تعداد بازدید: 2328

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 مهر 1391-11:17

صادقی:پولم را نداده اند/ارشاد:قرارداد نداشتیم

دکتر قطب الدین صادقی:سال گذشته به مدت چهار روز در شهر بهشهر داور جشنواره تئاتر جوان بودم كه بعد از مدتي مبلغ ناچيزي به عنوان دستمزد پرداخت كردند و من اين مبلغ را پس فرستادم/رییس اداره ارشاد بهشهر: آقای صادقی با ما قراردادی امضا نکردند که ما بدانیم چه قدر باید بپردازیم و کار توافقی بود.


مازندنومه،سردبیر:پرداخت نشدن دستمزدها،به موقع پرداخت نشدن یا کم پرداخت شدن آن ها در برنامه های فرهنگی و هنری، موضوعی است که گاه به گاه به رسانه ها کشیده می شود و جنجال برانگیز می شود.

مهرماه سال گذشته جشنواره تئاتر جوان در بهشهر برگزار شد که از قرار یکی از داوران آن قطب الدین صادقی بود.

او که دکترای هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن دارد،سال هاست به تحقیق و تالیف و تدریس در زمینه هنر نمایش مشغول است و دانشجویان و هنروران زیادی را آموزش داده است.

فرهاد اصلانی،سعید آقاخانی،آزیتا حاجیان،مهران مدیری و رضا عطاران برخی از شاگردان برجسته دکتر صادقی محسوب می شوند.

پس از گذشت یک سال از جشنواره تئاتر جوان در بهشهر دكتر قطب‌الدين صادقي روز جمعه با ایسنا گفت و گو کرده و از اجرا نشدن تعهدات ارشاد مازندران در زمینه دستمزدش گله کرده است:« سال گذشته به مدت چهار روز در شهر بهشهر داور جشنواره تئاتر جوان بودم كه بعد از مدتي مبلغ ناچيزي به عنوان دستمزد پرداخت كردند و من اين مبلغ را پس فرستادم و سه ماه بعد مدير كل ارشاد استان مازندران تماس گرفتند و تاكيد كرد كه قول پيگيري مي‌دهد اما مدتي بعد اعلام كرد كه در پيگيري‌هايش به اين نتيجه رسيده بنده فقط 26 ساعت در اين شهر حضور داشته‌ام و كاري نكرده‌ام.»

این جا دو حالت پیش می آید:1- واقعا" در حق دکتر صادقی اجحافی صورت گرفته است و دستمزدش را پرداخت نکرده اند.

2-حد و اندازه او و امثال او جشنواره تئاتر شهرستانی نیست که کل بودجه جشنواره شاید نتواند دستمزد واقعی چنین بزرگانی باشد.حال اگر به شهرستان ها آمدند نباید توقع دریافت دستمزدهای پای تخت را داشته باشند.

معمولا" جشنواره ها و برنامه های استانی و شهرستانی با بودجه های اندک بسته می شود و تلاش می شود با رایزنی و رفاقت و سفارش بیشتر کارها را پیش ببرند تا هزینه ها کم تر شود.

علی اصغر باباکوهی-رییس اداره ارشاد بهشهر- در زمینه اعتراض قطب الدین صادقی گزینه دوم را مقرون به صحت می داند و به مازندنومه می گوید:کل بودجه ما برای آن جشنواره حدود 8 میلیون تومان بود که بیش از 500 هزار تومان به آقای صادقی پرداخت کردیم که بیشترین مبلغ دستمزد در دوره مدیریتم بود.

باباکوهی با بیان این که آقای صادقی با ما قراردادی امضا نکردند که ما بدانیم چه قدر باید بپردازیم و کار توافقی بود،ادامه داد:او بعد از پایان جشنواره دو میلیون تومان از ما تقاضا کردند که پرداخت این مبلغ خارج از توانایی ما بود.

وی با اشاره به این که حد جشنواره تئاتر جوان که بیشتر آثار دانشجویی به نمایش درآمد مگر چه قدر است که این اندازه دستمزد به داور بدهیم،افزود: آقای صادقی خودشان خبر داشتند که وسع شهرستان ها همین حد است اما حالا بعد از یک سال کار را به رسانه ها کشانده اند!


این اتفاق تازگی ندارد و گاه و بیگاه با این گونه مسایل در عرصه هنر و فرهنگ برخورد می کنیم.نمی شود صد در صد حق را به یک طرف داد،اما به قول دکتر صادقی« فضاي تئاتر ناامن است و هنرمندان تا چه حد جايگاه شان را از دست داده‌اند.»


  • اقشار متوقعپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 8 مهر 1391-0:0

    تو ايران يا بايد هنرمند بشي يا فوتباليست و يا دكتر بخصوص جراح زيبايي...نونت تو روغنه


    ©2013 APG.ir