيد به فرمانداري سپس به استانداري و وزارت كشور و در نهايت در صورت موافقت تمامي اين مراجع ذيربط نامگذاري يا تغيير نام جديد صورت خواهد گرفت .

 در نزد افكار عمومي اين ذهنيت نقش بسته كه فرماندار ، رئيس شوراي شهر و شهردار مي توانند به تنهايي اقدام به نامگذاري و يا تغيير نام اماكن عمومي کنند،در حالي كه اين فرض به هيچ عنوان صحيح نيست.

نگارنده اين نكته را نيز خاطر نشان مي سازد كه تعويض برخي از نام هاي تاريخي اگر با استدلال قانوني همراه نباشد در مصوبات غير قابل تأئيد خواهد بود .


ای‌میل نویسنده:sh_vafainezhad@yahoo.com

***

مازندنومه:31 خردادماه سال گذشته،مازندنومه گزارش مفصلی را درباره ابعاد حقوقی تغییر نام مکان های عمومی با تیتر"نام ها و نشان ها" انتشار داد که علاقه مندان می توانند برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه به این لینک مراجعه کنند: http://www.mazandnume.com/?PNID=V12298


  • هم ولایتی پاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 27 مهر 1391-0:0

    افرین به این فرماندار ولایی شهردار ولایی استاندار ولایی میدان ولی عصر تبدیل به میدان فرح اباد شد

    • پنجشنبه 13 مهر 1391-0:0

      خزر نام یک قوم تورک ویهودی بود که به ایران حمله کرد وقباد فرزند انوشیروان انها را تا دربند وداغستان بیرون کرد از ان زمان روز پیروزی قباد در 14 تیر در دربند را با جشن سیزده ماه شو گرامی می دارند که تا چندی پیش وجود داشت این قوم بعد از اسلام دوباره به ایران حمله کرد وهارون الرشید انها را نسل کشی کرد تا زمان خاتمی هم نام دریا خزر نبود تنها خاتمی بر این نام جعلی اصرار دارد که لابد منبعش را هم می دانید که کتابهای عصر بنی امیه است پس باید امویان ویهودیان که پیوند همیشگی دارند از ایران علوی خارج شوند ضمنا در تمام دنیا ان را کاسپین می دانند نه خزر

      • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 7 مهر 1391-0:0

        افرین برشهرداروکلیه کسانی که نام فرح اباد را بجای خزر جایگزین کردند.خزر ان قوم وحشی وصهیونیست با دستان برادر شهیدان عبوری شکست خوردوازساری باربست

        • چهارشنبه 5 مهر 1391-0:0

          با دورود به تمامی شما دوستان عزیز
          کاربسیار خوبی انجام شده و از آقای شهردار هم ما حمایت میکنیم. کسانی که سواد داشته باشند و کمی تاریخ هم بدانند و بفهمد می دانند که خزر یک قوم وحشی ای بوده اند که هر از چندگاهی به ایران حمله میکردند و ایران را غارت می کردند . تمامی کشورها بجز ایران این دریا (دریاچه) را با نام ایرانی آن یعنی کاسپین که قومی در شمال ایران بوده اند میشناسند اما ما ایرانیان با افتخار از این قوم وحشی حمایت کرده و نام دریای مازندران (کاسپین) را خزر می نامیم و به این اسم هم می بالیم . به آقای شهردار افتخار میکنیم که نام این میدان را عوض کرده و نام فرح آباد گذاشته اند که از نام آن مشخص است که جایی فرح بخش و آبادی بوده است .
          سپاسگدارم

          • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

            درصورتيكه مسئولين ساري سرسوزني بخار داشتند ابتدا صفرآباد و بعد فرح آباد را جزو مناطق شهرداري ساري ميكردند

            • یک کارمند بیچارهپاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 3 مهر 1391-0:0



              اولا باید از مازند نومه که این مطلب را چاپ کرد تشکر کنم ثانیا از اقای وفایی نژاد که با جرات این مطلب را نوشت ////.
              ما واقعا تعجب می کنیم که چگونه ساختار شکنی شد واین اتفاق افتاد وصدای کسی در نیامد ان اسب را از میدان امام در اوردند اقایان گفتن دستور داشتیم چی شده این نام میدان ولیعصر به نام فرح اباد تغیر ÷یدا مکند اقایان علما صدایشان در نمی اید این یک شهر ودو نرخ چیست؟ اینا فکر میکنن کارمندان شهرداری سواد ندارند نه دلمان ÷ر خون است از دست این سیاسی کاران اقای وفایی نژاد شما تنها کارمند شجاعی هستی که حر ف مارا می زنی ما از تبعیضی که شهردار بین کارمندان ومدیران گذاشته وشورای شهر سکوت کرده ناراحتیم به مدیران ماهی 175 ساعت شنیدیم اضافه کار می دهد ولی ما کارمندان که شیفت بعد از ظهر هم می اییم تا 7 شب اضافه کار مارا این ماه کمتر از ماه قبل کردند چرا ایا این رسمش هست به برادرت که مسول کار گری است بگویید از حق ما دفاع کنه ما البته جواب شورای شهر با رای ما این دفعه می دهیم اقای عبوری ب÷رسند اضافه کاری ما چرا کم شد یکی میگوید اقای رسولی کم کرد یکی می گوید باهم ساخت و÷اخت کردن با این گرانی وتورم چرا اضافه کاری ما کم شد اقایان به جای ان همه بزرگ نمایی بیا یند مشکل مارا حل کنند اقای اقا میری که از ایشان انتظار داشتیم دیگر چرا سکوت می کند نکند برای..... اقای کیا دهی مگر اینکه حرف بزند بیچاره حجازی که کاه را کوه برایش درست می کردن اقای وفایی نزاد ما دیگه از شورا قطع امید کردیم ان قلمی که شما از سر شجاعت راجع تغیر نام میدان خزر به فرح اباد نوشتین نشان از شجاعت شما دارید از شورای هم کاری ساخته نیست ما کارمنداتن به شما امید واریم از حق ما دفاع کن مثل مطلب جالبی که نوشتین
































              ز

              • دوشنبه 3 مهر 1391-0:0

                اتفاقاً اقدام خوب و به جاییه. جای تقدیر و تشکر داره. کاش یه روزی یه حرکتی بشه تا دیگه به دریای مازندران هم کسی نگه دریای خزر...

                • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

                  یک کار مثبت شهرداری انجام داد معلوم نیست که اسم خزر یک نام قبیله روس تو ایران از کجا رواج یافته


                  ©2013 APG.ir