تعداد بازدید: 4501

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 28 آذر 1391-19:1

می خواهیم هسته ای شویم،تو رو سَننَه!

گزارش+عکس+حاشیه نگاری مازندنومه از سفر یک روزه رییس جمهوری به مازندران


مازندنومه،گزارش:کلثوم فلاحی-عکس:مصطفی کاظمی:محمود احمدی نژاد روز سه شنبه برای افتتاح طرح های عمرانی و علمی و رونمایی از ثبت فرهنگ و آیین عاشورایی در دانشگاه نوشیروانی بابل حضور یافت. اظهارات او را بخوانید:

* سرعت را زیاد کنید

مازندران از دیرباز پایگاه انتشار اندیشه های ناب علوی و حسینی بوده است.مردم مازندران همیشه در خدمت انقلاب اسلامی و ایران بودند،در طول سال های پیروزی انقلاب تاکنون هم شاهد بودیم که مردم مازندران با همه وجود در صحنه بودند.

گفتند 100 کیلومتر راه های روستایی آسفالت شده و 250 کیلومتر دیگر باقی مانده است. اینها را یادآوری می کنم تا تعهد همکارانم ثبت شود.

با همتی که دارید سرعت را زیاد کنید تا در آینده نزدیک به جایی برسیم که راه غیرآسفالته روستایی وجود نداشته باشد و این شدنی است.

*مرحله اصلی اسکان، بعدا است

مسئله مسکن به این مرحله از مسکن مهر، تمام نمی شود. مسکن مهر که اکنون اجرا می شود کار ضربتی و اضطراری است، تا قبل از اجرای طرح مسکن مهر در کشور، در طول 50 سال اخیر که آمار ثبت شده داریم، تعداد واحدهای مسکونی کشور، بسیار بسیار کمتر از تعداد خانواده بوده است.

برای اولین بار در دوره ای که ثبت اطلاعات داریم تعداد واحدهای مسکونی موجود از تعداد خانواده ها پیشی گرفته است،البته این به معنای آن نیست که همه خانواده ها خانه دار هستند بلکه بعضی خانواده ها دو یا سه واحد خانه داشته و برخی یک خانه هم ندارند.

گام نخست این است که هر خانواده یک واحد مسکونی در اختیار داشته باشد، گام دوم و بلندتر که همه باید همت کنیم، رسیدن به تراز مطلوب کیفیت مسکن است.

آپارتمان 70-80 متری فعلا مسکن و کاری امدادی است، مرحله اصلی اسکان، بعدا است، البته این کار امداد و نجات هم بسیار بزرگ بود.

سامان دادن به 5 میلیون واحد مسکونی به عقیده من در دنیا بی نظیر است، مسکن برای ما صرفا سرپناه نیست بلکه محل زندگی، تربیت و بالندگی انسان ها است.

این نیست که همه مردم کارگر سرمایه داران جهانی اند و 15 ساعت کار کنند و شب هم باید جنازه شان را جایی بیندازند و دوباره تا فردا که بروند سر کار.

بخش اصلی زندگی وقتی است که به خانواده برمی گردی، همه چیز در خانواده شکل می گیرد، خانواده نیازمند فضای مناسب است، این را باید ایجاد کنیم و ان شاءالله خواهد شد.

*آپارتمان متری چقدر است؟

در ساری قیمت نگرفتم، آپارتمان متری چقدر است؟ (صدایی از جمعیت گفت 2 میلیون) 700/800 هزار تومان بیشتر نیست، مابقی برای چیست؟ یعنی قیمت زمین بیش از ساختمان است.

در تهران که متوسط 3 تا 5/3 میلیون تومان است. چرا باید زمین در ایران این اندازه گران باشد؟ زمین کم داریم؟ کشور کوچکی هستیم؟ از این کشورهای نقطه ای که در نقشه می خواهی نگاه کنی باید با ذره بین ببینی؟ اصلا خدا بشر را خلق کرده و بعد جایش را تنگ قرار داده است؟ اینطور نیست.

بیش از 187 میلیون هکتار وسعت ایران است، کل زمین های زیر سطح شهر و روستا، 2 میلیون هکتار نیست. 21 میلیون خانواده در ایران زندگی می کنند، فرض کنید به هر خانواده یک هکتار زمین بدهید، اصلا نیم هکتار زمین بدهیم، آقا نه؛ به هر نفر 2هزار متر زمین می دهیم، می شود 5/4 هکتار از 187 میلیون هکتار وسعت ایران؛ حالا از این 21 میلیون خانواده، خیلی ها زمین دارند.

