تعداد بازدید: 2927

توصیه به دیگران 3

جمعه 14 مهر 1391-20:21

5 روز متفاوت/تهران،میزبان هنر مازندران

آیین افتتاحیه هفته هنر مازندران عصر شنبه 15 مهرماه،ساعت 18:30 برگزار می شود/فرهنگسرای نیاوران تهران از ساعت 10 صبح تا 22 شب پذيراي علاقه مندان به هنر مازندران است/در مراسم افتتاحیه وزیر ارشاد و استاندار مازندران سخرانی می کنند/هرمز شجاعی مهر مجری مراسم افتتاحیه است+کنداکتور مراسم افتتاحیه


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی ارشاد مازندران: آیین افتتاحیه هفته هنر  استان مازندران عصر شنبه ساعت  30 : 18در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش،بيش از 400 هنرمند در رشته هاي مختلف هنري در تهران به معرفي داشته هاي هنري گذشته و امروز مازندران خواهند پرداخت.


در این هفته غرفه‌های آثار هنری و صنایع دستی، مطبوعات، ساخت ساز، معرفی مشاهیر استان و غذاهای محلی استان مازندران در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.همچنین یک غرفه با موضوع دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

فضاسازی بومی با استفاده از کلبه های مختلفی که در کوه ها و دشت ها، شالیزارها و دامداری های استان دیده می شود، از جمله برنامه های هفته هنر استان مازندران به شمار می رود.

اجرای موسیقی محلی، شامل تک نوازی و گروه نوازی با سازهای کوبه ای و سرنا جهت استقبال از بازدیدکنندگان و برگزاری آئین‌های نمایشی خاص استان مازندران مانند «رقص برنج» و «عروس بران» در جدول برنامه‌های این هفته هنری قرار دارد.

در بخش گالری هم 150 تابلوی هنری و 20 اثر حجمی گوشه هایی از ذوق و مهارت هنرمندان این استان هنر پرور را به نمایش می گذارد.

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده هنرهای تجسمی و همچنین نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان این استان، نمایش خیابانی و نمایش‌های ویژه آیینی سنتی استان، شعر خوانی و اجرای موسیقی محلی، برنامه‌هایی است که در طول روزهای برگزاری هفته هنر مازندران اجرا خواهد شد.

نياوران دراين پنج روز از ساعت 10 صبح تا 22 شب پذيراي مشتاقان و علاقه مندان به هنر مازندران خواهد بود.

کنداکتور برنامه به این قرار است:
 
1-اجرای برنامه سرنانوازی به همراه کارناوال شادمانه" برکت و شکر" از محوطه بیرون پارک تا ورودی سالن توسط گروه آیینی پارپیرار 

 2-   ورود به سالن برنامه 

3  -قرائت کلام الله مجید 

4-پخش سرود جمهوری اسلامی ایران

  5- اعلام برنامه توسط هرمز شجاعی مهر،مجری مراسم

6- خیر مقدم حجت الاسلام ابراهیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفته هنر استان مازندران
 
7-  سخنرانی سید علی اکبر طاهایی،استاندار مازندران        

8-اجرای امیری خوانی توسط سید عبدالحسین مختاباد
 
9- سخنرانی حمید شاه آبادی،معاون امور هنری وزارت ارشاد    
 
10- اجرای نمایش آیینی گروه تئاتر کله ونگ ساری به سرپرستی بهزاد شاهنده
 
 11-سخنرانی سید محمد حسینی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 12-تجلیل از شخصیت های هنری استان   

 13 - افتتاح نمایشگاه


  • مهشید گرجیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    جمعه 28 مهر 1391-0:0

    با سلام،ما حدود ۲سال پیش در برنامه جشن مازندران که درسالن برج میلاد برگزار شد شرکت کردیم،در ابتدای برنامه عزیزانی بودند که جلوی در ورودی سالن ایستاده و از کسانی که خواستار شرکت در برنامه های آتی بودند شماره تماس گرفتند تا شرکت کنندگان را در جریان برگزاری جشن ها قرار دهند اما با توجه به اینکه بنده نیز شماره تماس داده بودم ، در طی این ۲سال پیامی دریافت نکرده و نتوانستم در برنامه حضور داشته باشم. امیدوارم در
    اینده شاهد اطلاع رسانی وسیع تری باشم.

    • حسین باباییپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 17 مهر 1391-0:0

      مجسمه فلزی


      • تشکر رهاییپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 16 مهر 1391-0:0

        آقای دکتر عباسعلی ابراهیمی درود خدا بر شما واقعا از بر گزاری چنین برنامه های بسیار ارزشمند تشکر می کنیم اما تو را به خدا گوشه چشمی به کتابخانه ها کن، کتابداران را از دست ...... نجات بده.

        • خداكنه اين طوري نشه كه..!پاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 16 مهر 1391-0:0

          بازهم عرصه براي كاسبين عرصه فرهنگ باز شد همان عده اي كه به اسم مازندران و كمك فرهنگي ظاهر ميشند وتا آخرين لحظه در مقابل دوربين و تريبون مي مانند!!!!

          • درود بر دكتر جهانگيريپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 16 مهر 1391-0:0

            دكتر جهانگيري با احداث موزه مردم شناسي و دانش كم نظيرش نمونه يگانه اي در عرصه فرهنگ بدون چشمداشت بوده است

            • جمعه 14 مهر 1391-0:0

              امه جا ره خالی هاکنن
              شه مازرون دا


              ©2013 APG.ir