تعداد بازدید: 2766

توصیه به دیگران 4

شنبه 27 آبان 1391-19:41

محمدی:در امور دانشگاه ها دخالت نمی کنیم

واکنش مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران به یک یادداشت مازندنومه/معاونت سیاسی،امنیتی استانداری مازندران،زیر مجموعه "اجتماعی" نیز دارد/ شکل کار شورای راهبردی دانشگاه ها کاملا" جنبه فرهنگی دارد؛نه سیاسی و امنیتی و دخالت در امور دانشگاه ها.


مازندنومه:در پی انتشار یادداشتی در مازندنومه با عنوان"وزارت کشور اگر هنر دارد، وضع موجود را حفظ کند!"که موضوع آن انتقاد به تشکیل شورای راهبردی و اجرایی دانشگاه ها بود،محمدمهدی محمدی-مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران-ضمن تماس با ما،توضیحاتی را بیان داشت.

دبیرکمیسیون دانشجویی مازندران بیان داشت:معاونت سیاسی،امنیتی استانداری مازندران،زیر مجموعه "اجتماعی" نیز دارد که جایگاهی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی این معاونت است.

وی افزود:فرمانداری ها هم تنها جایگاه سیاسی ندارند و در هر شهرستان،فرمانداران ، رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان و رییس کارگروه فرهنگ و هنر شهرستان هم هستند.

محمدی با بیان این که در شورای فرهنگ عمومی نماینده ولی فقیه در استان رییس و استاندار سمت دبیری دارد که در نبود استاندار،معاون سیاسی و امنیتی جانشین اوست،ادامه داد:در شهرستان ها نیز امامان جمعه رییس شورای فرهنگ عمومی و فرمانداران دبیر این شورا هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به این که این کارگروه ها و شوراها جنبه فرهنگی دارند،تصریح کرد:به فرمانداران حکمی دادیم که آن ها دبیر شورای راهبردی دانشگاه ها هستند و این به معنای دخالت فرمانداران در امور دانشگاه ها نیست.

محمدی با بیان این که نویسنده مطلب مازندنومه، اطلاعات زیادی از موضوع نداشته و اشتباه برداشت کرده،تاکید کرد:این شورا از اعضایی چون رییسان دانشگاه های شهرستان ها،امامان جمعه،مدیران ارشاد شهرستان ها و...تشکیل شده و شکل کار کاملا" جنبه فرهنگی دارد؛نه سیاسی و امنیتی و دخالت در امور دانشگاه ها.

وی گفت:این شورا،راهبردها و استراتژی ها را تعیین می کند و اولویت کاری آن تعیین موضوع و برنامه ریزی برای پیشگیری از اتفاقات احتمالی آینده است.

دبیرکمیسیون دانشجویی مازندران با تاکید بر این که کار این شورا تعیین راهبردها و مسایل کلان است،ادامه داد:این طرح ماه ها کارشناسی شده و مربوط به وزارت کشور است و در همه استان ها اجرایی شده و هدف این است که پیش از ایجاد مسایل و بحران های احتمالی،از آن ها جلوگیری کرد.

محمدی با اشاره به این که در برخی موارد ما به تناسب اوضاع و احوال شهرستان ها،موضوع و راهکار ارایه می دهیم،افزود:این به معنای آن نیست که رییسان دانشگاه ها نمی توانند موضوع و راهکار پیشنهاد دهند و بی اختیار هستند.

وی با تاکید بر این که وظیفه دیگر شورای راهبردی،مطالعه و تحقیق به منظور شناخت مسایل و مشکلات دانشجویی،اعم از سیاسی و آموزشی و صنفی است،یادآور شد:این ها ربطی به سیاسی و امنیتی کردن دانشگاه ها ندارد و هدف هم این نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با یادآوری این که دو بار با حضور استاندار،با رییسان دانشگاه های استان جلسه گذاشتیم و آن ها مشکلات و مسایل خود-حتی مشکلاتی از قبیل نبود پل عابر پیاده و تصادفات ناشی از آن- را مطرح کردند،افزود:مسئولان دانشگاه ها از این جلسه ها استقبال کردند،در حالی که چنین نشست هایی در استان های دیگر برگزار نشد.


  • کمال الملک نوشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 2 آذر 1391-0:0