نوع شهرسازی ما غلط است، اگر نگاه ها را تغییر دهیم همه چیز عوض می شود. یک ضوابطی می گذاریم و قیمت درست می کنیم، اگر اقتصاد اسلامی باشد، هر کسی که زمین را آباد کرد منافع زمین هم مربوط به خودش است.

خود زمین که هیچ در آن نیست را قیمت تعیین می کنیم که خرید و فروش شود؟ نباید راه و اندیشه ذهن خود را ببندیم و نگاه مان به آن طرف باشد.

نزدیک به 50 میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم، سالانه 14 میلیون هکتار کشت می شود و چهار میلیون هکتار هم کشت آیش است.

وقتی کار نکنی هیچکس هم کاری ندارد، وقتی می خواهی کار بزرگ انجام دهی، یک عده مقاومت می کنند. تا می خواهی کار بزرگ انجام دهی، بهانه ها شروع می شود ، می گویند بوجه، نیروی انسانی و ... نداریم، به خدا همه چیز داریم و باید درست توزیع کنیم.

طبیعی است آن کسی که به ناحق اضافه می گیرد، مقاومت می کند، ملت ایران از اینها عبور خواهد کرد.



*زباله دعوای 50 ساله در مازندران است

یکی از مشکلات اصلی در سه استان شمالی، بحث دفع زباله است،مشکل اصلی در شیرابه است. مشکل و دعوای 40- 50 ساله در استان است، سامانه تصفیه شیرابه زباله و پسماندهای ویژه با استفاده از فناوری نانو که توسط دانشگاه نوشیروانی، ساخته شده ، این مشکل را حل می کند.

دولت هم بودجه می دهد و حمایت می کند تا این دستگاه را خریداری کرده و در شهرها قرار دهید و مردم راحت شوند.

صنعتگران را هم در این زمینه به میدان آورید و ما هم پشتیبانی می کنیم،یک شرکت در استان راه اندازی کنید تا در آینده نزدیک، این دستگاه را صادر کنیم.

*می خواهیم هسته ای شویم، تو رو سننه!

چرا با ما مخالف اند؟ چون می بینند مردم ایران در مسیر پیشرفت با سرعت روز افزون در حال حرکت است. می بینند که ملت ایران پایبند ارزش های الهی هستند؛ خوب معلوم است که این برای شان سخت است.

البته در کشور مشکلات زیاد داریم و نمی خواهم وارد مشکلات شوم. در خود کشور برای اجرای عدالت باید بایستی و مشکلات زیادی هم داری.

من روند تاریخی را می گویم؛ نمی خواهند بگذارند این مردم در جایگاه بین المللی خود قرار گیرند چون همه معادلات به هم می خورد.

اگر ما بسازیم فردا دیگر بازار دست آنها نیست، بازار که هیچ، اندیشه هم دیگر دست آنها نیست. خیلی وقت ها ممکن است بعضی حرف های دشمن درست باشد اما ما درباره جهت گیری آنها بحث می کنیم، آنها مشکل کشور را پیدا کرده و بزرگ می کنند.

مثلا در همین مسئله هسته ای، خوب می خواهیم هسته ای شویم، تو رو سنه نه، واقعا بالا غیرتا تو نگران بمب هستی؟ معلوم است که اینها بهانه و دروغ است، شما نگران حقوق بشر هستی؟

*خوب شد که ثبت آیین های عاشورایی در مازندران صورت گرفت

چقدر خوب شد که ثبت آیین های عاشورایی در مازندران صورت گرفت.مردم مازندران نزدیک به 1400 سال پیام عاشورا را حفظ کردند.

آیین های عاشورا، ظرف انتقال فرهنگ است. باید برنامه ای برای استمرار این آیین ها داشته باشیم. سالگرد درگذشت بهترین دوست و همکارمان علی کردان را گرامی می داریم.

* سید علی اکبر طاهایی،استاندار مازندران:هنوز غبار رنج پابرجاست

حضور فرزند دانشگاه و خادم ملت را که باعث ارتقای این دانشگاه شد، گرامی می داریم. امروز شاهد رونمایی از 20 اثر فرهنگ عاشورایی و فناوری نانو برای تصفیه شیرابه های زباله که مشکل کشور و به ویژه در استان های شمالی است و همچنین افتتاح 11 هزار و 32 واحد مسکن مهر هستیم.

مازندران از استان هایی است که به دلیل نداشتن زمین های دولتی، پایین ترین سطح مسکن مهر را در کشور داشت و امروز به رتبه مناسبی در این زمینه ارتقا یافتیم. تا پایان امسال، 12 هزار واحد مسکن مهر دیگر در استان بهره برداری می شود.

در مازندران در حوزه آسفالت راه های روستایی گام هایی برداشته شده است، البته هنوز غبار رنج بر پیشانی مردان و زنان هزار جریب، دو دانگه، چهاردانگه، بلده، کجور، بندپی شرغی و غربی و مناطقی از این قبیل، بر جای مانده است.

*نیکزاد،وزیر راه و شهرسازی:100 کیلومتر راه روستایی در مازندران زیر آسفالت رفت

تاثیر مسکن مهر در اقتصاد، اشتغال، کاهش تورم، صنعتی‌سازی،خودباوری، عرصه‌های فناوری و مهندسی، تسریع در ازدواج و رضایت‌مندی از دولت و نظام آشکار شده است.

آمار سال 90 بیانگر این موضوع است که در سال 85 در مازندران 2 میلیون و 920 هزار نفر در شهر و روستا در قالب 783 هزار خانوار و 740 هزار واحد مسکونی زندگی می‌کردند.

در دولت نهم و دهم احداث 290 هزار واحد مسکونی در استان مازندران شروع شد و 28 درصد از تمام خانه‌های قبل از این در دولت نهم و دهم احداث شد.

5 هزار و 260 میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم بهره توسط دولت در این طرح سرمایه‌گذاری شد.

محور هراز با قوت و قدرت در حال تعریض است و همچنین پروژه‌های جاده چالوس، آزاد راه تهران شمال در قطعه یک و چهار، کمربندی ساری، کنارگذر بابل و .... نیز در دست اجرا است.

از هفته دولت تاکنون 100 کیلومتر راه روستایی در مازندران زیر آسفالت رفته است.

درصد برخورداری راه آسفالت بالای 20 خانوار در مازندران به 57 درصد رسیده است.

*مسعود علویان صدر،معاون سازمان میراث فرهنگی کشور: از مجموع 200 آیین عاشورایی که به دبیرخانه ارسال شد، 160 اثر به شورای سیاست‌گذاری ارجاع شد که از این میان 140 پرونده ثبت و ضبط شد که 20 اثر مربوط به مازندران است.

جانعلی زاده،رییس دانشگاه نوشیروانی بابل: از رئیس جمهور دو تقاضا داریم، با توجه به ظرفیت دانشگاه نوشیروانی، باید مشاورکت بشتری در طرح های کلان ملی داشته باشیم. یکی از مشکلات این دانشگاه، بحث توسعه فضای فیزیکی است. طی چند سال اخیر این موضوع را بارها مطرح کردیم و تاکید شد اما هنوز به سرانجام نرسیده است. از شما تقاضا داریم به طریقی که صلاح می دانید بتوانیم توسعه فضای فیزیکی دانشگاه را داشته باشیم چراکه پیشرفت در علم نیاز به فضای فیزیکی دارد.

*شهرستان سیمرغ در مازندران تاسیس می شود

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه ، جویبار و کیاکلا در دیدار با رئیس جمهور خواستار ارتقای بخش کیاکلا به شهرستان جدیدی به نام سیمرغ شد.

محمود احمدی نژاد در منزل شهید کشوری و در حضور مادر شهید کشوری تقاضای سید هادی حسینی را قبول کرد و در دستور کار هیات دولت قرار داد.


  • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

    آقای احمدی نژاد ما هنوز منتظر هزار متر مربع زمین و پول نفت بر سر سفره مان هستیم! دیگر 60 سالمان شده، روزهای آخر زندگیمان فرا رسیده!!!

    • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

      اقای نیا ز تورو تحویل نگرفتند اخم کردی

      • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

        جهت اطلاع!!!!!!!!!!!!!! صحن علنی مجلس- ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - حسینی و علی‌پور نمایندگان قائم‌شهر سوادکوه و جویبار به رئیس جمهور پیرامون تسریع در تعیین تکلیف تقسیمات کشوری شهرستان سیمرغ کیاکلا، به وزیر کشور در خصوص تسریع در ارتقای تقسیمات کشوری بخش‌های لاریم جویبار، زیرآب سوادکوه و کیاکلا، به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از فروش زمین‌های تخصیص داده شده به منظور توسعه مخازن آب و به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در تکمیل دوربرگردان‌های اختصاصی جاده‌های قدیم و جدید گدوک در محور تهران ـ سوادکوه تذکر دادند..

        • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

          جناب حسینی یا رومی رومی یا زنگی زنگی یکبار برای سوال از رئیس جمهور سر از پا نمی شناسی و مصاحبه های آنچنانی میکنی و طزح سوال از رئیس جمهور رو امضاه میزنی، حالا در کنارش ایستادی داری عکس یااد گاری میگیری با با ایول به شما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • سه شنبه 28 آذر 1391-0:0

            باتشکراز مازندنومه.بهترین سایت استان.


            ©2013 APG.ir