    بدون شک حمایت ،نظارت و هدایتگری مدیریت اجرائی استان که نقش رئیس جمهور را در استان ایفاء می نماید با نگاه مهرورزی و با نیت همدلی و همکاری نقش بسزائی در پیشرفت امور دارد. موضوع مورد انتقاد نویسنده محترم مقاله که تشکیل گروه راهبردی دانشگاه ها و صدور احکام برای فرمانداران را دخالت در امور دانشگاه قلمداد نمود.خارج از اظهار نظر های اربابان اهل نظر از منظر دیگری هم قابل فهم است.
    بررسی مشکلات فرهنکی در جامعه و فراهم ساختن راههای منطقی و عقلانی برای آن ، کمک به امور خوابگاههای خودگردان که بعضاً بدون مجوز قانونی دانشجویان عزیز را در مجتمع های مسکونی با هزینه های زیاد سرکیسه می نمایند.امور امنیتی و اخلاقی سفرخانه های سنتی حاشیه کمربندی ها که راههای ناصواب را تدارک می بینند.تنها بخشی از مشکلات صد چندان ماست که فقط از عهده فرمانداران و اعمال مدیریت حاکمیتی قابل حل است از سوی وجود فرمانداران در نشست های اداری و توجیه مسئولین ادارات و سازمانها برای تعامل و همکاری بیشتر و فراهم ساختن امکانات و ملزومات مورد نیاز به نوبه خود گامی است مثبت.به نظر نویسنده این سطور سلسله نشست های کمیسیون دانشجویی و فلسفه وجود آن که آخرین آن در سالن اجتماعات استانداری با حضور استاندار محترم و معاونین و مدیران کل و فرمانداران و رؤسای دانشگاههای استان برگزار شد.به نوبه خود نمونهای از وفاق و همدلی اربابان علم و سیاست و تبادل اندیشه را فراهم ساخته است که شایسته سپاسگزاری است.سلسله بازرسی نمایندگان مدیریت اجرائی استان که خود در تمامی مؤسسات مطابق اساسنامه عضو حقوقی و ثابت هیأت امنا مؤسسات غیردولتی می باشد.می تواند از جمله حقوق قانونی او باشد که از کم و کیف آنچه انجام می شود مطللع شود و تشکیل کمیسیون دانشجویی استان و دلسوزیهای ریاست و دغدغه های دیگر آن معلوم می شود که بیش از آنکه عنصر دخالت و شائبه سیاست ملاک باشد. موضوع نگاه حمایتی و رفتار هدایتی هدف انجام تشکیل گروه راهبری دانشگاههاست و انشاءاله که این باشد.
    کمال الملک نوشهر

    • چهارشنبه 1 آذر 1391-0:0

      من دانشجوی دانشگاه بابلسر هستم. یه سری کارای نیمه روی زمین مونده بود که با رایزنی و همکاریهای بین دانشگاه و نهادهای دیگه از جمله استانداری رفع شد. چون دانشگاه ها از حوزه قدرت و دولت مستقل نیستند خیلی خوبه که ارگان های قدرتمندی مثل فرمانداری ها وارد بشن و مشکلات دانشجوها رو حل کنن.

      • دوشنبه 29 آبان 1391-0:0

        بررسي مسايل و مشكلات صنفي در دانشگاهها امروزه از مسائل مهم دانشجويان مي باشد كه كميسون دانشجويي مي تواندبانظارت و بررسي وارائه راهكارهاي لازم مي تواند نگراني هاي دانشجويان را در اين زمينه رفع نمايد

        • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 29 آبان 1391-0:0

          نظر به اهميت جايگاه علم و فرهنگ در اسلام وتوجه به آن در برنامه ريزهاي دانشگاه بايد مورداهتمام جدي صورت گيريد و كميسيون دانشجويي مي تواند نقش مهمي در اين زمينه ايفاء كند برگزاري جلسات و بررسي مشكلات و ارائه راهكارهاي لازم در اين كميسون مي تواند تاحدودي دغد غها هاي دانشجويان و متوليان فرهنگي در شهرستان ها و خانواده دانشجويان را كاهش دهد

          • ابوالاوجاپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 29 آبان 1391-0:0

            مدیرکل محترم سیاسی این هایی که شما فرمودید همه اش مصداق مداخله در امور دانشگاهها است. رئیسان دانشگاهها بر اساس صلاحیت ها انتخاب نمی شوند و بیشت انتخابات آنها بر اساس روابط و سیاست است و بنابراین با حاکمیت سیاسی استانداری ها بر آنها مداخلات سیاسی دستگاههای سیاسی استان در دانشگاهها توجیه می شود و روسا ضعف های مدیریتی خودشان را با پشتوانه های سیاسی بالادستی ها پوشش می دهند و فریاد مظلومیت معترضان به جایی نخواهد رسید. می گوئید نه یک بررسی کنید ببینید در دانشگاهها استان وضعیت مدیریت و فاصله آن با ایده آل های مدیریت و لیاقت ها و صلاحیت ها جقدر است و خود با خدای خود خلوت کنید ببینید آیا کاری جز توجیه وضع موجود و تحکیم موقعیت روسای ضعیف و تابع بالادستی ها کار دیگری می توانید بکنید؟

            • خانواده دانشجوپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 27 آبان 1391-0:0

              از اينكه باخبر شديم كه در مازندران دبير كميسيون دانشجويي وجود دارد مبارك است. مانده بوديم كه مشكلات دانشگاه و دانشجو را از كجا پيگيري كنيم. با توجه به اينكه دانشگاه مازندران در بابلسر و دانشگاه نوسيرواني بابل از داشگاه هاي مادر مارندران هستند، چرا در دانشگاه نوشيرواني بابل ظلم مضاعفي به دانشجو و خانواده هاي آنان مي شود. از ابتداي ترم جديد نرخ غذاي دانشجويان بالا رفته است. به دانشجويان صبحانه و شام نمي دهند و اين مشكلات مالي و صرف وقت براي تهيه غذا را براي دانشجويان و خانواده هاي آنان فراهم كرده است. اگر اين اقدام سراسري است چرا در دانشگاه مازندران خدمات غذايي مانند ترم قبل است مگر اين دانشگاه از سياست وزارتخانه تبعيت نمي كند. شايد بودجه اغذيه دانشگاه صرف مسائل ديگر مي شود. تغذيه رايگان پيشكش شما، حداقل خدمات دانشجويي را دريغ نفرماييد. خواهشمنديم آقاي محمدي به اين مشكل رسيدگي جدي نمايند. هزينه هاي دانشگاه به اندازه كافي كمرشكن هستند. سوء تغذيه، گراني غذا، حذف ميوه موجب نگراني ماست. لطفا مدير محترم سايت مازندنومه اقدام به گزارش مفصلي در اين مورد نمايد.


              ©2013 APG.ir